קידום אתרים הוא אפיק שיווקי שלוקח זמן. הרבה זמן! בדרך כלל מדובר בתהליך מתמשך של חודשים ושנים, תלוי מה היעדים שהוצבו בתחילת הפרויקט. למרות זאת, יש גם דברים שאפשר לעשות מהר וליהנות מנצחונות קלים יחסית.
בכל פרויקט קידום אורגני יש את ה-20 אחוז פעולות שמביאות את 80 אחוז התועלת. בדרך כלל קוראים לזה חוק פארטו, אבל בתעשיית ה-SEO יש לכך שם נוסף: Low Fruits. הכוונה לפירות ההצלחה שתלויים באזורים הכי נמוכים בעץ, ואליהם ניתן להגיע במהירות ובלי הרבה מאמץ.
החוכמה היא למצוא את אותם פירות שתלויים נמוך, ולקטוף אותם לא רק בהתחלה אלא גם לאורך כל תהליך הקידום. לצורך הדוגמה נצא מתוך נקודת הנחה שמדובר באתר יחסית חדש וקטן, שעוד לא הספיק לצבור ותק וסמכות (אבל רוב הטיפים כאן מתאימים גם לאתרים ותיקים שרוצים לראות שיפורים).
הנה כמה טיפים וטריקים שיעזרו לכם להביא את האתר לשלב הבא, במהירות.
טיפ 1 – שדרוג תגיות מטא
זו אחת הפעולות הכי אפקטיביות, הכי מהירות והכי קלות לביצוע, שממש נותנות לכם על מגש את 80 האחוזים בחוק פארטו. מתחילים עם מחקר מילים בסיסי או שפשוט בודקים מה גוגל מציע בהשלמות האוטומטיות עבור התחום שלכם.
לאחר מכן הרוב זה עבודה ידנית: עוברים על כל העמודים החשובים באתר ומשדרגים את תגיות הכותרת, התיאור וכותרות המשנה (H). בהנחה שתציבו את הביטויים הרלוונטיים והנכונים בעמודים השונים, האתר יגדיל את הנראות האורגנית שלו בהתאם.
הנה דוגמה פשוטה: עמוד באתר הוקם לפני כחצי שנה בנושא בעל ביקוש נמוך לכאורה. בדיקה נוספת של פוטנציאל מילות מפתח, חשפה ביטוי משמעותי יותר שלא עלינו עליו קודם לכן. כל מה שעשינו היה להוסיף את הביטוי לעמוד בתגיות המטא (וקצת בתוכן), ותוך פחות מחודש הטראפיק האורגני לעמוד עלה פי 14.
כמובן שאם מדובר באתר ענק של אלפי עמודים ומעלה, ככל הנראה תצטרכו להסתפק רק בקטגוריות ראשיות ומשניות לצד מאמרים מקצועיים. במקרה כזה: אם יש לכם אפשרות לייצר תגיות אוטומטיות (כמו בתוסף יוסט) – לכו על זה. מי שיש לו סבלנות לעבור מוצר-מוצר ולבצע אופטימיזציית תגיות – אשריו. רק קחו מראש בחשבון שיש מוצרים שאולי לא יישארו באתר יותר מדי זמן, ואולי לא שווה להשקיע בהם יותר מדי.
טיפ 2 – עיבוי תוכן קיים
אם בעבר רוב הקמפיינים האורגניים נשענו על הוספת עמודים חדשים עד הגזמה, כיום יש נטייה למתן את החדש ולהשקיע לא פחות בקיים (קצת דומה להשקעה בלקוחות חדשים לעומת קיימים). הרציונל שעומד מאחורי הדבר הזה הוא פשוט – אם כבר יש לכם עמוד שצבר ותק של חצי שנה או שנה, שדרוג התוכן יגרום לו להתברג על עוד ביטויים; זאת בהשוואה לעמוד חדש לגמרי, שיקח לו זמן לתפוס את מקומו בתוצאות החיפוש.
מצד שני ראוי להזכיר שיש גם מקצועני SEO שדחסו מאות עמודים חדשים לגמרי באתר, והצליחו להרקיע שחקים אל טראפיק 5 ספרתי. ניל פאטל אומר שאם כבר הגעתם ל-150-200 עמודים באתר, להוסיף תוכן חדש ככל הנראה לא יעשה הבדל משמעותי. במצב כזה עדיף להשקיע גם בשדרוג תכנים קיימים, לא פחות מאשר חדשים.
אז מה עושים? מנסים ובודקים מה עובד בשבילכם. כמעט בכל עמוד אפשר לשדרוג ולהוסיף: נתונים מעניינים, וידאו, תמונות, אינפוגרפיקות, טבלאות, גרפים, מקרים מהשטח וכן הלאה.
טיפ 3 – בדיקת מתחרים
ואם כבר בתוכן חדש עסקינן, כמעט לכל מקדם אתרים מוכרת הדילמה החודשית הידועה: במה יעסוק התוכן בחודש הנוכחי? אז במקום לשבור את הראש, הנה טריק שגם ייתן לכם מלאי של רעיונות – וגם יבטיח שהרעיונות הללו יגרפו לאתר גלי טראפיק משמעותיים במקביל.
הטריק נחלק לשני סוגים, שבגדול עושים פחות או יותר אותו דבר רק בצורה שונה. כך תקלעו בדיוק לנושאים שיביאו לכם הכי הרבה תנועה תוך זמן קצר:
הסוג הראשון הוא קבלת רעיונות לתוכן מבוקש באמצעות בדיקת אתרי מתחרים שלכם, בכלי כלשהו לבדיקת מתחרים (כגון Semrush, Ahrefs או Ubersuggest). לאחר מכן ניגשים לדוח המציג את עמודי האתר לפי פילוח טראפיק במיון יורד. הורידו את הדוח לקובץ והרי לכם רשימת נושאים להוספה באתר, בהתאם לכמויות הטראפיק שהביאו למתחרים שלכם.
הסוג השני נקרא "פערי מילות מפתח" (Keyword Gap) והוא עושה בערך אותו דבר, רק שהפעם מדובר בביטויים ולא בעמודי אתר. ברוב הכלים לבדיקת מתחרים יש דוח כזה או דוח שדומה לו. פשוט ממיינים את כל הביטויים שהאתר מדורג בהם לפי נפח חיפוש, מורידים לקובץ והנה עוד רשימת רעיונות גדולה להוספה באתר שלכם.
בניגוד לבניית קישורים נכנסים – אין שום מניעה להוסיף לאתר גם אלף או 10 אלף עמודים חדשים בבת אחת. אם יש לכם אפשרות כזו, לכו על זה.
טיפ 4 – קישורים פנימיים
אחרי שהאתר מגיע למצב שיש בו כמה עשרות עמודים לפחות, תתחילו לקשר ביניהם בגוף התוכן (חוץ מקישורי הרוחב בתפריטים לסוגיהם). כמובן שרצוי לקשר בעיקר אל עמודים עיקריים ולא אל כל פוסט משני בבלוג; אבל גם זה בהחלט אפשרי במינון הנכון.
ככל שתקשרו יותר אל עמוד קטגוריה ראשי בנושא מסוים, כך יגדלו סיכוייו לשפר מיקומים בגוגל ולהביא יותר תנועה אורגנית לאתר. הקישורים בעצם רומזים לגוגל שלעמודים הללו יש חשיבות עליונה על פני שאר העמודים, ושהוא צריך לתעדף אותם בהתאם.
מקרה מעניין מלפני כמה שנים מעיד עד כמה קישורים פנימיים חשובים ב-SEO. התחלתי לקדם אתר שאומנם כבר היה בתהליך של SEO, אבל לא הצליח להגיע להישגים בביטויי ליבה עיקריים. בחודש הראשון הקפדתי בעיקר על בניית קישורים פנימיים מגוף התוכן. תוך חודש או חודשיים, ביטוי ליבה עיקרי של העסק קפץ לתחתית העמוד הראשון בגוגל.
מינימום מאמץ, מקסימום תוצאות. שווה, לא?
טיפ 5 – סרטוני יוטיוב
בניגוד לכל רשת חברתית אחרת, יוטיוב מקבל חשיפה משמעותית מאוד גם בגוגל (לא מפליא במיוחד; הרי מדובר במוצר בבעלות גוגל). אומנם פה ושם צצים גם עמודים וסרטונים מפייסבוק, לינקדאין, טיקטוק ואינסטגרם; אבל הם לא שקולים בכוחם למעצמת הווידאו הגדולה ביותר בעולם, והאתר השני בגודלו בעולם באופן כללי.
לא צריך להסתבך עם מצלמות שעולות אלפי שקלים; בלי אולפנים ובלי תאורה מקצועית. פשוט הרימו את הסמארטפון מולכם, ותנו טיפים מקצועיים בתחום שלכם. אם נוח לכם יותר עם מצלמה אחרת – לכו על זה.
ביוטיוב יש 2 סוגי סרטונים נכון להיום: סרטונים של דקה ומטה שנקראים שורטס (העתקה בוטה של טיקטוק כמובן), וכן סרטונים רגילים של כל מה שחורג מ-60 שניות ומעלה. אם מתאפשר לכם, צרו והעלו סרטונים משני הסוגים – טיפים קצרים לשורטס, ומדריכי עומק של 10, 20 או 60 דקות.
את הסרטונים הטמיעו גם באתר המקודם, ותצברו עוד צפיות ועוד טראפיק בהיזון חוזר. ואם כבר צילמתם סרטונים, העלו אותם גם לפייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם וכן הלאה. פי כמה וכמה יותר חשיפה עבור כל סרטון – במינימום מאמץ.
טיפ 6 – גוגל ביזנס
אם עדיין אין לכם את מכונת הלידים הידועה בשם "גוגל לעסקים" – תנו לעצמכם מכה על היד. מדובר במדריך עסקים חינמי תוצרת גוגל, שמאפשר לכם ליהנות מקידום מקומי באזור השירות העיקרי שלכם מבחינה גיאוגרפית. פותחים פרופיל עם ג'ימייל, ממלאים את כל הפרטים וממתינים לאימות (בדרך כלל עם גלויה בדואר; לפעמים ישירות במייל או בטלפון).
העלו לפרופיל כמה שיותר תמונות מהעסק, תעודות, הצלחות ועוד. כמו כן צברו כמה שיותר חוות דעת (רצוי חיוביות כמובן). ככל שהפרופיל יהיה מלא ודינמי, כך הוא יביא לכם יותר לידים אורגניים ישירות מהתוצאות בגוגל. אתם עוד לא שם? קדימה לעבודה.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו