היררכיית אתר (Site Hierarchy)

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

מה זה היררכיית אתר ולמה צריך אותה?

היררכיית אתר היא מושג מעולם הקידום האורגני והיא מתייחסת למבנה וסידור התוכן באתר. המטרה הכי לסדר את האתר כך שהעמודים החשובים ביותר יקבלו את הבמה הראויה ויהיו נגישים בקלות לגולשים. ככל שהאתר מסודר וברור יותר, כך חוויית המשתמש של הגולשים משתפרת, הניווט הופך להיות נוח ויעיל יותר, וגם למנועי החיפוש קל להם להבין אילו עמודים באתר נחשבים לעמודים ראשיים ואלו משניים.

היתרונות החשובים בבניית היררכיית אתר

  • אינדוקס מהיר של עמודי האתר – בנייה היררכית נכונה של התוכן באתר ישפר את האינדוקס של האתר בגוגל ויעזור לגוגל להבין טוב יותר אילו עמודים חשובים וסמכותיים יותר באתר שלנו. כמו כן כאשר הניווט הוא טוב בין עומדי האתר קל יותר לבוט של גוגל להגיע אל עמודים חדשים ולסרוק אותם ולא להיאבד בדרך.
  • שיפור חווית המשתמש – כאשר אתר מציג היררכיה נכונה של תוכן באתר הוא בעצם מציג חוויית משתמש משופרת וניווט נוח ויעיל באתר. הוא מקל על הגולש ומקצר לו את החיפוש עבור התוכן שהוא מחפש. שיפור חוויית השימוש באתר תורמת לשת"פ פורה יותר עם הגולשים, לחזרה שלהם לאתר, לשיפור היחסים עם העסק ולקידום האורגני בגוגל.
  • סייטלינקס – אם כבר הזכרנו את גוגל אז דעו שבתוצאות החיפוש לעתים תמצאו קישוריות של עמודים פנימיים באתר מתחת לתוצאה הראשית של האתר. לגוגל יותר נוח וקל להציג קישוריות שכאלה באתרים בהם היררכיית האתר ברורה ומציגה לגולשים את העמודים הראשיים באתר. לא כל אתר זוכה לתצוגה של סייטלינקס שלו אולם אתר מוביל בביטוי מסוים בהחלט יכול ליהנות משטח תצוגה גדול יותר בגוגל.

איך לבנות היררכיית תוכן בצורה נכונה?

אם כן כדי לבצע היררכיית תוכן נכונה באתר יש לבצע תכנון מקדים וקפדני. כאשר בונים את האתר או מעוניינים לבצע בו שינויים כדי לשפר את היררכיית התוכן בו אנו נרצה ליצור מבנה אתר ברור ונגיש לגולש.

נכין רשימה של העמודים הראשיים שאנו רוצים שיופיעו בתפריט הראשי והם ייחשבו הקטגוריות הראשיות באתר. תחתם יהיו קטגוריות משנה ומתוך קטגוריות המשנה יהיו עמודי התוכן. אפשר יהיה להוסיף עוד קטגוריית משנה אולם כדאי לשמור על מבנה היררכי של עד 4 שלבים לכל היותר כיוון שככל שהעמוד יותר רחוק מדף הבית שלכם ברמת ההיררכיה שלו כך הוא מאבד מהכוח ומהחשיבות שלו. 

טיפ נוסף שנוכל לתת לכם הוא שהביטויים הראשיים שלכם יהיו בתפריט הראשי שלכם אם זה אפשרי. כמה שיותר קרוב לדף הבית = יותר כוח ומסמל יותר חשיבות מבחינת היררכיית התוכן באתר נכון? אז אם לדוגמה יש לכם חברה לקידום אתרים ואתם רוצים לקדם את הביטוי הראשי של החברה "קידום אתרים" אז אחד העמודים/הקטגוריות בתפריט הראשי שלכם תהיה "קידום אתרים". מילות המפתח הבאות יהיו השניות בחשיבותן וכך הלאה.

אם נחזור לדוגמה של חברת ההדברות נניח לצורך ההמחשה על סדר היררכי טוב:

בתפריט הראשי יהיה כתוב "שירותי הדברות לפי אזור". אם נשים על זה את העכבר נראה "הדברות בצפון", "הדברות במרכז", "הדברות בדרום"… הקטגוריות האלה מובילות או לעמוד בנושא הדברות לפי עיר/יישוב מסוימים או לפי סוג ההדברות לאותו אזור. לדוגמה: "הדברת טרמיטים בדרום", "הדברת עכברים בדרום" וכך הלאה.

אם תוכלו להוסיף לתפריט מראש את האזורים ולחשוב שלב אחד בהיררכיה תרוויחו יותר כוח לכל אחד מהעמודים הבאים בהיררכיה.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור