קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן בגוגל

קידום אורגני לעומת פרסום ממומן בגוגל – כיצד תדעו מה נכון עבורכם?

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 4 דקות

לאחר שהשקעתם לא מעט כסף בבניית האתר, לבטח אתם מעוניינים שהאתר שלכם יגיע למיקומים גבוהים בדף תוצאות החיפוש בגוגל, ובעיקר למקומות הראשונים. הסטטיסטיקה מוכיחה שרוב הגולשים לא ממשיכים לחפש אתרים מעבר לעמוד הראשון, לכן מיקום גבוה בתוצאות החיפוש מבטיח לכם חשיפה גבוהה, מיתוג של עסק מוביל, גידול משמעותי בכמות המבקרים באתר, טראפיק איכותי ואפשרות לפתח נכס דיגיטלי בעל ערך רב.

אם אתם מחזיקים אתר באינטרנט לבטח גם אתם מעוניינים לדעת אחת ולתמיד מהו ערוץ הקידום המתאים ביותר עבורכם, כלומר האם כדאי לכם להשקיע בקידום אתרים אורגני (SEO) או שעדיף עבורכם להשקיע בפרסום ממומן בגוגל (PPC). למעשה, זו שאלת מיליון הדולר עמה מתמודדים מדי יום מקדמי אתרים וכל מי שמתעסק באתרים.

לכן, אם אתם תוהים איזו אפשרות נכונה יותר עבורכם מבחינת החזר השקעה, עלויות, אפקטיביות, פניות איכותיות וזמן – הכתבה הבאה מיועדת עבורכם!

קידום אורגני לעומת קידום אתרים ממומן

קידום אורגני בגוגל נועד להביא את האתר שלכם למקום גבוה בתוצאות החיפוש, יש מגוון רחב של שיטות וטכניקות לקידום, זו משימה האורכת זמן, לפחות 6-4 חודשים. אם בחרתם חברת קידום מקצועית תיהנו מתוצאות מעולות ומחשיפה רחבה המובילה בין היתר לתעבורת גולשים גבוהה.

פרסום ממומן בגוגל, המכונה בדרך כלל קמפיין (PPC (Pay Per Click, מיועד לחשיפה מהירה ואפקטיבית של העסק, כאשר התשלום הוא עבור כל הקלקה על מודעת הפרסום הממוקמת במיקום בולט בדף תוצאות החיפוש. במקרים מסוימים כדאי לשלב פרסום ממוגן במנוע החיפוש הפופולרי במקביל לקידום האורגני, ובכל רגע נתון באפשרותכם לעצור את הקמפיין ולעדכן אותו כדי לשפר תוצאות.

ראוי לציין כי גוגל מציג לאחר חיפוש מסוים שני סוגי תוצאות – מודעות פרסום בחלק העליון של הדף ותוצאות אורגניות מתחת לקישורים הממומנים. תוצאות החיפוש האורגניות מבוססות על מילות החיפוש שגולש הקליד בגוגל, וכ-85% מהגולשים מקליקים על התוצאות האורגניות הנחשבות לאמינות יותר. הסטטיסטיקה מראה כי הגולשים מתמקדים רק בתוצאות האורגניות הראשונות, לכן כבעלי אתר עליכם להכיר את התנהגות הגולשים, להבין מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטת קידום או פרסום, ובהתאם לכך עליכם להחליט כיצד ברצונכם לקדם את האתר.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  כיצד גוגל מחליטה אם האתר שלכם הוא אוטוריטה או לא?

יתרונות וחסרונות לכל שיטת קידום בגוגל

חשוב לדעת כי לא כל אתר מתאים ובנוי לקידום אורגני, ולפני הקידום האורגני יש לבדוק האם האתר מאונדקס כבר על ידי גוגל. קידום אורגני מבוסס על כלים מתקדמים, טכניקות שונות וניסיון רב. ה-SEO מערב תחומים נוספים כמו שינוי קוד האתר על מנת להתאימו לקידום אורגני, חוויית משתמש, אופטימיזציה, מחקר מילים וביטויי מפתח, בדיקת המתחרים, שיפור מהירות הטעינה, התאמת האתר למובייל, בניית קישורים איכותיים, קידום לוקאלי והשקעה בתוכן.

לכן, קידום אורגני בדרך כלל יקר יותר ומחייב אתכם להשקיע תקציב למשך 6 חודשים לפחות כדי לבחון את התוצאות ולקצור פירות. פרסום ממומן הוא מהיר ותלוי בתקציב שאתם מוכנים להשקיע, זהו פרסום יעיל ואפקטיבי כל עוד מבצעים אותו נכון.

היתרונות של קידום אורגני:

  • חשיפה גבוהה לאחר שמתברגים במיקום גבוה בתוצאות החיפוש.
  • אין צורך לשלם לגוגל עבור קידום אורגני בגין הקלקות על הקישור.
  • ברוב המקרים זוכים לטראפיק איכותי ומשפרים את יחס ההמרה.
  • לפני הקידום מתאימים את האתר למובייל (חשוב ביותר לאחר עדכון מובייל פירסט של גוגל).
  • מיתוג ומוניטין של עסק מוביל.
  • בניית נכס דיגיטלי בעל ערך ומשמעות.

החסרונות של קידום אורגני הם:

  • קידום אורגני לוקח זמן רב, ניתן לראות תוצאות רק לאחר 6-4 חודשים.
  • עלויות הקידום האורגני עשויות להיות גבוהות, בעיקר בתחומים תחרותיים.
  • הקידום האורגני לא מאפשר לכם לשלוט בתוצאות החיפוש, וחברת גוגל עלולה לשנות מדי פעם את הקריטריונים והאלגוריתם שלה, לכן אתם נתונים לחסדיו של מנוע החיפוש הפופולרי.
  • תוצאות החיפוש האורגניות מופיעות מתחת למודעות הפרסום.

היתרונות של פרסום ממומן בגוגל:

  • קמפיין מיידי עם תוצאות טובות תוך זמן קצר.
  • איך צורך להשקיע באתר ולבצע אופטימיזציה.
  • ניתן להפנות את הגולשים המקליקים על המודעה לדף נחיתה מעוצב בסגנון מכירתי.
  • פרסום ממוקד ואפקטיבי.
  • שליטה מלאה בתקציב הפרסום.
  • פתרון מצוין לחשיפת אתר חדש, מוצרים או שירותים חדשים שאתם מציעים וכדומה.
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  7 טכניקות SEO פשוטות ומוצלחות למתחילים

החסרונות של פרסום ממומן בגוגל:

  • מתאים לטווח קצר בלבד.
  • עלויות הקלקה גבוהות בתחומים תחרותיים.
  • מחייב הכרות וניסיון עם מערכת הפרסום של גוגל כדי להשיג את התוצאות הרצויות.
  • שינויים תכופים במערכת הפרסום של גוגל עלולים לגרום לבלבול ולבזבוז תקציב.

לסיכום, כפי שציינו בכתבה, לכל שיטת קידום בגוגל יש יתרונות וחסרונות, ובנוסף ישנם הבדלים משמעותיים מבחינת עלויות, זמן ומיקום הקישור בדף תוצאות החיפוש. בעזרת אנשי המקצוע המיומנים תוכלו לבחור נכון האם לקדם את האתר באמצעות קידום אורגני או על ידי פרסום ממומן, ולעיתים המקדמים ימליצו לכם לשלב בין שתי הטכניקות כדי למקסם תוצאות ולחשוף את האתר שלכם מיד ובאופן ממוקד ואפקטיבי – עד שהקידום האורגני ישיג את תוצאותיו ויגרום לאתר שלכם להופיע במיקום גבוה ככל הניתן בדף תוצאות החיפוש.

רוצים לקוחות חדשים?
אל תפספסו את ההזדמנות להצטרף לזירת הפרסום החמה ביותר
אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
×