באנר (Banner)

בעלי עסקים המעוניינים לקדם ולמתג את העסק שלהם נעזרים בטכניקות פרסום שונות כדי להגיע אל הקהל הרחב, להטמיע מסרים שיווקיים, להגדיל את החשיפה לעסק ולקדם מוצרים ושירותים חדשים בעסק. אחת השיטות המוכרות ביותר בפרסום אופליין היא שלטי חוצות ופוסטרים המודבקים כפרסומת וויזואליות על אזורי שילוט שונים (ולעתים גם על גורדי שחקים) וככל ששטח הפרסום הוא גדול יותר כך סיכוי סביר שיותר אנשים ישימו לב לשלט שלכם ואל העסק שלכם למעשה. המקביל של שלטי החוצות בפרסום אונליין הוא הבאנר.

מהו באנר?

באנר הוא מודעה פרסומית גרפית המוצגת בשטח הווירטואלי באתרים כאלה ואחרים. בבאנר יש מספיק מקום כדי לפרסם מוצר/שירות/עסק/מותג אחד בדרך כלל ולשם כך הוא נועד. רבים משתמשים בבאנרים כדי לפרסם שוברי הנחות או לקדם מוצרים חדשים שהושקו בעסק. ישנם 2 סוגים של באנרים:

  • באנר תמונה רגיל.
  • באנר אנימציה (קובץ GIF בדרך כלל).

באילו גדלים מעצבים באנרים?

בגדול באנר יכול להיות באיזה גודל וצורה שאתם רוצים אולם בהתאם להיכן שאתם רוצים להעלות את הבאנר לעתים יתנו לכם אפשרויות של גדלים מוגדרים. למשל אם תרכשו שטח פרסום בבלוג פופולרי ייתכן ותתבקשו להמציא עיצוב באנר מרובע של 125 על 125 פיקסלים, 200 על 200 או 250 על 250. במידה ותרצו באנר רחב או מאונך זה יכול להיות באנר הנקרא לידרבורד בגודל 728 רוחב על 90 גובה או "גורד שחקים" בגודל 120 על 600.

איך מעצבים באנר מקצועי?

הדרך הטובה ביותר לעצב באנר מקצועי היא לעשות שימוש בתוכנה גראפית כמו פוטושופ, אילוסטרייטור או תכנה אחרת בסגנון. כיום יש כל כך הרבה תוכניות חינמיות ברחבי האינטרנט לעיצוב באנרים כך שאפילו לא תצטרכו לרכוש תוכנה גרפית לשם כך או להשקיע רבות בללמוד את התוכנה כדי להכין בה באנרים נהדרים.