072-338-4444

תקצירי תוצאות החיפוש הראשונות (Featured Snippet)

מה זה Featured Snippet?

אחת האפשרויות החדשות בתוצאות החיפוש שגוגל מציגה לנו היא תקצירי תוצאות החיפוש הראשונות – או באנגלית Featured Snippet. תוצאות אלו יופיעו בדרך כלל בחלק העליון של תוצאות החיפוש של גוגל, מעל התוצאות האורגניות ומתחת לתוצאות הממומנות. התוכן המוצג בתצוגת ה-Featured Snippet נקלח באופן אוטומטי על ידי גוגל מעמודים מובילים ומקודמים עבור אותו ביטוי.

היתרון השיווקי של Featured Snippet

תקצירים אלו בגוגל יהיו לרוב הדבר הראשון והבולט ביותר שגולש במנוע החיפוש ייחשף אליו. גוגל שואפת להציג ללקוחותיה תוצאות רלוונטיות עם כמה שפחות "סחבת" מה שנקרא ומעדיפה לתת לגולש תקציר לגבי התוכן שהוא מחפש לפני שהוא נכנס למספר רב של עמודים כדי להתרוצץ אחר התוכן שהוא מחפש.

לשם כך פיתחה גוגל נוסחה מתקדמת המורכבת מפרמטרים רבים המחשבת את איכות ורלוונטיות העמודים לביטוי המחופש וכאשר המערכת מוצאת לנכון היא חושפת לגולש מספר תוצאות מהירות במנוע החיפוש מבלי שהגולש יצטרך להיכנס לאתר עצמו. מבחינה שיווקית – אם יתמזל מזלכם להופיע ב Featured Snippet של גוגל לביטויי מפתח הקשורים לתחום שלכם סביר להניח שיותר גולשים ייחשפו אליכם בתוצאות ועל פי מחקרים שנעשו בתחום תוכלו ליהנות מ-3 דברים נוספים:

  • קהל גדול יותר שיכנס לאתר/לתוצאות שלכם (יכול להיות גם ערוץ יוטיוב לצורך העניין).
  • קהל רלוונטי יותר שיכנס לאתר שלכם המגיע מהתוצאות (לא סתם מבקרים שנכנסים לכמה תוצאות במקביל ולא בהכרח יודעים מה הם מקבלים כשהם נכנסים לאתר שלכם).
  • אחוז המרה גבוה יותר באתר שלכם.

סוגי Featured Snippet

ישנם כמה סוגי סניפטים הנחשבים לפופולריים יותר בעיני גוגל והם גם הסניפטים העיקריים:

  • פסקה – גוגל מציג פסקת טקסט, לרוב עם תמונה מתוך העמוד הרלוונטי. מרבית הסניפטים המוצגים כיום הינם בסגנון זה.
  • רשימה – סניפט המציג רשימה של דברים כחלק מהתוצאה.
  • טבלה – סניפט המציג טבלת נתונים העונים לשאילתת החיפוש שלכם.
  • סרטון – לעתים רבות גם גוגל מעדיף לשתף סרטונים בתוצאות החיפוש כמענה טוב יותר לשאילתות מסוימות.

האם יש לנו אפשרות להוסיף לתוצאות של גוגל Featured Snippet מהאתר שלנו?

ובכן לא ניתן לעשות זאת באופן ישיר. גוגל בוחר מאילו אתרים הוא מעוניין להציג סניפטים ובדרך כלל הוא בוחר מהאתרים המובילים ביותר לתחום השאילתות המחופשות ולעמודים הרלוונטיים באותם אתרים. מדובר לרוב בעמודי תוכן מאוד איכותיים ומקודמים כך שגוגל מעריכה אותם כפוטנציאל מענה מהיר ואיכותי לגולשים שלה ולכן מציגה אותם כתוצאה מהירה נבחרת במנוע החיפוש. אין לכם אפשרות לבקש מגוגל להציג אתכם כ- Featured Snippet אבל בהחלט תוכל לבצע מספר פעולות כדי, אולי, לעזור לגוגל להבין יותר טוב את רלוונטיות העמוד שלכם וביחד עם הקידום שלו להגדיל את הסיכוי שלכם להופיע שם.

בין הפעולות שנוכל לבצע:

  • שדרוג התוכן בעמוד הרלוונטי. לכלול תוכן ברור, רלוונטי ותמציתי הקשור לשאילתת החיפוש הראשית לאותו עמוד.
  • ניתן ואף כדאי להרחיב את העמוד באמצעות מתן מענה לשאלות/תשובות בתוך העמוד הקשורות לאותו נושא.
  • כדאי לערוך את קוד ה-HTML של העמוד עם תגיות שונות שיעזרו לגוגל לתייג את התוכן בעמוד שלכם בצורה מסודרת ואולי אף להציג אותו בצורה נכונה (לדוגמה רשימת מצרכים או שלבי הכנה להכנת מתכון מסוים שתוכלו לתייג את הרשימה עם תגית <li> או <ul> או <ol>.
  • את התשובה לשאילתת החיפוש המרכזית של אותו עמוד מומלץ להציג אפילו כבר בתחילת התוכן בעמוד ולא לקבור את התשובה בתוך התוכן.
  • מומלץ למקד את העמוד לביטוי שבו הוא מוביל במנוע החיפוש ולא בביטויים בהם הוא רחוק מהתוצאות הראשונות.