קידום אתרים לרואי חשבון, מנהלי חשבונות ויועצי מס

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

קידום אורגני בגוגל לרואי חשבון

עד כמה SEO יכול להיות יעיל בכל הנוגע לקידום רואי חשבון, מנהלי חשבונות או יועצי מס?

מכיוון שמדובר בתחומים ריאליים שיש להם נגיעה לעשרות ומאות אספקטים חשובים בחיינו, הפוטנציאל ליצירת תכנים הוא גדול – ובהתאם לכך גם פוטנציאל הקידום.

רבים מאיתנו – הן שכירים והן עצמאים – מחפשים אפשרויות לקבלת החזרי מס (18,100 חיפושים בחודש); מבררים בנוגע לנקודות זיכוי במס המגיעות לנו (110 חיפושים), וכמובן העצמאים שבינינו מחפשים שירותי ראיית חשבון, הנהלת חשבונות, ייעוץ מס (390 חיפושים) ועוד.

מכל זה נובע שתחומי החשבונאות וביקורת המס נשארים יציבים לאורך השנים, כפי שניתן לראות מגרף מגמות החיפוש בגוגל טרנדס. החל משנת 2022 יש אף מגמת עלייה בחיפושים, ולפיכך גם בביקוש לשירותי ראיית חשבון והשירותים הנלווים.

מגמות חיפוש בתחומי החשבונאות והביקורת מאז 2004
מגמות חיפוש בתחומי החשבונאות והביקורת מאז 2004 (מקור: Google Trends)

איזו תועלות קידום אתרים נותן לי כרואה חשבון / מנהל חשבונות?

לקידום אורגני עבור רו"ח ויועצי מס יש מספר יתרונות מובהקים:

  • יצירת סמכות / אוטוריטה עבורכם ועבור העסקקידום אורגני נשען רובו ככולו על יצירה והפצה של תכנים מקצועיים, הן באתר העסק והן במקורות נוספים ככל שניתן (יוטיוב וכן הלאה). כאשר קהל היעד מחפש מידע ומגיע לתכנים המקצועיים שלכם, אתם הופכים לאוטוריטה שניתן לסמוך עליה בתחומכם.
  • הגדלת התנועה לאתר ויצירת לקוחות – כאשר התוכן המקצועי שלכם נותן מענה לקהל היעד, אתם נחרטים בזיכרונו כמקור מקצועי, אמין וסמכותי שאליו ניתן לפנות. בתוך כך הגדלת התנועה האורגנית לאתר ולנכסים נוספים, תסייע גם בהגדלת הפניות מלקוחות פוטנציאליים המעוניינים לקבל שירות.
  • שימור תוצאות לאורך זמן – קידום אורגני הוא למעשה סוג של יחסי ציבור דיגיטליים. התכנים והקישורים שנבנים עבור העסק נשמרים לאורך זמן; זאת בניגוד לפרסום ממומן לסוגיו, שתלוי בתקציב המשולם לגורם המפרסם (גוגל, פייסבוק ועוד). ברגע שמכבים את הקמפיין הממומן, הפרסום נעצר – זאת לעומת SEO שבו הפרסום יכול להמשיך זמן רב גם לאחר סיום העבודה.

מה דרוש לקידום אורגני אפקטיבי בתחום החשבונאות והמיסוי?

קידום אורגני דורש תוכנית עבודה מובנית מראש, הנשענת על מספר רכיבים – מחקר מילים, מחקר מתחרים, אופטימיזציה של האתר, הפקת תכנים חדשים, בניית קישורים ועוד. הנה כמה מהמרכיבים העיקריים שיש לוודא את ביצועם השוטף.

תוכן מקצועי

הדגש העיקרי הוא על יצירת התכנים הנכונים, שיביאו את מרב התנועה לאתר בזמן הקצר ביותר האפשרי (במיוחד אם מדובר באתר חדש, או כזה שלא בוצע בו SEO בעבר). לא כל תוכן בהכרח יעשה את העבודה, ולכן כדי להבין אילו תכנים דרושים לנו, ראשית נעשה מחקר מילות מפתח.

בתחום ריאליים כגון חשבונאות ומיסוי, יכולים להיות מאות ואף אלפי ביטויים רלוונטיים לקידום. ראשית יש להתמקד בביטויים שקשורים לשירותים שאתם מציעים, ובהמשך לגעת גם בביטויים נוספים שישמשו לעיבוי האתר והפיכתו למרכז מידע מוביל בתחומי מומחיותכם (אוטוריטה מקצועית, כבר אמרנו?)

עמודים קיימים שמתאימים לביטויים שנמצאו, יעברו אופטימיזציה בהתאם. אנו רוצים לוודא שנוכל לחלץ את מלוא הפוטנציאל האורגני מהעמודים הקיימים, שכן הם אלו שכבר צברו ותק בתוצאות החיפוש. ביטויים מתוך המחקר שאין להם עמודים קיימים, ידרשו כתיבה והפקה של תכנים חדשים שיפורסמו באתר.

בהקשר זה מומלץ לבצע גם מחקר מתחרים, שיסייע לנו להבין אילו תכנים מביאים את הביצועים הטובים ביותר; זאת כדי שנוכל להגיע למצב של הגדלת הטראפיק האורגני, בזמן הקצר ביותר. לדוגמה, בדיקת מתחרה בכלי חיצוני כגון Ubersuggest יכולה לרמוז לנו באילו נושאים כדאי להשקיע קודם כל, בהתאם לפילוח טראפיק לפי עמודים.

אם ניתן, מומלץ גם להפוך תכנים טקסטואליים לתכנים חזותיים. לדוגמה, כל מדריך שנכתוב בנושא מסוים – יהפוך לאחר מכן גם לסרטון. בצורה כזו נוכל לקבל שניים במחיר אחד – גם קידום של האתר וגם קידום במקומות נוספים. בהקשר זה, יוטיוב עדיף על כל השאר מכיוון שהסרטונים שלו מוצגים גם בתוצאות גוגל – בניגוד לשאר הרשתות החברתיות.

יצירת סממני אמינות

אתרים בתחומים מסוימים, כגון משפטים, רפואה, ביטוח ופיננסים – אמורים לעמוד בסטנדרטים קפדניים. אנחנו רוצים להיות בטוחים שהגענו לאשת המקצוע הטובה ביותר בתחום; כזו שתשרה עלינו תחושת אמינות ותוכל לתת לנו פתרון.

אתרים מסוג זה נקראים YMYL ועליהם לעמוד בקריטריונים הידועים בשם EEAT – מומחיות, ניסיון, סמכות ואמינות. כדי לעשות זאת יש לוודא שהאתר (ולמעשה כל נכס דיגיטלי נוסף בבעלותנו) כולל את הרכיבים הרלוונטיים ליצירת אמינות:

  • אמצעי יצירת קשר – טלפונים, כתובות פיזיות מלאות, כתובות מייל, לחצנים צפים ליצירת קשר, טפסים, קישורים לכל הרשתות החברתיות ועוד. רצוי לפתוח, לאמת ולקדם גם פרופיל גוגל לעסקים בתוצאות המפה המקומיות של גוגל; זה מקור מצוין לעוד לידים.
  • עמודי עסק – עמוד אודות מפורט אודותיכם והעסק (רצוי עם תמונה שלכם, צילומי תעודות ותארים, תמצית ניסיון והשכלה ועוד), וכן עמודים משפטיים רלוונטיים כגון תנאי שימוש, הצהרת נגישות, תקנון ועוד.
  • המלצות, ביקורות וחוות דעת – הן באתר והן בנכסים נוספים כגון עמוד פייסבוק, המלצות וידאו ביוטיוב, אינסטגרם, טיקטוק ועוד (ככל שניתן).
  • תיבת מחבר – מומלץ שהתוכן המקצועי באתר יסתיים עם תיבת מחבר שתציג את הכותב, יחד עם תמונה, קישורים לפרופילים חברתיים וכן תקציר ניסיון והשכלה. אם יש ריבוי כותבים, מצוין שבעתיים.
  • כל דבר נוסף שיכול לשפר את מדד האמינות שלכם כבעלי מקצוע וכספקי שירות בתחומכם.

בניית מותג

חלק נכבד ומשמעותי מהפיכתכם לסמכות מקצועית, הוא לבנות לעצמכם מותג. התוכן שאתם מייצרים ומפיצים מהווה נתח ניכר מהתהליך הזה, לא רק באתר שלכם אלא גם באתרים נוספים. אנלוגיה מתאימה למצב הזה תהיה יחסי ציבור – מכיוון שאתר אחד לבדו לא מספיק כדי לעשות זאת, אנו שואפים להפיץ את נוכחותנו המקצועית גם בנכסים נוספים.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • יצירה והפצה של תכנים בנכסים דיגיטליים חיצוניים – אתרים ממגוון סוגים יאפשרו לנו לבנות מותג ולייצר קישורים נכנסים לאתר הבית. לקישורים אלו יש חשיבות רבה בהגדלת הנראות האורגנית שלכם בתוצאות החיפוש. תכנים וקישורים מסוג זה ניתן לקנות באמצעות ספקים חיצוניים, לבצע החלפות קישורים ועוד.
  • שימוש באזכורי מותג – כדי שגוגל יבין שאתם אכן עסק אמיתי, יש להגדיל את מספר האזכורים שלכם ברחבי הרשת (שם העסק + ביטויים רלוונטיים). זה יכול להתבצע באמצעות נכסים חיצוניים כגון אתרי חדשות ותוכן, בלוגים, רשתות חברתיות, אינדקסים מובילים, גוגל לעסקים ועוד. ככל שנגדיל את מספר חיפושי המותג שלנו, כך נשפר את הנראות האורגנית של האתר.
  • יצירת כלים ייחודיים לשימוש חינמי – אם הדבר מתאפשר מבחינת תקציב וזמן, מומלץ ליצור כלי כלשהו שיכול לשמש את קהל היעד שלכם. לדוגמה, מחשבון החזרי מס שיעזור להבין האם אנו זכאים לקבל כסף מהמדינה. כשאנו מאפשרים להשתמש בכלי בחינם, אנו למעשה מגדילים את הטראפיק לאתר, מה שבתורו עשוי להוביל להגדלת כמות הלקוחות הפוטנציאליים. שיטה זו עובדת מצוין אצל חברות גדולות בחו"ל, כגון ניל פאטל, האב ספוט ועוד.
  • כל מקור נוסף שיכול לספק לנו חשיפה ופרסום, יכול לשפר גם את ביצועי ה-SEO – פרסום ממומן לסוגיו, ניוזלטר וכן הלאה.

כמובן שקידום אתרים אורגני הוא רק חלק אחד מתוך פאזל שלם של אפשרויות שיווק. בעלי מקצוע כגון מנהלי חשבונות, יועצי מס ורואי חשבון יכולים להיעזר גם באפיקים נוספים. לקבלת ייעוץ והכוונה, פנו אלינו לגבי מגוון נוסף של אפשרויות פרסום.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור