4 דרכים יצירתיות למציאת מילות מפתח עם תחרות נמוכה ופוטנציאל גדול

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

הצלחתו של קמפיין קידום אתרים נסמכת במידה רבה על מילות המפתח בהן נבחר להתמקד. מכיוון שרוב אנשי ה-SEO והמשווקים משתמשים באותם כלים לקבלת רעיונות, יוצא שרובם מתמקד באותן קבוצות מונחים.

התוצאה היא שכולם מתחרים פחות או יותר על אותם ביטויים, מה שהופך את כל נושא ה-SEO לקשה יותר. אנחנו לא אומרים שהכלים הללו אינם שימושיים; הם בהחלט יכולים לספק אינסוף רעיונות למילות מפתח. עם זאת, הם נוטים לעבוד פחות טוב בנישות צרות וממוקדות (כגון מכוניות משומשות), בהשוואה לתחומים רחבים יותר (כושר).

כמו כן, ביטויים שכבר נתפסו על ידי מתחרים יהיו קשים יותר לדירוג. זה לא אומר שנוותר עליהם, אבל במקביל זה כן אומר שנצטרך להתמקד גם בביטויים אחרים, חדשים יותר ופחות מוכרים. את זה ניתן לעשות באמצעות היכרות עם קהל היעד והלקוחות. זו אחת הדרכים הטובות ביותר למציאת פנינים נסתרות שעדיין לא אותרו על ידי המתחרים.

הנה 4 שיטות לאיתור מילות מפתח חדשות, בעלות פוטנציאל טראפיק ודרגת קושי סבירה לקידום.

להיכנס לראש של הלקוחות

סיעור מוחות הוא הדרך המהירה והקלה ביותר לקבל רעיונות ראשוניים למילות מפתח או נושאים לקידום אורגני. אך מכיוון שרובנו נוטה לחשוב בצורה אוטומטית על ביטויים בעלי נפח החיפוש הגבוה ביותר, יש לזכור את הדברים הבאים:

  • רוב מילות המפתח הללו יהיו קשות לדירוג.
  • אנשים מחפשים בדרכים רבות ושונות (למעשה 16-20% מהחיפושים בגוגל מעולם לא בוצעו בעבר).

זו הסיבה שחשוב להיכנס לראש של הלקוחות שלנו, ולחשוב באופן מנוגד לאינטואיציה על הדרכים בהן הם עשויים לחפש את מה שאנו מציעים.

בואו ניקח לדוגמה חנות פרחים. רוב בעלי החנויות יתמקדו במילות מפתח קונבנציונליות (למשל "קניית פרחים באינטרנט", "משלוח פרחים בתל אביב", "משלוח פרחים בזול" וכו'). אם נשב ונחשוב כיצד אנשים אמיתיים עשויים לחפש באינטרנט, אנו עשויים למצוא ביטויים כמו:

  • הפרחים הכי טובים לבקשת סליחה
  • האם כדאי להביא פרחים בדייט ראשון
  • הפרחים הכי טובים לילדה / לילד
  • וכן הלאה

הערת אגב – בשלב זה אנו רק מוצאים ואוספים ביטויים, בלי להתחשב בנפח חיפוש או רמת תחרות / דרגת קושי. לכך נתייחס בשלב מאוחר יותר.

הנה כמה טריקים שעשויים לעזור:

  • העמידו פנים שאין לכם ידע לגבי התחום שבחרתם. זה יעזור להיכנס לראשו של הלקוח הממוצע ואיך הוא עשוי לחפש.
  • העמידו פנים שהמוצר/שירות שלכם לא קיים, ואז עשו סיעור מוחות בשאלה איך הייתם מתארים אותו.

לדוגמה, רבים אינם מודעים לכך שקיימים מכשירי אדים (פתרון) – אבל הם כן יודעים שיש להם בעיה עם אוויר יבש (בעיה). אנשים אלה יחפשו ביטויים כמו "פתרון ביתי לאוויר יבש" במקום "מכשיר אדים".

עוד אפשרות היא לחשוב כיצד לקוחות פוטנציאליים עם אפס ידע בנישה שלכם, יכולים לדבר עם חבריהם על הנושא:

  • איך הם היו מנסחים את הדברים?
  • באיזו שפה הם היו משתמשים?
  • האם באופן טבעי הם ישתמשו במונחים לא מקצועיים או בז'רגון של התעשייה?

לדבר עם הלקוחות

בשטף העבודה היומיומית קל לאבד קשר עם הלקוחות שלנו, לכן חשוב לקבל מהם משוב. אומנם לא תמיד ניתן לדבר איתם פנים אל פנים, אך יש מספר שיטות שניתן להשתמש בהן כדי לקבל קצת משוב: טפסים מקוונים, שיחות טלפון, מיילים, הודעות מיידיות (מסנג'ר, וואטסאפ) וכן הלאה.

ראשית זה מאפשר להבין יותר טוב את הלקוחות ואת הצרכים שלהם, ולספק להם מוצר / שירות טוב יותר. בנוסף זה נותן לנו הבנה באיזו שפה הם משתמשים, מה שיוביל אותנו גם לגילוי מילות מפתח חדשות שבעבר לא חשבנו להתמקד בהן.

אם יש לכם תיבת חיפוש באתר, תוכלו לעקוב אחריה ולגלות מה אנשים מקלידים כדי לבצע חיפוש. כך תיחשפו למילות מפתח חדשות שאולי לא הכרתם. ביטויים חדשים אלו ניתן להוסיף לאתר ולהרוויח עוד טראפיק רלוונטי בקלות יחסית.

תוכן UGC של משתמשים וקהילות

אתרים וקהילות של תוכן שנוצרו על ידי משתמשים (UGC), הם שניים מהמקומות המועדפים למציאת מילות מפתח חדשות שלא נוצלו. אלו הם בדיוק המקומות אליהם אנשים פונים כאשר הם לא מוצאים תשובות לשאלות במקום אחר (כלומר: איש לא יצר תוכן בנושאים הללו).

אם נבדוק אתרים מסוג זה, ניתקל בהמון רעיונות למילות מפתח ובמקביל נתחיל גם להבין את סוגי השאלות והנושאים שקהל היעד שלנו מתעניין בהם. הנה דוגמה לכמה שאלות מתוך אתר סטיפס בנושא קידום אתרים. ניכר שיש כאן שאלות שכל אחת מהן יכולה לשמש ליצירת תוכן כמתן תשובה.

שאלות בנושא קידום אתרים

אפשר להמשיך ולבדוק אתרים נוספים בתחומים ספציפיים, פורומים בתחומים ספציפיים (רפואה, משפטים) וכן הלאה. אתר אמזון, לדוגמה, יכול לספק מבחר עשיר של חיפושים בנושא מוצרים.

כך נגלה עוד ועוד אפשרויות למילות מפתח חדשות, שייתכן שכלל לא חשבנו עליהן. אולי לא יהיה להן נפח חיפוש גבוה, אבל הן חיוניות להגדלת הטראפיק האורגני לאתר.

רשתות חברתיות

כשאנשים מפרסמים תוכן בטוויטר, פייסבוק, לינקדאין ועוד – הם עושים זאת עם מעט מאוד עריכה. זו הסיבה שהתוכן הזה הוא לרוב נאמן לאופן שבו הם מדברים בחיים האמיתיים. לעיתים הם גם נעזרים בחבריהם לרשת במקרה של בעיה או שאלה.

קבוצות פייסבוק עמוסות לרוב ברעיונות מבריקים למילות מפתח, מכיוון שהתוכן שם נוטה להיות כמעט אך ורק שאלות של משתמשים. אומנם לא מדובר במילות מפתח מדויקות, אך יהיה קל לחלץ מהן ביטויים ונושאים רלוונטיים לקידום.

לעוסקים בתחום ה-B2B, ניתן למצוא מילות מפתח גם בפרופילי לינקדאין. לרוב האנשים שם יש בדרך כלל תיאור ארוך של כישוריהם, תחומי העניין והניסיון שלהם ביחס לתעשייה מסוימת.

איך לבדוק פוטנציאל טראפיק ותחרות?

ביטויים רבים שנמצא באמצעות 4 השיטות שלעיל, יהיו כנראה בעלי נפח חיפוש נמוך או אפסי לפי כלי SEO. זה לא בהכרח אומר שמדובר בביטוי גרוע. טיפה אחת ועוד טיפה יוצרים ים, ואותו דבר קורה גם בעולם הקידום האורגני.

פוטנציאל טראפיק ניתן לבדוק בדרך כלל באמצעות כלי כלשהו, כגון ahrefs, semrush, מתכנן המילים של גוגל וכן הלאה. אם כל הכלים אומרים שנפח החיפוש אפסי, אבל אתם הבנתם שמדובר בחיפוש רלוונטי לתחומכם – השתמשו בו בכל זאת. אוסף של שאלות ממוקדות יסייע להגדיל את הטראפיק האורגני, בד בבד עם גידול בהמרות הפוטנציאליות.

בחלק מהכלים יש גם ציון נוסף המעיד על דרגת הקושי לקידום הביטוי או גם רמת תחרותיות. ככל שהמספר גבוה יותר, מאפס עד 100, כך יהיה קשה יותר לקדם את הביטוי הזה. יש להתייחס לכך בערבון מוגבל, מכיוון שהכלים הללו לא באמת יודעים עד כמה קל או קשה לקדם ביטוי מסוים – אלא בצורה כללית מאוד.

שיטה נוספת לבדיקת רמת התחרות בביטוי מסוים היא לחפש אותו בגוגל, עם מירכאות, ולבדוק כמה תוצאות התקבלו. לקבלת תוצאות מדויקות יותר, מומלץ להוסיף את האופרטור intitle כדי לוודא שהביטוי יחופש רק בכותרות העמודים, שמעידות יותר מכל על ביצוע אופטימיזציה. אומנם גם שיטה זו איננה מדע מדויק – אבל באופן כללי ככל שמספר התוצאות בגוגל גבוה יותר, המשמעות היא שמדובר בביטוי תחרותי יותר.

רגע לפני סיום

ארבעת הטיפים במאמר זה יסייעו לכם למצוא עוד ביטויים חדשים, שיכולים להגדיל את הטראפיק ואת ההמרות לאורך זמן. ממילא רוב הטראפיק לכל אתר נתון מגיע מביטויי זנב ארוך ופחות מביטויי זנב קצר, ולכן השקעה במילות מפתח חדשות – גם ללא נפח חיפוש ועם תחרות נמוכה – תאפשר לכם לשפר ביצועים.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור