קידום אתרים חלקי: רכישת שירותים נקודתיים כמו תוכן או קישורים, האם זה עובד?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

לעיתים בעלי עסקים ואתרים מעוניינים לקבל שירות SEO חלקי בלבד, ולא את כל החבילה. הם עשויים להתעניין אך ורק בעבודת קישורים, או תוכן, או מחקר מילים או כל פעולת SEO בודדת אחרת. בפועל, עבודה חלקית מסוג כזה לרוב לא תהיה יעילה.

קידום אורגני הוא תהליך מתמשך לטווח הרחוק, הכולל מספר רכיבי מפתח. כל רכיב בודד תורם את תרומתו לשלם, ובכך מאפשר לעבוד בצורה יעילה ולהגיע לתוצאות בסופו של דבר. מניסיון רב שנים בתחום, כמעט לא יצא לנו לראות אתר שהצליח להגיע להישגים בזכות עבודת SEO חלקית שנשענת רק על רכיב אחד בלבד. ברוב המקרים, כל מרכיבי הקידום חייבים להתבצע במקביל וכחלק מאסטרטגיה מסודרת.

לעיתים הדרישה הזו מגיעה מכיוון שלבעל העסק / האתר נדמה שכל מה שדרוש זה רק כמה "חיזוקים" נקודתיים פה ושם. לעיתים זה מכיוון שיש לבעל העסק כמה נותני שירותים במקביל, שכל אחד מהם מספק רכיב ספציפי בתהליך ה-SEO, ולעיתים זה על מנת לחסוך בעלויות.

אני רוצה רק בניית קישורים

מכיוון שקישורים עדיין נתפשים כרכיב הכי קריטי בקידום אתרים, לעיתים מגיעות בקשות לביצוע של קישורים בלבד ללא רכיבים נוספים כגון תוכן, אופטימיזציה, מחקר מילים ועוד.

יהיו מצבים בהם אך ורק קישורים יוכלו להביא תועלת, אך אלו הם מצבים מעטים ברוב המקרים. מומחה SEO שמספק לכם אך ורק קישורים לא רואה את כל תמונת המצב המלאה, ולא באמת יכול לדעת מה ההשפעות הכוללות לטווח הזמן הקצר והארוך.

אם אתם נותנים לספק SEO אחד לעשות לכם קישורים, ולספק SEO אחר לעשות תוכן אופטימיזציה – זה קצת כמו לרתום עגלה לשני סוסים שהולכים בכיוונים מנוגדים. סוס אחד לא יודע מה עושה הסוס השני, ובסופו של דבר העגלה לא באמת זזה. מי יקבע את אסטרטגיית הפעולה הנכונה, כשכל אנשי המקצוע ממודרים אחד מהשני?

אני רוצה רק כתיבת תוכן

לתוכן הנכון יש השפעה קריטית על קידום של אתר, לרוב אפילו יותר מאשר לקישורים נכנסים. עבודת תוכן נכונה יכולה בהחלט להגדיל את כמות הכניסות לאתר, ובעקבותיה גם את כמות ההמרות הרלוונטיות לעסק.

עם זאת, יצירת תוכן בלבד במנותק מרכיבי SEO אחרים – תהיה דומה לאותו דימוי של עגלה עם שני סוסים בכיוונים מנוגדים. אם ספק התוכן לא יבצע מטלות SEO חיוניות נוספות, כגון אופטימיזציה, קישורים וסדר טכני – אי אפשר יהיה להחליט האם הושגו התוצאות הרצויות ומהי הדרך היעילה ביותר להמשך העבודה.

כמו כן, אם ספק ה-SEO יעסוק רק בתוכן ולא יקבל אינדיקציות נוספות ליעילות העבודה – ייתכן שכל התוכן שתקבלו יהיה לשווא. במקביל לרכיבים נוספים בעבודה, חובה גם לעקוב אחר פרמטרים חשובים נוספים, שתוכן בלבד לא תמיד עונה עליהם.

אני רוצה רק מחקר מילים / מתחרים

זהו כנראה אחד המקרים הבודדים בו ניתן לספק אך ורק את הבקשה הספציפית של הלקוח, בלי להיכנס לעובי הקורה.

אפשר בהחלט לספק אך ורק מחקר מילים או מתחרים, ללא רכיבים נוספים בעבודה, מכיוון שאין כאן שום ציפייה נוספת של הלקוח לקבלת תוצאות כלשהן. זאת בניגוד לעבודת קישורים או תוכן, שכמעט תמיד מגיעות עם ציפייה להצלחות כאלה ואחרות.

כאן מדובר בעבודות נקודתיות שלא גוררות איתן השלכות עתידיות. מרגע ששלחתם ללקוח את המחקר המבוקש ויצאתם מחוץ לתמונה, יהיה זה תלוי בו האם ומתי לבצע את הפעולות הדרושות בהתאם למחקר.

אני רוצה רק SEO טכני

קידום אתרים טכני היה ונשאר אלמנט חיוני בכל קמפיין SEO. אין כמעט שום אתר שחף מבעיות טכניות כאלה ואחרות. גם אם מדובר במיעוט מצומצם של בעיות, לרוב הן יידרשו מענה כלשהו.

מצד שני, לעבודה טכנית בלבד (תגי מטא, מהירות אתר, עמודי שגיאה ועוד) יש טווח יעילות מסוים שמעבר לו היא כבר לא תהיה אפקטיבית ללא רכיבי SEO נוספים (קישורים, תוכן ועוד). קידום טכני נועד רק כדי להבטיח שהאתר יגיע למינימום הנדרש על ידי מנועי חיפוש, אבל הוא ממש לא מסוגל לבדו להביא את האתר להישגים, בהשוואה למתחרים שמשקיעים גם בשאר הדברים החשובים.

מתי כן ניתן לקבל קידום אורגני חלקי?

כפי שצוין, קידום אתרים מגיע לשיא יעילותו כאשר ספק אחד עושה את כל מה שדרוש – ולא שברי עבודה. ההחלטה האם לדלג על רכיב SEO כזה או אחר תהיה נתונה לשיקול דעתו, מתוך היכרות עם תמונת המצב המלאה וידיעה שזו תהיה ההחלטה הנכונה. רק ספק SEO שעושה את כל העבודה במלואה יכול לקבל החלטות ולקבל עליהן אחריות, בניגוד לספקים רבים שעובדים כל אחד על תחום אחר בנפרד.

עם זאת, ראוי לציין שלעיתים יהיו מצבים בהם כן ניתן לקבל שירות SEO חלקי בלבד. לדוגמה, כאשר מדובר בייעוץ עבור דברים ספציפיים – בהחלט ניתן לספק שירות נקודתי. הלקוח מבין ויודע שהספק לא בהכרח רואה את כל התמונה המלאה, ואין ציפייה או דרישה לתוצאות עתידיות. העבודה הנקודתית מתבצעת, מסתיימת וזהו.

למעשה, בכל עבודת SEO חלקית הלקוח צריך לדעת מראש שמדובר לרוב ב"פלסטרים" בלבד. טיפול נקודתי באלמנט בודד, דינו לרוב כדין עבודה חד פעמית במקום עבודה שוטפת. אי אפשר אפילו לחזות ברמה סבירה שנגיע לתוצאות כלשהן.

כל עוד זה מקובל על הלקוח, ורצוי שגם יהיה מעוגן בחוזה כתוב כלשהו, אין שום מניעה לעשות עבודות SEO חלקיות בצורה נקודתית. עם זאת, מניסיוננו רב השנים מומלץ שלא לאמץ גישה זו כשיטת עבודה לאורך זמן. תמיד עדיף שיהיה גורם מקצועי אחד שאחראי על ביצוע כל הנקודות הדרושות, ואם יתאפשר הוא יוכל להחליט שנקודה כזו או אחרת אינה דרושה.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 0 / 5. כמות דירוגים: 0

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור