ביד (BID)

המונח ביד הנו מונח שנוכל לפגוש אותו במקומות רבים הקשורים למסחר. הוא מונח מוכר בבורסה וסחר במניות, הוא מונח מוכר במרכזי AUCTION באתרי מסחר אלקטרוני (כמו איביי ואמזון לדוגמה) והמונח ביד שאנו נרצה להתייחס אליו מתקשר לעלות אותה המפרסם מוכן לשלם על הצגת המודעה או על לחיצה עליה ביחס למפרסמים אחרים. לרוב ההתייחסות תהיה עבור לחיצה על המודעה.

ביד

כיצד עובד קמפיין פרסום ממומן?

ניקח את מערכת הפרסום של גוגל למשל – גוגל אדס. לגוגל יש כמה מקומות שבהם היא יכולה להציג פרסומות של מפרסמים אצלה:

  • בראש ובראשונה מנוע החיפוש עצמו. מנוע החיפוש של גוגל מונה כיום מאות מיליוני גולשים ביום ברחבי העולם ומיליוני גולשים ביום רק בישראל. בעת חיפוש בגוגל המשתמש יראה לרוב תוצאות אורגניות ותוצאות עם התיוג "מודעה" הנחשבות לפרסומות פרימיום – אותן פרסומות המגיעות מהקמפיין הממומן בגוגל אדס.
  • ביוטיוב – גוגל רכשה את יוטיוב והמפרסם יכול לבחור להציג את הפרסומות שלו גם בסרטונים ביוטיוב אצל משתמשים המאפשרים לגוגל להציג פרסומות לסרטונים שלהם.
  • באפליקציות ואתרים שיתופיים שונים של גוגל.
  • באתרים של משתמשים החברים במערכת גוגל אדסנס של גוגל המציגים פרסומות של גוגל באתרים שלהם ומקבלים גמול מסוים עבור לחיצות על פרסומות באתר שלהם.

המפרסם, כלומר בעל העסק, משלם לגוגל כדי שיציגו את הפרסומת שלו בערוצי השיווק שהוא בוחר מבין הרשימה למעלה ובהתאם להגדרות נוספות שהוא מגדיר בפתיחה וניהול הקמפיין.

מיקום המודעה שלכם בגוגל פתוחה כמעין מכרז שהבסיס שלו – מי שמשלם יותר יוצג יותר גבוה. כאמור, אם המתחרים שלכם ישלמו יותר פר לחיצה על המודעה שלהם הרי שהמודעה שלהם תופיע לפני המודעה שלכם במעלה התוצאות. על פי הסטטיסטיקות של גוגל – הרוב הגדול של הגולשים בגוגל נכנסים לתוצאות הראשונות בעמוד וככל שהעמוד נגללה למטה כך אחוזי המשתמשים המגיעים לשם ונכנסים לתוצאות הולך ומתמעט. מכאן שאתם רוצים שה-BID שלכם ללחיצה על המודעה יהיה מספיק גבוה כדי להופיע בתוצאות הראשונות ולא למטה אך עדיי ישתלם לכם כלכלית מול יחס ההמרה שלכם מהקמפיין – כלומר מההכנסות שלכם מלקוחות המגיעים דרך הקמפיין אל מול הוצאות הקמפיין.