גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) – המדריך המלא 

מה זה גוגל תג מנג'ר?

אחד הכלים השימושיים ביותר של גוגל בשנים האחרונות הוא גוגל תג מנג'ר – Google Tag Manager, או בקצרה GTM. מדובר בכלי נהדר המסייע לנהל תגים ומקטעי קוד במקום אחד, בצורה מסודרת ופשוטה.

תג מנג'ר מייתר את הצורך בהתעסקות עם הטמעה ידנית של קודים באתר שלכם או בתשלום לגוף חיצוני שיעשה זאת עבורכם. תוכלו להטמיע קטעי קוד ופיקסלים שונים באתר שלכם, בצורה נכונה ובמקום אחד, מתוך הממשק של GTM, בין אם מדובר באתר אינטרנט או באפליקציה.

איך גוגל תג מנג'ר עובד ומה היתרונות הבולטים שלו?

אפשר לדמיין את תג מנג'ר כקופסה שמונחת באתר שלכם. כדי להניח את הקופסה הזו במקום, כל מה שצריך לעשות הוא לשתול באופן חד פעמי את הקוד שמקבלים כשפותחים חשבון תג מנג'ר חדש. אחרי שהקוד מוטמע והקופסה יושבת באתר שלכם, ניתן להכניס לתוכה מה שרוצים – קוד מעקב של גוגל אנליטיקס, פיקסל של פייסבוק, קודים של מפות חום שונות ועוד.

ללא תג מנג'ר, יש צורך להיכנס לעריכת קוד האתר בכל פעם שרוצים להטמיע כלי חדש ולהזין את הקוד במקום הנכון, מבלי לשבור שום דבר. השימוש בתג מנג'ר חוסך את כל זה ובמקום זאת פשוט מאפשר להזין את הקודים הרצויים בתוך ה״קופסה״ שכבר יושבת באתר.

גוגל תג מנג'ר מספק תמיכה בתגים של גוגל אדס, Firebase ,Clicktale, גוגל אנליטיקס, Crazy Egg ותגים רבים אחרים. המערכת אף מאפשרת יצירת תגים מותאמים אישית. אופציה זו משמשת להטמעת פיקסל המעקב של פייסבוק למשל, מכיוון שאין תמיכה רשמית במוצרי מטא.

מה היתרונות הבולטים?

  • הטמעה וניהול של קודים שונים ללא צורך בהתעסקות עם קוד האתר
  • שיפור מהירות טעינת האתר ע״י טעינת הקודים ממקום מרכזי אחד ולא בנפרד בצורה מפוזרת
  • הגדרת המרות ואיבנטים פשוטה שבלי תג מנג׳ר הופכת למשימה מורכבת עם לא מעט מקום לטעויות
  • עובד עם כל סוגי האתרים ומתאים גם לאפליקציות

מה החסרונות?

עדיין יש צורך בידע טכני כלשהו על מנת לבצע את ההטמעה הראשונית של הקוד, כלומר שתילת אותה קופסה באתר.

באתרי וורדפרס לא מדובר במשימה קשה בכלל – ניתן לבצע אותה בקלות וללא ידע בקוד, פשוט על ידי הורדת תוסף כמו Insert Headers and Footers ואז לבצע פעולה של העתק-הדבק מהקוד שמסופק ע״י תג מנג'ר, היישר לשדות הרלוונטיים בתוסף.

גם באתרי Wix ניתן לבצע את ההטמעה בקלות ואף ללא צורך בתוספים כלשהם כפי שמוסבר כאן. כמובן שבאפליקציות העניין מורכב יותר וכדאי להעביר את המשימה לאדם הרלוונטי.

תכונות חשובות של Google Tag Manager שכדאי להכיר

  • משתנים – מאפשרים לכם לעקוב אחר פרמטרים שונים כמו כתובות עמודים, כתובת של קישור שהרגע נלחץ, מעקב אחר שגיאות שונות, אלמנטים בתוך טפסים ועוד.
  • טריגרים – בדומה למשתנים, כאן ניתן לעקוב אחר אירועים שונים באפליקציה או באתר שלכם כמו צפייה בעמוד מסוים, לחיצה על כפתור או אפילו שליחת טופס.
  • הערות – ניתן לכתוב הערות ממש כמו שמתכנתים יכולים לעשות בעריכת קוד.
  • ספריות – ניתן לסדר את התגיות בספריות ותיקיות שונות ממש כמו במחשב שלכם.
  • תכונות מתקדמות – ניתן לשלוט בסדר הטעינה של התגיות, לייצר Track ID ועוד.

איך ליצור חשבון בגוגל תג מנג'ר?

חפשו בגוגל Google Tag Manager או לחצו כאן. השלימו את תהליך ההרשמה ואז תגיעו לעמוד יצירת חשבון בו עליכם למלא את הפרטים הבאים:

Account Name – שם החשבון עליו אתם הולכים לעבוד. כדאי לרשום את שם החברה.

Country – המדינה בה הולך להתנהל החשבון.

כעת תחת Setup Container תצטרכו לפתוח "כלי קיבול" (קופסה) חדש. תנו לו את השם שאתם רוצים תחת Container Name ואז מתחת לזה תוכלו לבחור היכן אתם הולכים להשתמש בקונטיינר שלכם (אתרי אינטרנט, אפליקציות IOS, אפליקציות אנדרואיד וכו'). כעת אשרו את התקנון ולחצו על המשך.

כאן מסתיים השלב הראשון של הקמת החשבון. כעת יוצג בפניכם הקוד שיש להטמיע באתר (על מנת לשתול את קופסת הקסמים שלנו). הקוד מתחלק לשניים – קטע קוד אחד שהולך לאזור ה-Header של האתר וקטע נוסף שנכנס לאזור ה-Body. דוגמה לאיך נראה הקוד:

קוד של גוגל תג מנג'ר להטמעה

לאחר הטמעה זו תוכלו להתחיל לעבוד עם גוגל תג מנג'ר.

הטמעת קודים דרך GTM

אז לאחר שהטמענו את תג מנג'ר באתר בהצלחה, אפשר להתחיל לעבוד. מכיוון שהאפשרויות רבות, במקרה הזה בחרנו להדגים הטמעה פשוטה של קוד גוגל אנליטיקס באתר. בואו נתחיל:

ראשית עליכם ללחוץ על לשונית Tags ואז New. לאחר מכן עלינו להגדיר מה התגית או הקוד שאנחנו רוצים להטמיע ואז לבחור היכן להטמיע אותו. במקרה הזה אנחנו מטמיעים קוד של גוגל אנליטיקס ולכן נבחר ב-Tag Configuration ומהאפשרויות שיופיעו בצד ימין, נסמן את גוגל אנליטיקס:

בחירת אנליטיקס בממשק תג מנג׳ר

כעת תחת Google Analytics Settings נבחר ב-New Variable:

בחירת חשבון אנליטיקס בממשק גוגל תג מנג'ר

ובשורת Tracking ID נזין את קוד המעקב של אנליטיקס. שימו לב שלא מדובר בכל הקוד הארוך אלא רק במספר עצמו שנראה משהו כמו זה UA-54652333-1:

הזנת קוד המעקב של אנליטיקס במשק תג מנג'ר

בדוגמה זו, אין צורך לשנות שום דבר בהגדרות מסביב. לאחר הזנת הקוד, לוחצים על Save בפינה הימנית העליונה.

עכשיו כשהוספנו את הקוד של גוגל אנליטיקס לתוך הקופסא שלנו, שכבר יושבת באתר, נשאר לנו רק להגדיר באילו עמודים אנחנו רוצים שהקוד יופיע. במקרה הזה, אנחנו מעוניינים שגוגל אנליטיקס יעבוד על כל דפי האתר ולכן נגדיר זאת על ידי לחיצה על Triggering ואז נבחר באופציה של All Pages:

הגדרת טריגר

ברגע שבחרנו, נוחזר אוטומטית למסך שבו התחלנו את הגדרת התגית הזו. אתם אמורים לראות משהו כזה:

שמירת תגית

כלומר באזור התגית בחרנו את גוגל אנליטיקס והגדרנו את קוד המעקב שלנו. באזור של הטריגר, בחרנו בכך שהתג שהטמענו ירוץ בכל עמודי האתר.

מפה כל מה שנשאר לעשות הוא ללחוץ שוב על כפתור Save בפינה הימנית העליונה, לתת שם לתג (מומלץ לתת שמות שיעזרו לכם להבין בקלות במה מדובר) ואז במסך הראשי ללחוץ על Submit ולאחר מכן על Publish. זה הכל, תוך מספר שניות הקוד של גוגל אנליטיקס יוטמע בכל עמודי האתר שלכם, במקום הנכון ובצורה אופטימלית.

לסיכום

גוגל תג מנג'ר הופך את החיים לקלים יותר עבור מי שעוסק בקידום אתרים אורגני, פרסום ממומן בגוגל ואף פרסום בפייסבוק, משום שהוא מאפשר להטמיע ולנהל בקלות פיסות קוד שונות באתר.

מעבר לכך, הוא מאפשר להגדיר מעקב אחר אירועים שונים המתרחשים באתר (Events) כגון הגעה לדף תודה, לחיצה על ניגון של סרטון, הורדת PDF ועוד – כל זאת מבלי שנזדקק לידע טכני מורכב והבנה בשפות תכנות שונות.

גם עבור מי שכן בקיא ברזי התכנות, הרבה יותר קל ואפקטיבי לעשות את רוב הפעולות דרך GTM. בחברתנו עובדים עם תג מנג'ר באופן שוטף ואנו ממליצים גם לכם להעביר את הטמעות וניהול הקודים באתרים לתג מנג'ר ולהפוך את עבודתכם לפשוטה ויעילה הרבה יותר.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור