זפו

סקירת מערכת Zefo – בדיקת מיקומים, ניהול עבודה וקישורים, ניתוח אתרים, דוחות מעוצבים ועוד!

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 7 דקות

ישנו מגוון כלים למעקב אחר מיקומי אתרים בגוגל: Rank Ranger, Rank Tracker, AccuRanker ועוד רבים וטובים אשר נמצאים בשימוש נפוץ אצל מקדמי אתרים בישראל ובעולם כמובן. לעומת כל מתחריה, זפו (Zefo) היא המערכת היחידה אשר מציגה ממשק מלא בעברית (כולל בדוחות המופקים) ועשירה בפיצ׳רים שימושיים לכל מקדם אתרים.

אבל זפו לא הייתה הופכת לפופולרית רק בזכות התמיכה שלה בעברית ומה שהיא מציעה, אלא שגם המחיר שלה מפתה למדי: בעוד רוב השירותים האחרים מתחילים מעשרות דולרים לחודש (ומטפסים לכיוון ה-100$), זפו מאפשרת לכם להתחיל לבדוק אתר בודד עם כל הפונקציות החשובות ב-100 ₪ בלבד + מע"מ. החבילה בהחלט יכולה להתאים למי שמקדם את האתר האישי שלו.

החבילות היקרות יותר יאפשרו לכם לבדוק יותר אתרים עם יותר מילות מפתח במעקב יומי ויותר קישורים. הן מיועדות לפרילנסרים שמקדמים כמה אתרים (או חברות שמבצעות קידום In House) וחברות קידום אתרים גדולות. בסך הכל יש ארבע חבילות שונות ואפשרות לקבל חבילות גדולות יותר בהתאמה אישית.

חשוב לציין כי בחבילות הגדולות יותר הפערים מול שירותים אחרים כבר מצטמצמים ולכן כדאי להשוות אותן מול מערכות אחרות.

מה זפו בדיוק מציעה לנו?

אם ניגש ישר לעניין, אלו הן היכולות הראשיות של זפו נכון לסוף 2020 (לאתר מתווספות פונקציות שונות מדי פעם ולכן שווה להציץ בבלוג):

  • בדיקות מיקומים ממגוון של מנועי חיפוש (גוגל, באידו, בינג ויאנדקס)
  • ניתוח אתר (Site Audit) והתראות בנוגע לעדכוני גוגל
  • ניטור מתחרים: מילות מפתח וקישורים
  • מעקב אחרי החלפות קישורים
  • יצירת דוחות מותאמים אישית עם שם המותג שלכם (White Label)
  • ניהול משתמשים (בהתאם למספר המשתמשים בחשבון)
  • התממשקות עם Google Data Studio

מעקב ובדיקת מיקומים

בפעם הראשונה שתכניסו אתר למערכת, זפו תציע לכם רשימה של מילות מפתח רלוונטיות ביחד עם נפחי החיפוש שלהן, אך כמובן שבכל שלב תוכלו להמשיך ולהוסיף מילים אחרות שאתם עוקבים אחריהן.

בדיקת המיקומים מאפשרת לכם להשוות בין מיקומי מילות המפתח בתקופות שונות או לצפות בשינויי מיקום עבור מילה ספציפית באופן גרפי על גבי ציר זמן וקבלת הצעות למתחרים על סמך המיקומים שלהם. אם ישנה תוצאה מיוחדת כגון תוצאה מקומית, המערכת תתייחס גם אליה, ולכן תוכלו לדעת לדוגמה מהי באמת המשמעות של "מקום שלישי".

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  Screaming Frog - כלי חובה בארגז של כל מקדם אתרים

אם יש לכם קבוצות של מילות מפתח, אתם יכולים לתייג אותן. לדוגמה, יכול להיות שהחודש אתם מתמקדים בקידום של "נעלי נשים" ויש לכם חמישה עמודים רלוונטיים, ולכן תרצו לתייג את כל מילות המפתח שמחזירות את העמודים האלו בתיוג זהה.

כמו במערכות אחרות, גם בזפו בדיקות המילים מתבצעת באמצעות המערכת מבלי לערב את המחשב שלכם, כך שאין סכנה שתקבלו הודעות מעצבנות מגוגל על פעילות חשודה מהמחשב שלכם.

במידה ותחברו את Zefo ל-Search Console, תוכלו לקבל גם הערכה בנוגע לתנועה מכל מילת מפתח, אך חשוב לזכור שהנתונים ב-Search Console לא תמיד מדויקים (כזכור, היום גוגל כבר לא חושפת את מילות המפתח האורגניות ישירות בתוך Google Analytics).

הזנת מילות מפתח בזפו

ניתוח אתר ומקורות תנועה

ניתוח אתר למעשה מבצע תהליך הנקרא Site Audit ומדווח לכם בכמה עמודים התגלו שגיאות או שניתן לבצע עבורם אופטימיזציה נוספת. מלבד מאפיינים של On Page כמו למשל תגי מטא לא תקינים, עמודים שחסומים לגוגל, הפניות לא תקינות או יותר מדי קישורים יוצאים, תוכלו גם לדעת באיזו סבירות האתר נפגע מעדכון אלגוריתם מסוים מבחינת התנועה אליו. על מנת שתוכלו לנצל את התכונה הזו וגם לפתוח דו"ח נוסף של מקורות תנועה, תצטרכו לחבר את zefo לחשבון האנליטיקס שלכם.

תוכלו גם לסנן רק את אותם עמודים שעבורם הגדרתם מילות מפתח באמצעות "עמודים מובילים".

ניתוח אתר במערכת זפו

אתרים שנפגעו בעדכון גוגל

מעקב אחרי המתחרים

המערכת של זפו מסוגלת לנתח את אתרי המתחרים החזקים ביותר שלכם בשתי דרכים שונות:

1. על ידי ביצוע "מחקרי מתחרים" אפשר לראות את הנתונים עליהם שמתקבלים מ-ahrefs (בעיקר קישורים)

שימו לב שחלק מהנתונים יתייחסו ל-URL הספציפי עליו לחצתם וחלק על לכל הדומיין.

ייצוא אתרים לאקסל בזפו

את הטבלה (ושאר הטבלאות שאתם מקבלים) תוכלו לייצא לקובץ אקסל, CSV או Google Sheets כדי לראות את הנתונים בצורה נוחה יותר (או לבצע עליהם חישובים שונים)

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  4 תוספי וורדפרס שישפרו את ביצועי התמונות באתר שלכם

2. בתוך דוחות מילות המפתח תוכלו לראות את האתרים שקרובים אליכם במיקומים דרך תצוגת תוצאות חיפוש עבור מילה מסוימת ולהוסיף אותם כמתחרים. ברגע שתעשו זאת תיפתח לכם אופציה חדשה של "מתחרים" בתפריט הראשי. כאן תוכלו לראות נתונים כגון תנועה מוערכת, כמות הדפים, מספר המילים בעמוד הראשון וכו'. בנוסף, תוכלו לראות דו"ח מפורט על כל אתר ואתר באופן דומה לדוח המיקומים שלכם.

דוח ניתוח מתחרים בזפו

 

מיקומים בזפו

ניהול קישורים

נכון להיום Zefo לא מציגה דוחות קישורים מפורטים כמו של מערכות אחרות, אלא מסתמכת על הנתונים של ahrefs. המשמעות היא שאתם יכולים לבצע "מחקרים" עבור קישורים כדי לקבל רשימה של קישורים נכנסים תחת מגבלות מסוימות (למשל, לכל חשבון יש מגבלה של קרדיטים).

מחקר קישורים בזפו

Zefo מסוגלת גם לקלוט קישורים שאתם מכניסים אליה ולעקוב אחריהם בהתאם למגבלות החשבון שלכם, אפילו אם כל מה שאתם מספקים לה זה URL עם קישורים שמפנים לאתר אותו אתם מתעדים. כך למעשה אתם לא צריכים לתעד קישורים בקובץ חיצוני או לדאוג לכך שפתאום קישור שהחלפתם יימחק.

אפשר גם לסדר את הקישורים השונים על פי קטגוריות. לדוגמה: קישורים מהחלפת מאמרים או פוסטים אורחים.

מעקב אחר קישורים במערכת זפו

ככל שתזינו יותר קישורים, כך יהיה לכם גם קל יותר לראות כיצד שינויים בקישורים משפיעים על מיקומי מילות המפתח מכיוון שהקישורים יופיעו לצידן בדוחות השונים. לדוגמה, יכול להיות ש"דחפתם" יותר מדי קישורים עם אנקורים דומים ולכן ירדתם במיקומים במילות מפתח או עמודים מסוימים.

הפקת דוחות

הפקת דוחות היא אחד התהליכים החשובים ביותר בכל תהליך קידום אתרים מסודר: אחרי הכל, אתם רוצים לראות מה עשיתם בכל חודש ומה היו התוצאות.

למעשה אתם יכולים לבחור בדיוק בדו"ח שמתאים לכם על ידי פירוק והרכבה של חלקים. לאחר מכן מייצאים את הדו"ח הזה לתבנית ואפשר להשתמש בו שוב עבור אתרים אחרים. בנוסף, אתם יכולים לתזמן את שליחת הדו"ח באופן אוטומטי.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  6 כלים לקידום אתרים שכל מקדם מקצועי צריך להכיר

במידה ואתם נמצאים באחת משתי החבילות היקרות המיועדות לחברות קידום, תוכלו להפיק דוחות "Whitelabel" ללא המיתוג של זפו, מבחינת הלקוח מדובר במסמך רשמי שלכם לכל דבר ועניין, מה שכמובן משפר את המוניטין והמיתוג שלכם.

בנוסף לדוחות אותן המערכת של Zefo מייצרת, אתם יכולים להתחבר לממשק למתכנתים שלה (API) ובכך לשלב את הנתונים במערכת חיצונית כגון CRM של החברה בה אתם עובדים. אפשרות אחרת היא חיבור ל-Google Data Studio (הכלי של גוגל ליצירת דוחות מורכבים) או ייצוא ישיר ל-Google Sheets. גם שתי תכונות אלו דורשות את אחת משתי החבילות היקרות.

ניהול משתמשים

במידה ובחרתם חבילה עם מספר משתמשים, תוכלו להגדיר לכל אחד מהם גישה לאתרים שאתם עובדים עליהם. לדוגמה, אתם יכולים לתת ללקוח שלכם גישה של קריאה בלבד. אתם יכולים לתעד את כל הפעולות שביצעתם בעזרת הפונקציות השונות של זפו או ליצור תיעוד מותאם אישית.

לסיכום

זפו היא מערכת אטרקטיבית במיוחד למשתמשים אשר עובדים עם השוק הישראלי. הן בזכות מערכת הדוחות שלה אשר ניתן לומר בקלות שהיא הטובה ביותר הקיימת היום בשפה העברית, והן בשל הורסטיליות שלה המאפשרת לכם לחסוך רכישת כלים נוספים כמו Ahrefs או Majestic מכיוון שיש לה יכולות לניתוח אתרים וקישורים מתוך המערכת עצמה (באמצעות שאיבת נתונים מה-API של Ahrefs). נקודות חוזק נוספות שלה באות לידי ביטוי במעקב חכם ומדויק אחר מילות מפתח, התממשקות עם Google Data Studio, ניהול קישורים וגם ביכולת לעשות אופטימיזציה בצורה קלה ונוחה לאתרים (במיוחד אם אתם רק מתחילים לבצע עבודות SEO).

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
/* */