תוכן seo

איך לכתוב פוסטים לאתר שלכם שגם הגולשים וגם גוגל יאהבו?

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 9 דקות

התוכן באתר שלכם הוא החלק המרכזי המקשר בין המותג לבין הגולשים. התוכן הוא זה שמניב ערך לגולשים, שמקרב אותם אליכם ואל העסק והוא גם זה שמניע אותם לפעולה וגורם להם להשאיר פרטים, להוריד משהו, ליצור קשר באופן ישירו או לרכוש מוצר. מרבית הגולשים באינטרנט מחפשים אחר תוכן כשהם צריכים מידע כלשהו, חלקם מחפשים באופן ישיר עבור איש מקצוע או מוצר/שירות מסוימים ובשלים לרכישה ובכל מקרה את שני סוגי הקהלים הללו אתם רוצים לקבל אליכם לאתר, כיוון שגם מי שלא בשל להזמין מכם מוצר או שירות כעת טוב שיעקוב אחריכם, יכיר אתכם, יקרא תכנים שלכם וידע שאתם קיימים במידה והוא יצטרך. הכל חלק מהמשפך השיווקי שלכם כמובן.

אחת הבעיות הראשונות שעולות היא הרצון של בעלי אתרים וחלק ממקדמי האתרים להתאים את התוכן באופן רובוטי לגוגל, מבלי שיהיה להם אכפת מהגולשים בכלל. הפוסט הזה יעזור לכם ללמוד כיצד לענות על הצרכים של הגולשים שלכם מצד אחד ולספק להם ערך ולהתאים את התכנים למנועי החיפוש (ובראשם גוגל) מצד שני.

מה נחשב למאמר טוב?

בואו נחשוב תחילה על מה נחשב למאמר טוב? מאמר טוב צריך להיות מאמר שעונה על הצורך/השאלה בכותרת המאמר (שזה בעצם ככל הנראה מה שהגולש מחפש אחרת הוא לא היה מגיע לעמוד שלכם). עוד לפני קידום במנועי החיפוש, לפני שילוב של ביטוי מפתח כזה או אחר, הבסיס שלכם צריך להיות מענה לצורך של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. אם לדוגמה אתם בעלי אתר בנושא דיאטה ואורח חיים בריא ואתם משווקים ליווי אישי בתוכניות דיאטה, ייעוץ בנושא תזונה, תוספי תזונה טבעיים ואולי אפילו אימוני כושר בקבוצות מרוכזות.

לצד אלה אתם מקדמים גם ספרים וקורסים דיגיטליים בנושא ואולי אפילו מתכונים בריאים לאורח חיים בריא. עכשיו נניח שגולש חיפש באינטרנט "איך להוריד 5 קילו בשבוע?". אם אתם רוצים שהגולש הזה יגיע לאתר שלכם תצטרכו לכלול את הביטוי הזה במאמר מספר פעמים ואולי אפילו בכותרת הראשית שלו ובאחת מכותרות המשנה שלו (נרחיב בהמשך הכתבה על איך להתאים מאמר ל-SEO). זה נשמע הגיוני נכון? ובכן עד כה הכל בסדר.

מה קורה כשמגיעים לתוכן במאמר עצמו? התוכן אמור לענות על צרכי הגולש נכון? לא רק לרצות את גוגל ולהזכיר את הביטוי כמה פעמים במאמר. מה הגולש רוצה לדעת? הוא רוצה לדעת איך להוריד 5 קילו בשבוע! אנחנו מכירים אינספור יועצי תזונה, מאמני כושר ואנשים אחרים המקדמים תוכניות דיאטה כאלו ואחרות או תזונה בריאה כזו או אחרת אבל לא ממליצים להוריד 5 קילו בשבוע. אם אתם תבנו מאמר על "איך להוריד 5 קילו בשבוע?" אבל לאורך המאמר תכתבו לגולש מדוע זה לא כדאי או כמה שזה מסוכן ומה יהיו ההשלכות של זה אחר כך – סביר להניח שהגולש יתעצבן עליכם.

חלק יחשבו שהגולש יעריך אתכם כי אתם "מצילים" אותו ממשהו מסוכן – אולם הגולש נחוש בדעתו, מסיבה כלשהי, להוריד 5 קילו בשבוע הקרוב. אולי זה הצורך להתקבל למשהו במשקל מסוים, אולי מישהי רוצה להוריד 5 קילו במהירות להיכנס לשמלה לקראת אירוע שיהיה בעוד שבוע וכו'. אותו אדם לא מעוניין לשמוע בכל המאמר למה זה לא אפשרי או לא בריא או מסוכן – אלא איך עושים את זה. אם אתם רוצים לענות על צרכי הגולש – תנו לו מה שהוא מחפש בכותרת המאמר. אתם יכולים כבדרך אגב, כפסקה או שתיים כחלק מהמאמר שלכם, להזכיר את הסיכונים שבדבר אולם כל עוד המאמר יכלול גם את האפשרויות המציאותיות להוריד 5 קילו בשבוע, גם אם כתבתם את הסכנות הכרוכות בכך – הגולש יעריך אתכם ויחזיק מכם גוף אמין שאכפת לו מהלקוחות שלו.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  שיפור יחסי המרה באתר - הדרך להפיק יותר ממה שכבר קיים

מי כותב את התוכן?

בואו ונעשה אתנחתא קלה מהתאמת התוכן לגולשים ונחשוב רגע על מי כותב עבורנו את התוכן. בואו נחשוב על זה באופן הבא: כשאנו נבשל עבור עצמנו אנו נכין את האוכל הכי טעים שנוכל להפיק עבור עצמנו. כאשר מישהו אחר יבשל לנו, לא בטוח שזה יהיה לטעמנו. יכול להיות שזה יהיה טעים למישהו אחר, יכול להיות שאותו אדם באמת מוכשר בבישול אולם לא בטוח שזה יהיה בטעם שלנו.

לאן אנו חותרים? לכך שאם אתם לא יכולים מסיבה כלשהי לכתוב את התכנים שלכם עבור עצמכם (וזה הגיוני ביותר עבור מרבית בעלי העסקים) אז דאגו לכך שכותב התוכן שאתם שוכרים את שירותיו, יעשה את העבודה מכל הלב ויכתוב תכנים טובים שישקפו את האני מאמין שלכם, גם במחיר של תשלום גבוה יותר על התכנים.

בסופו של דבר התוכן באתר שלכם מייצג אתכם ובמרבית התחומים כתיבה סטנדרטית בגובה העיניים תספיק ואינה מצריכה שפה גבוהה במיוחד או מילים שנשמעות טוב, אלא טקסט שהגולש הממוצע יקרא ויבין, ייהנה לקרוא את המאמר, ילמד ממנו ואולי ירצה להזמין מכם שירות או מוצר או להמשיך לעקוב אחריכם.

סוגי התכנים באתר שלנו:

ישנם כמה סוגים של תכנים שאפשר להעלות לאתר שלנו: סרטונים, תמונות, קבצי אודיו ותכני טקסט כתובים. נתייחס כרגע רק לתכני הטקסט בכתבה זו. כמה במסגרת תכני הטקסט יש ככל הנראה כמה סוגים של טקסטים שתכתבו לאתר שלכם (או לפחות חלק מהם).

  • עמודים ראשיים – אלו העמודים הראשיים שצריך לעדכן בהם תוכן עם בניית האתר והעלאתו לאוויר לראשונה. אנו מדברים על עמוד אודות, עמוד לכל אחד מהשירותים העיקריים של החברה, עמוד בין לקוחותינו עם המלצות, עמוד שאלות/תשובות, עמודי מידע חשובים ועוד. כל מה שקשור בתפריט הראשי העליון באתר שלכם ובמבנה הבסיסי של האתר.
  • עמודי מוצר – אלו עמודים המתייחסים לעמודי מוצר בחנויות מקוונות. אם אתם מוכרים מוצרים דיגיטליים או פיזיים דרך האתר שלכם זה רלוונטי עבורכם. בעמוד המוצר יש בדרך כלל פחות תוכן ויותר מפרט על המוצר ותועלות השימוש בו, אולם כדאי להוסיף מעט על התוכן גם כדי להעריך מעט את כמות התוכן בעמוד, גם לתת ערך רב יותר לגולשים ולעתים זה גם עוזר לתת לגולשים רעיונות מתי להשתמש במוצר וזה לכשעצמו יכול להוביל למכירת המוצר.
  • פוסטים לבלוג – אילו בעצם עמודים של מאמרים בבלוג שלכם. אם האתר שלכם מבוסס וורדפרס למשל אז במשרד האחורי תוכלו ליצור עמוד חדש או פוסט חדש. פוסטים מיועדים להיות מאגר מידע מרוכז כמו בלוג, ספריית תוכן, מאגר טיפים וכד'. עמודים יהיו לרוב העמודים הראשיים שהזכרנו קודם. הפוסטים יכולים להיות בכל נושא כל זמן שהוא קשור לתחום שלכם ויכול להעניק ערך לגולשים שלכם כמובן וכותרת העמוד תהיה כותרת המאמר.
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  חשיבות חווית המשתמש בתהליך קידום אתרים

מהו מחקר מילות מפתח וכיצד הוא עשוי להשפיע על התוכן באתר שלנו?

כחלק מהליך קידום אתר אורגני חברת הקידום (או בעלי האתר) מבצעים את מה שנקרא – מחקר מילות מפתח. במחקר זה נעזרים בדרך כלל בכלי מילות המפתח של גוגל אשר מציג לנו מידע אודות נפח החיפושים של הביטויים בגוגל מדי חודש וכן מציג לנו רעיונות קרובים נוספים אפשריים לשימוש. מחקר זה חשוב מאוד לא רק עבור הביטויים שנבחר לקדם אלא למעשה גם די יקבע הרבה מהתכנים שנרצה לכתוב עליהם. הסיבה לכך היא שאם אין באתר עמוד העוסק באותו ביטוי שאנו רוצים לקדם אז לא נוכל לקדם את אותו הביטוי כמו שצריך. טוב שלכל עמוד יהיה ביטוי מרכזי אחד לקידום.

לדוגמה אם יש לכם חנות פרחים ואתם רוצים לתת לגולשים טיפים לשמירה על הזר לאורך זמן, אז חפשו בכלי מילות המפתח של גוגל ביטוי שאנשים עשויים לחפש שיכול להתאים. כלי מילות המפתח יראה לכם גם רעיונות נוספים קרובים להתרשם מהם ותוכלו לבחור את הביטוי שלכם. בהמשך לדוגמה שלנו למשל: טיפים לשמירה על זר פרחים. תופתעו לגלות כמה מאמרים יש בנושא הזה בגוגל ושיש לכך ביקוש מבחינת חיפושים. הביקוש אינו עצום אך עדיין שווה כדי לקדם אותו. אותם לקוחות שהזמינו פרחים, גם אם זה ממישהו אחר, יכירו אתכם כעת, יעריכו אתכם על המידע ואולי יתרשמו גם מקטלוג המוצרים והשירותים שלכם כדי שבפעם הבאה אולי יזמינו מכם.

מה מעניין את הגולש? מה מעניין את גוגל? וכיצד ניתן לגשר ביניהם?

אז אם נסכם זאת בקצרה: את הגולש מעניין לקבל מענה על מה שהוא חיפש בגוגל שזה קרוב לוודאי פחות או יותר מה שיופיע בכותרת המאמר שלכם. את גוגל מעניין להציג לגולשים שלה את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר ולכן מלבד המיקוד (שילוב ביטוי המפתח לאורך המאמר ובכותרת הראשית שלו) גוגל תתחשב גם בפרמטרים נוספים הקשורים לסמכות העמוד, אשר נבנית לפי הקידום שעושים לו לאותו ביטוי.

כדי להתאים את האתר למה שהבוט של גוגל יכול לסרוק, למה שגוגל רוצה להציע לגולשים שלה וכן לתת מענה לצרכים של הגולש – צריך לכתוב את המאמר קודם כל עבור הגולש ואז לבצע שתילה או התאמות של ביטויי המפתח בעדינות. ככל שתשפרו את המיומנות שלכם, כך תוכלו כבר להכיר בעל פה את המבנה המומלץ של מאמר בגוגל, כולל כמות הפעמים לשילוב ביטוי המפתח ואז לכתוב בצורה זורמת את המאמר מתוך כוונה לתת לגולש מאמר ותוך כדי גם לשלב את הביטוי כמה שצריך והיכן שצריך בצורה טבעית.

התאמת התוכן לקידום האורגני של גוגל

כדי להתאים את המאמר לבוט הסורק של גוגל, כדי שזה יבין במה העמוד עוסק וידע לקשר את זה למה שהגולש מחפש, נצטרך לבצע התאמות שונות לתוכן בין אם אלה יבוצעו מראש עם הכתיבה או בעריכתו האחרונה ועלייתו לאתר. גוגל מתחשבת בשני אספקטים: קריאות וסדר של המאמר מצד אחד ומצד שני התאמות SEO חשובות.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  אלו הם 16 הפרמטרים המרכזיים אשר משפיעים יותר מכל על מיקום האתר שלכם בגוגל

הקריאות – מתייחסת לפיזור כותרות משנה בין הפסקאות במאמר, שימוש בבולטים, אורך פסקה קצר ולא מוגזם וגם משפטים קצרים ולא ארוכים. ההמלצה היא על לא יותר מ-25% מסך אורך המאמר שיהיו במשפטים של מעל 20 מילים. במילים אחרות. דאגו לכך שרוב המאמר שלכם יהיה מורכב ממשפטים קצרים של לא יותר מ-20 מילים.

התאמות SEO – כאן אנו מתייחסים כבר לכמות גדולה יותר של פרמטרים הקשורה למבנה המומלץ של המאמר לצד שילוב ביטויי המפתח, תגיות ודברים נוספים שעוזרים לשפר את המיקוד של העמוד, את חוויית המשתמש ואת הסמכות שלו בכל הנוגע לאופטימיזציה של התוכן עצמו (גם קישורים המגיעים אל העמוד מרחבי הרשת למשל יכולים לשפר את סמכות העמוד אך לא נתייחס לזה כעת).

בין ההתאמות השונות:

  • קישורים יוצאים – אלו קישורים היוצאים מתוך המאמר למקור חיצוני.
  • קישורים פנימיים – אלו קישורים היוצאים מתוך המאמר לעמוד אחר באתר שלכם.
  • ביטוי מפתח בהקדמה – הכוונה היא לשימוש בביטוי המפתח בפסקת ההקדמה של המאמר.
  • אורך ביטוי המפתח – טוב שהביטוי יהיה עד לאורך של 5-6 מילים ולא מעבר לכך.
  • צפיפות מילות מפתח – הכוונה היא לכמות החזרות של ביטוי המפתח בתוך המאמר ביחס לכמות המילים במאמר. לדוגמה 8 חזרות של הביטוי במאמר 400 מילים = 2% חזרות. בדרך כלל המומלץ הוא לא יותר מ2% ולא פחות מ1% חזרות של הביטוי הראשי בתוך המאמר.
  • תיאור מטא – לכלול תיאור מטא שישמש את גוגל להציג את תיאור העמוד בתוצאות בגוגל (מה שמופיע מתחת לכותרת בגוגל). כדאי לכלול גם את ביטוי המפתח המרכזי בתוך התיאור.
  • ביטוי שנעשה בו שימוש – ודאו כי אתם לא מקדמים כמה עמודים באתר שלכם על אותו ביטוי.
  • תגיות ALT – הכוונה היא לתגית המייצגת את התמונה שצירפתם למאמר שלכם. כדאי לשים את ביטוי המפתח בתמונה הזו בדרך כלל.
  • אורך המאמר – טוב שהמאמר יהיה לכל הפחות עם 350 מילים.
  • כותרות – שילוב ביטוי המפתח בכותרת הראשית ובתתי הכותרות בתוך המאמר.
  • אורך כותרת המאמר – שתהיה מספיק ארוכה אבל לא בצורה מוגזמת.

אז איך נוודא שהמאמר שלנו גם תואם את הרצונות של גוגל וגם את הצרכים של הגולש שלנו?

אז לסיכום; שילוב ביטוי המפתח בתוך המאמר ודאגה למבנה מאמר מסודר חשובים מאוד למנוע החיפוש של גוגל, הן לבוט שלהם והן למה שהם רוצים להעביר ללקוחות שלהם. אבל הם רוצים גם שהתוכן באתר יהיה רלוונטי למה שהגולשים מחפשים. שהתוכן יהיה איכותי, ייחודי ונותן מענה לצורך. זכרו זאת כשאתם ניגשים לכתוב את התוכן הבא לאתר שלכם. בהצלחה!

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
/* */