072-338-4444

חשיפות (Impressions)

אחד המונחים המוכרים בכל קמפיין פרסום הוא המונח חשיפות. חשיפות הכוונה היא לכמות האנשים שנחשפו למודעה שלנו, לתכנים שלנו או למשהו שאחר שרצינו לחשוף אותם אליו. כמות החשיפות היא בדרך כלל המעטפת הגדולה ביותר בקמפיין השווי ממנה נגזרות הסטטיסטיקות החשובות יותר כמו אחוזי לחיצה על המודעה, אחוז הקלקה וכו'. ככל שהקמפיין שלנו יהיה ממוקד יותר כך הוא יהיה יעיל יותר מבחינת אחוזי הלחיצה וההמרה ללא קשר לכמות החשיפות.

הטעות של מפרסמים רבים:

מפרסמים רבים שאינם בעלי ניסיון עובדים על דרכים לייצר כמות חשיפות גדולה יותר על ידי השקעה כספית גדולה יותר. למשל: זה הכי קל לפתוח קמפיין ממומן בפייסבוק ולזרוק אלפי שקלים בחודש על כמות חשיפות גדולה יותר אבל התוצאות לא בהכרח יהיו טובות אם הקמפיין אינו ממוקד. אז אנו יודעים שיותר אנשים נחשפו אולי לפרסום שלנו ועל הנייר אנו חושבים שיותר חשיפות = יותר לקוחות מטעם משחק המספרים, אולם לא תמיד זה נכון. 

בואו ניקח לדוגמה לצורך העניין 2 בעלי עסקים שמקדמים שירותי שיפוצים במרכז ושניהם פותחים קמפיין ממומן בגוגל/פייסבוק לבחירתכם לצורך הדוגמה. האחד השקיע 2000 שח בקמפיין השני רק 1000 שח. הראשון הביא כ5,000 חשיפות למודעות שלו אבל רק 5 מכירות. השני עשה קמפיין ממוקד יותר ומקצועי יותר, השקיע חצי מהסכום של הראשון והגיע רק ל3,000 חשיפות אבל השיג מהן 7 מכירות. יחס ההמרה גבוה יותר למרות כמות החשיפות הקטנה יותר. 

אז מה ניתן להסיק מכך?

שכמות החשיפות היא דבר חשוב וממנו נגזרות הסטטיסטיקות האחרות אולם השתדלו למקד את הפרסום שלכם ככל הניתן גם אם זה אומר להשקיע פחות כסף ולייצר פחות חשיפות על הנייר, אך לפרסם את המודעה לקהל איכותי יותר שבאמת עשוי להתעניין במוצרים שלי.