חיפוש

האמת מאחורי המיתוסים על קידום אתרים: 20 תפיסות שגויות על SEO שהגיע הזמן לשחרר

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

למרות שזהו תחום מאוד מתודי ומגובש, קידום אתרים כרוך גם בהרבה ניחושים. רק מנועי החיפוש יודעים איך האלגוריתמים שלהם באמת עובדים.

אמנם יש לא מעט מידע SEO מבוסס מ-25 השנים האחרונות, אבל ספקנות היא בעלת בריתכם בכל הנוגע לקידום אתרים. זהו הכלי הטוב ביותר שלכם לניווט במבוך של חצאי אמיתות ושקרים גמורים, שתיתקלו בהם באופן קבוע.

מהו מיתוס SEO?

אפשר לומר שיש חמישה סוגים של מיתוסים בנושא קידום אתרים:

  • הגזמות – גורמים שחשובים לקידום, אך לא כפי שאנשים חושבים.
  • פישוטים – טענות שיש בהן אמת מסוימת אך נושלו מהן ניואנסים חשובים.
  • אי הבנות – עצות מדויקות בנושא קידום אתרים שמיושמות באופן שגוי.
  • טעויות רשמיות – הודעות ממנועי חיפוש, במיוחד עובדי גוגל, שתפסו תנופה אך התבררו כשקריות.
  • בדיות גמורות – כל מה ששגוי לחלוטין. הצהרות כמו "מטא-מילות מפתח משפיעות על הדירוג" ו"תוכן ארוך יותר תמיד מדורג טוב יותר".

בתהליך האופטימיזציה של האתר, סביר להניח שתיתקלו בתערובת של כל הטענות הללו; לכן חשוב לדעת האם לזנוח אותן לחלוטין או ליישם אותן בזהירות.

קידום אתרים מת

נתחיל עם המיתוס העתיק והמתמשך ביותר: קידום אתרים מת ולא יחזור.

זה לא נכון. לפי הצהרה רשמית של החברה, בגוגל יש כ-13.7 מיליארד חיפושים ביום, יותר מכל פלטפורמה אחרת באינטרנט.

אין ספק שחיפושים הם לא הדבר היחיד שבו צריך להתמקד, וכדאי מאוד לבצע אופטימיזציה למגוון פלטפורמות. אבל מנועי חיפוש עדיין צריכים להיות בראש סדר העדיפויות.

בנוסף, חיפוש אורגני מתגאה בזמן שהייה גבוה של דקה ו-38 שניות בממוצע. זה מצביע על כך שמבקרים המגיעים מחיפוש מעורבים מאוד ובעלי ערך.

כמו כן, חיפוש אורגני מדורג כמקור התנועה המוביל לאתרי תוכן (בדגש על בלוגים). הוא מדורג מעל כל שאר הערוצים יחד עבור תנועה עקבית וארוכת טווח.

צ'ט GPT הורג את גוגל

מאז ש-ChatGPT הושק בסוף 2022, תעשיית ה-SEO מדברת על סוף החיפוש המסורתי. עם זאת, הנתונים מציירים תמונה שונה.

לדוגמה, סוכנות NP Digital בדקה למעלה מ-5,000 משתמשי צ'ט ג'יפיטי – והתוצאות היו ברורות: אנשים מעדיפים את גוגל לצורך חיפוש. העדפה זו הייתה למעשה גדולה יותר בקרב משתמשי ג'יפיטי פלוס ופרו.

אין ספק שצ'ט ג'יפיטי משפיע על האופן שבו אנשים צורכים מידע, אבל גוגל עדיין מוביל את עיקר תנועת החיפוש. זה לא צפוי להשתנות בעתיד הנראה לעין.

אורך התוכן לא משנה

זוכרים את הזמנים בהם נראה היה שכל מאמר באינטרנט היה מדריך ענק של 5,000 מילים?

הימים האלה חלפו, אבל אנשי SEO רבים התהפכו לחלוטין. בעבר הם אמרו שעדיף תוכן ארוך יותר, ואילו כיום הם אומרים שאורך התוכן כלל לא משנה.

סוכנות NP Digital ניתחה 751 אתרים (בחו"ל) כדי לבחון טענה זו. התוצאות הראו שאומנם אין צורך בתוכן ארוך מדי, אך פוסטים מעל 1,000 מילים מציגים ביצועים טובים יותר. עם זאת, לאחר 2,000 מילים היתרונות מוגבלים.

לפיכך כדאי תמיד להתמקד במתן ערך, אך במקביל להקפיד שהתוכן יהיה מעל אלף מילים.

חיפושים ללא קליקים הפכו את ה-SEO למיותר

חיפושים ללא קליקים מתרחשים כאשר משתמש מזין שאילתה, אך אינו ממשיך מעבר לדף התוצאות בגוגל. ייתכן שהוא ימצא את המידע הדרוש לו בסקירת הבינה המלאכותית, בתשובות הישירות או בקטעי "אנשים שואלים גם".

יש הרבה דיבור על כך שמגמת אפס הקליקים "גונבת" טראפיק מאתרים. למרות שיש השפעה מסוימת, הנתונים מראים שאתרים חוו עלייה כוללת בתנועה אורגנית מאז 2019.

עם זאת, נתונים מעודכנים יותר מעידים שאכן יש ירידה כלשהי בכניסות ועלייה בחשיפות. זה לא הופך את הקידום האורגני למיותר, מפני שבסופו של דבר כל הפיצ'רים האלה צריכים אתרים כדי לקחת מהם את התשובות.

EEAT הוא גורם דירוג

מדד EEAT אינו גורם דירוג. משמעות הדבר היא שגוגל לא מודד אותו ישירות.

זוהי למעשה קבוצת קריטריונים המשמשת את מעריכי האיכות בגוגל, שמקורה במסמך הנחיות המשמש אותם בעבודתם.

לצורך הדיוק, EEAT מתואם עם מגוון שלם של גורמי דירוג בפועל, כמו קישורים נכנסים ועומק התוכן. פרמטר זה שימושי כעדשה שדרכה ניתן לשפוט את התוכן שלנו. לצורך אופטימיזציה, חשוב יותר להתמקד בגורמים הספציפיים, או "האותות", שגוגל משתמשת בהם כדי לקבוע את EEAT.

לבניית מותג אין חשיבות בקידום אתרים

רוב מקדמי האתרים אוהבים להתמקד בטקטיקות אופטימיזציה מדידות. לעתים קרובות הם משאירים את עבודת המיתוג המסובכת יותר לאנשים אחרים.

עם זאת, נתונים מראים שבניית מותג חשובה ל-SEO. למעשה, פטנט של גוגל מעיד ששאילתות חיפוש ממותגות עשויות להיתפס באופן דומה לקישורים נכנסים. כאשר מישהו מחפש את המותג שלכם, גוגל עשוי לראות זאת כ"הצבעה" חיובית. דבר זה, בתורו, משפיע על תוצאות חיפוש שאינן ממותגות.

כאשר לוקחים בחשבון שכמעט מחצית מחיפושי גוגל הם ממותגים, המשמעות של אופטימיזציה למותג מתבררת. ככל שאנשים נחשפים יותר למותג שלנו, יותר סביר שהם יזכרו אותו. לכן חשוב לדחוף את התוכן שלנו בכל הערוצים – מדיה חברתית, דוא"ל, פודקאסטים, מודעות בתשלום ועוד.

גוגל מאנדקס קישורים תוך 30-60 יום

יש ריבוי טיעונים בשאלת הזמן שנדרש לגוגל כדי לאנדקס קישורים נכנסים. מסיבה כלשהי, טיעון "30 עד 60 יום" צבר תאוצה כמדד.

עם זאת, ג'ון מולר, אנליסט חיפוש בגוגל, דחה טענה זו. כשנשאל כמה זמן לוקח לאנדקס קישורים נכנסים, הוא ענה: "לפעמים ימים, לפעמים שבועות, לפעמים חודשים."

זה חל גם על דפים חדשים. אין תקופה קבועה שבה גוגל מאנדקס תוכן. במקרים מסוימים, זה יכול לקרות תוך דקות. במקרים אחרים, שבועות.

גוגל מתייחס לדפי ג'אווה סקריפט בצורה שונה

טענות מסוג זה נוטות לומר שגוגל לא יכול לעבד JS בצד הלקוח (כלומר JS שפועל בדפדפן של המשתמש), או שגוגל מתייחס לדפים עמוסי JS בצורה שונה ולוקח לו יותר זמן לסרוק אותם.

עם זאת, מחקר גדול הפריך את המיתוסים הללו. הוא הראה שג'אווה סקריפט הוא כלי שימושי לשיפור חוויית המשתמש ללא השפעה מזיקה על קידום אתרים.

נסייג ונוסיף: כל עוד משתמשים בסביבות ה-JS הנכונות, לא אמורה להיות בעיה.

למהירות אתר יש השפעה קריטית על SEO

מהירות טעינה היא חשובה. זהו גורם דירוג מובהק, והנתונים מראים שהוא תואם מאוד למיקומים בגוגל.

אך זה לא הכל. מרטין ספליט, אנליסט של גוגל, טוען כי מהירות טעינה ומדדי CWV אינם כה חשובים כפי שאנשים עשויים לחשוב. אין ספק שחשוב לעשות אופטימיזציה למהירות האתר, אך מעבר להשקעה המינימלית הדרושה – זה כבר לא נותן יתרון.

צפיפות מילות מפתח היא גורם דירוג

הרעיון שצפיפות מילות מפתח היא גורם דירוג מקורו בימיו הראשונים של תחום ה-SEO. האם גוגל אי פעם בדק את מספר הפעמים שמילת מפתח הופיעה בדף? כן, אבל זה כבר איבד חשיבות.

נסייג ונוסיף: יש לוודא שמילת המפתח תופיע בכמה נקודות חשובות בעמוד, אבל מעבר לכך אין צורך בכל החישובים והצפיפויות.

תנועה גבוהה = כל מילות המפתח האפשריות

באתרים עם טראפיק גבוה, עלולה להתקיים האשליה שהאתר מיצה את כל מילות המפתח האפשריות. זה כמובן לא נכון ברוב המקרים.

נתונים מעידים שגם אתרים עם יותר ממיליון חיפושים חודשיים, סובלים מפער מילות מפתח של 37% בממוצע בהשוואה למתחרים. תמיד מומלץ לבדוק את פערי מילות המפתח בהשוואה לאתרים אחרים.

קישורי edu הם מיוחדים

לקישורי edu או ac.il (אתרי אוניברסיטאות ומכללות) יש מעמד כמעט מיתי בעולם ה-SEO. הם נתפסים כבעלי ערך רב, מה שהוביל לכל מיני טכניקות ספאם כדי להשיג אותם, כמו מלגות מזויפות וניצול לרעה של פוסטים אורחים.

אומנם אינספור מחקרים מראים שקישורים הם גורם דירוג חשוב, אבל האם גוגל מייחס חשיבות רבה לקישורי אוניברסיטאות ומכללות?

התשובה היא לא. אין ראיות טובות התומכות בטענה זו, וגם נציגי גוגל אמרו זאת בעבר.

גוגל משתמש בסמכות דומיין

סמכות דומיין (DA) הומצאה על ידי חברת MOZ בשנת 2006. היא הפכה במהירות לאחד המדדים הפופולריים ביותר בתחום.

עם זאת, צריך להבחין בין סמכות דומיין כמושג – ובין סמכות דומיין כמדד שהומצא על ידי נותני שירות חיצוניים. אין לבלבל בין שני הדברים הללו. סמכות דומיין היא בהחלט לא גורם דירוג, וניסיון להגדיל את ה-DA שלכם הוא בזבוז זמן, במקרה הטוב.

מה לגבי סמכות דומיין כמושג? הראיות מצביעות על כך שגוגל לא משתמש במדדי אמינות ואיכות ברמת האתר כולו. עדיף להתמקד בתוכן, במתן ערך ובשאר הדברים שהופכים את האתר לאיכותי.

קידום אתרים מקומי = ביקורות

לרוב בעלי העסקים הקטנים יש גישה פשוטה לקידום בחבילת המפות: הגדרת פרופיל עסקי ובקשת ביקורות מלקוחות.

אם נצליח לקבל הרבה ביקורות בדירוג גבוה, גוגל יחשוב שאנחנו הכי טובים ורלוונטיים. במציאות יש פרמטרים נוספים שנכנסים כאן לשקלול, כגון מרחק מנקודת החיפוש, קטגוריית עסק ומילות מפתח בכותרת העסק.

ביקורות חשובות. אבל הן רק חלק אחד מהפאזל.

גוגל מעניש תוכן כפול

נראה שתעשיית קידום האתרים לא מצליחה להתנער מהרעיון של עונשים על תוכן משוכפל. חברת גוגל עצמה הודיעה שאין דבר כזה (לפחות, לא באופן שרוב האנשים מתכוונים אליו).

הפעם היחידה שאתם צריכים לדאוג היא אם אתם גונבים תוכן של אתר אחר. אם כתובות URL מרובות משתמשות באותו תוכן, יש לציין כתובת URL קנונית.

חיפושים נעשים רק בטקסט

חיפוש הוא לא משהו שמתבצע רק באופן טקסטואלי. גוגל לנס, למשל, מעבד מעל 80 מיליארד חיפושים בחודש דרך תמונות. גם חיפוש קולי, למרות שיש לו כרגע רק מיליארד חיפושים, בדרך לעלייה.

מקסום התנועה בגוגל פירושו אופטימיזציה של תוכן עבור פורמטים מרובים: טקסט, תמונה וקול.

אחוז יציאה מדף הוא גורם דירוג

הרבה מומחי SEO חושבים שהם צריכים להוריד את שיעורי היציאה מדפי האתר. הם מניחים שאם מבקרים עוזבים אתר לאחר צפייה בדף אחד בלבד, גוגל יחשוב שזה בגלל שמשתמשים לא קיבלו את מה שרצו

למרות שמקורות מכובדים רבים טוענים ששיעור יציאה מדף הוא גורם דירוג, בגוגל הכחישו זאת שוב ושוב. מחקרים מעידים שלחלק מהדפים יש שיעורי יציאה גבוהים יותר באופן טבעי, וזה לא בהכרח מצביע על חוויית שימוש גרועה.

שיעורי המרת דפים הם מדדים שימושיים הרבה יותר. פעולה זו תוביל לעלייה בהכנסות תוך הפחתה טבעית של שיעורי היציאה במידת הצורך.

גוגל לא אוהב מפרסמים קטנים

לאחר עדכון התוכן המועיל בשנת 2023, מפרסמים קטנים רבים התלוננו כי ירדו במיקומים, בעוד שאתרים גדולים ומבוססים יותר קיבלו דחיפה.

זה הוביל לתפיסה הרווחת שגוגל מעדיף מותגים ידועים על פני אתרים עצמאיים. למעשה, זה משהו שאחד מבכירי גוגל הצהיר במפורש לפני כ-20 שנה.

עם זאת מקרים אלה הם אנקדוטיים, ויש אתרים קטנים רבים שכן מצליחים ליהנות מהפירות. למעשה, עדכון הליבה של גוגל מאוגוסט 2024 התמקד בתגמול מפרסמים עצמאיים איכותיים.

אם עדיין יש לכם ספק כלשהו שגוגל לא מוכן להעניש את השחקנים הגדולים, רק תראו מה קרה לאתר פורבס.

הוספת הביטוי "קרוב אליי" תסייע בקידום מקומי

הכללת המונח "קרוב אליי" בתוכן ובמטא-דאטה של ​​האתר, לא תסייע לקידום במונחי חיפוש מקומיים. בנוסף, מחקר מעיד שאנשים משתמשים פחות בביטוי זה בחיפושים, כנראה בגלל שגוגל מסוגל לזהות כוונת חיפוש גם בלעדיו.

בנוסף לאופטימיזציה של גוגל לעסקים, הדרך הטובה ביותר לקדם שאילתות מקומיות היא לזהות ביטויים רלוונטיים מסוג "קרוב אליי", ולכלול את מילות המפתח הסובבות אותן בתוכן שלכם.

לדוגמה, אם אנשים מחפשים "מנתח פלסטי קרוב אליי" בתל אביב, אז "מנתח פלסטי" ו"תל אביב" הן מילות המפתח שיש למקד בהן את העמוד הרלוונטי.

קידום אתרים הוא לטווח הקצר או הארוך

יש שני היבטים למיתוס הזה: יש האומרים ש-SEO משתנה מהר, ושהכי טוב לגשת אליו כאל מהלך לטווח קצר. אחרים אומרים שעקביות היא המפתח לתנועה לטווח ארוך.

שני אלו נכונים בו זמנית. קידום אתרים מציע הזדמנויות לתוצאות מהירות וגם תוצאות המושפעות לאורך חודשים ושנים.

ניתוח ביצועי החיפוש של 3,000 פריטי תוכן לאורך שנה, מעיד כי מאמרים התחילו באיטיות לפני שצברו תאוצה, ולסרטונים הייתה עלייה ראשונית לטווח קצר.

מכאן עולה כי קמפיינים של SEO מייצרים גם נצחונות קצרים וגם צבירה לטווח ארוך.

לסיכום

אין ספק שהניסיון להבין מה עובד נוטה מטבעו לטעויות – אבל זה לא אומר שצריך להתעלם מהכל. יש שפע של נתונים איכותיים לצד התוצאות שאתם יכולים לראות בעבודתכם. כל אלו נותנים לכם הצצה ישירה למה עובד ומה לא.

כל עוד תישארו סקפטים, תבחרו את מקורות המידע שלכם בחוכמה ותפעלו לפי הנתונים, תגיעו להצלחות.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור