מיץ קישורים (Link Juice)

מה זה מיץ קישורים (Link Juice)?

אחד המושגים המוכרים ביותר בתחום קידום האתרים הוא ״מיץ קישורים״ (Link Juice באנגלית). אנשי SEO יכולים להבין את הקונוטציה של הביטוי רק מלקרוא אותו. במילים פשוטות – מיץ קישורים אומרים שלכל עמוד אינטרנט עם סמכות מינימלית יש כוח מסוים לקישורים שהוא מוציא.

כך למשל אם יש לכם פורטל בנושא בעלי חיים, והוצאתם קישור לאתר של וטרינר – הקישור שלכם נתן כוח וסמכות לאתר הווטרינר כלומר מעביר אליו קצת ״מהמיץ״ שלכם. גוגל מסיקים מכך שאם המלצתם על האתר שלו, כנראה שמדובר באתר טוב ואמין. כמובן שסמכות האתר נבנית מעשרות או מאות פרמטרים שונים והקישורים הם רק אחד מאותם פרמטרים. הם אמנם תופסים חלק משמעותי בקידום אורגני אולם קישורים בלבד לא יעזרו לאתר שלכם להתקדם למקומות הראשונים בגוגל במרבית התחומים ובוודאי ככל שהתחרות עולה.

link juice

דוגמה מטאפורית למיץ קישורים

הדוגמה הכי פשוטה שנוכל לתת לכם הוא שתדמיינו בקבוק קולה של ליטר וחצי. אם תמזגו קולה לכוס חד פעמית סביר להניח שהכוס תהיה מלאה (כלומר הקישור יהיה בעל ערך רב ויקבל כוח משמעותי מהכוח שהאתר שלכם יכול להציע), אולם אם תנסו למזוג את בקבוק הקולה ל-10 כוסות חד פעמיות, סביר להניח שכל כוס תקבל הרבה פחות מיץ. ככל שתצרפו יותר כוסות כך המיץ יתחלק בין יותר כוסות וכל כוס תקבל פחות מיץ. מה שזה אומר באנלוגיה לאתר שלכם היא שככל שעמוד באתר שלכם יוציא יותר קישורים כך הערך של אותם קישורים ייחלש כיוון שהוא יתחלק בין כמות גדולה יותר של אתרים.

אז מה ניתן לעשות כדי לחזק את הערך של הקישורים מהאתר שלנו?

חיזוק הסמכות של האתר שלכם ושל עמודי התוכן הפנימיים בו הם תוצר נלווה של עבודה קשה והם יכולים לסייע לכם גם לקידום האורגני בגוגל, גם לשיפור חוויית המשתמש ושביעות הרצון של הגולשים שלכם ועל הדרך גם להעלאת הערך של הקישורים שלכם (מה שיכול להוביל לכך שאנשים אפילו ישלמו לכם סכומים נכבדים כדי לקבל מכם קישורים לאתר שלהם). אחת הדרכים הטובות ביותר למקסם את היכולות של הקישורים בעמוד שלנו היא לשים תגית nofollow על קישורים שיוצאים מהעמוד שלנו לאתרים שאנו לא רוצים להעביר אליהם כוח או שהעברת הכוח אליהם לא רלוונטית.

/* */