אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש

מונח אשר מייצג את כל הפעולות אשר נוקטים בהם על מנת להתאים את האתר בצורה מיטבית למנועי החיפוש בכדי להשפיע לטובה על מיקומיו בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי החיפוש הפופולריים. למונעי החיפוש השונים ישנן הנחיות שונות בנוגע לפעולות שיש לנקוט על מנת לשפר את ביצועי האתרים בתוצאות החיפוש. מכיוון בגוגל הוא מנוע החיפוש אשר מחזיק בנתח השוק הגדול ביותר ברוב מדינות העולם, אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש מתייחסת ברוב המקרים לאופטימיזצית האתר עבור גוגל, בהתאם לקווים המנחים שלהם.

נהוג לחלק את האופטימיזציה לשני חלקים עיקריים:

  • אופטימיזציית און סייט (On Site) – סך כל הפעולות אשר ננקטות באתר עצמו על מנת להתאים אותו בצורה מיטבית למילות חיפוש מסוימות ובכך לשפר את מיקומיו בתוצאות. פעולות אלו כוללות בין היתר את בניית ההיררכיה של האתר, הגדרת תגיות מטא, הוספת תכנים רלוונטיים, יצירה והגדרה של מפת אתר xml ועוד.
  • אופטימיזציית אוף סייט (Off Site) – סך הפעולות אשר מבוצעות מחוץ לאתר במטרה לשפר את מיקומיו בתוצאות החיפוש. פעולות אלו כוללות בין היתר בניית קישורים חיצוניים מאתרים אחרים לאתר המקודם, הפצת תכנים במקומות אסטרטגיים, בניית נוכחות למותג ברשתות החברתיות המובילות ועוד.

ביצוע פעולות אופטימיזציה לאתר הן חלק אינטגרלי מפרויקט קידום אתרים ומדובר בשלבים הכרחיים בעלי משמעות כבדת משקל להצלחת הפרויקט. מקדם אתרים מקצועי ידע להוציא לפועל את כל השלבים על הצד הטוב ביותר ובכך לייצר שינוי חיובי במיקומי האתר המקודם.

/* */