אנשי SEO באופן ספציפי ואנשי דיגיטל באופן כללי, תמיד מחפשים עוד כלי שיתן להם יתרון תחרותי כלשהו (ואם לא יתרון, אז לפחות תועלת בעלות פחותה). לתוך החריץ הזה בדיוק משתחל אחד מכלי ה-SEO שרוב מקדמי האתרים לא משתמש בו.
מאיפה הגיע אובר סג'סט?
במקור נוסד Ubersuggest ככלי פשטני מאוד למחקר מילים, שרובו ככולו התבסס על ההצעות האוטומטיות של גוגל (כפי שרומז שמו, המכיל את המילה "הצעה"). הכלי המקורי נוסד בשנת 2011, עם עיצוב ממשק מאוד עלוב. למרות זאת, הוא ידע להפיק רשימות נכבדות של הצעות לביטויים עבור SEO או קידום ממומן (גם בעברית למרבה הפלא).
האתר הוותיק ישב על הדומיין ubersuggest.org ונראה כך:
למרות שהוא פלט די הרבה הצעות למילות מפתח, בישראל בכל אופן הוא היה פחות שימושי. יום אחד בפברואר 2017 עבר שם היזם ואיש ה-SEO ניל פאטל, וקנה את הכלי הזה בלא פחות מ-120 אלף דולר. מאז ועד היום הדומיין הישן מפנה אל הכלי החדש בכתובת https://neilpatel.com/ubersuggest הנושאת את שמו של היזם.
מתיחת הפנים של Ubersuggest
מדוע יזם שהרוויח מיליונים מכלים אחרים שיצר בעבר (כגון Crazy Egg) וכן בעל סוכנות דיגיטל משלו (Neil Patel Digital) – יבחר לקנות כלי כל כך שולי בתעשיית ה-SEO? כלי שככל הנראה לא הפיק אפילו דולר אחד ברווחים, ועוד בסכום רכישה די הזוי של 120 אלף דולר?!
ההסבר העיקרי לכך די פשוט, כפי שפאטל כתב בעצמו: כלים שניתנים בחינם יוצרים כמויות אדירות של טראפיק אורגני ותועלת ל-SEO. כל זה בלי להשקיע שקל בכתיבת תוכן, בבניית קישורים ובכל שאר הפרמטרים שמעסיקים מקדמי אתרים ביומיום.
זה לא טריק, זו עובדה פשוטה. לדוגמה: אם תבדקו איזה עמודים באתר Hubspot מקבלים הכי הרבה טראפיק – תגיעו בהכרח לעמודים שמספקים כלים בחינם: תוכנת ה-CRM הידועה שלהם, תבניות מיילים בחינם וכן הלאה. ה-SEO החדש הוא יצירת כלים, כך טוען פאטל – וככל הנראה גם צודק. אחרי הכול, האיש עושה מיליונים מ-SEO אז הוא יודע על מה הוא מדבר.
חלופה לכלי SEO ידועים ויקרים יותר
לפני שניגש לסקירת הכלי עצמו, כדאי לציין כבר מראש מדוע כדאי להשתמש בו בכלל.
בעולם שבו יש כמה כלי SEO גדולים וידועים כגון Ahrefs או Semrush, גם התמחור שלהם הוא בהתאם (99 דולר בחודש לראשון, -119 דולר בחודש לשני). נכון, זה לא מיליון דולר – אבל גם עבור פרילנסרים ועצמאים בודדים התמחור הזה מסתכם בעלויות די גבוהות.
לא תמיד שווה להוציא סכומים כאלה מדי חודש, במיוחד אם תדירות השימוש בכלי נמוכה יחסית. ניל פאטל הבין את זה כמובן, שדרג את Ubersuggest והפך אותו מכלי להצעות מילים בלבד – לכלי SEO שמתחרה בגדולים ובטובים ממנו.
והתמחור? שפוי לחלוטין בהשוואה לתותחים הכבדים (בין 12 ל-40 דולר בחודש, תלוי בחבילה). בנוסף למחירים חודשיים סבירים בהחלט, ניתן לרכוש את הכלי גם במחיר קבוע וחד פעמי לכל החיים (בין 120 ל-400 דולר חד פעמי בהתאם לחבילה). שווה בהחלט.
פיצ'רים עיקריים ב-Ubersuggest
אוברסג'סט היה כלי של מילות מפתח בלבד, וכיום הוא מפלצת של מחקר מתחרים ושאר אפשרויות. צריך לזכור שגרסת החינם שלו מאוד מוגבלת (3 חיפושים ביום וזהו), אז כבר עדיף לשלם את המחיר הקבוע לכל החיים וליהנות מכל האופציות.
נצהיר כבר עכשיו שרמת הדיוק של אוברסג'סט לא מגיעה לזו של מתחריו הגדולים; אבל בכל זאת הוא מציג נתונים מעולים, בעיקר בכל הנוגע לטראפיק ולמילות מפתח. בבדיקת קישורים הוא פחות חזק, יש להודות, ומעבר לכך הוא מציע עוד כמה פיצ'רים משניים כגון הוספת פרויקטים למעקב, מעקב מיקומים (גם הוא לא הכי מדויק לדעתי) וכן הלאה.
לאחרונה נוספו גם פיצ'רים חדשים כגון כתיבת תכנים באמצעות AI; אבל ככל הנראה זה לא ברמה מספקת. ובכל זאת, בפיצ'רים מסוימים אוברסג'סט בהחלט מהווה חלופה טובה למתחריו.
מחקר מילים
מי שלא עושה קמפיינים בתשלום בגוגל, נתקל בחומה הידועה של מתכנן מילות המפתח. במקום להציג נפחי חיפוש כמו בעבר, מוצגים כיום טווחים בלבד. אוברסג'סט פותר את הבעיה הזו בכיף, ומאפשר לקבל ים של מילות מפתח יחד עם נפחי חיפוש, עלות לקליק וכן דרגות קושי בקידום אורגני וממומן. כן, גם בעברית.
גלילה מטה תחשוף עוד ביטויים, וכן רעיונות לתכנים בהתבסס על הביטוי שחיפשתם. קחו בחשבון שלא תמיד יהיו כאלה, במיוחד אם מדובר בביטויים קטנים יחסית בעברית; אבל בדרך כלל יש שפע של אפשרויות לבחור מהן – בחלוקה לסוגים: הצעות, מילים קשורות, שאלות, השוואות וכן הלאה. הכול ניתן גם להורדה בקבצים כדי שיהיה נוח לעבוד.
בתוך קטגוריית מחקר המילים ניתן לקבל גם נתונים אודות מתחרים (Similar Websites), כולל פיצ'ר שנקרא Keyword Gap (בדיוק כמו ב-semrush / ahrefs).
מקלידים את האתר שרוצים לבדוק את מתחריו, והכלי כבר מציע את המתחרים לפי שיקול דעתו – יחד עם רשימת הביטויים שחסרים לנו לקידום, לצד הביטויים המשותפים.
כאן המקום לציין שבחצי מהבדיקות הוא לא קולע טוב במיוחד, והמתחרים לא תמיד הכי רלוונטיים. אבל בחצי השני דווקא אפשר למצוא פנינים של ממש שיעזרו לנו לשפר את ה-SEO.
אם בכל זאת נרצה לבחור בעצמנו את המתחרים, נצטרך לעשות זאת דרך קטגוריית בדיקת קישורים (ראו בהמשך).
בדיקת טראפיק
אם נקליד כתובת URL ולא ביטוי – נקבל את כל הביטויים של אותו אתר, המיקומים שלהם וכן חלוקה לפי כמויות טראפיק שמקבל כל עמוד / כל נושא. כך לא צריך לנחש באיזה נושא נתמקד הפעם ביצירת התוכן באתר; פשוט נבחר את אלו שמביאים כבר הכי הרבה טראפיק לאתרים קיימים באותה נישה.
בדיקת טראפיק הוא פיצ'ר מצוין כדי לשאוב עוד רעיונות למילות מפתח, ובמיוחד ביטויים שמביאים הכי הרבה טראפיק. בהחלט מחקר מתחרים לעילא ולעילא.
כמו כן נקבל הערכת טראפיק אורגני בדומה לזו הקיימת ב-Ahrefs. בבדיקה קצרה שטרחתי לעשות עם כמה אתרים, הטראפיק האורגני המוצג בכלי יחסית מדויק (ככל שהאתר גדול יותר, כך ההערכה מדויקת יותר).
בדיקת קישורים
הנתונים הראשוניים ביותר אודות כל אתר יהיו ציון סמכות הדומיין, כמות הדומיינים המפנים וכן כמות הקישורים הנכנסים. ניתן לראות זאת גם בגרף המוצג בהמשך, וכן לראות כמה דומיינים חדשים נצברו או כמה אבדו במהלך תקופה מסוימת.
בדיקת הקישורים עצמם מובאת בטבלה יחד עם מגוון נתונים, כגון DA, ציון ספאם, טקסט עוגן ועוד. עם זאת בדיקת הקישורים של Ahrefs מדויקת יותר, וככל הנראה גם מתרעננת בתדירות גבוהה יותר. ובכל זאת, אם אין לכם שום כלי אחר לבדיקת קישורים – עדיף על כלום.
כפי שצוין כבר קודם לכן, בקטגוריה הזו ניתן גם לבדוק מתחרים לפי בחירה שלנו (במקום בחירה אוטומטית של הכלי בקטגוריית מחקר מילים). תחת Backlinks נבחר בתפריט המשנה Backlink Opportunity ונוכל להוסיף עד 5 מתחרים בנוסף לדומיין שאותו בודקים.
בדיקת אתר
אני אישית לא חובב גדול של כלי Website Audit; בעיקר מכיוון שהם עובדים על טייס אוטומטי וצורחים "שגיאה" על כל שטות אפשרית (אין אלט טקסט בפביקון. השם ירחם!).
ובכל זאת, כלי אודיט לסוגיהם בהחלט מסוגלים לתת לנו מבט מעמיק על דברים שדורשים טיפול באתר; דברים שאולי פספסנו וחבל. אז גם פה יש כלי די טוב שעושה את זה.
אחרי שמקלידים את ה-URL והכלי מסיים לעבוד – יתקבל דוח מפורט שכולל ציון SEO מ-1 עד 100; נתוני טראפיק אורגני וקישורים וכן נושאים הדורשים טיפול ומענה. לדוגמה, מתוך X דפים שנסרקו – כמה דפים הם עמודי שגיאה, הפניות או דפים חסומים. חשוב לדעת.
קטגוריה נוספת מפרטת את השגיאות והאזהרות שדורשות מענה: דפים ללא טייטל או תיאור, דפים ללא H1 וכן הלאה. מי שאין לו צפרדע צורחת או כלי אחר לסריקת האתר, יכול בהחלט להיעזר בסריקה הזו לגילוי אלמנטים שדורשים טיפול.
כמו כן הכלי מציג בדיקת מהירות וחוויית שימוש בהתאם לפרמטרים בגוגל: זמן טעינה, אינטראקטיביות ויציבות ויזואלית. בניגוד לשאר חלקי הבדיקה שמפרטים אודות כל עמוד בנפרד, בדיקת המהירות תקפה רק לכתובת ה-URL שהוצבה בכלי (בדרך כלל עמוד הבית).
רגע לפני סיום
יש עוד כמה וכמה פיצ'רים שהיינו יכולים לכתוב עליהם, אבל רצינו להקדיש את המרב לטובים והאיכותיים ביותר. לדוגמה – אם תפתחו פרויקט עבור כל אתר שלכם, הכלי יספק לכם "הזדמנויות SEO" אוטומטיות, שיגידו לכם איפה ומה לשפר או להוסיף ביטויים שלא חשבתם עליהם לפי דפים ספציפיים באתר. נחמד מאוד וחוסך לא מעט עבודה.
אז נכון ש-Ubersuggest זה לא שני הענקים שכולנו מכירים; אבל בהיעדר אופציות אחרות וזולות יותר (בעברית!) – הוא בהחלט מהווה חלופה שווה מבחינות רבות.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 4
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו