גוגל פרטנר – Google Partner

מה זה גוגל פרטנר?

גוגל פרטנר (או שותף מוסמך של גוגל אם תרצו) היא תוכנית הסמכה של גוגל לארגונים, עצמאים ובעלי עסקים המעוניינים בתגית שותף מוסמך של גוגל. תגית זו יכולה לסייע באופן משמעותי להגדיל את מוניטין העסק ולמתג אותו כעסק שיודע מה הוא עוסק בשימוש במערכת הפרסום של גוגל.

במילים אחרות – תג זה מהווה אסמכתא לכך שהמשווק שאתם עובדים מולו מוסמך לבצע קמפיינים שונים במערכת הפרסום של גוגל, בעל ניסיון בביצוע קמפיינים ושימוש במערכת, מנהל כבר מספר לקוחות ו/או משתמשים במערכת הניהול ובעל כל הידע הנדרש לגבי עדכונים חדשים במערכת והכלים החדשים שהיא מציעה.

איך ניתן להצטרף לתוכנית של גוגל פרטנרס?

תוכנית Google Partners פתוחה באופן חופשי לכולם אולם מדובר בהצטרפות לתוכנית בלבד. כדי לקבל את ההסמכה יש הצורך לעמוד בקריטריונים השונים שמציבה גוגל. לאורך השנים היא הקשיחה את תנאי הסף לקבלת ההסמכה. התוכנית כוללת לימודי אונליין של המערכת והשימוש בה, פרק זמן מסוים שבו צריך לתפעל את מערכת הפרסום, סך הוצאות מסוים בשימוש במערכת הפרסום ועוד. נרחיב על כך עוד רגע מיד לאחר שנציג את שני סוגי ההסמכות של גוגל.

google partner

סוגי הסמכות Google Partner

יש שני סוגי הסמכות: האחד הוא Google Partner והשני הוא Premier Google Partner כביכול הסמכה יוקרתית יותר. שתיהן הן הסמכות לניהול קמפיינים שונים בגוגל: קמפיין מודעות טקסט, קמפיין וידאו, קמפיין רימרקטינג אך דרישות ההסמכה הן נרחבות ונוקשות יותר בגרסת הפרימייר.

איך ניתן לקבל את ההסמכה?

גוגל רוצה שהשותפים שלה יהיו בסטנדרט גבוה (מה שגם יעזור להם בסופו של דבר כיוון שתג השותף שלהם יציג אותם בצורה חיובית וחזקה יותר ביחס למתחרים). זו הסיבה מדוע בשנת 2021 גוגל תכריז על קריטריונים חדשים לקבל הסמכת גוגל פרטנר. כרגע נכון לעכשיו, כדי לקבל הסמכת גוגל פרמטר יהיה עליכם בין היתר להוכיח את הצמיחה הכלכלית בעסק שלכם תוך שימוש במערכת הפרסום של גוגל.

יהיה עליהם לנהל חשבון לפחות 18 חודשים כאשר תצטרכו לפחות 12 חודשים של פעילות בחשבון בניהול קמפיינים. על הארגון הרוצה לעמוד בהסמכת גוגל פרטנר להוציא כיום לפחות 10 אלף דולר ל-3 חודשים בחשבונות המנוהלים על ידי החברה ולהציג היקף פעילות משמעותי. על הארגון להחזיק לפחות עובד אחד עם הסמכה בניהול קמפיינים בגוגל אדס (אותה הסמכה אונליין המלמדת על השימוש במערכת).

בשנת 2021 חלק מהקריטריונים ישודרגו. לדוגמה: החברה תצטרך לנהל קמפיינים עם לפחות 70% אופטימיזציה, להציג היקף פעילות של לפחות 20 אלף דולר ל-3 חודשים בחשבונות המנוהלים. לבסוף, לפחות חצי מעובדי החברה שעברו הכשרת גוגל אדס יצטרכו להגיע לסדנאות גוגל הנערכות מפעם לפעם לצורך קבלת עדכונים, מידע וידע על הכלים והשינויים במערכת.

כדי ליהנות מתגית של גוגל פרטנר פרימייר – תצטרכו לעמוד בהיקף פעילות גבוה יותר מבחינת תשלומים ושימוש במערכת גוגל אדס, על הסוכנות להיות עם לפחות 2 עובדים מוסמכים או יותר בגוגל אדס ועוד.

לסיכום, הסמכת גוגל פרטנר הולכת להיות יותר ויותר קשה אולם תהווה אסמכתא בטוחה לכך שהחברה או האדם שעובד מולכם הוא איש מקצוע שיודע מה הוא עושה בכל הקשור לפרסום במערכת של גוגל. ככל הנראה יהיה מדובר באיש מקצוע שיודע לנהל קמפיינים, מכיר היטב את הכלים העומדים לרשותו ואף הוכיח לגוגל מספיק נתונים כדי להראות שהידע והניסיון שצבר באמת מובילים לתוצאות חיוביות.

כמו כן דרישות הסף לזמן ניהול החשבון והיקף התשלומים עמה החברה עובדת מציגה את הניסיון שלה ושל העובדים המוסמכים שלה לשימוש במערכת ככאלה המספיקים לנהל קמפיין ותקציב עבור עסק אחר ואותו בעל עסק יכול להיות בראש שקט בהשכרת השירות שלהם.

/* */