מבקר ייחודי (Unique Visitor)

מה זה מבקר ייחודי?

מבקר ייחודי הוא פרמטר חשוב מאוד בקידום האורגני ובכלל כדי לבצע מעקב סטטיסטי אחר כמות הגולשים הנכנסים לאתר שלכם ואחר התנהגות הגולשים באתר. מדובר בפרמטר המציג גולש ייחודי באתר.

כלומר אם אותו מבקר נכנס לאתר שלכם מאותו מחשב כמה פעמים ביום או לכמה עמודים במהלך הביקור שלו – זה ייחשב כביקור ייחודי אחד. אם יכנס לאחר זמן מה (לדוגמה ביום שלמחרת) זה ייחשב שוב כביקור ייחודי אולם אם יכנס הרבה פעמים תוך זמן קצר – כפי שאמרנו – זה ייחשב כספירה אחת.

איך נוכל למדוד את המבקרים הייחודיים באתר שלנו?

ישנם כלים שונים שנוכל לשתול את הקוד שלהם באתר שלנו והם יציגו לנו נתונים שונים אודות תנועת הגולשים באתר ואודות ההתנהגות שלהם באתר. הכלי המפורסם והטוב ביותר הוא גוגל אנליטיקס במקרה הזה. לכל מי שיש חשבון מייל בגוגל יכול להיכנס לחשבון האנליטיקס שלו, לקבל קוד עבור כתובת האתר שלכם, לשתול את הקוד באתר ולחכות לתוצאות.

כאשר אנשים יתחילו להיכנס לאתר המערכת של גוגל אנליטיקס תתחיל לאסוף את הנתונים ותציג לכם אותם במשתמש שלכם בממשק של גוגל אנליטיקס. לעתים ניתן לחבר את גוגל אנליטיקס לכלים שונים ועל ידי כך לסנכרן את כל המידע הדרוש שלכם למקום אחד. גוגל אנליטיקס יציג לכם בין היתר את המבקרים הייחודיים באתר שלכם, מבקרים חוזרים, מהיכן הגיעו המבקרים, עמודים פופולריים שביקרו בהם הכי הרבה באתר שלכם ועוד מידע שימושי רב.

מדוע זה חשוב בכלל?

תארו לכם שאותו אדם נכנס לעשרות עמודים באתר שלכם ביום אחד והייתם חושבים שיש עשרות אנשים שמבקרים באתר שלכם ולא מבינים למה אין מספיק מכירות או תגובות וכו'. המדד המדויק ביותר שצריך לעניין אתכם בכמות הגולשים המגיעה לאתר שלכם היא קודם כל כמות המבקרים הייחודיים מגיעים לאתר.

זה שווה ערך לכמות האנשים הנכנסים אליכם לחנות הפיזית שלכם אל מול אנשים שרק מסתכלים על החנות מבחוץ לצורך העניין. כמו כן, כאשר תרצו להציג את נתוני האתר שלכם לצורך מכירתו או מכירת שטחי פרסום בו מה שיעניין את הקונים זה כמות המבקרים הייחודיים הנכנסים לאתר שלכם מדי יום. לפחות כפרמטר הראשון החשוב להם.

/* */