כפי שאולי כבר יצא לכם לשמוע, ההערכה מדברת על כ-200 פרמטרים אשר נלקחים בחשבון על ידי האלגוריתם של גוגל ומשפיעים על דירוג האתרים בתוצאות החיפוש.
בפועל, חשוב לזכור כי גוגל מעולם לא אישרו את רובם, מה שהוביל לספקולציות וטענות שונות מצד מקדמי אתרים לגבי הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני.
בפוסט הזה, אנחנו רוצים לעשות סדר בדברים ולהציג את שבעת הפרמטרים אשר בוודאות משפיעים על דירוג האתר בתוצאות האורגניות, על סמך מה שגוגל עצמם הצהירו במפורש.
קישורים נכנסים
קישורים הם אלמנטים לחיצים אשר מעבירים את הגולשים, ואת הזחלנים של גוגל, מדף אינטרנט אחד לאחר. בשנת 2016, אנדריי ליפאצב, אסטרטג בכיר בצוות בקרת איכות תוצאות החיפוש של גוגל, אישר שקישורים נכנסים הם אחד מגורמי הדירוג החזקים ביותר של גוגל.
יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא כל הקישורים הנכנסים שווים באיכותם והשפעתם. אמנם אין הסבר מצד גוגל למהו הקישור המושלם, אך ההמלצה שלהם היא להשיג קישורים מאתרים בולטים בתחום הפעילות של האתר.
רלוונטיות
אלגוריתם הבינה המלאכותית של גוגל, הולך ומשתפר ביכולת שלו להבין מה גולשים מחפשים, כאשר הם מקלידים (או אומרים באופן קולי) שאילתה כלשהי למנוע החיפוש. אם אנחנו רוצים שאתר יתברג בביטוי או בנושא מסוים, הוא חייב להיות רלוונטי למה שהגולשים מצפים לראות בתוצאות החיפוש שלהם.
אין לכך נוסחה אחידה, מכיוון שכל שאילתה מחזירה סוג אחר של תוצאות. הדרך הכי טובה להבין מה גוגל חושב שרלוונטי לחיפוש מסויים, היא להסתכל על האתרים הממוקמים בתוצאות הראשונות. למשל אם נחפש ״מחשב נייד״, זה מה שנראה:
מה אנחנו למדים מהתוצאות? שבחיפוש הזה גוגל מציג לגולשים אתרים שיש בהם עמודים עם מספר מחשבים ניידים שונים שניתן לבחור ביניהם. כלומר זה לא ביטוי שאפשר לקדם עליו מוצר ספציפי, אלא עמוד קטגוריה למשל, אשר מכיל מגוון של מחשבים ניידים. לכן אם נרצה להתברג בביטוי הזה, נצטרך לבנות עמוד רלוונטי באתר וללכת עם מה שגוגל מזהה כרלוונטי לחיפוש הנ״ל.
עדכניות
פרמטר העדכניות לא חל על כל תוצאות החיפוש והוא רלוונטי לשאילתות ספציפיות. באופן טבעי, יש לו משקל רב יותר בחיפושים בהם יש משמעות גדולה יותר לאקטואליות של התוכן.
למשל אם נחפש ״סדרות מומלצות בנטפליקס״, האלגוריתם מבין את משמעות החיפוש, ויציג לנו תוצאות מאתרים שעודכנו לאחרונה, על מנת לתת לנו את ההמלצות העדכניות ביותר:
שימו לב כיצד שתי התוצאות הראשונות (וגם יתר התוצאות בעמוד הראשון) עודכנו בטווח של פחות מחודש מיום החיפוש (החיפוש בוצע ב-24/11/2022). לכן אם אתם נמצאים בתחום בו לעדכניות ולרענון התוכן יש משמעות מכרעת, שימו לב לכך ונסו לנתב זאת לטובתכם.
חיבור מאובטח לאתר (https)
תעודת אבטחה SSL שמותקנת באתר ומוגדרת כשורה, מאפשרת חיבור מאובטח בין הגולשים לאתר על בסיס פרוטוקול https. מדובר בגורם דירוג קל משקל אשר נכנס לתוקפו בשנת 2014.
במידה והאתר שלכם עדיין לא מאובטח, הגולשים שמגיעים אליו יראו הודעה על כך ליד הכתובות שלו, בצירוף אזהרה שאומרת שלא מומלץ להשאיר פרטים רגישים באתר. קל להבין שזה בלבד מספיק כדי להבריח גולשים פוטנציאלים מהאתר, עוד לפני פספוס הנקודות בעיני גוגל.
תעודת אבטחה היא מוצר שניתן בחינם על ידי רוב חברות האחסון כיום, והתקנתה היא משימה קלה יחסית. אם אינכם בטוחים איך לעשות זאת, פנו לחברת האחסון שלכם ובקשו ממנה לדאוג לתעודת אבטחה עבור האתר שלכם בהקדם האפשרי.
התאמה לניידים
התאמת האתר לצפייה ללא דופי על גבי מכשירים ניידים היא פרמטר דירוג ששולב באלגוריתם לראשונה בשנת 2005, תחילה רק בתוצאות החיפוש לניידים, אך הפך לחלק אינטגרלי מכלל תוצאות החיפוש בשנת 2019, כאשר גוגל עברה לאינדוקס במובייל (סריקה ואינדוקס של אתרים מעיניים של מכשיר סלולרי).
כדי לבדוק האם יש באתר שלכם בעיה כלשהי כאשר הוא מוצג על גבי מכשיר נייד, כנסו לאזור ה-Mobile Usability בסרץ׳ קונסול ושימו לב להתראות המוצגות שם. במידה ואין שם התראות, האתר שלכם מותאם למכשירים ניידים ונהנה מהקרדיט של גוגל בנושא. במידה וגוגל מציף בעיות שונות הקשורות לשימוש באתר שלכם במובייל, מומלץ לתקן את הליקויים מיידית.
מהירות טעינה
מהירות הטעינה של עמודי האתר הייתה גורם דירוג במחשבים כבר מאז 2010, ונכנסה כפרמטר דירוג גם במכשירים ניידים מאז 2018. גוגל השתמשו בסיגנלים שונים כדי למדוד את מהירות הדפים השונים לאורך השנים, אך לאחרונה הם אישרו כי כעת הם מסתמכים אך ורק על מבחן ה-Core Web Vitals שהם יצרו.
Core Web Vitals, או בקיצור CWV, מודדים את ביצועי הטעינה, האינטראקטיביות והיציבות החזותית של עמוד נתון. גוגל משתמשים בשלושה מדדים כדי לעשות זאת:
- זמן הטעינה וההצגה של רכיב התוכן הגדול ביותר (LCP)
- כמה זמן לוקח לאתר להגיב לאחר האינטראקציה הראשונית של הגולשים עימו (FID)
- מדד היציבות הויזואלית של הדף (CLS)
ניתן לבדוק היכן האתר שלכם עומד בכל אחד מהמדדים הללו, על ידי הרצת בדיקה כאן. בנוסף, אם יש לאתר שלכם מספיק טראפיק, תוכלו לראות את מדדי האמת שהגולשים מקבלים באתר שלכם, דרך סרץ׳ קונסול, תחת הלשונית Core Web Vitals.
באנרים ושקופיות פולשניות
כאשר אתר מציג לגולשים שלו מודעות פרסום, הנעה לפעולה או שקפים שונים שמשתלטים על כל המסך, הוא פוגע בחווית המשתמש. לכן גוגל החליטו שמדובר בגורם דירוג שלילי, כלומר דירוג האתר שלכם יפגע בוודאות, במידה ואתם מציגים באנרים ושקופיות פולשניות באתר.
פרמטר זה נכנס לתוקף ב-2017 כחלק ממאמצי החברה לעודד אתרים לשפר את חווית המשתמש שלהם. אם יש לכם מודעות פולשניות באתר, אנו ממליצים להחליף אותן בבאנרים שלא מפריעים לגולשים באתר, אלא משתלבים בצורה טבעית ואפקטיבית יותר באתר.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו