בדיקת מיקומים בתוצאות החיפוש הייתה ונשארה אחד המדדים החשובים להצלחה בקידום אתרים. אומנם מיקומים משתנים חדשות לבקרים, ואי אפשר להסיק מסקנות נחרצות אודות יעילות רק בהתבסס על מיקומים, אבל לכל עניין ודבר עדיין מדובר במטריקה חשובה.
ככל שחולף הזמן כך מיקומים בגוגל הופכים למה שנקרא בתעשיית ה-SEO "מטריקת שווא" (Vanity Metric). אין ספק שמדובר בפרמטר מדיד וחשוב מאין כמותו, מכיוון שסך המיקומים שלנו בגוגל הוא מה שמייצר לנו את סך הטראפיק האורגני, אבל בד בבד חשוב מאוד להבין שמיקומים של 10 או 20 ביטויים לא מייצגים נאמנה את מה שמתרחש באתר שלם – ולכן יש לקחת זאת בערבון מוגבל.
לצד המיקומים יש להסתכל גם על מדדים נוספים ולא פחות חשובים – כגון סך הטראפיק האורגני, כמה ממנו הוא משתמשים חדשים, גידול בהמרות מהאפיק האורגני וכן הלאה. הנה 7 כלים המאפשרים לבצע בדיקת מיקומים בגוגל (חלקם בתשלום, חלקם בחינם).
Rank Ranger
לא רבים מודעים לזה, אבל ראנק ריינג'ר היא חברה ישראלית כחול לבן שיושבת בחו"ל. כמו מרבית הכלים בתחום, גם ראנק ריינג'ר החלה את דרכה ככלי לבדיקת מיקומים בלבד, ומאז התפתחה והוסיפה לעצמה עוד עשרות פיצ'רים נוספים שמקלים על העבודה.
טבלת המיקומים כוללת מספר עמודות שאיתן אפשר לשחק ולקבוע מה נחוץ לנו ומה לא. מעבר לנתונים הברורים מאליהם כמו הביטוי, המיקום, נפח החיפוש והעמוד המוצג בגוגל – ראנק ריינג'ר כולל גם תצוגה של מספר מנועי חיפוש לבחירה (בהתאם לתמחור), תשובות ישירות, שינויי מיקומים ברמה יומית, שבועית, חודשית וסך כל השינוי מיום תחילת המעקב.
פיצ'רים נוספים: ניתן לחבר את כלי גוגל העיקריים כדי להציג דוחות מפורטים (אנליטיקס, קונסול, מיי ביזנס, אדס), ניתן לשלוח ללקוח דוחות מתעדכנים אוטומטית הכוללים טראפיק, המרות, מיקומים ומה לא, ניתן לעקוב אחרי קישורים שהשגנו עבור הלקוחות (כולל התראה על שינוי במצב הקישור), חיבור של רשתות חברתיות עיקריות ועוד.
המחירים סבירים יחסית להיצע האפשרויות (מומלץ להתעדכן באתר עצמו):
- חבילת לייט: 79 דולר לחודש – 500 מילים ו-15 פרויקטים.
- חבילת סטנדרט: 149 דולר לחודש – 1,000 מילים ו-30 פרויקטים.
- חבילת פרו: מחיר בשיחה עם נציג – מעל 5,000 מילים ומעל 100 פרויקטים.
- חבילת פרימיום: מחיר בשיחה עם נציג – מעל 25 אלף מילים ומעל 250 פרויקטים.
- חבילה מותאמת אישית: מקלידים מה צריכים והמחשבון נותן מחיר.
סך הכול כלי טוב לבדיקת מיקומים, שנותן פייט יפה למתחריו מבחינת היצע ומחירים. גם מבחינת דיוק במיקומים אפשר לומר שהוא אחד המדייקים (עד כמה שזה אפשרי בימינו).
קישור: rankranger.com
Rank Tracker
ראנק טראקר הוא כלי ידוע מבית Link Assistant, שמהווה חלק מחבילת כלים מלאה בתחום ה-SEO (לא להתבלבל עם כלי נוסף באותו שם בדיוק אבל עם לוגו שונה, בצבע כחול). בניגוד לרוב הכלים לבדיקת מיקומים, שרובם ככולם מבוססי ענן, כאן מדובר בכלי שדורש הורדת קובץ והתקנה במחשב (כולל ביצוע של עדכונים מעת לעת, כמו פעם).
כדי לבצע בדיקת מיקומים יש להקליד או להדביק רשימת ביטויים, לבחור את מנועי החיפוש הרלוונטיים ולתת לו לעבוד. קצת מבאס, יש להודות, אבל מעבר לכך הכלי מספק אופציה די טובה לבדיקת מיקומים מיידית – בלי הצורך להמתין 24 שעות או כל זמן אחר כמו בשאר הכלים.
חיסרון משמעותי הוא שגרסת החינם די מוגבלת, הן מבחינת כמות הביטויים לבדיקה והן מבחינות אחרות (לדוגמה לא ניתן להוריד את המיקומים לקובץ). עם זאת, עבור מי שמחפש כלי חינמי – זה בהחלט מספיק. כמו כן בגרסת החינם הבדיקה לא מתבצעת אוטומטית אלא לפי דרישה שלכם, עם רשימת ביטויים שהקלדתם פנימה.
הגרסה בתשלום מציעה יותר פיצ'רים כגון בדיקת מיקומים ללא הגבלה, מחקר מילים, ניתוח SERP, מחקר, דוחות ועוד. המחירים נכון לעכשיו מגיעים בשתי גרסאות – או חבילה מקצועית ב-596 דולר לשנה, או חבילה ארגונית ב-1,396 דולר לשנה.
כל חבילה כוללת לא רק את ראנק טראקר, אלא את כל חבילת הכלים של לינק אסיסטנט: כלי לבדיקת אתרים, כלים לבניית קישורים, כלים למחקר מילים ועוד. מעת לעת יש גם הנחות משמעותיות, אז כדאי להציץ באתר מדי פעם.
לדעתי מיותר להתקין את כל החבילה עם כל הכלים, רק בשביל לקבל כלי לבדיקת מיקומים.
קישור: link-assistant.com/rank-tracker
כל יום
אחד מהכלים הוותיקים בישראל לבדיקת מיקומים – גם "כל יום" החל את דרכו כמעט באופן בלעדי בתחום זה, וכיום הפך לאולר שוויצרי של מגוון אפשרויות נוספות.
מערכת כל יום עמוסה בשלל אפשרויות – החל מלוח בקרה ראשי המעניק מבט חטוף על הפרויקט כולו, המשך בקטגוריות ייעודיות לבדיקת ביצועי מיקומים ודפים, וכלה בבדיקת מתחרים, ריבוי אופציות לקבל רעיונות למילות מפתח חדשות ועוד.
בכל הנוגע לבדיקת מיקומים – הכלי מציג כמה ביטויים אנחנו הכנסנו למערכת, כמה ביטויים הוא מצא ב-100 התוצאות הראשונות בגוגל וכן כמה ביטויים נוספים יכולים להיות רלוונטיים עבור האתר. כמו כן, חיבור הפרויקט לגוגל אנליטיקס וגוגל קונסול יאפשר למצוא ביטויים נוספים שלא חשבנו עליהם.
בעבר היה ניתן לגשת למערכת גם בחינם, אך כיום מדובר במערכת בתשלום בלבד. בנוסף ניתן לבדוק מיקומים בחינם בצורה מוגבלת באמצעות כלי נלווה של כל יום שנקרא "ביגר".
נכון לעכשיו מדובר במספר חבילות, שכל אחת מספקת כמות גדלה והולכת של פיצ'רים:
- חבילת Ignite ב-347.49 שקלים + מע"מ בחודש – עד 15 פרויקטים ו-1,500 מילים לבדיקה.
- חבילת SEO ב-1,049.49 שקלים + מע"מ בחודש – עד 45 פרויקטים ו-4,500 מילים לבדיקה.
- חבילת SEO Biz ב-1,751.49 שקלים + מע"מ בחודש – עד 60 פרויקטים ו-7,500 מילים לבדיקה.
- חבילת Edge ב-3,506.49 שקלים + מע"מ בחודש – פרויקטים ומילים בלי הגבלה.
כלי מעולה שנותן מענה מדויק לשוק הישראלי, משהו שכלים אחרים קצת לא מדייקים איתו.
קישור: kolyom.co.il
Zefo
זפו היא מערכת SEO שלמה שמטרתה להקל על עבודת המקדם, ובין היתר מציעה גם מערך אוטומטי לבדיקת מיקומים. גם פה מדובר בכלי ישראלי כחול לבן. כאן המקום לציין שמעבר לבדיקת המיקומים, זפו מציעה אינספור פיצ'רים מעולים כגון בדיקת מתחרים, ניתוח אתר, ניהול קישורים, הפקת דוחות מתקדמים ועוד.
התמחור נחלק ל-4 חבילות:
- חבילת אתר אחד – 99 שקלים לחודש – 40 מילים למעקב.
- חבילת בוטיק 10 אתרים – 299 שקלים לחודש – 120 מילים למעקב.
- חבילת סוכנות 20 אתרים – 579 שקלים לחודש – 400 מילים למעקב.
- חבילת סוכנות גדולה 40 אתרים – 999 שקלים לחודש – 800 מילים למעקב.
מכיוון שכבר יש לנו מדריך מקיף אודות זפו, מומלץ לקרוא אותו כדי להבין מה המערכת מציעה.
Ahrefs
בניגוד לשאר הכלים שהוצגו עד כה, Ahrefs לא נוצר מלכתחילה לצורך מעקב מיקומים. ייעודו הראשוני והעיקרי של הכלי היה לבצע מחקר קישורים, ובאופן כללי מחקר מתחרים.
מעקב המיקומים הוא תוספת בלבד, ויש לציין שתוספת קצת חסרת דיוק בהשוואה לכלים האחרים. עם זאת, אם כבר יש לכם חבילה ב-Ahrefs, ככל הנראה לא יהיה שווה לכם לרכוש כלי נפרד לבדיקת מיקומים ועדיף יהיה להשתמש במשהו חינמי כסיוע צדדי.
מומלץ לקרוא את מדריך Ahrefs הקיים באתר.
Semrush
גם סמראש, בדומה לידידו שהוזכר קודם, נוצר מלכתחילה ככלי למחקר מתחרים. גם פה מדובר במפלצת של אפשרויות – החל מ-SEO והמשך בממומן, סושיאל ועוד. הפיצ'ר למעקב מיקומים פחות מדויק, בייחוד בכל הנוגע לשוק הישראלי, אבל אם כל מה שיש לכם הוא חבילה בסמראש – אז זו בהחלט אפשרות מצוינת.
קונסולת החיפוש של גוגל
אחרון חביב הוא הכלי החינמי של גוגל, שאומנם לא משמש כלל למעקב מיקומים – אבל בהיעדר אפשרויות אחרות ניתן להשתמש בו כמדד כלשהו למיקומי האתר.
מה שחשוב לזכור בכל הנוגע לגוגל קונסול, שהמיקומים המוצגים הם ממוצעים בלבד (מקום 2.3 בגוגל לדוגמה) ושהם תלויים בטווח הזמן שאנו בודקים. ככל שטווח הזמן ארוך יותר (עד 16 חודשים אחורה בזמן), כך המיקום הממוצע יהיה פחות מדויק בהשוואה למיקום כפי שהוא כרגע.
קישור: https://search.google.com/search-console
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 4
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו