072-338-4444

קידום אתרים בבאר שבע

באר שבע נחשבת לבירת הדרום (או הנגב, אם תרצו) והיא מושכת אליה לקוחות מכל רחבי האזור. בנוסף לכך, בעשורים האחרונים היא הפכה גם למרכז סטודנטיאלי, במיוחד לאור עליית קרנה של אוניברסיטת באר שבע.

מכל הסיבות האלו, אם העסק שלכם נמצא בבאר שבע, אתם עשויים לגלות שמשיכת לקוחות מהאזור לאתר שלכם באמצעות קידום אתרים בבאר שבע היא משימה מאתגרת אפילו אם המטרה שלכם היא לא להתחרות ברמה הארצית. 

בין התחומים היותר תחרותיים ניתן למנות מוסכים, חנויות פרחים, מנעולנים, בתי מלון, חוגים ועוד ביטויים רבים ומאתגרים.

אז איך מבצעים קידום אתרים בבאר שבע?

מחקר מילות מפתח איכותי

בשלב הראשון נרצה למצוא חיפושים שקשורים לסקטור העסקי שלכם עם תוספות כמו "באר שבע" "בנגב" "בדרום" וכו'.

בשלב הבא מקדם אתרים מקצועי יארגן את הביטויים (למעשה מילות המפתח) על סמך סדר עדיפות. בדרך כלל המילים הפופולריות ביותר יהיו הקשות ביותר לקידום והפחות פופולריות יהיו קלות יותר.

לכן, ממש לא כדאי לשים את כל הז'טונים שלכם על אותן מילות המפתח, אלא לשלב בין מילים קלות לקשות.

כדאי לדעת שיש גם קבוצות של ביטויים שאפשר לקדם ביחד מכיוון שהם קשורים אחד לשני. לדוגמה, "מוסך יונדאי באר שבע" ו-"מוסך מורשה יונדאי באר שבע".

ייתכן גם שיהיו ביטויים ממותגים שלא שווה יהיה לקדם. למשל, חיפוש של מוסך ספציפי כמו "מוסך מושון". גם אם תצליחו להתברג למקום שני או שלישי, סביר להניח שיותר מ-90% מהלחיצות יגיעו אל האתר עצמו (אלא אם כן האתר שלכם עצמו מתפקד כרשימת מוסכים).

באר שבע, ישראל

זיהוי המתחרים שלכם בבאר שבע

זיהוי המתחרים שלכם הוא עוד שלב חשוב מאוד. אם אנחנו מדברים על עסקים פיזיים בבאר שבע, סביר להניח שאתם מכירים את המתחרים החזקים שלכם. לכן, השלב הבא הוא סקירה של האתרים על פי מילות המפתח שמצאנו בשלב הקודם.

יכול להיות שתגלו כי המתחרים שחשבתם עליהם הם גם אלו שחזקים בגוגל, אבל יכול להיות שתגלו גם מתחרים שאולי לא לקחתם בחשבון.

התהליך הזה חשוב מכמה סיבות:

  • זיהוי הזדמנויות לקידום ביטויים שאתרים אחרים בבאר שבע לא משקיעים בהם מאמץ
  • זיהוי אתרים חופפים (אבל לא זהים) לשיתופי פעולה (החלפת מאמרים וכו')
  • קבלת רעיונות לטקטיקות קידום אפקטיביות בלי להמציא את הגלגל מחדש

שילוב מילות מפתח נכון בתוכן האתר

בשנים האחרונות המיתוג והאמינות של עסקים ברשת חשובה מאוד לגוגל. לכן, יש לשכנע את גוגל שיש לכם נוכחות בבאר שבע ואתם לא עוד עסק שמספק שירותים גם בבאר שבע. 

אחרי הכל, הדבר חשוב גם ללקוחות שלכם. דוגמה מתחום אחר: אם מישהו מתגורר בבאר שבע ומחפש עורך דין לענייני נזיקין, סביר מאוד להניח שהוא לא ירצה להתרחק יותר מדי מהעיר. 

את החיזוק והמיתוג הזה מבצעים באמצעות עמודי יצירת קשר עם פרטים מלאים, תמונות של העסק, המלצות של לקוחות מקומיים (או מותגים אחרים מפורסמים בעיר) ועוד.

קידום עסקים בבאר שבע על המפה 

כל מה שהזכרנו בפסקה הקודמת קשור באופן הדוק גם לעסקים שרוצים להתמקם על המפות של גוגל בבאר שבע ובאזור. אם מישהו מחפש ביטוי מקומי, גוגל יציג בפניו עסקים בבאר שבע, דימונה, ערד וכו' בהתאם למיקום האחרון שהוא שלף מהסמארטפון שלו. 

בשל זאת יש צד נוסף לקידום אתרים שלעיתים נוהגים לקרוא לו "קידום לוקאלי" או "גוגל לוקאל". כשאנחנו מדברים על עסקים מקומיים, התחום הזה הוא סופר חשוב מכיוון שתוצאות על גבי המפות לעיתים מקדימות את התוצאות הרגילות (כפי שבוודאי יצא לכם לראות).

יש מקדמים שיגידו לכם שמדובר בחלק זניח ולא שווה להשקיע בו, אבל קידום אתרים איכותי אמור להיות "קידום אתרים הוליסטי" שבו השלם עולה על סך חלקיו.

בניית קישורים

בניית קישורים למטרות קידום אתרים בבאר שבע עשויה להיות מעט שונה. בדרך כלל כשאנחנו בונים קישורים, אנחנו מסתמכים על אתרים שקרובים לתחום שלנו מהם נוכל לקבל קישורים תמורת תוכן, אתרים אחרים של המקדם ועוד.

אבל חלק חשוב מאסטרטגיית בניית הקישורים חייב להתבצע דרך אתרים מקומיים אף הם. אם תחפשו "חדשות באר שבע" תגלו לפחות עשרה אתרים עצמאיים שמביאים חדשות ועדכונים לתושבי העיר והאזור. 

אלו הם אתרים שרק משוועים לתוכן וזוהי הזדמנות שכדאי לנצל. לא רק בשל בניית הקישורים, אלא גם עבור המיתוג וכניסה של לקוחות לאתר שלכם מכתבות ואזכורים באתרים הללו.

להמשיך לעקוב

כיום יש באינטרנט לא מעט כלים המאפשרים לכם לעקוב אחרי טרנדים בחיפושים. 

הכלים האלו יעזרו לכם ולמקדם שלכם להישאר מעודכנים בנוגע להזדמנויות חדשות או חיפושים שהדירוגים שלהם יורדים ואולי עדיף להעביר לעדיפות נמוכה יותר. (למשל, "סגר באר שבע" אולי פחות רלוונטי עכשיו עבור מסעדות ועסקים בתחום המזון).

מלבד זאת כמובן שיש להמשיך ולעקוב אחרי הביצועים של האתר באמצעות הכלים של גוגל וכלי קידום מקצועיים אחרים כמו כלים למדידת מיקומים של מילת מפתח, כלים שמזהים קישורים נכנסים חדשים אל המתחרים שלכם וכו'.