מה זה Growth Hacking והאם זה עדיין שווה את ההשקעה?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

Growth Hacking נתפסה לאורך השנים כאסטרטגיה נחשקת שגורמת לחברות לפרוץ גבולות ולהגדיל את המכירות שלהן בקצב מסחרר תוך פרק זמן קצר. אך האם זה משהו שעדיין כדאי להשקיע בו או שישנן אסטרטגיות שיווק מוצלחות יותר? בואו נבחן את העניין.

מה זה Growth Hacking (פריצת צמיחה)?

פריצת צמיחה היא גישה שיווקית שהייתה פופולרית בעיקר בקרב חברות הייטק וטכנולוגיה, אשר מאופיינת ביישום של טקטיקות גרילה יצירתיות בעלות נמוכה, שנועדו ליצור באז ולהפנות תשומת לב רבה לחברה.

אחת הדוגמאות המפורסמות ביותר לפריצת צמיחה היא השימוש של Airbnb ב-Craigslist כדי לפרסם את שירותיה בימים הראשונים של פעילותה. אייר בי אנד בי בנתה ממשק אשר אפשר ללקוחותיה לפרסם את הנכסים שלהם בקרייגסליסט (המקבילה האמריקאית של Yad2) במהירות ובקלות וכך לזכות בחשיפה בקרב בסיס המשתמשים העצום שלהם.

זה היה סוג החשיבה היצירתית והחצופה שהפכה את פריצת הצמיחה לפופולרית כל כך בעשור השני של שנות האלפיים. המהלך לא עלה כמעט כלום ל-Airbnb, מלבד פיתוח הממשק, אך נתן בוסט אדיר לחברה.

האם פריצת צמיחה עדיין אפקטיבית כמו בעבר?

פריצת צמיחה אינה דבר חדש. אמנם המונח נטבע בשנת 2010 על ידי שון אליס, אבל ישנן דוגמאות לטקטיקות דומות, כחלק משיווק גרילה, אשר היה קיים מאז שבני אדם התחילו ליצור ולהצמיח עסקים. אם תנסו לעשות זאת בעצמכם ותפנו לחיפוש רעיונות ברשת, כנראה שתתאכזבו כי כל טכניקה של פריצת צמיחה שתמצאו באינטרנט, כנראה לא תעבוד כל כך טוב אם תנסו ליישם אותה.

הסיבה לכך היא שהשיטות הללו כבר יושמו על ידי חברות אחרות ולכן איבדו את האפקטיביות שלהם. נכון שאם אתם מספיק יצירתיים, אתם כנראה יכולים להמציא דרכים ייחודיות לשיווק העסק שלכם בעלות מינימלית. אך האם זוהי האסטרטגיה הנכונה ביותר עבורכם?

האם עדיף להתמקד בבניית מותג או ב-Growth Hacking?

הבעיה הגדולה ביותר עם Growth Hacking היא שהגישה מתמקדת בניצחונות מהירים שלעיתים קרובות אין להם משמעות לטווח ארוך. כמובן שקמפיין מוצלח יכול להביא למבול של מכירות, אבל כשהגל חולף, חוזרים פחות או יותר לנקודת ההתחלה. אפשר לנסות להוציא שפנים נוספים מהשרוול, אבל במבחן התוצאה, אף חברה לא הצליחה להתקיים בשיטה הזו. חברות שרוצות לצמוח ולשגשג לאורך זמן, חייבות להתמקד בבניית המוניטין של המותג.

אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי יצירת אסטרטגיית תקשורת שיווקית משולבת (Integrated Marketing Communication). IMC הוא תהליך של איחוד המסרים של המותג במטרה להפוך אותם לעקביים בכל מדיה שבה משתמש המותג כדי להגיע לקהל היעד שלו. בעולם השיווק הדיגיטלי של ימינו, חיוני למותגים לשווק בכל הערוצים העומדים לרשותם על מנת להגיע לקהל הגדול ביותר האפשרי.

מחקרים שנערכו בנושא מצאו שהתמהיל האידיאלי הוא כאשר 60% מתקציב הפרסום מושקע בבניית המותג ו-40% מושקעים בהגדלת המכירות. 40% שהושקעו בהגדלת המכירות, אמורות להגדיל את הכנסות החברה בטווח הקצר, יותר מההוצאות על בניית המותג. לאורך זמן, החברה צפויה לראות יותר ויותר מכירות שמגיעות כתוצאה מכוחו של המותג, יותר מכל אסטרטגיה שיווקית קצרת מועד.

אבל איך תדעו באילו אפיקים להשקיע את התקציבים הללו? ארבעת השלבים שקהל היעד שלכם צריך לעבור במשפך שיווקי מוצלח הם מוּדעוּת, עניין, רצון ופעולה. בואו נראה איך אנחנו יכולים להתייחס לשלבים הללו באפיקי שיווק שיהיו יעילים יותר מקמפיין Growth Hacking מזדמן.

5 ערוצי שיווק להתמקד בהם במקום פריצת צמיחה

אם אתם מוכנים לבנות מותג שיכול להחזיק מעמד לאורך שנים, אלו הם חמשת ערוצי השיווק שאנו ממליצים להתמקד בהם, מכיוון שהם יכולים להביא לצמיחה מהירה וסקלבילית עבור כל מותג שמיישם אותם בצורה נכונה.

1. פרסום בתוצאות החיפוש הממומנות של גוגל

ערוץ השיווק הראשון והברור ביותר לצמיחה מהירה הוא באמצעות קמפיין ממומן בגוגל. זוהי דרך כמעט מובטחת לייצר גידול במכירות לפי דרישה. המודעות שלכם מוצגות בפני גולשים שמחפשים את המוצר או השירות שלכם ברגע זה.

אם הקמפיין בנוי נכון ומטרגט את מילות המפתח בצורה חכמה, אתם אמורים לפגוש את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם באחד משני השלבים האחרונים במשפך השיווקי: רצון ופעולה. יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שכמו כל פרסום המבוסס על תשלום פר קליק, ייתכן שפלטפורמת גוגל אדס זו לא תניב את ה-ROI הגבוה ביותר בשל מחירי הקליקים הגבוהים בתחומים רבים.

2. שיווק ברשתות החברתית

בואו נודה בזה – החשיפה האורגנית של המדיה החברתית מתה. כיום, לנסות להשיג חשיפה אורגנית באופן עקבי, בפלטפורמות שאינן טיקטוק או לינקדאין, היא משימה בלתי אפשרית. עם זאת, ולא במקרה, פרסום ממומן ברשתות החברתיות עדיין חי ובועט.

חברת מטא, הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, מאפשרת לפלח את קהלי היעד שלכם בהתאם לאירועים שונים שהם עברו בחיים, תחומי עניין, מקום מגורים ועוד, ולפרסם מודעות שונות לכל קהל. זהו כלי שיווקי עוצמתי אשר מאפשר לכם לבנות את המוניטין שלכם בקרב קהלי יעד שונים וגם לבוא במגע עם קהל היעד בכל אחד משלבי המשפך השיווקי.

3. קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש (SEO) מסייע לאתר שלכם להיות מוצג בתוצאות החיפוש בדומה לפרסום הממומן. אלא בשונה ממנו, כאן האתר עולה בתוצאות הלא ממומנות אשר מכונות ״אורגניות״. אמנם לוקח כשנה בממוצע עבור אתר חדש להגיע לעמוד הראשון, אך זוהי דרך מצוינת להשיג לקוחות אורגניים, חוזרים וחינמיים (אין תשלום פר לקוח).

לאורך זמן, למרות הקושי למדוד באופן מדויק את ה-ROI שלו, מדובר באפיק המשתלם ביותר כיום בדיגיטל. יתרה מזאת, אפשר לפרק את האסטרטגיה של קידום אתרים אורגני כך שפוסטים שונים באתר יגעו בנקודות שונות במשפך השיווקי: משלב בניית המוּדעוּת, דרך יצירת עניין, בניית הרצון ולבסוף נקיטת פעולה מצד הגולשים. אפשרות זו הופכת את אפיק הקידום האורגני לורסטילי ואטרקטיבי מאוד.

4. שיווק בדוא"ל

דואר אלקטרוני הוא אחד מאפיקי השיווק האחרונים באונליין אשר משאיר את כל השליטה בידיים שלכם. בניגוד למודעות בתשלום ברשתות החברתיות או במנועי החיפוש (שדורשות תקציב קבוע ולא מבוטל) ול-SEO (שאינו בשליטתכם והתנאים עשויים להשתנות בכל עת), אתם תמיד יכולים לשלוח מייל לרשימת התפוצה שלכם.

בהתאם לאופן שבו אנו בונים ומפלחים את רשימת התפוצה שלנו, נוכל להשתמש במיילים בכל שלב של המשפך השיווקי. לדוגמה, אתם יכול להשיג כתובות מייל על ידי מתן הנחות, שיכולות לגרום לאנשים בשלב ההמרה לקנות. לחלופין, ניתן להכניס אנשים לרשימה התפוצה על ידי הצעת מדריך שעוזר לגולשים לפתור את הבעיה שלשמה הם הגיעו לאתר שלכם. כאן אתם יכולים לגעת בכל אחד משני שלבי המשפך הראשונים, מוּדעוּת ועניין, בהתאם לאופן שבו בניתם את המדריך.

5. שיפור יחס ההמרה

לבסוף, אחת השיטות היעילות ביותר להגדלת המכירות של החברה במהירות היא באמצעות אופטימיזציה של שיעור ההמרה (CRO). המטרה היא להגדיל את שיעור ההמרה באתר ולהפוך יותר גולשים ללקוחות. CRO רלוונטי רק לחלק האחרון במשפך, שכן המטרה המוצהרת שלו היא לשפר את אחוזי ההמרה באתר.

התהליך מיושם על ידי ביצוע שינויים אסטרטגיים ומבוקרים באזורים שונים של האתר, תוך בחינת ההשלכות, במטרה למצוא את הצירופים שמשיגים את התוצאות הטובות ביותר. אם כבר יש לאתר שלכם כמות בריאה של טראפיק, תוכלו להשתמש ב-CRO כדי להגדיל את המכירות במינימום מאמץ.

לסיכום

Growth Hacking היא שיטת שיווק שעבדה מצויין בעבר ועדיין יכולה לעיתים לגרום למותג עם תקציב מוגבל לפרוץ לתודעה, במידה ומצליחים להרים קמפיין יצירתי וייחודי. האתגר לא פשוט בכלל מכיוון שרוב הטכניקות כבר מוצו. פעמים רבות מותגים שמנסים לעשות פריצת צמיחה, נכשלים וגם תדמיתם נפגעת בשל כך.

גם אם הצלחתם להוציא לפועל קמפיין פריצת צמיחה מוצלח, חשוב למנף אותו באמצעים נוספים ולאפשר לחברה להמשיך לצמוח. לכן, כדי להישאר רלוונטיים לטווח ארוך, חשוב לשלב את המאמצים ליצירת קמפיין Growth Hacking עם כללי ה-IMC ולהיעזר באפיקי השיווק שהזכרנו לעיל.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור