SAAS הם ראשי התיבות של Software As A Service, כלומר תוכנה שמוצעת כשירות ללקוח בתשלום חודשי. זאת בניגוד למודל שהיה נפוץ יותר בשנות ה-2000, בהן היינו רוכשים תוכנות בעלות חד פעמית, מתקינים ומריצים אותן מהמחשב שלנו, ולעיתים משלמים על עדכוני גרסה שלהן.
היום קשה למצוא אנשים שאינם מנויים לשירות SAAS כלשהו, בין אם זה Spotify, Dropbox, מערכת CRM לעסק, VPN ואפילו נטפליקס. כל אלו הן תוכנות SAAS אשר נגישות למי שמשלם את דמי המנוי החודשיים שלהן ורצות בפועל על שרתי החברה.
ככל שהשימוש בתוכנה כשירות עלה, כך הופיעו יותר ויותר חברות עם שירותים שונים, והתחרות בתחום הגיעה למצב רתיחה. העלויות לגיוס לקוח עלו בקצב מסחרר, מה שפינה את הבמה בעיקר לחברות ענק אשר הקצו סכומי עתק לשיווק והדירו את רגליהן של החברות הקטנות יותר בתחום, אשר התקשו להתחרות עימן.
קידום אתרים אורגני לחברות SAAS
מכיוון שהדרך הטובה ביותר של חברות SAAS לפגוש את קהל היעד הפוטנציאלי שלהם היא באמצעות חשיפה בתוצאות החיפוש, מחירי הקליקים בפרסום הממומן בגוגל עלו לרמות שמקשות מאוד על סטארטאפים בראשית דרכם וחברות קטנות יותר להתחרות בזירה הזו.
האפיק האפקטיבי ביותר אשר נותר בר השגה בתחומים לא מבוטלים הוא הקידום האורגני. בעוד שזה נכון שקידום אתרים אורגני לא מתאים לחברות עם חזון קצר מועד, הוא יכול לעשות פלאים לחברות אשר בונות את עצמן לטווח הארוך.
יתרונות הקידום האורגני עבור חברות SAAS
איך קידום אתרים אורגני יכול לתרום לחברות שמספקות תוכנה בתור שירות?
- מיתוג חיובי בעיני לקוחות פוטנציאלים – הרוב המוחלט של האנשים מחפשים בגוגל כאשר הם צריכים למצוא מידע או לפתור בעיה כלשהי. כשהם מחפשים את הפתרון שאתם יודעים לספק והאתר שלכם עולה בתוצאות האורגניות הראשונות, עבור הגולשים זהו סימן לכך שמדובר בחברה רצינית ואמינה, מה שמקנה להם ביטחון רב יותר לנסות את השירות.
- הורדת ה-CAC – לאחר שהקידום האורגני תופס תאוצה, החברה יכולה ליהנות מכמות בלתי מוגבלת של הרשמות המגיעות מחיפושים של לקוחות פוטנציאלים. זאת בניגוד לאפיקים אחרים, כמו פרסום ממומן בגוגל או ברשתות החברתיות, בהן משלמים על כל קליק שמוביל לאתר, מה שמעלה את ה-CAC.
- יחס המרה גבוה – יחס ההמרה של גולשים המגיעים מהתוצאות האורגניות בתחום ה-SAAS הוא כפול בהשוואה ליחס ההמרה מפרסום ממומן. 2.1% באורגני לעומת 1% בלבד בממומן:
- שיפור אורך וערך חיי הלקוח – נקודה שהזכרנו בפוסט הפופולרי על האתגרים במדידת ה-ROI של קידום אתרים אורגני, בו הסברנו שאחת התרומות העקיפות של קידום אורגני, היא בכך שהוא מניע יותר משתמשים קיימים לשדרג את החבילה שלהם ולהישאר מנויים למשך זמן רב יותר. התוכן המפורסם באתר כחלק מעבודת ה-SEO, מחזק את תחושת הביטחון של המשתמשים הרשומים, מלמד אותם על פונקציות נוספות הקיימות בתוכנה, על חידושים ועדכונים ועל האופן שבו הם יכולים לסייע להם. יש לכך תרומה משמעותית להארכת אורך חיי הלקוח והגדלת הערך של לקוחות קיימים. כל זאת, ללא מאמץ נוסף או עלות כלשהי מצד חברת ה-SAAS.
איך עושים SAAS SEO?
קידום אתרי SAAS דומה אך שונה מקידום אתרים בתחומים שונים. במסה מדיה, אנו מקפידים על חמישה שלבים בקידום חברות SAAS:
- בדיקת מתחרים – השלב הראשון בו אנו מתחילים פרוייקט קידום של אתר SAAS הוא על ידי בחינת המתחרים המובילים – על אילו ביטויים הם מתחרים? מה אסטרטגיית התוכן שלהם? מהיכן הם משיגים את הקישורים הטובים ביותר שלהם? כל אלו מספקים לנו אינדיקציה לרמת התחרות בתחום, לכיוונים ששווה לחקור ולמה שנדרש לעשות כדי ליישר קו עם המתחרים הגדולים ולעקוף אותם.
- מחקר מילות מפתח ממוקד – לאחר שיש לנו אינדיקציה כללית לביטויים הכי טובים ורלוונטיים בתחום, נרצה להרחיב את מחקר מילות המפתח שלנו ולאתר מילות חיפוש רלוונטיות ופחות תחרותיות, אשר יאפשרו לנו להגיע למקום הראשון בטווח זמן קצר עד בינוני. מחקר מילות המפתח הוא חלק חשוב מאוד בתהליך מכיוון שהוא מגדיר את המטרות עליהן נתחרה ואת האופן שבו נעשה זאת.
- אופטימיזציה – לאחר שבחרנו את הביטויים אותם נרצה לקדם, אנו מתחילים בתהליך אופטימיזציה שמטרתו היא לשפר את חווית המשתמש באתר יחד עם התאמה מלאה שלו למילות המפתח המקודמות ולהנחיות של גוגל.
- בניית אסטרטגיית תוכן מדוייקת – כחלק מעבודת ה-SEO, אנו בונים אסטרטגיית תוכן, אשר בתחום ה-SAAS שונה מתחומים אחרים. הסיבה לכך היא שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים מענה לבעיות ולכאבים שלהם, מבלי שהם מכירים אתכם או את המוצר שלכם. לכן אם למשל יש לכם CRM, מעבר לפרסום של פוסטים סטנדרטיים בסגנון של ״תוכנת ה-CRM הכי טובה״ או ״איך לבחור CRM״, נלך גם על נושאים כגון ״איך לשפר את שירות הלקוחות בעסק?״ או ״איך לשפר תהליכי עבודה בחברה?״ תכנים כאלו, יעזור לנו לפגוש את הלקוחות הפוטנציאלים בנקודה שבה אנחנו עוזרים להם למצוא פתרון לבעיה, והם יהיו פתוחים יותר לנסות את התוכנה שיש לנו להציע.
- שימוש בטכניקות מקוריות – מבלי לחשוף יותר מדי, ישנן דרכים יצירתיות בהן ניתן לקדם SAAS. למשל בניית עמוד באתר אשר משווה בין המערכת שלכם למערכות אחרות ויקרות יותר או מוצלחות פחות בתחומכם. היתרון בעמוד כזה הוא שאפשר ״לגנוב״ גולשים שהתלבטו בקשר לרכישת התוכנה של המתחרים ולעזור להם לשנות את דעתם. בנוסף, ניתן לפרסם תוכן אשר מכיל מידע ותובנות ייחודיות שרק אתם, כמי שחשופים לנתוני המשתמשים בתוכנה, יכולים לספק. למשל נטפליקס יכולה לפרסם מידע אודות הסדרות הנצפות ביותר בישראל, באיזה שעות אנשים אוהבים לצפות יותר, סוגי תוכן מועדפים ועוד.
- קישורים איכותיים – כדי לחבר את הכל ביחד, אנחנו פועלים במטרה להשיג את הקישורים הטובים ביותר מהאתרים החזקים והרלוונטיים ביותר, חזרה לאתר שלכם. הקישורים הללו הם הצבעות אמון של אתרים אחרים באתר שלכם. בניית פרופיל קישורים איכותי ומדוייק לאורך זמן, הוא אחד המפתחות העיקריים להצלחה בפרויקט קידום אתרי SAAS, במקביל ליישום הסעיפים לעיל.
יש לכם SAAS? זה הזמן להשקיע בקידום אורגני
אם אתם בעלים של תוכנה המסופקת כשירות למשתמשים, חברת SEO מקצועית יכולה לעזור לכם להגיע לתפוצה רחבה יותר, להגדיל הכנסות ממשתמשים קיימים, להיחשף בפני משתמשים איכותיים יותר ולהוזיל משמעותית את עלויות השיווק שלכם לאורך זמן.
אל תירתעו מעלויות הכניסה, שכן האלטרנטיבות תהיינה ברוב המקרים יקרות יותר ואפקטיביות פחות. אין רע בלשלב את הקידום האורגני עם אפיקי שיווק נוספים, על מנת למקסם את התוצאה, אך מומלץ מאוד שהוא יהיה חלק מתמהיל השיווק של כל חברת SAAS שרוצה להצליח.