ליד (LEAD)

מה זה ליד (Lead)?

אדם שמשאיר פרטים באתר או יוצר קשר כדי להתעניין בפרטים אודות המוצר או השירות שלנו נקרא ליד. אדם שמבצע רכישה (בטלפון, פיזית או אונליין) כבר נחשב לקוח. 

מאז ומתמיד כל בעל עסק היה רודף אחר לקוחות אולם בעידן המודרני שבו האינטרנט היא פלטפורמת התקשורת המובילה המושג שנקרא לידים נוצר. הליד הוא נעשה אדם הנמצא בשלב האחד שלפני ההפיכה ללקוח. בשלב שבו הוא משאיר פרטים או יוצר קשר בעצמו לצורך התעניינות במוצר/שירות מסוים. לדוגמה: אדם המשאיר פרטים בעמוד יצירת הקשר באתר כאשר הוא מתעניין במוצר/שירות של החברה וזקוק לתמיכה או מידע נוסף – הוא ליד. 

אילו פעולות שמבצע הגולש יכולות להחשיב אותו כליד?

מלבד השארת פרטים בעמוד צור קשר באתר יש דרכים נוספות להחשיב אדם כליד. למשל כאשר הוא פונה אל בית העסק באופן ישיר במייל, שולח הודעה דרך העמוד העסקי ברשתות החברתיות, מתקשר וכו'. אפשר לומר שכל אינטראקציה שעושה הגולש עם בית העסק שחושפת את פרטי יצירת הקשר שלו עם בית העסק לצורך התעניינות במוצר/שירות – נחשב כליד.

קמפיין שיווק הנמדד בלידים

כאשר מבצעים תיאום ציפיות בין חברת פרסום לבעל עסק כלשהו לגבי קמפיין שיווק מסוים או שירות פרסום כלשהו בדרך כלל הדרך למדוד את השירות היא באמצעות לידים. אם הלקוח קיבל 10 טלפונים של אנשים שמתעניינים במוצר והוא לא הצליח לסגור אף אחד מהם במכירה זה לא אומר שחברת הפרסום עשתה עבודה לא טובה או שהלידים אינם ממוקדים (אם הם אכן מתעניינים במוצר) אלא אומר שבעל העסק או מי שדיבר אתם פשוט זקוק להכשרה מקצועית בנושא מכירות או סגירת עסקה. כמובן שאם חברת הפרסום ונציגיה הם אלה שמדברים עם הלקוחות עבור בעל העסק אז האחראיות היא על חברת הפרסום.

איך נביא לידים לעסק שלנו?

יש כמה דרכים להביא לידים: דרך דף נחיתה, דרך אתר החברה, דרך פייסבוק וכו'. בכל מקרה תצטרכו תשתית בסיס שבה יהיה את המידע הקשור לעסק ולשירותים השונים שהוא מציע כדי לשלוח אל אותה תשתית את תנועת הגולשים. ככל שקמפיין הפרסום ממוקד וטוב יותר כך הגולשים שיגיעו לאתר עשויים להיות קהל יעד נכון יותר עבור העסק ושיש יותר סיכוי שיותר אנשים ישאירו פרטים ויהפכו ללידים.