קידום אורגני לאתרי תדמית: איך לקדם אתר תדמית בגוגל ולהפוך למובילים בתחומכם?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

קידום אתרי תדמית

אתרי תדמית בהגדרתם הם אתרים שמשרתים מטרה עיקרית אחת, והיא יצירת התדמית הרצויה. מעבר לכך, רוב אתרי התדמית מיועדים גם להבאת לקוחות. דרך יעילה אחת להשגת המטרה היא קידום אורגני.

לכל אתר שמאחוריו יש גוף עסקי כלשהו, יש גם מטרות מאוד ספציפיות. לדוגמה: כשמדובר באתרי חנות, המטרה העיקרית היא למכור. כשמדובר באתרי תדמית, המטרה היא לספק פניות רלוונטיות מלקוחות פוטנציאליים. לחילופין, אתר תדמית יכול גם לשמש למטרות תדמיתיות בלבד – כגון לצורכי ניהול מוניטין.

למעשה ההגדרה שסיפקנו לא מלאה, מכיוון שכל אתר עסקי או מסחרי משמש גם לצרכים תדמיתיים בסופו של דבר. גם חנות וירטואלית שעיקר מטרתה מכירת תכשיטים או נעליים, מהווה גורם משמעותי בתדמית העסק שנמצא מאחורי הקלעים.

עם זאת, הביטוי "אתר תדמית" מייצר אוטומטית דימוי של אתר קטן – וכך זה בדרך כלל. כמו כן אתרי תדמית מקושרים בעיקר לעסקים קטנים או בינוניים, אפילו ברמת עוסק זעיר של אדם אחד. לפי ההגדרה הזו, רוב האתרים בעולם הם אתרי תדמית – זאת מכיוון שהם אינם חנויות וירטואליות הכוללות סליקה ומוצרים למכירה.

מדוע צריך לקדם אתרי תדמית?

מעל 96% מהתכנים ברשת האינטרנט לא מקבלים תנועה מגוגל, כך לפי מחקר של Ahrefs. אז אם כבר טרחתם להקים אתר תדמית, ועוד אחד כזה שיש לו מטרות עסקיות ברורות – הבאת תנועה לאתר היא המשימה השנייה במעלה לאחר הקמתו.

כמו כל אתר אחר שמשרת מטרה מסוימת או מספר מטרות, כך גם בכל הנוגע לאתרי תדמית. אם לא נעשה איתם דבר ולא נשקיע בשיווק כלשהו, לקיום שלהם לא תהיה מטרה. הם יצופו במרחבי הסייבר ספייס בלי לקבל שום טראפיק. תדמית עסקית היא נושא חשוב, אז בהחלט ראוי שלקוחות פוטנציאליים יהיו מודעים לקיומו של האתר.

איך מקדמים אתרים תדמיתיים?

כל קידום אתרים אורגני נשען על 3 עיקרים – מחקר מילים, אופטימיזציה ותוכן (גם בניית קישורים, בסופו של דבר, היא לרוב יצירת תכנים). קידום של אתרים תדמיתיים אינו שונה, כפי שנראה בהמשך.

מחקר מילים ומתחרים

אומנם אפשר ליצור תכנים במגוון רחב של נושאים הרלוונטיים לאתר, וזאת מכיוון ש-15% מהחיפושים בגוגל הם חיפושים חדשים לחלוטין, בדרך כלל על תקן של זנב ארוך (מאוד). עם זאת, כדי לפגוע בול במטרה רצוי ואף חובה להבין מה אנשים מחפשים ואיך הם מחפשים זאת.

אתרי תדמית יכולים לעסוק במגוון רחב של תחומים. החוכמה היא למצוא את הביטויים הנכונים ל-SEO שיהיה אפקטיבי. אם אתם עורכי דין, ההיגיון כביכול אומר שתרצו להיות ממוקמים גבוה בביטוי "עורך דין"; אבל מבחינה מעשית ההיגיון הזה שגוי.

הביטוי הזה רחב מדי ואין לו כוונת חיפוש ברורה; לכן בקידום אתרים לעורכי דין מוטב להתמקד בביטויים מדויקים יותר, כגון "עורך דין מקרקעין" או "עורך דין חוזים" (בהתאם לתחומי העיסוק שלכם). לביטויים מהסוג הזה יש יותר סיכוי להמיר את הטראפיק שמגיע לאתר.

בשלב כלשהו במקביל למחקר המילים או אחריו, כדאי לעשות גם מחקר מתחרים. למה בעצם? כי מי שכבר הגיע למיקומים גבוהים בביטויים הרלוונטיים שלכם, כנראה עשה משהו נכון. אומנם אסור להעתיק תכנים, אבל כן מותר להבין את הרעיון מאחוריהם ואז ליישם אותו גם אצלנו.

האם עדיף להשתמש בסוגים מסוימים של תוכן, לעומת סוגים אחרים? האם למתחרים יש בידול כלשהו שעוזר להם להגיע למטרה? (למשל כלי שימושי באתר) וכן הלאה. בצורה כזו לא צריך להמציא מחדש את הגלגל, וניתן לקצר משמעותית את הדרך לקבלת יותר טראפיק ויותר תועלת.

אופטימיזציה באתר התדמית

אחרי שגיבשתם מחקר מילים מקיף ככל האפשר, יש לבצע אופטימיזציה באתר. ייתכן מצב שבו העמודים הקיימים לא יתאימו לשום ביטוי שמצאנו במחקר המילים (מכיוון שרוב העמודים הם עמודי תדמית). אם זה אכן המצב, יש לעבור לשלב הבא של יצירת תכנים חדשים (ראו סעיף הבא).

עם זאת, ככל הנראה יהיה צורך באופטימיזציה טכנית כלשהי – כגון תיקון עמודי שגיאה, ביצוע הפניות, תיקוני היררכיה וקישורים פנימיים, שיפור מהירות הטעינה ועוד. אלו הם תיקונים רוחביים ברובם, כך שתהיה להם השפעה גם על עמודים חדשים שיתווספו לאתר בהמשך העבודה.

השקעה בתוכן מקצועי, לא רק תדמיתי

מאחר שכבר יש לנו אתר תדמית מוכן, מן הסתם מדובר בעמודים עם תכנים שיווקיים בעיקרם: עמוד הבית, עמוד אודות, השירותים שאנו מציעים, עמוד צור קשר ואולי גם בלוג קטן. עם זאת, כדי ליהנות מקידום אורגני יעיל, נצטרך להשקיע גם בתכנים מקצועיים – ולא רק תדמיתיים.

למעשה זו הייתה מטרתו העיקרית של מחקר המילים בשלב הראשון. הוספת עמודים חדשים תאפשר לנו להגדיל את מספר ה"דלתות", שדרכן אפשר להיכנס לאתר מתוך תוצאות חיפוש. בנוסף, מחקר המתחרים יסייע לנו בשאלות נוספות כגון אילו סוגי תוכן מומלצים וכן הלאה.

מדריכים מקצועיים ומדריכי How To הם בדרך כלל סוג התוכן היעיל ביותר בקידום אורגני. המטרה היא לענות על כמה שיותר שאלות רלוונטיות לקהלי היעד שלנו. כמו כן רצוי לשלב תכנים מסוגים נוספים, כגון סרטונים, תמונות, הקראה קולית של הטקסט ועוד.

בניית מותג, קישורים ואזכורים

בכל הנוגע לבניית קישורים, ניתן ורצוי להשתמש גם בתוכן מקצועי וגם בתוכן שיווקי לצורך גיוון בנושאים. לדוגמה: 3 מאמרים חיצוניים יעסקו בנושאים מקצועיים, ו-2 מאמרים יכולים להיות על תקן שיווקי / יחסי ציבור / הודעות לעיתונות.

לא לשכוח לציין את שם העסק / שם המותג במאמרים, כדי להגדיל את כמות אזכורי המותג ברשת. כמו כן מומלץ לקשר בעיקר לעמוד הבית תחת שם המותג, לפחות בחודשים הראשונים לעבודת ה-SEO.

מדדי אמינות, מקצועיות וסמכות

כל אתר עסקי ומסחרי צריך להשרות על הלקוחות תחושה שאפשר לסמוך על העסק שלכם. אתר שנראה לא טוב או שחסרים בו סממני אמינות, ככל הנראה יעשה עבודה פחות טובה.

מעבר לעמודים הבסיסיים שככל הנראה כבר קיימים באתר (בית, אודות, צור קשר), יש להוסיף עמודים משפטיים כגון הצהרת נגישות, מדיניות פרטיות וכן הלאה. כמו כן מומלץ לשלב פרטי יצירת קשר באופן בולט וגורף בכל האתר, לא רק בעמוד צור קשר.

מומלץ לעבות את התוכן שקשור אליכם / בעל העסק או החברה, כגון תקציר ניסיון והשכלה כולל צילומי תעודות רלוונטיות. מעבר לכך אם קיבלתם תווי אמינות או שירות מגופים חיצוניים, כמובן וכמובן שתשלבו זאת גם באתר.

תיבת מחבר שתופיע בכל המאמרים תסייע גם היא לשיפור האמינות, כמו גם אימות וניהול של פרופיל גוגל לעסקים (שמהווה בעצמו מקור מצוין לעוד פניות / לידים).

מדידה ומעקב

כדי להבין מה עובד עבורנו ומה לא, צריך גם לבצע מעקבים. חיבור האתר לאנליטיקס והגדרת מעקב המרות, יאפשרו להבין כמה טראפיק אורגני מגיע לאתר וכמה לידים מגיעים מתוצאות אורגניות (בניגוד לאפיקים אחרים). כמו כן חיבור לקונסולת גוגל יאפשר לעקוב אחר בריאות האתר ולבצע תיקונים נחוצים, כמו גם לשפר את נראות ה-SEO של האתר במנועי חיפוש.

כפי שראינו יש לא מעט דברים לעשות כדי לקדם בהצלחה אתרי תדמית. אם אתם מעדיפים שירות יסודי ומקיף, על ידי אנשי מקצוע שזה תחום עיסוקם – פנו אלינו לקבלת ייעוץ.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור