כתובת אתר URL

כתובת האתר שלנו היא הכתובת שמייצגת את העסק שלנו. כתובת אתר טובה וקליטה תהיה כתובת שאנשים יזכרו אותה ביתר קלות וידעו להגיע אל האתר במהירות במידת הצורך. זו הכתובת שמופיעה במנוע החיפוש בדפדפן שהגולש צריך להקליד אותה כדי להגיע אל האתר (כמובן שהוא יכול להגיע גם דרך חיפוש בגוגל או קישור ברחבי הרשת) אבל כך הוא יזהה שאכן מדובר בעסק שלכם ולכן מדובר בסוג של ת.ז של האתר ברשת. 

החשיבות בבחירת כתובת האתר שלכם מבחינה שיווקית:

  • לקידום האורגני – יש אומרים שכתובת האתר חשובה לקידום האורגני ויש אומרים שלא אולם אנחנו הולכים עם הרוב שאומר שכתובת האתר בהחלט משפיעה על הקידום האורגני. כתובת האתר היא אפילו יותר ראשית וגדולה מהכותרת הראשית של האתר המייצגת אותו בדרך כלל בדף הבית. כתובת זו היא הדבר הראשון שהזחלנים של מנועי החיפוש זורקים כדי להגיע לאתר שלכם והיא בעצם מה שמייצג אתכם ואת העסק שלכם. נכון שאפשר שיהיה כתובת אתר על השם שלכם למשל ולקדם אותו לביטוי מפתח שקשור בעסק שלכם אבל לא קשור כלל לשם שלכם אולם מבחינת מנועי החיפוש, אם יש את ביטוי המפתח המרכזי לקידום בכתובת האתר הרי שזה רק יכול לעזור לחזק את הסמכות של האתר לאותו ביטוי.
     
  • לפרסום מפה לאוזן – כאשר אתם אומרים לאדם אחר בעל פה את כתובת האתר שלכם הוא יוכל לזכור אותה ב3 מקרים: 1. מדובר בכתובת כל כך קצרה של 3-5 אותיות שפשוט קל לזכור. 2. כתובת הדומיין היא מאוד קלה לזכירה. למשל השם שלכם בתוספת IL.CO ואפשרות 3. היא שאותו אדם ממש מתאמץ לשנן את הכתובת של האתר שלכם ולזכור אותה למרות שהיא ארוכה ומסורבלת. עדיף להשתמש בכתובת קצרה, קליטה וברורה שאנשים יוכלו לזכור אותה בקלות ובעל פה.

  • לשיתוף הכתובת בהדפסות ושיטות שיווק שונות – כתובת האתר שלכם ככל הנראה תופיע בכרטיס הביקור שלכם, בפליירים, בפוסטרים, ברשתות החברתיות ובכל מקום שבו אתם מציגים שטחי פרסום הקשורים לעסק שלכם. זה רק נכון מבחינה שיווקית לעשות זאת, אולם אם כתובת האתר שלכם ארוכה זה יכול להיות בעייתי לשלב אותה בכל מיני מקומות. כמו כן יהיה יותר קשה לאנשים לזכור אותה ורבים מהם יראו שמדובר בכתובת ארוכה ולא ישקיעו מאמץ כדי לקרוא אותה.

כתובת אתר בעברית או באנגלית?

רבים מתלבטים לגבי כתובת האתר שלהם: בעברית או באנגלית? ובכן כתובת האתר שלכם צריכה להיות קודם כל לפי מה שמייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. בשנים האחרונות יצאה האפשרות לפתוח דומיין לאתר בעברית מה שלא היה קיים בשנים קודמות. מכיוון שמדובר בביטויי מפתח בעברית שניתן כעת לשלב בדומיין שלנו רבים פתחו אתרים בעברית. מבחינת המלצות המומחים בתחום השיווק הדיגיטלי כדי לדבוק באנגלית מכמה סיבות:

  • גוגל עדיין סורק יותר טוב אנגלית מאשר עברית וכנראה כנראה יהיה כך תמיד.
  • כתובת אתר אנגלית נראית יותר טבעית, מקצועית ויפה.
  • במידה ותרצו להעביר את האתר לשרת אחסון אחר או לבצע הפניות יותר קל לבצע את זה מכתובת באנגלית מבלי שקבצים מסוימים יעלו בדרך כמו תמונות ודברים אחרים.
  • כאשר אתם מנסים להעתיק ולהדביק קישור של דף הבית באתר שלכם או עמוד פנימי באתר שלכם שיש בו חלק בעברית (כולל בכתובת האתר הראשית שלכם) הרי שהכתובת הופכת להיות ארוכה ומלאה מסימנים ולא באמת מציגה את שם האתר שלכם בURL בקישור שאתם משתפים. לכן עדיף לעבוד עם כתובת קצרות ונוחות יותר.

כמה עולה והיכן כדאי לקנות?

דומיין הוא לא שלכם לגמרי. אתם משכירים אותו למעשה וכל עוד אתם משלמים על השכירות שלו הוא שלכם. מכאן שהתשלום הנו תשלום שנתי. המחיר של הדומיין (כתובת האתר שלכם) יכולה לנוע בין 50 שח בשנה ל200 שח בשנה בממוצע. תלוי בסיומת של הדומיין, בחברה ממנה אתם רוכשים את הדומיין וכו'. ישנם כמה ספקים נהדרים לדומיינים בישראל ולא צריך לרוץ לחברה מעבר לים עבור הדומיין שלכם אולם זו לגמרי ההחלטה שלכם. אם אתם בונים אתר בחברת פרסום למשל והיא מציעה לכם במחיר מסובסד שטח אחסון + דומיין בעלות חודשית מסוימת דרכה ייתכן ויהיה שווה לכם לשקול את זה כדי לחסוך בעלויות + להיות בטוחים שהאחסון והדומיין במקום בטוח ויש לכם עם מי לדבר בעת הצורך.

/* */