072-338-4444

מעל לקפל – Above the Fold

מעל הקפל או Above the Fold הוא האזור באתר שאנו רואים מיד עם כניסתנו לעמוד אינטרנט מסוים מבלי שנצטרך לגלול למטה. לצורך העניין, כך נראה האזור שמעל הקפל בדף הבית שלנו במחשב (נכון לכתיבת שורות אלו):

above the fold screenshot

מה יש בדרך כלל מעל לקפל?

סביר להניח שתראו בחלק העליון של המסך שמולכם את התפריט העליון של האתר, את הלוגו של האתר, הנעה לפעולה, סליידר, סרטון וכו׳. מתחת לאזור זה מגיעים שאר האלמנטים באותו עמוד. כמקדמי אתרים, זהו האזור שבו אנו רוצים להכניס את כותרת ה-h1 שלנו וכמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות. הבעיה מתחילה כאשר מכניסים מעל הקפל סליידרים, סרטונים ושאר אפקטים במטרה לשפר את הויזואליות של האתר.

כיצד אפקטים באזור שמעל הקפל עלולים לפגוע בקידום האורגני של האתר?

גוגל אומרים בשפה הפשוטה ביותר שכאשר מוסיפים סליידרים, אלמנטים ותוספות לחלק העליון של האתר, אז התוכן הראשי של אותו עמוד נדחק למטה ובכך מאבד מכוחו ומרמת חשיבותו. מלבד העובדה שהתוכן החשוב כמו הכותרת הראשית של העמוד, ביטויי המפתח ויתר התוכן נדחקים למטה, הרי שישנן השפעות נוספות:

  • הוספה של סליידרים וסרטונים מכבידה על הטעינה הראשונית של האתר, מה שעלול לגרום לאנשים לעזוב ולבעל האתר לאבד לקוחות פוטנציאלים. מעבר לכך, טעינה איטית ואחוז נטישה גבוה פוגעים במאמצי ה-seo של האתר.
  • כאשר הגולש צריך לגלול למטה כדי למצוא את התוכן שהוא מחפש ולשמו נכנס לאתר שלנו, אנו פוגעים בחווית המשתמש. במקום להציג לו כמה שיותר מהר את מה שהוא מחפש, אנחנו שולחים אותו לגלול ולשוטט בדף. גם כאן אנו מסתכנים באובדן גולשים פוטנציאליים ופגיעה בקידום האורגני של האתר.

Above the Fold הוא שטח נדל"ני חם

האזור מעל הקפל הוא הרושם הראשוני שאתם מייצרים על הגולש שמגיע לאתר. נכון שאנחנו רוצים להרשים אותו, אך באותה מידה חשוב לנו גם להעניק לו חווית שימוש מהירה, ברורה ונעימה. אנו ממליצים להימנע משימוש באלמנטים שמכבידים על טעינת הדף באזור שמעל הקפל. בנוסף, נצלו את המקום כדי לשכנע את הגולש לבצע פעולה כלשהי – בין אם זה להמשיך לקרוא (אחרי שהוא מבין שכאן ימצא את מה שחיפש), ליצור קשר או להירשם לרשימת התפוצה שלכם. קחו בחשבון שבמובייל, מדובר בשטח מצומצם עוד יותר אשר משתלט על כל אורך ורוחב המסך של הסלולרי. הקפידו לעשות בו שימוש מושכל.