קידום אתרים לדפי נחיתה: האם אפשר לקדם עמודי נחיתה אורגנית בגוגל?

כאשר אנו ניגשים לשווק מוצר, שירות או עסק מסוים באינטרנט, אנו בוחנים את האפשרויות השונות המתאימות ביותר לעסק שעל הפרק. בהתאם לאפיון העסק, קהל היעד והתכנון האסטרטגי המקדים, נוכל לייעץ לבעל העסק אודות התשתיות המומלצות לבניה ואפשרויות הפרסום הטובות ביותר.

קידום אורגני הוא אחד מאפיקי הפרסום המובילים בעולם השיווק הדיגיטלי (אם לא המוביל שבהם) ואין ספק כי השקעה בקידום האורגני עשויה להניב פירות נפלאים לבעל עסק, אם יש לו את התשתית המתאימה לכך. בפוסט הזה נדבר על דפי נחיתה, נבחן האם ניתן לקדם אותם אורגנית ונציע פתרונות פרקטיים.

דפי נחיתה והשימושים שלהם

דפי נחיתה או עמודי נחיתה הם אתרי אינטרנט שבהם יש עמוד אחד. כלומר כל התוכן מתנקז לאותו עמוד אחד, שלרוב מוקדם לטובת קידום מוצר/שירות אחד או פעולה אחת שאנו רוצים שהקהל יבצע באותו עמוד. דפי נחיתה מוקמים בדרך כלל לטובת קמפיין ממומן בגוגל, פייסבוק או מערכות פרסום אחרות. מה קורה אם בניתם דף נחיתה ואתם מעוניינים גם לקדם אותו אורגנית?

קידום אורגני לדפי נחיתה

כפי שאתם כנראה כבר יודעים, כדי לקדם נכס דיגיטלי כלשהו, יש צורך בביצוע אופטימיזציה באתר עצמו, יחד עם יצירת רלוונטיות נושאית על ידי פיתוח תוכן באתר, כמו גם השגת הצבעות אמון מאתרים אחרים בדמות קישורים נכנסים. כל זה אפשרי והגיוני כאשר מדובר באתר אינטרנט בו ניתן לבצע את הדברים הללו מבחינה טכנית.

כאשר אנו מדברים על עמוד נחיתה יחיד, אין אפשרות לפתח תוכן ולייצר רלוונטיות תמטית, משום שכל התוכן מצוי בעמוד אחד בלבד. בנוסף, אין זה הגיוני שאתרים אחרים ימליצו דווקא על דף נחיתה בודד כמקור איכותי למידע, כאשר ישנם אתרים רבים שמתייחסים לנושא בפירוט רב יותר ואף מציעים מקורות נוספים לקריאה (בדמות פוסטים נוספים באתר).

לכן גם אם נבנה קישורים באופן יזום, גוגל ידע להתעלם מהם ובכל אופן קישורים בלבד לא יוכלו להביא אתכם לראש תוצאות החיפוש ברוב המוחלט של המקרים. ישנן סיבות נוספות לכך שדף נחיתה אינו מתאים לקידום אורגני אך אלו הן העיקריות שבהן ואמורות להספיק כדי לשכנע אתכם לבחון אלטרנטיבות.

האם ניתן לקדם אורגנית עמוד נחיתה שבנוי על פרלקס?

אתר פרלקס הוא למעשה דף נחיתה ארוך המציג סקשנים שונים של תוכן, כאשר ההבדל ביניהם הוא לרוב גיוון עיצובי כלשהו. לעיתים יש תמונה שנגללת ברקע עם העכבר כאשר גוללים למטה בעמוד פרלקס כדי ליצור אפקט של 2 שכבות מעוצבות אחת על השנייה.

הסגמנטים השונים בעמוד מתחברים אחד לשני וניתן אפשר לקשר אליהם מתפריט עליון באתר, אולם לא מדובר בקישורים פנימיים של SEO. גם עמוד זה, על אף שהוא ארוך יותר מדף נחיתה רגיל בדרך כלל, עדיין מוגבל בתוכן שלו ואינו בהכרח עשוי להתאים לקידום אורגני.

זכרו גם כי יש לעמודים מסוג זה טייטל ותגית H1 אחת ולכן קשה יותר לבצע אופטימיזציית ON PAGE לביטויים שונים. למרות זאת, אם כבר רוצים לקדם אורגנית עמוד נחיתה עדיף שיהיה מדובר באתר פרלקס עם יותר תוכן. אם אפשר לחלק אותו לאתר קטן עם כמה עמודים במקום לעמוד אחד – אז זה יהיה אפילו מומלץ יותר מבחינת SEO.

איך כן כדאי לקדם עמוד נחיתה?

עמוד נחיתה הוא נכס דיגיטלי מעולה למטרה שלשמה הוא נבנה. לרוב מדובר על מכירה של מוצר או שירות ספציפי וניתן להזרים אליו טראפיק ממומן מערוצים שונים. הדוגמה הקלאסית היא כמובן קמפיין פרסומי בגוגל או במטא (פייסבוק ואינסטגרם). ניתן גם להזרים טראפיק ממוקד לדף הנחיתה שלכם באמצעות הפלטפורמות של אאוטבריין וטאבולה.

לסיכום, אין טעם להשקיע משאבים בניסיון לקדם אורגנית עמוד נחיתה יחיד, מכיוון שיהיה זה קשה עד בלתי אפשרי להתברג בעמוד הראשון על ביטויים עם נפח חיפוש ותחרות מצד אתרים אחרים. אם יש לכם עמוד נחיתה טוב, השתמשו באפיקים הממומנים כדי להזרים אליו טראפיק ולבחון את ביצועיו.

אם בכל זאת אתם רוצים ליהנות מכניסות אורגניות, אנו ממליצים לשדרג את עמוד הנחיתה הקיים לאתר אינטרנט מקצועי שיכול גם להכיל בתוכו את עמוד הנחיתה כדף נחיתה לקמפיינים ייעודיים, ובמקביל יהיה בבעלותכם אתר אינטרנט שאפשר יהיה לבצע בו אופטימיזציה נכונה, לפתח בו את התוכן ולהשיג אליו קישורים מאתרים אחרים, כדי שתוכלו להשיג מיקומים גבוהים וליהנות גם מהאפיק האורגני של גוגל.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור