יחסי ציבור באינטרנט (VPR – VIRTUAL PUBLIC RELATIONS)

יחסי ציבור הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר של כל בית עסק כיום, בוודאי ככל שהעסק צומח וגדל בקרב תודעת הקהל הרחב. בין אם אתם עצמאיים בתחום שלכם, חברה המעסיקה עובדים או רשת גדולה – ההשקעה בפרסום בישראל ובטכניקות הפרסום השונות שהוא מציע לנו הפכה כבר ממזמן לחלק חשוב ולרוב גם עיקרי בפרסום העסק. יחסי ציבור באינטרנט מתייחס לשימוש באינטרנט ובכלים השונים שהוא מציע לנו כדי לשפר את החשיפה ללקוחות ואת האופן שבו הקהל רואה את העסק שלנו.

על מה חשוב לעבוד בקמפיין יחסי ציבור באינטרנט?

כאשר אנו באים לבנות קמפיין יחסי ציבור באינטרנט אנו רוצים לקחת בחשבון כמה דברים עיקריים:

  • יצירת חשיפה גדולה יותר לעסק.
  • מיקוד החשיפה לקהל היעד הממוקד של העסק ככל שניתן.
  • יצירת אהדה וחיבור לבית העסק, למוצריו ושירותיו.
  • יצירת פידבקים, הוכחות והמלצות על ידי הקהל הרחב.
  • לגרום ללקוחות להמליץ על בית העסק או המוצרים שלו מתוך אהדה, התלהבות, נאמנות והערכה.

 

יחסי ציבור באינטרנט

כדי להגיע לכל אלה ביחסי הציבור באינטרנט יצטרך בית העסק להפעיל לעיתים יותר מערוץ שיווק אחד. לשמחתנו האינטרנט מציע לנו מגוון רחב של אפשרויות שעוזרות לנו להגיע אל הקהל הרחב במהירות, בקלות יחסית ובמגוון דרכים שיעזרו לנו להציג את העסק בצורה טובה יותר.

באילו אתרים או ערוצי פרסום נוכל להשתמש?

  • אתרים ופורטלים גדולים – אנו מדברים על אתרים כמו YNET, וואלה, ישראל היום, ערוץ 20, ערוץ 7 ואתרים מובילים כמו אתרי חדשות, אתרים של ערוצי טלוויזיה ועוד. מלבד העובדה שפרסום כתבות באתרים הגדולים הללו יאפשר לנו להוציא קישור לאתר שלנו מה שעשוי לעזור לנו בקידום האורגני הרי שפרסום כתבות יח"צ באתרים מסוג זה ישפרו את מוניטין העסק.
  • אתרי נישה – אנו לא מדברים על אתרים פשוט ללא כניסות שנבנו כאתרי תמיכה/לווין אלא על אתרים מובילים הנחשבים לשם דבר בתחום שלכם. כך למשל אם אתם בעלי חנות מחשבים או מוכרים ציוד מחשבים וגיימינג – ייתכן מאוד ותרצו להעלות כתבה/ות יח"צ לאתרי גיימינג מובילים עם המון כניסות ועוקבים.
  • רשתות חברתיות – אחד הפיתוחים הגאוניים והפופולריים ביותר שנעשו באינטרנט בשנים האחרונות הוא כל תחום הרשתות החברתיות. מפייסבוק ועד טוויטר, לינקדין, אינסטגרם, טיק טוק ואינספור רשתות חברתיות אחרות שיש בהן קהל שיכול להיות רלוונטי לעסק שלהם. הרשתות החברתיות הן פלטפורמה נהדרת להתחבר לקהל שלכם, ליצור אהדה כלפי המותג וכמובן לחשוך אותו לקהל רחב יותר.
  • יוטיוב – שימוש ביוטיוב כערוץ נוסף לשפר את יחסי הציבור שלכם באינטרנט יכול להיות משמעותי מאוד עבורכם. מרבית האנשים הנם וויזואליים ולכן סרטוני וידאו שתוכלו להעלות לערוץ היוטיוב של העסק יכול לעזור בלחבר את הקהל עליכם, להמליץ עליכם ולשתף את הסרטונים ברשתות החברתיות. סרטונים כמו מדריכים, טיפים, עשה זאת בעצמך ועוד.

 

לסיכום, יחסי ציבור באינטרנט כיום פופולריים יותר מיחסי ציבור offline והסיבה לכך היא בעיקר הרשתות החברתיות הבנויות לצורך חיבור בין אנשים, יצירת קהילות סביב נושא מסוים והאפשרויות הרבות שהאינטרנט מקנה לנו ביצירת אינטראקציה עם הקהל שלנו.