072-338-4444

ענישה אלגוריתמית (Algorithmic Penalty)

מהי ענישה אלגוריתמית?

ענישה אלגוריתמית היא זיהוי אוטומטי מצד גוגל של אתר אשר מפר (בדרך כלל בצורה בוטה) את הנחיות האיכות של גוגל. הסיבה העיקרית לענישה אלגוריתמית היא כאשר אתר משתמש בתוכן משוכפל, בונה קישורים בצורה לא טבעית, שותל קודים זדוניים באתר ובאופן כללי מבצע פעולות קידום ״שחורות״. הענישה יכולה להגיע באופן ספונטני ביום בהיר אחד או כתוצאה מעדכון אלגוריתם.

עדכונים אלגוריתמיים ומטרתם

גוגל משחררת עשרות עדכונים אלגוריתמיים בכל שנה. המטרה של העדכונים הללו היא לשפר את רלוונטיות ואיכות התוצאות המוצגות לגולש בעת החיפוש. מרבית העדכונים הללו הם קטנים מאוד עד כדי כך שכמעט ואינם משפיעים על הרוב המוחלט של האתרים. יחד עם זאת, לעיתים יש עדכון משמעותי שגורם לשינויים גדולים בתוצאות החיפוש. בין העדכונים הבולטים שהיו לאורך השנים: עדכון פלורידה, עדכון פנדה, עדכון פינגווין, עדכון יונה, עדכון פרד, עדכון מובייל פירסט ועוד. 

פעמים רבות, כאשר אתר כלשהו אינו עומד בסטנדרטים החדשים לאחר עדכון האלגוריתם, הוא יחווה ענישה אלגוריתמית. הענישה באה לידי ביטוי בצורות שונות: לעיתים האתר יתחיל לרדת במיקומים בתוצאות האורגניות באופן איטי והדרגתי, במקרים אחרים הוא פשוט יעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש או ייזרק למעמקי עמודים 5-6.

איך מתאוששים מענישה אלגוריתמית?

העניין עם ענישה אלגוריתמית, בניגוד לענישה ידנית, הוא שגוגל לא מעדכן את בעל האתר מה הייתה הסיבה שהובילה לענישה. אם נפגעתם מענישה אלגוריתמית ואינכם יודעים מה הסיבה לכך, כדאי להתייעץ עם מומחה לקידום אתרים שינתח את האתר ויזהה את מקור הבעיה. לרוב איתור הבעיה קל הרבה יותר מפתרונה. יחד עם זאת, ענישה אלגוריתמית היא לא סוף העולם וניתן בהחלט להתאושש ממנה לאחר ביצוע מקצה שיפורים באתר או בקישורים המפנים אליו.