יוסט seo
דניאל מסטר
דניאל מסטר

יוסט SEO – התוסף שכל בעל אתר וורדפרס צריך להכיר

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים

בין אם אתם מקדמי אתרים או בעלי אתרים המעוניינים לקדם את האתר שלהם בעצמם או להפוך את התוכן באתר ליותר ידידותי בעיני גוגל – כדאי יהיה לכם להתקין את התוסף יוסט SEO. תוסף זה נחשב לתוסף הטוב ביותר עבור קידום אתרים במערכת ניהול התוכן של וורדפרס, יש לו גרסה חינמית וגרסת פרימיום עם כלים ופיצ'רים נוספים, אולם גם הגרסה החינמית שלו מספיקה כדי לחסוך לכם זמן רב, מאמץ ומשאבים בהתאמת האתר שלכם והתוכן בו למנועי החיפוש. על התרומה של התוסף לעבודה שלכם, מה ניתן לעשות ולהגדיר באמצעות התוסף ועוד מידע רב וחשוב תוכלו ללמוד בדקות הקרובות במדריך המקיף הזה אודות התוסף.

התקנת תוסף Yoast SEO

התקנת התוסף מתבצעת בצורה מאוד פשוטה. היכנסו למשחק אחורי במערכת הוורדפרס שלכם -> תוספים -> תוסף חדש. כעת בשורת החיפוש הקלידו יוסט SEO או Yoast seo והתקינו את התוסף. לאחר ההתקנה זכרו להפעיל את התוסף. כעת אמור להיות להם בתפריט בצד האייקון של יוסט SEO עם האות Y בתוך ריבוע קטן ולצד זה המילה SEO. בלחיצה על זה ייפתח התפריט של התוסף עם האפשרויות השונות בו. רגע לפני שנכנס לאפשרויות הללו אנו רוצים לעבור אתכם על השירות העיקרי ואולי החשוב ביותר של התוסף.

הכירו את הרמזור של יוסט SEO

השירות העיקרי והמיוחד ביותר של יוסט SEO שהפך אותו לכל כך פופולרי וחשוב בכל אתר כיום, הוא שיטת הרמזור של יוסט לעזור לנו להתאים את התוכן באתר שלנו למנועי החיפוש ולצרכי קידום. אופטימיזציית התוכן באתר שלנו הוא מרבית עבודת ה on-site שאנו צריכים לעשות לצורך הקידום של האתר והבסיס שלה היא התאמת התוכן לצרכי הקידום.

אם תיכנסו לעריכה של פוסט/עמוד תוכן באתר שלכם תוכלו לראות בצד ימין/שמאל (תלוי אם הממשק שלכם בעברית/באנגלית – אם בעברית אז תראו את זה בצד שמאל) – יוסט ייתנו ציון לתוכן שלכם בנוגע להתאמה שלו למנועי החיפוש. יש גם ציון "קריאות" או Readability אם תרצו אולם הוא פחות קריטי בשפה העברית מאשר ניתוח ה-SEO שיוסט עושה עבורנו. כדי שהציון יופיע – יוסט מבקשת מאיתנו לבחור את ביטוי המפתח המרכזי לאותו עמוד תוכן.

לצורך כך נרד מתחת לבלוק התוכן שלנו בעריכת העמוד ונמצא "תיבה" או אזור מסוים עם הכותרת של Yoast seo. שם נוכל לבחור את "ביטוי המפתח למיקוד". זה יהיה ביטוי המפתח המרכזי שבחרנו לאותו עמוד. לאחר שנציין אותו, התוסף ניתוח SEO של העמוד. בלחיצה על האופציה הזו (מופיעה ממש מתחת לתצוגה המקדימה) נוכל לראות את תוצאות הניתוח. תוצאות אלו מחולקים ל-3 קטגוריות:

  • האור האדום – מציג בעיות/שגיאות קריטיות של דברים שאינם קיימים בעמוד וחשוב לבצע אותם. לדוגמה: אין קישורים פנימיים/חיצוניים בעמוד.
  • האור הכתום – כמה דברים שניתן לבצע כמקצה שיפורים לתוכן – לדוגמה: מטא תיאור קצר מדי או ביטוי המפתח לא חוזר מספיק פעמים במאמר.
  • האור הירוק – מציג דברים שכן ביצעתם כראוי בתוכן ותוכלו ללמוד וליישם גם בתכנים הבאים שלכם – לדוגמה: אורך ביטוי המפתח, הוספת ביטוי המפתח בהקדמה, שילוב של ביטוי המפתח בתיאור המטא של העמוד וכו'.

זו הסיבה שקוראים לזה הרמזור של יוסט. ככל שיהיו יותר דברים חיוביים שתבצעו בעמוד ותעלימו את הבעיות האדומות, כך תקבלו ציון ירוק וטוב יותר מיוסט והתוכן יהיה תואם למנועי החיפוש. ניתן לבצע את ההתאמות הללו לתוכן גם מבלי לפגוע בערך שאתם מחלקים לגולשים שלכם או בשטף של קריאת התוכן. שאפו שכל העמודים באתר שלכם יהיו בעלי ציון ירוק של יוסט.

Yoast SEO – כללי

בתפריט של יוסט אם נלחץ על "כללי" בתת התפריט במערכת הניהול של וורדפרס, נגיע לעמוד הראשוני של התוסף המותקן. אתם תראו 4 לשוניות: לוח בקרה, מאפיינים, אינטגרציות וכלי מנהלי אתרים.

כללי - Yoast SEO

לוח בקרה – אין יותר מדי מה לעשות פה או להסביר על החלק הזה. אין לכם מה לשנות או לגעת פה ואנו לא רוצים לסבך אתכם אז נעבור ישירות ללשונית של המאפיינים.

מאפיינים – Features

החלק הזה יציג לכם חלק מהפיצ'רים של התוסף וכאן תוכלו לבחור אם להפעיל או לכבות את הפיצ'רים הללו. כעת נרחיב על הפיצ'רים החשובים ביותר המוצגים כאן (אתר השאר רצוי להשאיר עם הגדרות ברירת המחדל).

  • ניתוח SEO – כאן תוכלו להפעיל או לכבות את האפשרות שדיברנו עליה רבות עד כה במדריך זה. הרמזור של יוסט. אותן הצעות של יוסט לשיפור ואופטימיזציה של עמודי התוכן באתר שלכם לצרכי SEO. כמובן להשאיר אפשרות זו כמופעלת.
  • ניתוח קריאות – זוכרים שאמרנו שיש גם דבר שנקרא קריאות או Readability? אופציה זו מציגה לכם הערות ועצות לשיפור בנושא מבנה העמוד שלכם והנראות שלו, לדוגמה: פסקאות ארוכות מדי שעשויות להקשות על הקריאה וחוויית המשתמש בעמוד. כדאי גם כאן להשאיר את האופציה דולקת.
  • מפת אתר XML – מפת אתר היא חלק חשוב באופטימיזציה של אתר למנועי החיפוש. באמצעות הפיצ'ר הזה של יוסט שיכין עבורכם את מפת האתר שלכם ויעדכן אותה אוטומטית בכל פעם שאתם מעדכנים את האתר שלכם. כמובן שתצטרכו לאמת בסרץ' קונסול של גוגל את מפת האתר שיוסט יצר עבורכם אולם יוסט חוסכת לכם הרבה עבודה בפעולת הכנת קובץ ה-XML של מפת העדכון והעדכון האוטומטי שלו. השאירו את הכפתור מופעל כמובן.
  • אבטחה – אם יש כמה סוגי משתמשים באתר שלכם המעלים אליו תוכן מלבדכם, כדאי להשאיר אופציה זו דלוקה. היא תאפשר גם לעורכים או מנהלים לערוך תגי קנוניקל או להסיר עמודי תוכן ממנועי החיפוש ואם תכבו את האופציה הזו זה יאפשר לכל המשתמשים שלכם לבצע את זה.

מאפיינים יוסט seo

אינטגרציות

כאן תוכלו להתממשק עם שירותי צד שלישי כגון semrush אשר תציע לנו הצעות ותובנות עבור מילות מפתח הקשורות לביטוי המיקוד שהוזן. אינטגרציה נוספת שיוסט מציע היא ryte – שירות אשר יבדוק פעם בשבוע האם האתר מאונדקס במנועי חיפוש ויתריע במידה ולא.

אינטגרציות יוסט

כלי מנהלי האתרים

האופציה הזו בלשונית השלישית היא בעצם אופציה של אינטגרציה מהירה של כלי מנהלי האתרים של מנועי החיפוש המובילים בעולם לאתר הוורדפרס שלכם. בין היתר: גוגל, יאנדקס, ביידו ובינג. החיבור לכלים הללו יציגו להם נתונים אודות תעבורת הגולשים באתר שלכם ונתונים נוספים בהתאם לכלים שאתם מחוברים אליהם. במידה ואתם (כמונו) עושים שימוש בגוגל תג מנג׳ר להזנת הקודים הנחוצים לאתר שלכם, תוכלו להשאיר את החלק הזה ריק ולבצע את האימות באמצעות Tag Manager.

אימות כלי מנהלי אתרים

תצוגת חיפוש – Search Appearance

חוזרים לתפריט הצדדי של וורדפרס -> SEO -> כעת נכנס לתצוגת חיפוש. לעיניכם 7 לשוניות. בכל אחת מהלשוניות תוכלו לבצע הגדרות שונות לבצע איך האתר והתכנים בו מוצגים במנועי החיפוש וכמובן בגוגל.

תצוגת חיפוש - Yoast SEO

לשונית – כללי

  • חייב שכתוב מחדש של הכותרות – לא לכל אחד זה יופיעו אולם במידה ואופציה זו קיימת עבורכם לא מומלץ לעשות בה שימוש כיוון שהיא מעטה את האתר שלכם.
  • מפריד בכותרת – בחלק הזה תוכלו לבחור את קו ההפרדה שיוצג בין שם האתר שלכם בתוצאות החיפוש לכותרת העמוד. שינוי קוסמטי בלבד לטעמכם ולא צריך להתרגש יותר מדי. בחרו מה שמוצא חן בעיניכם. באתרים רציניים אתם מעדיפים להישאר עם קו רגיל ולא לשחק עם זה יותר מדי.
  • עמוד הבית – כעת תוכלו להגדיר את כותרת ותיאור המטא של עמוד הבית של האתר שלכם – כיצד הוא יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. בחרו בכותרת עד 60 תווים ובתיאור עד 158 תווים כדי שאלה לא ייחתכו בגוגל. בכותרת כדאי להשתמש ב-insert variable שזה בעצם יוסיף את שם האתר שלכם ביחד עם ביטויי המפתח/הכותרת שתבחרו. בחרו בכותרת קצרה וברורה שכוללת את הביטוי המרכזי של האתר שלכם. בתיאור גם כן כדאי לכלול את הביטוי המרכזי בתוך משפט התיאור של האתר.
  • Schema.org – חלק הקשור לגרף הידע של גוגל. ניתן לבחור אם אתם ארגון או אדם ובהתאם להחלטת גוגל ייתכן ומידע נוסף יופיע לצד תוצאות החיפוש שלכם.

לשונית – סוג התוכן

בעמוד זה תוכלו לראות מספר אופציות הקשורות לאינדוקס וטיפול בסוגי התכנים באתר שלכם. יש כמה סוגי תכנים: פוסטים, עמודי תוכן, עמודי ארכיון ועוד. האופציות כאן עוזרות למניעת אינדוקס של תוכן כפול בעיקר.

סוג תוכן יוסט

  • הצג את סוג התוכן במנועי החיפוש – באופציה הזו תוכלו לבחור איזה סוג תוכן תרצו שגוגל לא יאנדקס. התוסף יוסיף קודם noindex עבור אותם עמודים, יעדכן זאת גם באופן אוטומטי במפת האתר שלכם וגוגל לא יאנדקס את העמודים הללו.
  • הגדרות SEO עבור סוג התוכן – אפשרו את האופציה הזו שאומרת אם תרצו להציג הגדרות לוקאליות של התוסף עבור סוגי התוכן הנבחרים.
  • בהגדרות סכמה אין צורך לגעת כרגע.

לשונית – מדיה

בעת העלאת קובץ מדיה לוורדפרס המערכת תיתן לאותו קובץ כתובת URL משלו. מה שיצור עמוד נוסף באתר שלכם רק עבור אותו פריט מדיה ועבור גוגל זה ייצור המון עמודים ריקים מתוכן, מה שעשוי לפגוע בקידום האתר שלכם.

מדיה יוסט seo

על כן במידה ואינכם עושים שימוש בקישורים אלו כדי להפעיל את האופציה בעמוד זה ולאפשר למערכת לקשר את קבצי המדיה לאותו עמוד שבו הם מופיעים.

לשונית – טקסונומיות

שת הטקסונומיות של וורדפרס הן תגיות וקטגוריות והן מגיעות כברירת מחדל עם המערכת. בתבניות מסוימות שתתקינו ייתכן ויהיו סוגי טקסונומיות נוספים. אלה עוזרים לעמודי ארכיון למיניהם להציג תוצאות על פי אותה טקסונומיה (לדוגמה לפי אותה תגית או קטגוריה).

טקסונומיות yoast

במידה ואין בעמודי הקטגוריות והתגיות שלכם תוכן מקורי אשר נותן ערך מוסף לגולש – המלצה היא לא להציגן בתוצאות החיפוש. הצגה של עמודי קטגוריות ותגיות ללא תוכן יחודי תציג את אותם תכנים בתצורות שונות, מה שלמעשה יחשב כתוכן משוכפל או עמודים רזים – בשני המקרים מדובר במצבים שעלולים להביא לפגיעה במיקומי האתר.

לשונית – ארכיונים

אם דיברנו על דפי ארכיון ועל הרצון שלנו לאפשר לגוגל לאנדקס אותם אז בעמוד זה נוכל לבקש מגוגל לא לאנדקס עמודי ארכיון מסוימים הנמצאים באפשרויות ברירת המחדל של מערכת הוורדפרס שלנו, לדוגמה: ארכיון מחברים, ארכיון תאריכים, דפי 404 וכו'.

ארכיוני מחברים יוסט

אלו יהיו קיימים אך נבקש מגוגל לא לאנדקס אותם. במידה וישנו כותב אחד באתר שלכם, אין צורך לאנדקס את ארכיון המחברים. באופן כללי מומלץ לא לאנדקס גם ארכיוני תאריכים מאותה סיבה שאנחנו לא רוצים עמודי קטגוריה ותגיות ללא תוכן מקורי.

לשונית – פירורי לחם

לשונית זו מציגה למעשה את אפשרויות השינוי והתצוגה של נתיב פירורי הלחם באתר שלכם. מדובר למעשה באופציית ניווט נוספת המאפשרת לגולשים לדעת היכן הם נמצאים באתר ביחס לקטגוריות אליהן העמוד משתייך.

פירורי לחם יוסט

אופציה זו גם מסייעת לגוגל לאנדקס טוב יותר את האתר שלכם ולדעת את היררכיית התוכן באתר. תוכלו לבחור להשתמש או לא להשתמש בפירורי הלחם באתר שלכם וכיצד הם יוצגו.

לשונית RSS

כיום לא הרבה עושים שימוש ב-RSS ולכן אין צורך לגעת בהגדרות ברירת המחדל שכאן.

יוסט SEO – חברתי

בחזרה לתפריט היוסט שלנו. בתת הקטגוריה חברתי תוכלו להגדיר ולחבר את החשבונות שלכם ברשתות החברתיות ולקשר אותם לאתר שלכם. לעתים, כאשר מישהו יחפש את האתר שלכם או החברה שלכם בגוגל, ייתכן וגוגל תציג בתוצאות החיפוש גם קישורים אלו.

פרופילים חברתיים יוסט

יוסט SEO – כלים

באזור זה תוכלו לבצע מספר פעולות באמצעות כלים נוספים של יוסט:

  • ייבוא וייצוא – במידה ועברתם מתוסף קידום אתרים אחר לתוסף של יוסט תוכלו לייבא את הגדרות ה-SEO שלכם מהתוסף הקודם לתוסף החדש ובכך לחסוך זמן עבודה יקר.
  • עריכת קבצים – תוכלו לבצע עריכה למספר קבצים חשובים כמו רובוטס למשל אולם אם אינכם יודעים מה אתם עושים עדיף לא לגעת שם.
  • עריכה קבוצתית – למי שרוצה לערוך את כותרות ותיאור העמודים והפוסטים באתר במהירות לעמודים רבים באתר ולא לכל עמוד בנפרד זוהי דרך נוחה ומהירה לעשות זאת.

לסיכום

תוסף יוסט SEO הנו תוסף קידום האתרים המוביל כיום בעולם. גרסת החינם שלו בהחלט נהדרת ומסייעת גם למקדמי אתרים ובוודאי למשתמשים פחות מנוסים לבצע אופטימיזציית onpage באתר במגוון היבטים חשובים. התוסף אינו מחליף את עבודת הקידום ואינו מבצע את העבודה עבורכם אך הוא בהחלט חוסך לכם זמן רב ומסייע בסידור וארגון העבודה, מבצע עבורנו חלק מהדברים בצורה מהירה יותר (כמו למשל עם מפת האתר) ומקצר לנו תהליכים ועבודה.

גרסת הפרימיום של התוסף כוללת גם כלים נוספים כמו למשל הצעות ללינקים לקישורים פנימיים באתר שלכם בזמן אמת, הסרת קישורים מתים מהאתר, סיוע בהופעת העסק בתוצאות החיפוש הלוקאליות, שיפור דירוג האתר לסרטוני וידאו, ביצוע אופטימיזציה טובה יותר לאתרי איקומרס ועוד.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: