מדריך Semrush למתחילים: כלי לבדיקת מתחרים שאסור לפספס

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

יש לא מעט כלים שמסייעים בעבודת ה-SEO, אבל אחד מהם נותן כל כך הרבה פיצ'רים מעולים – עד שקשה להתעלם ממנו. אומנם Semrush הוא כלי לבדיקת מתחרים במגוון תחומי הדיגיטל, אבל יש לו אפשרויות מעולות גם בתחום הקידום האורגני.

קצת על Semrush

מדובר באחד הכלים הוותיקים ביותר בתחום הדיגיטל (נוסד ב-2008), שהקדים את זמנו וקדם בשנתיים גם ל-Ahrefs המכובד. החלק בשם החברה שנקרא SEM הוא בעצם ראשי תיבות של Search Engine Marketing, עובדה הרומזת לכך שהכלי מיועד גם לתחומים נוספים ולא רק ל-SEO בלבד.

סמראש עבר מספר שדרוגים לאורך השנים, וכיום מציע כמות מסחררת של אפשרויות לבדיקת מתחרים. מכיוון שאנחנו עוסקים כאן בעיקר בעולמות ה-SEO, מדריך זה ייצמד לפיצ'רים העיקריים שנותנים הכי הרבה תועלת עבור מקדמי אתרים בלבד.

בדיקת מתחרים היא חלק נכבד מכל עבודת קידום אורגני, בין אם בשלבי ההתחלה או מעבר לכך. סמארש מציע מספר פיצ'רים שמסייעים לנו לעקוב אחרי מתחרים אורגניים, ובתוך כך לעשות עבודת SEO יעילה שבעתיים.

לוח הבקרה הראשי

די במבט אחד על התפריט השמאלי בסמארש, כדי להבין שהגענו לכלי עמוס באפשרויות: החל מ-SEO וקידום לוקאלי (Local SEO), המשך בפרסום (Advertising) ומדיה חברתית (Social Media) וכלה בשיווק מבוסס תוכן (Content Marketing), טרנדים שונים (Trends) ועוד.

כל אחת מהקטגוריות הללו נפתחת לעוד אפשרויות רבות נוספות.

לוח בקרה ראשי Semrush

בתיבת החיפוש העליונה ניתן להקליד דומיין או ביטוי כלשהו, ולקבל עליו את כל המידע ממאגרי Semrush. נכון למרץ 2023 יש במאגרי המידע של הכלי הזה מעל:

  • 24 מיליארד מילות מפתח וביטויים שונים.
  • 800 מיליון פרופילים של דומיינים בכל רחבי העולם.
  • 43 טריליון קישורים מתוך 1.6 מיליארד דומיינים.
  • 25 מיליארד כתובות URL שנסרקות מדי יום.
  • ועוד…

מה שיפה הוא שכל זה פועל גם בעברית (אם כי חייבים להודות שבנושא העברית דווקא Ahrefs קצת גונב את הבכורה נכון להיום).

הנה כמה אפשרויות SEO שיקצרו לכם את זמן העבודה בצורה משמעותית.

בדיקת מתחרים על בסיס דומיין

כדי לבדוק מתחרים ולנצל את רעיונותיהם, אפשר להקליד כתובת URL ולקבל את כל המידע עליה: סך תנועה אורגנית בחודש, כמות קישורים נכנסים, ציון סמכות (אפשר להתעלם), האם יש תנועה ממומנת וכן הלאה.

בתפריט הניווט הימני, שנפתח תחת קטגוריית SEO, ניתן לראות עוד עשרות אפשרויות לבדיקה וניתוח של הדומיין: השוואה למתחרים (בדרך כלל עד 5 דומיינים), מחקר מילים, מחקר קישורים (פחות טוב לעומת Ahrefs אבל עדיין סביר) וכן קטגוריה של On-page וקידום טכני.

בדיקת מתחרים לפי דומיין - semrush

פערי תוכן ומילות מפתח בהשוואה למתחרים

אחד הפיצ'רים שיכול לחסוך לכם שעות רבות של עבודה, נקרא Keyword Gap. מקלידים את הדומיין שלכם יחד עם עוד 4 דומיינים שמתחרים בכם – ומקבלים מאות ואלפי מילות מפתח. אבל לא סתם עוד מילות מפתח, אלא ביטויים שהמתחרים שלכם ממוקמים בהם – אבל אתם לא.

תחשבו לרגע כמה זמן הייתם צריכים לבזבז בבדיקה ידנית, כדי לברר באיזה ביטויים ממוקמים המתחרים שלכם. הכלי הזה נותן לכם הכול בכמה קליקים פשוטים. בנוסף אפשר להוריד את כל רשימות המילים לקובץ אקסל, ולפי זה לתכנן את העמודים החדשים באתר שלכם (או עדכון של עמודים קיימים).

על אותו עיקרון פועל גם ה-Backlink Gap, אם כי הוא פחות טוב בהשוואה ל-Ahrefs (לשיקולכם). מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש את שני הכלים, שיעשה זאת ואז יקבל את הטוב בכל העולמות (סוגיית המחיר – בהמשך).

פערי תוכן ומילות מפתח semrush

רעיונות למילות מפתח, ביטויים ונושאים חדשים

בדיוק כפי שהקלדנו דומיין וקיבלנו אודותיו את כל המידע, כך יינתן לנו כל המידע גם בהקלדה של מילת מפתח או ביטוי: נפח חיפוש חודשי לפי מדינות, כוונת חיפוש של כל ביטוי (מידע, רכישה ועוד), וריאציות על הביטוי, שאלות המכילות את הביטוי, ביטויים קשורים ועוד.

בפיצ'ר הזה ניתן להקליד עד 100 ביטויים בבת אחת ולקבל הרבה יותר מידע.

רעיונות למילות מפתח / ביטויים semrush


כוונת חיפוש (Intent)
, לדוגמה, היא פיצ'ר מעולה בכלי הזה. כך מתאפשר לכם לראות אילו ביטויים מיועדים לרכישה, אילו ביטויים מחפשים מידע בלבד וכן הלאה. בצורה כזו אפשר לתכנן אסטרטגיית תוכן שתתפרש על פני כל אחד מהשלבים במשפך השיווק – ולכלול את כל הביטויים הרלוונטיים בכל הרמות של כוונת המשתמש.

מעבר לכך ניתן לשמור מילות מפתח למעקב מיקומים (אם כי לא הייתי סומך על רמת הדיוק בכלים לבדיקת מתחרים; בשביל בדיקת מיקומים כדאי להשתמש בכלים ייעודיים) – ואפילו לפתור את "בעיית not provided" בגוגל אנליטיקס, בתנאי שמחברים לכלי גם את חשבונות אנליטיקס והקונסול (תחת Organic Traffic Insights בתפריט השמאלי).

בדיקת קישורים

כמו כל כלי למודיעין עסקי בדיגיטל שמכבד את עצמו, גם Semrush מציג נתונים אודות קישורים. כבר ציינו קודם לכן שיש לו מאגר אדיר של יותר מ-43 טריליון קישורים מתוך 1.6 מיליארד דומיינים. כמו כן הוא סורק מדי יום כ-25 מיליארד כתובות URL לעדכון מידע ולהשלמות.

מעבר לנתונים המובנים ביותר מאליהם – כגון מספר דומיינים מקשרים ומספר קישורים נכנסים – הפיצ'ר מציג גם נתונים גרפיים. מעולה לכל מי שרוצה וחייב בעצם לדעת האם קצב יצירת הקישורים נמצא בעלייה או בירידה. כמו כן ניתן לראות כמה קישורים חדשים נוספו, וכמה נמחקו ונעלמו עם חלוף הזמן.

בדיקת קישורים semrush

אין ספק שמדובר במאגר מידע גדול, מעודכן ומכובד של קישורים, ובהחלט ניתן ומומלץ להשתמש בו. לדעתי המקצועית Ahrefs מדייק הרבה יותר בכל הנוגע לקישורים נכנסים; אולי מכיוון שהוא מלכתחילה נוצר ככלי לבדיקת קישורים. בכל אופן, אם אין לכם Ahrefs אז גם סמראש בהחלט נותן עבודה. עדיף על כלום.

בנוסף לבדיקת קישורים, הקטגוריה הזו מציעה עוד כמה אפשרויות נחמדות: בדיקת "רעילות" של קישורים (Backlink audit), כלי לבניית קישורים (Link building tool) שמציע עד 2,000 אופציות חדשות שאולי לא הכרתם וכן הלאה.

פיצ'רים נוספים שכדאי להכיר

  • קידום לוקאלי – Local SEO (פחות קריטי בישראל)
  • בדיקת אתר – Site Audit
  • בדיקת נתוני On-page
  • סייען לכתיבת תוכן
  • ניטור אזכורי מותג

כמה זה עולה

מהר מאוד מבינים, גם כשמדובר רק בקטגוריות ה-SEO, שמדובר כאן במפלצת לא קטנה. כבר עכשיו נציין שהמחירים לא זולים, וזה בהחלט צפוי כאשר מדובר בכלי רחב היקף שכזה. אפילו רק בקטגוריות הקשורות ל-SEO יש לנו מספיק פיצ'רים להשתמש בהם לאורך זמן.

המחירים נכון לעכשיו:

  • חבילת פרו – 119.95 דולר לחודש.
  • חבילת גורו – 229.95 דולר לחודש.
  • חבילת ביזנס – 449.95 דולר לחודש.

תשלום מראש לשנה מזכה אתכם בעד 17% הנחה.
מומלץ להתעדכן בעמוד המחירים, כי התמחור משתנה מדי פעם.

כפי שניתן לראות זה בהחלט לא זול, בעיקר אם אתם פרילנסרים ולא סוכנות דיגיטל או חברת קידום אתרים. כמו כן כדאי להתחשב בתדירות השימוש בכלי – אם אתם חושבים שתיכנסו לבצע בדיקות רק פעם או פעמיים בחודש, לדעתי האישית המחיר לא שווה עבור פרילנסרים ועצמאים. אם תדירות השימוש שבועית ומעלה, בהחלט כדאי.

רגע לפני סיום

כפי שצוין מראש, נגענו כאן רק בקצה המזלג מתוך מגוון אפשרויות גדול מאוד. מי שעובד עם Semrush באופן שוטף, כבר מזמן מודע ליכולותיו להתחקות אחר מתחרים, להציע אופציות חדשות ולאפשר גם לאתר שלכם לגדול ולהתפתח.

מה עדיף, semrush או ahrefs? שאלת השאלות.

כפי שציינו קודם לכן, אם יש לכם תקציב – לכו על שניהם. אתם רק תרוויחו מזה. אם אתם יכולים לבחור רק אחד, ואתם ממוקדי SEO – לכו על Ahrefs כי גם הוא ממוקד יותר בקידום אורגני. זה לא אומר שלא תצליחו להגיע לתוצאות מצוינות גם עם Semrush, שבפיצ'רים מסוימים אף עוקף את Ahrefs בסיבוב.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 4

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור