חווית המשתמש כוללת מרכיבים רבים, אבל בגדול היא מצביעה על האופן בו הגולש נהנה או לא נהנה מהאתר שלכם, מפיק או לא מפיק תועלת ממנו, נשאר לנדוד באתר או נוטש מיד, מקליק על תכנים או לא.
קידום אורגני כולל גם את התכנים והתמונות שאתם מעלים לאתר שלכם, את הקישורים וההפניות מאתרים אחרים אליכם, ואפילו את זמני הטעינה של הדפים בתוך אתר האינטרנט שלכם.
כל אלו, הם אלמנטים המשפיעים על החוויה של הגולש באתרכם. בואו נראה כיצד אפשר לשפר את חווית המשתמש לטובת הקידום האורגני.
איך משפרים את חווית המשתמש באתר לטובת ה-SEO?
אם נחשוב על זה לרגע, מה זה בעצם חוויה? זה מונח סובייקטיבי לחלוטין, מכיוון לכל אחד מאיתנו יש צרכים שונים, העדפות ומוגבלויות אשר משפיעות על החוויה שלנו בדברים שונים.
אז איך בכלל אפשר להגדיר חווית משתמש? יחד עם כך שחוויה היא מושג סובייקטיבי, אפשר בהחלט למנות מספר מרכיבים שיוצרים חוויה טובה יותר עבור הרוב המוחלט של הגולשים:
מהירות טעינה
אף אחד מאיתנו לא מעוניין להמתין זמן ארוך עד קבלת המידע המבוקש, כך שמשך הזמן בו הדפים של האתר שלכם נטענים, הוא מרכיב המתקשר ישירות לחוויית משתמש טובה יותר. המצב האידיאלי שכדאי לשאוף אליו הוא טעינה מלאה של האתר תוך פחות משלוש שניות. כל שניה, ואף חצי ממנה מעבר לכך, יובילו לאחוז גבוה יותר של גולשים שינטשו את האתר.
אם האתר שלכם מורכב, כבד ו/או מקבל הרבה מאוד טראפיק מדי יום, מומלץ לאחסן אותו על גבי שרת שמסוגל להתמודד עם העומס. אם תשתמשו בחברת אחסון אתרים לא איכותית, יקח לאתר שלכם הרבה זמן להיטען (ויתכן שאף יקרוס לעיתים מהעומס), מה שעשוי לגרום לגולשים לנטוש את האתר שלכם ולא לחזור אליו.
התאמה לניידים
סביר להניח שכבר היום רוב הגולשים באתר שלכם מגיעים אליו מהמכשיר הנייד שלהם. אם האתר שלכם לא מותאם בצורה מושלמת לצפייה מטלפון סלולרי, אתם פוגעים בחווית השימוש של רוב הגולשים שלכם, מה שבתורו מוביל לכך שהם מבלים פחות זמן באתר ומעלים את אחוז הנטישה.
כל אלו, יחד עם פרמטרים אחרים, שולחים סיגנלים לגוגל על כך שהגולשים לא מרוצים מהאתר שלכם, מה שיוביל כמעט תמיד לירידה במיקומים שלו. לכן, הקפדה על התאמת האתר למכשירים סלולריים תשפר את חווית השימוש בו עבור רוב הגולשים. גם גוגל סורקים את הרשת בעיניים של מכשיר סלולרי, כך שלא רק תשפרו את חווית השימוש של הגולשים שלכם, אלא גם של גוגל.
עיצוב נוח
חשוב להקפיד לא רק על התוכן שנמצא באתר, אלא גם על האופן שבו הוא מוצג. למשל להשתמש בפונטים בגודל שמאפשר לרוב הגולשים לקרוא ללא מאמץ (לא פחות מ-18px), להפריד בין השורות ולקצר את אורכן כדי להקל על הקריאה ולשפר את חווית המשתמש.
עניין נוסף שיכול לעזור ביצירת חווית משתמש טובה יותר הוא עיצוב נעים וקל על העין. נסו להימנע מרקעים בוהקים, במקום זאת השתמשו בצבעים ניטרליים כדי לאפשר ניגודיות טובה יותר בין הטקסט לרקע ולהקל על הקריאה.
ניווט קל
נסו להקל על הניווט של הגולשים באתר שלכם על ידי הנגשת הפוסטים והעמודים השונים עד כמה שניתן. כלל אצבע טוב הוא שכל עמוד באתר צריך להיות במרחק של עד 3 קליקים מדף הבית.
השקיעו מחשבה בבניית התפריט העליון, הפוטר והתפריט הצדדי אם יש לכם כזה. נסו לשלב בהם מידע שיהיה נחוץ לגולשים שלכם ודאגו שהכל יהיה בולט ונגיש עד כמה שניתן.
הוסיפו לינקים לפוסטים רלוונטיים בסוף כל פוסט באתר, אפשרו ניווט בין פוסטים, חיפוש וכל פעולה נוספת שיכולה לסייע לגולשים באתר שלכם למצוא את מה שהם מחפשים, כמה שיותר מהר ובמאמץ מינימלי.
תוכן עשיר
אל תסתפקו רק בתכנים מבוססי טקסט. נסו להוסיף תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקות, טבלאות, בולטים ומה שאפשר על מנת להעשיר את התוכן באתר שלכם. גם הגולשים וגם גוגל אוהבים עמודים עם מדיה עשירה ומגוונת.
חוויה נעימה
חווית משתמש כשמה כן היא – חוויה. נסו להעניק לגולשים שלכם חווית גלישה נעימה על ידי הימנעות ממודעות פולשניות, באנרים שמשתלטים על כל המסך ופעולות שעשויות לגרום להם לא לחוש בנוח.
אל תנסו למכור לגולשים שלכם מוצרים שאינם קשורים למה שהם מחפשים, ספקו להם בטחון על ידי הגדרת תעודת SSL באתר, פרטו את תנאי השימוש, המשלוח ואחריות במידה וזה רלוונטי.
חווית משתמש איכותית תורמת לקידום אתרים אורגני בגוגל
בשורה התחתונה, האלגוריתם של גוגל מחפש איכות. אם הגולשים מגיעים לאתר שלכם ונשארים בו, עוברים בין העמודים השונים, קוראים, משתפים, יוצרים קשר, רוכשים או נרשמים לרשימת התפוצה שלכם – סימן שהם מרוצים ממה שהם רואים.
האלגוריתם ההולך ומשתפר של גוגל, מוצא כל הזמן דרכים נוספות למדוד את מידת שביעות הרצון של הגולשים מהאתר שלכם. בהתאם לחוויה שלהם, הוא יתגמל או יפגע בקרדיט שהאתר מקבל בתוצאות החיפוש.
מלבד זאת, קיימות דרכים נוספות לשפר את חווית המשתמש, ותמיד מומלץ להיעזר באנשי מקצוע כדי לעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר. אולי הגישה אל קופת הרכישה לא ברורה? אולי ניתן לבצע אופטימיזציה לזמני טעינת דפי האתר? בדקו עם חברת קידום אתרים מקצועית לגבי הנושאים הללו, ותופתעו כמה האתר שלכם עשוי להרוויח משיפור חוויות המשתמש.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו