קידום אתר במפות גוגל
קידום במפות גוגל הוא תהליך אופטימיזציה של העסק בשירות המפות של גוגל, כדי לשפר את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש המקומיות.
כאשר אנשים מבצעים חיפוש באזור מסוים, גוגל מציג לעתים קרובות מפה עם רשימה של עסקים רלוונטיים. זה יכול לקרות הן בחיפוש הכולל שם עיר או אזור, והן בחיפוש שיש לו כוונה מקומית גם בלי לציין עיר.
אם העסק שלכם משרת לקוחות מקומיים, יש חשיבות גדולה מאוד לקידום בחבילת המפות של גוגל (Local Pack):
- שיפור הדירוג המקומי – עד כמה פרופיל המפות שלכם תואם לחיפושי משתמשים? לפי גורם זה, בין היתר, גוגל מבסס את התוצאות המקומיות שלו. אופטימיזציה של פרופיל גוגל ביזנס יכולה להגדיל את נראות העסק בחיפושים מקומיים.
- הגדלת התנועה לאתר – הופעה במפות של גוגל יכולה להביא יותר כניסות לאתר. משתמשים נוטים ב-70% יותר לבקר בעסקים שיש להם פרופיל מפות.
- בניית אמון – רישום במפות גוגל יכול לבנות אמון ואמינות אצל המחפשים. יש פי 2.7 יותר סיכוי שאנשים יתייחסו לעסק כמכובד אם הם רואים אותו בחבילת המפות של גוגל.
- הצגת מידע עסקי – GBP מאפשר להציג מידע חשוב: כתובת העסק, אתר אינטרנט, מספר טלפון ועוד. פרטים אלו עוזרים ללקוחות פוטנציאליים להבין מה אתם עושים, מתי העסק פתוח ואיזה ביקורות אתם מקבלים. כמו כן ניתן לפנות אליכם ישירות בחיוג טלפוני.
אילו גורמים משפיעים על קידום לוקאלי במפות גוגל?
תוצאות החיפוש המקומיות של גוגל נקבעות על ידי שלושה גורמים עיקריים: רלוונטיות, מרחק ובולטות.
רלוונטיות
מידת ההתאמה של רישום העסק לכוונת החיפוש של המשתמש. גוגל רוצה להציג את העסקים הרלוונטיים ביותר למה שהמשתמש מחפש.
חוץ משם העסק, הכתובת והטלפון (NAP) – מומלץ למלא את כל פרטי הפרופיל הנוספים עם מידע מפורט על העסק, המוצרים והשירותים:
- שעות פעילות – כולל שעות מיוחדות בחגים ומועדים.
- קטגוריה – תחום הפעילות של העסק (עורך דין, אדריכל, רופא שיניים).
- תיאור – השירותים, המוצרים וכל טקסט רלוונטי שניתן להוסיף.
- שירותים – פירוט של כל סוגי השירותים בעסק.
- תמונות וסרטונים – ככל שיש יותר, כך הפרופיל יקבל יותר חשיפה.
מרחק
מרחק העסק מהמיקום המצוין בחיפוש. לדוגמה, נניח שיש לכם מסעדה תאילנדית בחולון. כאשר מישהו מחפש "אוכל תאילנדי בחולון", גוגל מחשב את המרחק בין מיקום המשתמש והמיקום הפיזי של העסק שלכם.
אין הרבה אופטימיזציה לעשות בקשר לגורם הזה. אפשר לשנות את מיקום העסק במפה רק אם עברתם לכתובת חדשה.
בולטות
עד כמה העסק ידוע ומוכר. גוגל לוקח בחשבון גורמים כמו ביקורות, דירוג כוכבים ועוד. אם הרגע הקמתם את פרופיל המפות ולמתחרה שלכם כבר יש מאות ביקורות בציון ממוצע 4, ייקח לכם זמן עד שתגיעו לאותה רמה של בולטות.
הנה כמה דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את הבולטות המקומית:
- למלא את כל הפרופיל עד הסוף, כולל שם, כתובת ומספר טלפון, שעות פעילות, שירותים, מוצרים ועוד.
- לעודד לקוחות להשאיר ביקורות בגוגל.
- ליישם שיטות לאופטימיזציית On-page באתר העסק.
- ליצור תוכן מועיל באתר, שבין היתר גם מותאם למיקום הגיאוגרפי של העסק.
- ליצור אזכורי NAP באתרי אינדקס, רשתות חברתיות ועוד.
- לבנות / לקבל קישורים נכנסים לאתר מתוך אתרי עסקים מקומיים, עיתונים ומגזינים מקומיים ועוד.
טיפים לקידום העסק במפות גוגל
רישום, אימות ואופטימיזציה
חפשו בגוגל את שם העסק כדי לבדוק האם כבר קיים פרופיל. אם אין לכם פרופיל גוגל ביזנס, הקימו אחד חדש או תבעו בעלות על פרופיל שנוצר אוטומטית על ידי גוגל.
לאחר שמילאתם את כל הפרטים כפי שתואר קודם לכן, בצעו אימות לפי הנחיות גוגל (לרוב באמצעות גלויה שתישלח לכתובת העסק, עם קוד שצריך להזין בפרופיל).
לאחר השלמת תהליך האימות, יש לבצע אופטימיזציה של הפרופיל. מעבר למילוי כל הפרטים כפי שתואר קודם לכן, דבר זה מצריך מספר דברים שיש לבצע על בסיס די קבוע (ראו סעיפים הבאים).
ביקורות וחוות דעת
בקשת ביקורות חדשות ותגובה לביקורות קיימות מסייעים לשמור על המוניטין העסקי שלכם. שיטות עבודה מומלצות:
- מעקב קבוע – מומלץ להגדיר התראה בכל פעם שמתפרסמת ביקורת חדשה. ניטור שוטף מאפשר להגיב באופן מיידי, וכן להתייחס לכל בעיה שמתעוררת. אפליקציית גוגל מפות מדווחת אוטומטית על כל ביקורת חדשה.
- תגובה לכל דבר – הגיבו לכל הביקורות, טובות או רעות. הודו ללקוחות על משוב חיובי והתייחסו לכל בעיה שהועלתה בביקורות שליליות.
- מקצועיות – הקפידו על נימה מקצועית כאשר אתם מגיבים. היו אדיבים לשבחים או לדאגותיו של המבקר.
- קצר ולעניין – הקפידו על תגובות קצרות וברורות. הימנעו מכתיבת תגובות ארוכות שעלולות להעיק על הקוראים.
מכיוון שביקורות הן גורם דירוג במפות גוגל, חשוב לקבל כמה שיותר מהן. עודדו את לקוחותיכם להשאיר ביקורות: בקשו מהם ישירות, הוסיפו קישור במייל ובנכסים דיגיטליים אחרים, או קוד QR לסריקה במוצרים מודפסים.
הקישור הישיר לכתיבת ביקורות נמצא במסך הניהול של הפרופיל בגוגל:
פרסום תוכן בפרופיל
השתמשו באפשרות "פוסטים" לפרסום מגוון תכנים למשיכת לקוחות:
- מבצעים חדשים, עונתיים או קבועים.
- תכנים חדשים ומעניינים שפרסמתם באתר או בנכסים אחרים של העסק.
- אירועים ודברים מעניינים בעסק שיכולים לעניין את קהל היעד.
אופטימיזציה לוקאלית של האתר
אופטימיזציה של האתר לחיפוש מקומי, חיונית למשיכת לקוחות באזור הפעילות שלכם:
- מילות מפתח מקומיות – הוסיפו את שם העיר, האזור ואפילו הרחוב בתוכן, במטא תגים ובכותרות העמודים כחלק מאסטרטגיית ה-SEO המקומי. כך תהיו רלוונטיים יותר לחיפושים מקומיים.
- עמודים גיאוגרפיים – צרו באתר עמוד ייעודי לכל מיקום, גם אין לכם סניף במיקום הזה. התאימו את התוכן למיקום, כגון כתובת, מספר טלפון, שעות פעילות, מפת גוגל והמלצות של לקוחות. מומלץ לשלב בעמוד גם תיאורי אטרקציות בולטות ומוכרות, כדי להדגיש את המיקום. אם יש לכם סניפים, הקימו עמוד לכל סניף בנוסף.
- אופטימיזציה של תגי מטא – השתמשן במילות מפתח מקומיות בתגי כותרת ובתיאורי מטא, כדי לשפר את נראות החיפוש של האתר.
- אופטימיזציה למכשירים ניידים – אנשים רבים מחפשים באופן מקומי בטלפונים שלהם, כך שהאתר שלכם צריך להשתמש בעיצוב רספונסיבי כדי להיות מותאם לכך.
- הוספת NAP באתר – ודאו ששם העסק, הכתובת והטלפון מופיעים ב-Footer וכן בעמוד ייעודי ליצירת קשר.
- תוכן לוקאלי – פרסמו תוכן רלוונטי לקהל יעד מקומי, כגון אירועים באזור, חדשות אודות העסק וכן הלאה.
- אתר ניתן לסריקה – ודאו שהעמודים החשובים ביותר מחוברים לתפריט הראשי, כך שגם לקוחות וגם מנועי חיפוש ימצאו אותם בקלות.
אזכורי NAP עקביים
חלק עיקרי מכל קידום לוקאלי נשען על אזכורי NAP – שם עסק, כתובת וטלפון. גוגל משתמש באזכורים אלו כדי לאמת את המידע העסקי אודותיכם, ולכן יש לוודא שאזכורי ה-NAP עקביים ברחבי האינטרנט.
בישראל התחום הזה פחות מפותח בהשוואה לחו"ל, ולכן לא תידרש מכם עבודה רבה. יש להקים כרטיסי עסק באתרי אינדקס מובילים (כגון דפי זהב, 144, איזי), ברשתות חברתיות ובאתרי ממשל – ולוודא שה-NAP זהה בכולם, לפי מה שקיים באתר ובגוגל מפות.
בניית קישורים מקומיים
קישורים נכנסים מאתרים אחרים חיוניים לכל עבודת SEO. ככל שיש יותר קישורים ממגוון אתרים, כך גדלה הנראות האורגנית במנועי חיפוש. הנה כמה טיפים לבניית קישורים עבור קידום מקומי בגוגל מפות:
- אתרי אינדקס – כפי שכבר צוין בסעיף הקודם, הוספת העסק באתרי אינדקס חשובה לקידום האורגני. אם ניתן להוסיף גם קישור לכל רישום כזה, מצוין שבעתיים.
- פרסום באתרים חיצוניים – מאמרים מקצועיים, מאמרי יח"צ, קניית קישורים והודעות לעיתונות הכוללים קישור לאתר.
- הופעות בתקשורת – אם יש באפשרותכם להתראיין בטלוויזיה או ברדיו או שאתם עובדים עם משרד יחסי ציבור, זה בהחלט יכול לתרום גם לבניית הקישורים לאתר.
- בניית קישורים שבורים – בדיקה מתמדת של קישורי עבר שכבר אינם פועלים, יכולה לזמן אופציות לקישורים חדשים.
- בניית קישורים מתוך אזכורי מותג – מעקב אחרי שם המותג שלכם יכול גם הוא לתרום לנושא.
קוד סכמה לעסק
סכמה הוא קוד המציג מידע באופן ברור ומובן למנועי חיפוש. יש אלפי סוגים של סכמות, וניתן להוסיף אותן לאתר בהקשרים שונים: סכמה של עסק מקומי, סכמה של מוצרים, סכמה של ארגון, אירועים, אנשים, ביקורות, מקומות וכן הלאה.
אם אינכם יודעים איך לשלב סכמה באתר – פנו לגורם מקצועי.
מיקוד בביטויי זנב ארוך
מילות מפתח ארוכות הן ביטויים ספציפיים, עם נפח חיפוש נמוך יחסית בהשוואה לביטויים קצרים. לדוגמה: "קידום אתרים" הוא ביטוי זנב קצר, ואילו "קידום אתרים לעסקים קטנים" הוא ביטוי זנב ארוך.
ביטויי זנב ארוך נוטים להביא אחוזי המרה גבוהים יותר, מכיוון שהם ממוקדים ספציפית במידע, במוצר או בשירות כלשהו. בנוסף לקידום האתר, מומלץ ליישם זאת גם בקידום במפות גוגל:
- פחות תחרות – ייתכן שיהיה קל יותר לקדם מילות מפתח זנב ארוך אם יש מיקוד גיאוגרפי ספציפי ("פיצה בחולון").
- יותר מיקוד – מכיוון שביטויים ארוכים יותר הם בדרך כלל גם ספציפיים, הם מביאים לקוחות יותר מוכווני רכישה ("נעלי נייק לגבר מידה 45").
הטמעת מפת גוגל באתר
הטמעה של מפת גוגל באתר תסייע לאנשים למצוא את העסק ולשפר את חוויית השימוש. במקביל זה גם יכול לעזור לגוגל להבין את ההקשר הגיאוגרפי של העסק. מומלץ להטמיע את המפה בעמוד צור קשר, בעמודים בעלי מיקוד גיאוגרפי כלשהי וכן בעמודי סניפים (אם יש).
זקוקים לעזרה בקידום הלוקאלי בגוגל מפות? צרו קשר ונשמח לסייע >
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו