כלי מילות מפתח: 10 כלים למחקר מילים שיעשו לכם חיים קלים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

מחקר מילים הוא הבסיס לכל עבודת SEO יעילה. אמנם רוב החיפושים בגוגל לא מופיעים בשום כלי, מכיוון שמדובר בביטויי זנב ארוך שחלקם גם חדשים לחלוטין; אבל עם זאת כדאי, מומלץ ואף חובה להבין מה הביקושים עבור כל תחום עיסוק – וזאת כדי לדעת מראש במה כדאי להתמקד.

כאן המקום לציין שיש לא מעט כלים למחקר מילים, אבל לא כולם כוללים גם את השפה העברית; לכן התמקדנו אך ורק בכלים שכן מאפשרים זאת. פועל יוצא מכך הוא שמספר הכלים יחסית מצומצם, אבל לצרכים שלנו בישראל (וגם לרוב הצרכים עבור קידום בחו"ל) זה בהחלט מספיק.

מתכנן מילות המפתח של גוגל

ראש וראשון לכל הכלים האחרים, הרי הוא הכלי המקורי של חברת גוגל. מתכנן המילים של גוגל מלווה אותנו כבר מאז שנת 2000 בערך, ותמיד היה וממשיך להיות מקור מצוין למחקר מילים איכותי.

בעבר היה ניתן לקבל את מלוא הנתונים בחינם, אך כיום עליכם לנהל קמפיין פעיל בתשלום כדי לקבל את כל המידע. עם זאת, גם כאשר מוצגים לנו טווחי נתונים (ולא מספרים מדויקים) עדיין כדאי ורצוי להשתמש בכלי האיכותי של גוגל.

כל מה שצריך הוא חשבון גוגל ויש לכם גישה (גם אם חלקית) לנתוני החיפושים בענקית הטכנולוגיה המובילה בעולם. בתיבת החיפוש מקלידים עד 10 ביטויים, ומקבלים נתונים עבורם וגם עוד הצעות לביטויים נוספים. יש לוודא שנמצאים במדינה ובשפה הנכונות, אחרת נקבל נתונים שגויים. לחילופין או במקביל ניתן לחפש גם לפי כתובת אתר.

מתכנן מילות המפתח של גוגל

טבלת הנתונים כוללת מספר עמודות, שהחשובות בהן לצורך SEO הן בעיקר נפח החיפוש, רמת תחרות ואפילו עלות לקליק (שרומזת בעקיפין גם על רמת התחרות בתוצאות האורגניות, ולא רק בממומנות). מעבר לכך ניתן להיעזר גם בעמודות הנוספות שמציגות האם הייתה עלייה או ירידה בביקושים בטווח זמן מוגדר. זה יכול לעזור לנו להתמקד בביטויים שיביאו הכי הרבה תועלת בטווח הנוכחי.

מתכנן מילות המפתח של גוגל

בחלק העליון מוצגים נושאים נוספים להרחבת החיפוש, כך שאנו יכולים לקבל הצעות רבות שיעשירו את מחקר המילים שלנו. בהחלט כלי מומלץ לשימוש, שסייע וממשיך לסייע למיליונים רבים של אנשי שיווק בישראל ובעולם כולו.

מחיר: חינם (מוגבל) או כחלק מקמפיין ממומן בתשלום.
קישור >

Semrush

חברת Semrush מציעה כלי מקיף למחקר מתחרים מאלף ועד תו: החל ממחקר מילים וכלה במחקר קישורים, תוכן, מודעות ממומנות, סושיאל וכל מה שדרוש לשיווק דיגיטלי מקצועי. הפיצ'ר של מחקר המילים שואב מידע מתוך מסד נתונים של מעל 24 מיליארד ביטויים ומילות מפתח מכל העולם, כולל ישראל.

אחרי שמקלידים ביטוי או מילת חיפוש כלשהי בתיבת החיפוש העליונה, מקבלים את הנתונים בהתאם לחבילה שבחרתם (כמו תמיד, החינם מוגבל ל-10 בדיקות ביום ולא מקבלים את כל המידע). המידע כולל נפח חיפוש חודשי שניתן לפלח לפי מדינות, כוונת חיפוש, שאלות ותשובות, ביטויים רלוונטיים נוספים ועוד.

ראוי לציין שהכלי הזה, כמו כל השאר, פועל על בסיס מסד נתונים עצמאי משלו. הנתונים לא מגיעים מגוגל, ולכן ייתכנו הבדלים מינוריים או משמעותיים בנתונים בין כלי לכלי. קחו זאת מראש בחשבון, אם כי זה לא ממש אמור להוות מטרד.

רעיונות למילות מפתח / ביטויים semrush

מחיר: חינם (מוגבל) או לפי חבילות (החל מ-129 דולר לחודש בחיוב חודשי; אם החיוב שנתי המחיר נמוך יותר).
המדריך המלא >

Ahrefs

כפי שקראנו לו בעבר, Ahrefs הוא האולר השוויצרי של מקדמי האתרים. מדובר בכלי ייעודי ל-SEO (בניגוד ל-Semrush שנותן הכול), שמספק בדיקת קישורים איכותית לצד פיצ'רים נוספים כגון מחקר מילים, רעיונות לתוכן ועוד.

באמצעות ה-Keyword Explorer אפשר לעשות את המחקר לפי ביטוי או לפי כתובת אתר, ולקבל מגוון נתונים תומכי החלטה (כמובן תלוי בחבילה שבחרתם): נפח חיפוש, רמת קושי, טראפיק משוער פר ביטוי, עלות לקליק ועוד. גם פה מדובר במסד נתונים נפרד מגוגל ומכל כלי דומה, כך שייתכנו פערים בנתונים לכאן ולכאן.

מחקר מילים באתר Ahrefs

מחיר: חינם (מוגבל) או לפי חבילות (החל מ-99 דולר לחודש בחיוב חודשי; אם החיוב שנתי המחיר נמוך יותר).
המדריך המלא >

Ubersuggest

הכלי הזה נוסד ב-2011, אך רק מרגע שנרכש על ידי ניל פאטל ב-2017 הפך לפצצת SEO אמיתית. רובו ככולו מיועד למחקרי SEO בדגש על מחקר מילים, הצעות לנושאים חדשים ומחקר קישורים. גם פה ניתן לבצע חיפוש לפי ביטוי או לפי כתובת אתר, ולקבל מגוון נתונים תומכי החלטה.

מחקר מילות מפתח באוברסג'סט

יש לציין שבהשוואה לשני המתחרים העיקריים שצוינו קודם לכן, אוברסג'סט קצת פחות מקיף; אבל הקצת הזה ממש לא יפריע לכם לקבל את המידע הדרוש. מבחינת עלויות יש לו יתרון משמעותי, וניתן לבחור האם לשלם באופן חודשי או תשלום חד פעמי לכל החיים.

מחיר: חינם (מוגבל מאוד) או לפי מגוון חבילות במחיר שפוי (חודשי או חד פעמי).
המדריך המלא >

Answer The Public

עוד מוצר שנרכש לא מזמן על ידי ניל פאטל, והפך גם הוא לכלי אפקטיבי לקידום אתרים. כאן מדובר במנוע המתמקד בעיקר בנושא שאלות (FAQ): אתם מקלידים ביטוי, והוא מפיק לכם את כל השאלות שמשתמשים שואלים בנושא הנ"ל.

יש לציין שהכלי אפקטיבי יותר באנגלית, ובעברית הוא עדיין מדשדש מאוד בהשוואה לאחיו הגדול אוברסג'סט. עם זאת, אפשר לקבל רעיונות לאינספור שאלות שניתן לענות עליהן גם באנגלית – כולל עבור מנועים אחרים כגון בינג, יוטיוב ואמזון. כלי מצוין שיכול לעזור לכם למלא את האתר בתכנים חדשים, שנותנים מענה למגוון שאלות בתחום העיסוק שלכם.

מחקר מילים באתר Answer The Public

מחיר: חינם (מוגבל מאוד) או לפי חבילות (חודשי או חד פעמי).
קישור >

גוגל טרנדס

עוד כלי חינמי של גוגל שפועל בצורה שונה ממתכנן מילות המפתח, אבל על בסיס אותו רעיון. כל ביטוי / שאילתה מוצגים בצורה גרפית ללא נפח חיפוש, בסקאלה של 1 עד 100, כך שניתן לראות שינויים ברמת הביקוש / החיפושים לאורך זמן (החל מ-2004 ועד היום).

בצורה כזו ניתן להשוות עד 5 ביטויים / נושאים, ולראות מגמות בחיפוש שניתן להשתמש בהן לטובתנו. למשל, מתי מתחילים לחפש מוצר או שירות מסוים בכל שנה (חגים, אירועים, עונה ספציפית). כמו כן הכלי מספק תובנות נוספות כגון אזורי חיפוש גיאוגרפיים על גבי מפה, הצעות לנושאים חדשים ולוהטים שכדאי להתמקד בהם ועוד.

מגמות חיפוש בגוגל טרנדס

מחיר: חינם
המדריך המלא >

כליום

כל יום הוא כלי SEO ישראלי כחול-לבן, שהושק על ידי ישראלים ועבור ישראלים. הוא החל ככלי לבדיקת מיקומים, ועד מהרה נוספו לו עוד פיצ'רים מתקדמים עד שהפך לכלי מקיף בקידום אתרים. אחד הבולטים בהם הוא מגוון האפשרויות לבצע מחקר מילים, באמצעות מספר כלים שונים בתוך המערכת. בצורה כזו ניתן לקבל כמה שיותר רעיונות ונתונים תומכי החלטה.

כל יום - כלי מחקר מילים

מחיר: החל מ-405 שקל לחודש.
כמו כן יש אפשרות לבצע מחקר מילים מוגבל בחינם, באמצעות שירות נוסף של כליום בשם "ביגר ביזנס".
קישור >

KeywordTool.io

אחד הכלים הידועים בקרב אנשי SEO ופחות בקרב מי שנמצא מחוץ לתחום. מדובר בכלי מקיף בתשלום שמאפשר לבצע מחקר מילים עבור מספר גדול של מנועים ואפילו רשתות חברתיות, ובהם גוגל, יוטיוב, אמזון, אינסטגרם ועוד.

הכלי הזה מפציץ ברעיונות למילות מפתח (בעיקר באנגלית כמובן), אם כי לדעתנו הוא קצת יקר בהשוואה ליכולות שלו (10 דולר פחות מ-Ahrefs שמציע הרבה יותר). ובכל זאת, בהחלט שווה להיעזר בו – הוא אחד הטובים והמובילים בתחום.

כלי מחקר מילים Keyword Tool IO

מחיר: החל מ-89 דולר בחודש (בחיוב חודשי; אם החיוב שנתי המחיר נמוך יותר).
קישור >

Serpstat

אומנם זהו כלי פחות מוכר בנישה הישראלית, אבל אחד כזה שמהווה חלופה סבירה במחיר סביר בהשוואה למתחרים הגדולים והבולטים. היצע האפשרויות כאן יותר קטן, אבל בהחלט מספיק למי שרוצה להתמקד רק במה שחשוב – כגון מחקר מילים ומחקר מתחרים (ואפילו כלי AI ליצירת רעיונות לתוכן).

כלי מחקר מילים Serpstat

מחיר: החל מ-50 דולר לחודש.
קישור >

KeywordSheeter

כשמו כן הוא וכך בערך נראית גם ההשקעה בעיצוב. אומנם זה לא המנוע הראשון שאליו מומלץ להגיע, אבל כשרוצים הרבה רעיונות למילים בבת אחת בלי להסתבך – הוא בהחלט נותן עבודה (גם בעברית).

ניתן לבחור כמה מנועים שונים, כגון כללי (מנועי חיפוש), יוטיוב, מוצרים, חדשות, תמונות וספרים. כמו כן מרגע שמפעילים אותו ניתן לבחור מתי לעצור, או שהוא ימשיך בפעולת ה-sheeting.

כלי מחקר מילים KeywordSheeter

מחיר: חינם או החל מ-9 דולר לחודש.
קישור >

 

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור