המרה (Conversion)

מהי המרה?

המרה היא בעצם נתון סטטי בקמפיין שיווקי המתייחס בדרך כלל לכמות רכישות אל מול כמות האנשים המבקרים באתר אך לא רק. יחס המרה הוא נתון שיכול לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים שונות כאשר הגדרת מטרות קמפיין הפרסום שלנו מתנקז לרוב להמרות. 

סוגים שונים של המרות

ישנם אינספור סוגים של יחסי המרה. לצורך העניין: הקמנו קמפיין ממומן. כמות הגולשים שביצעו רכישה באתר שלנו מתוך כמות האנשים שביקרו באתר עקב קמפיין הפרסום – הוא למעשה יחס ההמרה שבין מבקרים ללקוחות. המרה זו הפעולה של הרכישה במקרה הזה. המרה לא חייבת להיות רק רכישה של מוצר או הזמנה של שירות. היא יכולה להיות גם השארת פרטים, הורדה של משהו או ביצוע פעולה אחרת. 

מדוע חשוב להשקיע בהגדלת ההמרות?

בעולם הפרסום המרות הוא שם נרדף ללקוחות כמעט. ההמרות מתייחסים לפעולה שהמפרסם רוצה שהגולש יבצע ולרוב מדובר במכירה או השארת פרטים כהתעניינות במוצר/בשירות. לכן חשוב להגדיל את ההמרות באתר שלנו ולהשקיע בחיזוק של כל שלב במשפך השיווקי.

כיצד נעשה זאת?

ראשית נפריד בין כל שלב במשפך השיווקי וננתח את הביצועים בו. במודעות הקמפיין הממומן שלנו ניתן לבצע ספליט טסטינג שהיא שיטה לשיפור המודעות בקמפיין ושיפור הביצועים בו. כך למשל אחוזי לחיצה גבוהים יותר, יותר חשיפות בפחות כסף, מודעות רלוונטיות ומניעות לפעולה שגוררות יותר לחיצות והגעה של קהל ממוקד וכו'. 

לאחר מכן נחשוב על השלב הבא במשפך השיווקי והוא ככל הנראה עמוד הנחיתה שהקהל הגיע אליו. האם האתר נטען מהר? האם אין הסחות דעת שמובילים את הגולש למשהו אחר באתר? האם העברתם בצורה ברורה את המסר שהגולש צריך להירשם/לבצע רכישה או לבצע את הפעולה שאתם רוצים? בדקו אפשרות לשפר את התצוגה הוויזואלית ואת התכנים בדף וראו כיצד זה משפר את יחס ההמרה בו.

/* */