קידום אתרים בירושלים

אם נכנסתם לכאן, אתם עשויים לשאול את עצמכם מה זה בדיוק "קידום אתרים בירושלים" ובמה הוא שונה בדיוק מ"קידום אתרים בהרצליה" או "קידום אתרים בתל אביב"?! התשובה היא ששיטות הפעולה הן אמנם אותן שיטות פעולה, אבל בכל זאת יש כמה הבדלים מהותיים.

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא עדיין החלק החשוב ביותר בתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל מכיוון שכך אנחנו בונים תוכנית פעולה לגבי אותם החיפושים שנרצה לקדם (לדוגמה, "רופא שיניים בירושלים").

בהתאם לכך, כשאנחנו מדברים על קידום אתרים בירושלים, בעלי העסקים בדרך כלל ירצו שימצאו אותם דרך חיפושים שכוללים את המילה "ירושלים", "בירושלים" או אזורים דומים. אבל גם המקדם הכי טוב לא יכול לקדם אתכם על כל המילים בעולם. לכן אתם צריכים מקדם שיידע איך להשיג את המקסימום עם המשאבים שיש לו (שתלויים בתפוקת העבודה שלו והתקציב שלכם). 

למשל, יכול להיות שיהיה קל יותר לקדם את הביטוי "מוסך בירושלים תלפיות" מאשר "מוסך זול בירושלים".

הכותל המערבי בירושלים

להכיר את המתחרים שלכם בירושלים והסביבה (מחקר מתחרים)

הכרות עם המתחרים או מחקר מתחרים הוא עוד עניין קריטי שיכול לעזור לכם להבין באילו מילות מפתח להתמקד. לדוגמה, יכול להיות שיש עסק שאתם "מתים" לנצח אותו בביטוי מסוים, אבל עם קצת מחקר מקצועי תגלו שזה לא יהיה שווה את המאמץ. מצד שני, יכול להיות חיפוש אחר שאף אחד עוד לא ממש הצליח לתפוס או שמי שתפס אותו הוא מתחרה חלש שאפשר לעקוף בקלות.

למקדמי אתרים מנוסים יש לא מעט כלים שבאמצעותם הם יכולים לזהות טרנדים וחיפושים כאלו.

קידום אתרים בירושלים בעזרת קידום לוקאלי (גוגל Maps)

אם כבר דיברנו על עסקים קרובים אליכם בירושלים, אלא אפשר שלא לדבר גם על קידום אתרים לוקאלי. למי לא יצא להקיש שם של עסק, של שירות או מקום ולקבל את המפה של גוגל? במקרה ואתם נמצאים בירושלים או באזור, גוגל יקח בחשבון את העסקים הכי רלוונטיים ואת המיקום שלכם ויחזיר לכם תוצאות על גבי המפה.

מכיוון שהרבה פעמיים המפות של גוגל מאוד בולטות לעין, קידום אתרים בירושלים שקשורים לעסקים פיזיים (ומדובר על רוב העסקים) צריך לקחת בחשבון גם את הקידום הלוקאלי הזה. היסודות של הקידום הלוקאלי דומים לאלו של הקידום הקלאסי (התוצאות שאין לידן כתובת), אבל הניואנסים הם שונים.

לדוגמה, אם באתר רגיל המלצות הן בעיקר לצרכים שיווקיים, בקידום אתרים לוקאלי חשוב מאוד לקבל המלצות אמיתיות בתוך גוגל, זאפ ואתרים אחרים שמרכזים ביקורות.

היום קידום אתרים לוקאלי נחשב לחלק אינטגרלי מקידום אתרים קלאסי, ולכן חפשו מקדם ששולט בשני התחומים.

קידום אתרים שומרי מסורת

לכל עיר ויישוב בארץ יש את המאפיינים שלהם. אחד המאפיינים שאי אפשר להתעלם בהם כשמתייחסים לירושלים הוא הזיקה לדת והאוכלוסייה הדתית והחרדית המתגוררת בעיר.

לדוגמה, הרבה מאוד עסקים בירושלים הם עסקים שומרי מסורת ולכן מי שעושה קידום אתרים בירושלים צריך להתאים את עצמו לכך ולדעת איך לקדם את האתר בלי לפגוע בדירוגים שלו בגוגל. זו לא משימה קשה, אבל היא כן דורשת ידע בקידום אתרים טכני. במקרה הזה ספציפית, נרצה שהאתר יחזיר לגוגל הודעה ש"האתר שלי סגור זמנית". יש כמובן גם פתרונות אחרים, הכל בהתאם לאופי העסק וכמו הכשרות של האתר קריטית בעבורו.

קידום אתרים לחרדים בירושלים

האינטרנט הגיע מזמן גם למגזר החרדי. אמנם לא לכל הזרמים והמגזרים, אבל כיום כבר אי אפשר להתעלם מקהל היעד הזה. קידום אתרים לחרדים בירושלים דורש הכרה ספציפית עם העולם החרדי והקודים הבלתי כתובים שלו. 

אם האתר שלכם בעצמו כשר ולא נמצא ברשימות סינון, יכול להיות שבמקום קידום מסורתי בגוגל (שנחשב לאתר "פרוץ"). יהיה יותר כדי לבנות תנועה מאתרים מפנים. כלומר, פרסום של טיפים מבעל מקצוע באתר כמו "בחדרי חרדים" או "ערוץ 7" יהיה שווה הרבה יותר מלקבל עוד קישור. יש גם מספר חנויות כשרות בסגנון Google Play שיכולות להקפיץ את העסק שלכם למעלה.

זו הסיבה שהיום לא כדאי לקחת סתם מקדם אתרים, אלא מקדם אתרים שיכול להגדיל ראש ולהבין שקידום אתרים זה לא רק מילות מפתח ומיקומים (למרות שהם עדיין סופר חשובים).

לסיכום

קידום אתרים בירושלים דורש מהמקדם שלכם להכיר את השטח ולמקדם שיש לו רזומה של קידום אתרים עבור עסקים בעיר (גם אם לא בסקטור שלכם), יש יתרון משמעותי על פני מקדם שמעולם לא התנסה בקידום של אתרים כאלו.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור