גוגל אנליטיקס מרתיע אתכם? התחילו עם חמשת הפרמטרים הללו (היחידים שבאמת חשוב להכיר)

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

גוגל אנליטיקס אוסף כמות עצומה של נתונים על תנועת המשתמשים והתנהגותם באתר שלכם: החל ממקור ההגעה שלהם, דרך כמות העמודים שבה הם צפו, הזמן הכולל שהם נשארו באתר ועד למדידת המרות שונות שהגדרתם. ליתר דיוק, ישנם מעל מאה מדדים שונים הקיימים בגוגל אנליטיקס.

אמנם כמות הנתונים שניתן לקבל היא עצומה, אך עבור רוב האנשים מדובר ביותר מדי אינפורמציה, מה שיוצר רתיעה מגוגל אנליטיקס וגורם לבעלי אתרים לפספס מידע מהותי, שניתן להפיק ממנו תובנות משמעותיות לגבי הפעילות השיווקית שלכם והאופן שבו היא באה לידי ביטוי באתר.

בפועל, רוב בעלי האתרים יכולים להתחיל עם הבנת חמשת הפרמטרים הבסיסיים שאנו עומדים להציג, כדי למדוד את ביצועי האתר בצורה מדויקת לאורך זמן.

שלושת המדדים של גוגל אנליטיקס שאתם חייבים להכיר

מדד בגוגל אנליטיקס הוא מספר המייצג נתון כלשהו לגבי האתר. למשל מספר מבקרים ייחודיים, כמות ממוצעת של עמודים נצפים פר ביקור, מספר ההמרות וכו׳. בואו נכיר את שלושת המדדים החשובים ביותר:

1. משתמשים

ברמה הבסיסית ביותר, כבעלי אתר אינטרנט, אתם אמורים לדעת אם מאמצי השיווק שלכם מביאים לגדילה בכמות המשתמשים שמגיעים לאתר שלכם. פרמטר ״משתמשים״ (Users) בגוגל אנליטיקס עושה בדיוק את זה – מראה לנו כמה גולשים ייחודיים ביקרו באתר בפרק זמן נתון. ניגש אליו על ידי ניווט אל Acquisition>Overview וכך זה נראה בתוך גוגל אנליטיקס:

נתוני משתמשים בגוגל אנליטיקס

בתמונה לעיל בחרנו בטווח זמן של 30 ימים אחורה וניתן לראות שמספר המשתמשים הייחודיים בתקופה זו עמד על 1700 בדיוק. מכאן אנחנו יכולים בקלות ללמוד מידע נוסף:

  • התפלגות מקורות ההגעה של הגולשים – למשל 1367 מתוך 1700 הגולשים הגיעו דרך חיפוש אורגני, 179 ממודעות ברשת המדיה (Display) וכן הלאה.
  • נתונים על הגולשים – למשל העובדה ש-1667 מתוך 1700 הגולשים הם מבקרים חדשים שלא ביקרו באתר בעבר.
  • מידע היסטורי – ניתן לראות שהיה גידול בכמות המשתמשים רק על סמך הצפייה בגרף העליון אשר מציג את התפלגות הביקורים שלהם על פני 30 הימים האחרונים.

כמובן שישנו מידע נוסף שניתן ללמוד ממסך זה, אך בשלב הזה אנחנו רק רוצים להבין את פרמטר המשתמשים ברמה הבסיסית ביותר שלו.

2. התנהגות גולשים

לאחר שהבנו מהו פרמטר משתמשים ואיך לראות מהיכן הם הגיעו לאתר, בואו נכיר את הפרמטר השני הנקרא ״התנהגות״ (Behavior).

פרמטר התנהגות גולשים עוזר לנו להבין איך הגולשים התנהגו מרגע שהגיעו לאתר וכמה זמן הם נשארו בו. ניתן לראות חלק מהמידע הזה בתמונה מהסעיף הראשון, כאשר תחת Behavior ישנן שלוש עמודות:

  • אחוז נטישה (Bounce Rate) – אחוז המבקרים שהגיעו לאתר ויצאו מאותו עמוד, מבלי שביצעו פעולה כלשהי.
  • עמודים לביקור (Pages / Session) – כמה עמודים נצפו בכל ביקור של משתמש באתר.
  • זמן שהייה ממוצע (Avg. Session Duration) – משך הזמן הממוצע שכל גולש שהה באתר בעת הביקור שלו.

כל הנתונים הללו זמינים כמספר אחד שמאגד בתוכו את הנתונים של האפיקים השונים, אך ניתן לראות גם את הנתונים של כל אפיק תנועה בנפרד. ישנו מידע נוסף על התנהגות הגולשים באתר תחת Behavior:

התנהגות גולשים באתר

כאן למשל ניתן לראות באופן ויזואלי באיזה עמוד נוחתים רוב הגולשים, לאן הם ממשיכים ממנו, כמה מהם נושרים בדרך ועוד. אנחנו ממליצים לעבור גם על לשונית Site Content תחת Behavior, אשר יכולה להעניק תובנות חשובות מאוד לגבי התנהגות הגולשים בעמודי האתר השונים, ובהתאם לכך לשפר את התוכן הקיים או ליצור תוכן חדש אשר דומה לעמודים הכי מוצלחים שלכם מבחינת התנהגות הגולשים.

3. המרות

לאחר שהכרנו את פרמטר המשתמשים וההתנהגות שלהם, הפרמטר השלישי החשוב ביותר אותו חשוב להכיר ולמדוד הוא ההמרות. בסופו של דבר, מטרת האתר היא לייצר המרות, בין אם זה יצירת קשר, הורדת מדריך, הרשמה לאתר, רכישת מוצר ועוד.

אתם מגדירים מה ההמרות שתרצו למדוד ובהתאם לכך תוכלו לראות כמה גולשים ממירים באתר, מהיכן הגיעו אותם גולשים וכו׳. עבור חנויות איקומרס, גוגל אנליטיקס אף יודע להציג מידע מפורט על הרכישות שבוצעו באתר כפי שניתן לראות בתמונה הזו של אחד מלקוחותנו:

דוח איקומרס מתוך גוגל אנליטיקס

הקפידו להגדיר את הפעולות שברצונכם לעקוב אחריהן בתור המרות וכך תוכלו לראות לא רק כמה גולשים הגיעו לאתר שלכם ומה הם עשו בו, אלא גם כמה מהם ביצעו פעולות ששוות לכם כסף.

שני מדדים נוספים שכדאי להכיר

שלושת המדדים לעיל הם הבסיס של המידע שאתם רוצים להכיר ולעקוב אחריו בגוגל אנליטיקס, על מנת להבין איך מאמצי השיווק שלכם באים לידי ביטוי באתר. אם אתם רוצים ללמוד קצת יותר על המבקרים באתר ועל האינטראקציה שלהם איתו, כדי לשפר את הביצועים, רצוי להכיר גם את המדדים הבאים.

1. מבקרים חדשים וחוזרים

ישנן תובנות רבות שניתן להסיק על ידי ניתוח ההתנהגות של משתמשים חדשים וחוזרים באתר. התבוננות על המשתמשים החדשים תראה לנו מאילו אפיקים הם מגיעים ותסייע למקד את אפיקי השיווק ומשפכי ההמרה. ניתוח הפעילות של משתמשים חוזרים יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר אילו מוצרים או פוטסים גורמים ללקוחות לחזור אליהם, ובכך לקבל אינדיקציה לרמת שביעות הרצון שלהם.

בשורה התחתונה, על ידי צפייה במשתמשים חדשים וחוזרים, אתם יכולים להבין אילו ערוצים מביאים את המשתמשים המעורבים ביותר, האם יש סיכוי גבוה יותר שהגולשים ימירו בביקור הראשון שלהם או בביקורים חוזרים ואיך למקסם את תוצאות הביקור של כל אחד מהם.

משתמשים חוזרים לעומת חדשים באנליטיקס

הגענו למסך לעיל על ידי ניווט אל Acquisition>Channels, משם בחרנו את אפיק התנועה האורגנית ותחת Other בחרנו Users ואז ב-User Type.

כבר ממבט חטוף אפשר לראות שבאתר הזה המשתמשים החוזרים ממירים באחוזים גבוהים יותר ממשתמשים חדשים בפער ניכר. בעוד שמשתמשים חוזרים היו רק 16.7% מסך המבקרים באתר, הם היו אחראים על 41.2% מההמרות.

כמובן שאפשר לתרגם זאת למעשים, בכך שמראש המטרה של האתר הזה צריכה להיות החזרת הגולשים אליו, ופחות לנסות להמיר אותם בביקור הראשון. אפשר כמובן להחיל את ההשוואה גם על עמודים ספציפיים באתר ואפיקים אחרים, כדי לקבל תובנות נוספות שיכולות לייעל את אופן העבודה.

2. אירועים

אירועים (Events) דומים במעט להמרות, אך נועדו למדוד פעולות קטנות יותר של הגולשים שאנו רוצים לעקוב אחריהן. דוגמאות נפוצות לאירועים שמקדמי אתרים נוטים להגדיר הם צפייה בסרטון מסוים, גלילה עד לאזור כלשהו בדף, לחיצה על אלמנטים ספציפיים ועוד. איבנטים יכולים להיות בשימוש באופן זמני לטובת A/B טסטינג או מוגדרים באופן קבוע על מנת להעשיר את המידע המתקבל מהאתר.

אירועים בגוגל אנליטיקס

בתמונה לעיל אפשר לראות את הנתונים על אירועים שהגדרנו באתר כגון גלילה של 50% מהדף, גלילה לעומק של 75% מהדף, הפעלת סרטון יוטיוב בעמוד, שימוש בווידג'ט המחשבון ואף הקלקה על מספר הטלפון באתר. בהתאם לנתונים, אנו יכולים לבצע שינויים באתר. למשל אם הלקוח רוצה שיותר מ-7.5% מהגולשים יצפו בסרטון, נשקול להעלות אותו למקום גבוה יותר בדף, לשנות את תמונת הקאבר או להוסיף תיאור שמניע לפעולה ואז נבחן את ההשפעה.

לסיכום

גוגל אנליטיקס הוא כלי נהדר אשר אוסף ומציג מידע רב ערך על הגולשים באתר. רבים רואים בממשק שלו כמרתיע ולא ידידותי, עד כדי כך שהם נמנעים לחלוטין מלהשתמש בו. המטרה של הפוסט הזה הייתה לנקות את רעשי הרקע ולאפשר לכם לעשות היכרות ראשונית עם המדדים החשובים ביותר, שיכולים לעזור לכם להפיק מידע שיסיע לייעל את האתר ולמקד את פעולות השיווק הדיגיטלי שלכם.

כמובן שבקושי נגענו בקצה הקרחון של הכלי הזה. אם אתם רוצים להרחיב את הידע על גוגל אנליטיקס, כנראה תשמחו לדעת שגוגל מציעים קורס מלא ומקיף על גוגל אנליטיקס לגמרי בחינם. אם הפוסט הזה עשה לכם תאבון ואתם רוצים לצלול לעומק, אנו ממליצים להיכנס לאקדמיה של גוגל וללמוד יותר בזמן ובקצב שלכם.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור