הצלחה של עסק תלויה במשפך המכירתי שלו. המסע שהלקוחות עוברים מהרגע שבו הם פוגשים את העסק לראשונה ועד לרגע שבו הם מוציאים כרטיס אשראי ורוכשים. ללא תכנון לטווח הרחוק יהיה קשה לשמר הצלחה וחשוב לבנות משפך שמשרת את הלקוחות בכל אחד מהשלבים. משפך מכירה או תהליך מכירה הוא אסטרטגיית מכירה מוכחת ומתוכננת שמטרתה להמיר גולשים פוטנציאליים ללקוחות משלמים. לפני שנבין כיצד ניתן לשפר את אחוזי ההמרה במשפך השיווקי שלכם, חשוב שתבינו מה זה בעצם משפך שיווקי.
מה זה משפך שיווקי?
משפך שיווקי הוא התהליך שעובר לקוח פוטנציאלי עד שהוא הופך ללקוח משלם. המטרה של המשפך היא להעביר לקוחות פוטנציאליים ממצב שבו הם לא מכירים את העסק עד למצב שבו הם משלמים עבור מוצר או השיקות כשבדרך בכל שלב מסוננים המשתמשים שאינם מתאימים או זקוקים למוצר או השירות שלכם – המשפך מצטמצם בכל שלב. ככל שייכנסו יותר לקוחות לשלב הראשון של המשפך המכירתי שלכם כך יותר המרות יתבצעו בסוף המשפך. המטרה שלנו במאמר הזה הוא לתת טיפים איך לדייק את המשפך ולשפר את אחוזי ההמרה של המשתמשים שהגיעו אליו. אך לפני זה, בואו נבין למה משפך שיווקי כל כך חשוב לאסטרטגייה השיווקית של העסק?
חשיבות המשפך השיווקי באסטרטגיית העסק
לא משנה באיזה אפיק שיווק אתם משתמשים כדי להזרים טראפיק לאתר שלכם, סביר להניח שלפחות 80% מהגולשים שמגיעים עדיין לא מוכנים לבצע המרה בהיכרות הראשונה עם המותג שלכם. וכאן נכנס לתמונה אופטימיזציה למשפך.
בלי ביצוע אופטימיזציות וייעול תמידי של המשפך השיווקי שלכם אתם תאבדו לקוחות פוטנציאלים שיכולים להפוך ללקוחות משלמים ואחד הדברים הכי מסתכלים בעלי עסקים זה לדעת שהם יכול להמיר יותר. במשפך השיווקי יש לכם את הכוח לשפר אחוזי המרה ולהשפיע על הגולשים לרכוש ולכן הוא החלק המרכזי באסטרטגיית השיווק הכוללת של העסק. כדי לשפר ולייעל את המשפך אתם צריכים לנתח אותו באופן קבוע ולהסיק את המסקנות הנכונות עבור העסק שלכם.
סיבות מרכזיות למה חשוב לבצע אופטימיזציות למשפך שיווקי
- קבלת יותר רכישות והמרות עקב אחוז גבוה יותר של לקוחות פוטנציאליים בתוך המשפך
- מסייע לזהות את האסטרטגיה השיווקית הנכונה לעסק תוך כדי מיקוד קהל היעד
- עוזר להבין מדוע המוצר או השירות אינם מתאימים לקהל ונותן הזדמנות לשפר זאת
כדי לסייע לכם לסנן קהל שלא רלוונטי ולהמיר באחוזים גבוהים יותר את הקהל שכן, הכנתי לכם רשימה של חמישה טיפים כיצד ניתן להפוך המשפך השיווקי שלכם ליותר יעיל ויותר ממיר.
טיפים לגרום למשפך השיווקי להמיר יותר
- שיפור דף נחיתה – דפי נחיתה הם הקשר הראשוני שלכם עם הלקוחות הפוטנציאליים לעסק. וכשהתחרות בין האתרים כל כך קשה, הרושם הראשוני בהחלט יכול להפוך לרושם האחרון. אופטימיזציה של דפי הנחיתה מבחינת חווית המשתמש היא חובה כדי לוודא שתהליך ההתקשרות עם העסק הוא פשוט ונוח ואין מעצורים בדרך. כדי לנתח את דף הנחיתה בצורה המיטבית מומלץ להציב יעדים ב-Google Analytics ולנתח את מגמות הגולשים – כמה אחוז השאירו פרטים, כמה גללו עד הסוף, כמה יצאו עוד לפני שהאתר עלה ועוד המון אפשרויות. ניתוח מדויק של כלל המידע יעזור לכם להבין איפה הגולשים נתקעים ומה גורם להם להשאיר פרטים.
- כפתור WhatsApp – עם מעל ל-2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש אתם כבר מצליחים להבין את החשיבות של שימוש בכפתור WhatsApp באתר שלכם ובהמשך המשפך. שימוש בכפתור מהסוג הזה משפר את התקשורת עם הלקוחות הפוטנציאלים ומסייע בשלבים שונים במשפך: פותר בעיות ומענה איכותי לשאלות הגולשים בשלבים המוקדמים יותר ובשלבים הסופיים יותר כפתור WhatsApp יכול להיות מה שגרם ללקוח לרכוש.
- שימוש במערכת CRM כולל אוטומציות למיילים – שימוש במערכת לניהול לקוחות עוזרת לכם להבין את תהליך המכירה שעובר כל לקוח ולקוח. במידה ולקוח הגיע לדף הנחיתה ונכנס למשפך השיווקי שלכם, העברה של הלקוח למערכת CRM ייתן לכם את האפשרות לבצע מעקב מפורט ללקוח – מי דיבר איתו? מה היה בשיחה? הייתה מכירה או לא? ככה הלקוחות שלכם יקבלו יחס יותר אישי ואחוז ההמרה שלהם יעלה. בנוסף, מערכות CRM מאפשרות לכם לחבר כלי שיווק ולבצע אוטומציות של מיילים מתוזמנות ומותאמים אישית ללידים.
- לכתוב תכנים בעלי ערך בבלוג – רוב הלקוחות לא יצרו איתכם קשר ישירות ויבקשו ממכם מידע וערך. רוב הלקוחות יעדיפו לגלוש באתר שלכם באופן עצמאי לפני שישאירו פרטים או שישאלו שאלות. הדרך המעולה ביותר להבהיר להם שרכישה של המוצר או השירות שלכם היא כדאית עבורם, היא לכתוב בלוג מקצועי בנושאים שמעניינים אותם. בבלוג תוכלו לספר את הסיפור האישי שלכם, לשתף חדשות מהתעשייה של העסק שלכם, לשלב נתונים אנליטיים בתחום ועוד.
- עשו שימוש ברימרקטינג – מודעות רימרקטינג (Remarketing) עוזרות לשמור על קשר לא ישיר עם הגולשים לאחר שהם נוטשים את האתר. להמיר גולשים בכניסה הראשונה שלהם זו לא משימה קלה ובשביל זה כלי הרימרקטינג קיים – לנסות להמיר את מי שלא רכש בביקור הראשון. בעזרת הטמעה של פיקסל מעקב דרך Google Tag Manager, תוכלו להגדיר במערכות הפרסום מודעות שיופיעו ללקוחות שביקרו בעבר באתר לפי זמן ביקור שאתם תקבעו. בנוסף, ניתן לבצע רימרקטינג דינמי בחנויות איקומרס עם מודעות חכמות מותאמות אישית לפי המוצר שבו הלקוח ביקר או הוסיף לעגלה. טיפ זהב: תגדירו מראש מה מטרות הקמפיינים שלכם עם Remarketing ותתאימו את המודעות בצורה מדויקת עד כמה שאפשר.
לסיכום
המשפך השיווקי בעסק שלכם חיוני למיצוי מקסימלי של הלידים והגדלת אחוז ההמרה. במאמר עברנו על טיפים שבעזרתם ניתן להעלות משמעותית את כמות ההמרות ואת אחוז ההמרה. הטיפ המרכזי עבורכם הוא תמיד למדוד תוצאות ולנתח מידע, לאחר שהמשפך המכירתי שלכם יחווה מאות ואלפי משתמשים עם הזמן אתם תדייקו אותו לפי הפעולות שהגולשים ביצעו.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, משרד פרסום באינטרנט המתמחה בקידום ממומן בגוגל ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שירותי ענן מומלצים ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: DigitalOcean, AWS, Google Cloud Platform ועוד.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 0 / 5. כמות דירוגים: 0
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו