אלגוריתם (גוגל)

האלגוריתם של גוגל הוא הנוסחה או סט החוקים על פיהם מסודרות תוצאות החיפוש השונות. עם כמות המידע הקיימת באינטרנט, יהיה כמעט בלתי אפשרי למצוא את מה שאנו מחפשים, ללא אלגוריתם שיעשה סדר באתרים וידע להציג לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר. זה בדיוק תפקידו של האלגוריתם של גוגל: למיין מאות מיליארדי דפי אינטרנט במדד החיפוש כדי למצוא את התוצאות הרלוונטיות והשימושיות ביותר בשבריר שנייה, ולהציג אותן בדרך שתעזור לנו למצוא את מה שאנו מחפשים.

גוגל מציינת שהאלגוריתם שלה משתמש בכ-200 פרמטרים שונים על מנת לקבוע את סדר תוצאות החיפוש והדירוג לו ראוי כל אתר אינטרנט. המשקל של כל פרמטר משתנה בהתאם לאופי שאילתת החיפוש. כך למשל תאריך הפרסום והעדכון של התוכן ממלא תפקיד משמעותי יותר במענה על שאילתות בנושאי חדשות מאשר בהגדרות מילון.

האלגוריתם של גוגל מתעדכן ומשתנה לעיתים קרובות. אם בעבר העדכונים היו בתדירות של מספר חודשים ואף פחות, הרי שבשנים האחרונות גוגל מצהירים שהעדכונים זורמים כמעט באופן יומיומי. המטרה היא לשפר באופן מתמיד את תוצאות החיפוש, לסנן מהם אתרים שמבצעים מניפולציות שונות, אתרים איטיים, לא מאובטחים או בעלי תוכן באיכות ירודה.

/* */