פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק – איך נדע מה נכון לנו?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

האם נכון לי יותר לפרסם בפייסבוק או בגוגל? אין כמעט עסק שלא שאל את עצמו את השאלה הזו בשלב מסויים. בעוד ששתי הפלטפורמות הללו הן הפופולריות והאפקטיביות ביותר ביצירת נקודות מגע עם קהל היעד שלכם, הן עובדות בצורה שונה לחלוטין.

כדי לענות על השאלה היכן נכון יותר עבורכם לפרסם או להשקיע יותר, צריך להבין את מהות ההבדלים בין פרסום בגוגל לבין פרסום בפייסבוק. בואו ננסה לעשות זאת.

פרסום בגוגל – פרסום רציונלי כאן ועכשיו

כשממקדים את השיח סביב עולם הפרסום, גוגל הוא אחד מכלי הפרסום הטובים ביותר בעולם בכלל, בכל הקשור ליכולת שלנו לפגוש את הלקוח הפוטנציאלי שלנו בדיוק ברגע בו הוא מחפש אותנו.

עיתון, טלוויזיה, רדיו, מקומון, פלייר – קחו כל ערוץ פרסום שתרצו ותנתחו את אופן הפעולה שלו. מה שתגלו הוא שכל ערוצי הפרסום הקיימים הם ערוצים בהם אנחנו כמפרסמים שולחים את המסר שלנו אל העולם, בתקווה שהוא יגיע לכמה שיותר אנשים אשר מעוניינים במסר הזה ועשויים גם לבצע פעולה בהתאם.

גוגל הוא ערוץ הפרסום היחיד שעובד אחרת. בגוגל אתם לא זורקים את המסר שלכם אל העולם, אלא מחכים שמישהו יחפש אתכם או את המוצר או שירות שאתם מציעים, ובדיוק ברגע בו זה קורה, אתם מציגים את עצמכם מולו בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

לצד היתרון הייחודי, המיוחד והגדול הזה של פרסום בגוגל, בהשוואה בין פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק, צריך לזכור שלפרסום זה ישנם גם מספר חסרונות:

  • פרסום בגוגל הוא פרסום ממוקד מאוד ופונה לאנשים שיודעים בדיוק מה הם מחפשים. זה כמובן מצוין, אבל זה נתח אחד מתוך כלל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם שאולי זקוקים לנקודות מגע נוספות לאורך המשפך השיווקי כדי להבין שהם צריכים אתכם – מול לקוחות פוטנציאליים אלה, גוגל קצת פחות אפקטיבי.
  • פרסום בגוגל הוא פרסום תחרותי מאוד. המודעה שלכם מופיעה צמוד לעוד שלוש מודעות של המתחרים שלכם סביב אותו מוצר או שירות בדיוק, ומתחתיה עוד 10 תוצאות אורגניות של החברות המובילות בתחום. על זה תוסיפו את העובדה שמדובר במודעת פרסום טקסטואלית בסיסית, עם תמונה קטנה לידה במקרה הטוב, כדי להבין שיהיה לכם קשה מאוד לבדל את עצמכם בדף תוצאות החיפוש ולגרום למשתמשים לבחור דווקא בכם.
  • פרסום בגוגל הוא פרסום נקודתי שאינו בונה תודעה. בניגוד לערוצי פרסום אחרים, בהם אתם יכולים לייצר נקודות מגע מרובות שלאט לאט בונות מערכת יחסים ביניכם לבין קהל היעד, בגוגל המודעה שלכם והשפעתה מתפוגגים ברגע שסשן החיפוש מגיע לסיומו.

פרסום בפייסבוק – פרסום רגשי בונה תודעה

בניגוד לפרסום בגוגל, את הפרסום בפייסבוק לא תוכלו למקד בדיוק למי שמחפש אתכם ברגע זה, אבל זה גם לא מה שאתם רוצים להשיג מפייסבוק. בפייסבוק תוכלו להרחיב את קהל היעד שנחשף אליכם, ולייצר חשיפה מול כל המשתמשים שעשויים להתחבר אליכם ואל המוצר או השירות שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות בחירת מאפיינים דמוגרפיים, תחומי עניין ופעילות אונליין של המשתמשים, והגדרת מספר קהלי יעד אליהם אתם רוצים להפנות את המודעה שלכם.

מודל פרסום זה מאפשר לכם לייצר פנייה שהיא מספיק רלוונטית למי שנחשף אליה, מבלי להגביל את הפנייה אך ורק למי שמחפש אתכם בזה הרגע. לפרסום בפייסבוק ישנם יתרונות חשובים נוספים:

  • אפשרות שילוב מולטימדיה, תמונות, סרטי וידאו וקופירייטינג במודעה
  • אפשרות יצירת "לחץ חברתי" באמצעות שימוש בכלים חברתיים ("החבר שלך אוהב את…" – ולכן אולי גם כדאי לך לאהוב)
  • אפשרות ליצירת חשיפה ממושכת שבונה תודעה ומערכת יחסים בצורה מדורגת ולאורך זמן
  • אפשרות הצגת מודעות סלקטיבית על פי פעילות אונליין מחוץ לרשת החברתית (ביקרתם באתר של חנות רהיטים? כשתחזרו לפייסבוק תראו פתאום מודעות פרסום של חנויות רהיטים)

החיסרון המשמעותי של פרסום בפייסבוק הוא שבניגוד לגוגל, אין אפשרות להגיע בזמן אמת לגולשים שמחפשים את מה שיש לכם להציע. אפשר לטרגט קהלים על סמך מגוון מאפיינים, אך קשה יהיה לדעת מתי אותו קהל עדיין זקוק למוצר/שירות ומתי לא.

בשורה התחתונה, בהשוואה פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק, מדובר לא רק בשני ערוצי פרסום שונים, אלא בשתי אסכולות שונות של פרסום. מצד אחד, פרסום ישיר, ממוקד ומיידי ומצד שני פרסום מורחב, מדורג ותדמיתי.

אחת האקסיומות בעולם השיווק והפרסום היא שאנחנו אף פעם לא יודעים מהיכן יגיע הלקוח הבא שלנו, ועל כן, כל פעילות פרסום חייבת לכלול בתוכה גם פרסום בגוגל וגם פרסום בפייסבוק. את השילוב בין השניים כדאי לתכנן בסיוע אנשי מקצוע, על מנת להגדיל את הסיכוי להגיע לתוצאות הרצויות.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור