מה התדירות הרצויה לפרסום תכנים באתר מבחינת קידום אורגני והאם זה בכלל משנה?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

כל מי שעוסק בקידום אתרים כבר יודע שתוכן הוא המלך. האלגוריתם של גוגל סורק ומעבד תוכן בצורה הטובה ביותר, מה שמאפשר לו להבין ולדרג את האתרים בהתאם. אך מה לגבי תדירות פרסום התכנים באתר? האם יש הכרח לפרסם תוכן חדש על בסיס יומי, שבועי או חודשי? אולי בכלל לא משנה באיזו תדירות נפרסם, כל עוד נגיע להיקף התוכן הרצוי? בואו נבחן את זה.

באיזו תדירות מומלץ לפרסם תוכן חדש באתר?

התשובה, כמו בהרבה נושאים הקשורים לקידום אתרים, היא – זה תלוי. רוב מקדמי האתרים יאמרו שפוסט בשבוע הוא המינימום המומלץ, אחרים יסתפקו באחד – שניים בחודש ואחרים יאמרו שרצוי לפרסם פוסטים חדשים פעמיים ואף שלוש בשבוע.

כשמנסים לקבוע מהי התדירות האידיאלית לפרסום תוכן חדש באתר, הדרך הכי טובה לגשת לזה היא לשאול את עצמכם את 4 השאלות הללו:

מה המטרה העיקרית שלנו?

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה מטרת פרסום התכנים? האם אתם רוצים לפרסם פוסטים שאמורים להתברג על מילות חיפוש נוספות שיזרימו טראפיק לאתר? האם אתם רוצים לבנות את המוניטין של המותג כמומחה בתחומו באמצעות תוכן? אולי לעדכן בחדשות מהתחום שלכם או לשתף מקרי בוחן והצלחות?

התשובות לשאלות הללו יוכלו לתת כיוון כללי לכמות וסוג התוכן שתרצו ליצור. למשל אם המטרה היא להתברג על מילות מפתח נוספות, תצטרכו לבצע מחקר מילות מפתח, להבין מה מעניין את הגולשים שלכם ולהעריך את כמות התוכן שתוכלו להפיק. בהתאם לכמות התוכן שתרצו להוסיף לאתר, ולטווח הזמן שבו תרצו לעשות זאת, תוכלו לבחור את תדירות פרסום התוכן באתר שלכם.

מה עושים המתחרים המובילים בתחום?

אם אתם פועלים בתחום שבו יש עדכונים וחדשות באופן שוטף, תצטרכו גם אתם לעמוד באותו קצב ואולי אף לפרסם בתדירות גבוהה יותר משל המתחרים המובילים, על מנת לסגור את הפער בין כמות התוכן שיש לכם ולהם באתר.

לעומת זאת, אם מדובר בתחום סטטי יחסית, תדירות הפרסום יכולה לעמוד על פוסט או שניים בחודש ואף פחות מכך. כאמור האינדיקציה הטובה ביותר תהיה לעקוב אחר פעילות המתחרים שלכם ולשאוף לסגור את הפער בכמות התכנים בהקדם האפשרי.

האם יש לנו אתר חדש או ותיק ומבוסס?

אם יש לכם אתר חדש שעלה לאוויר עם מספר עמודי תוכן מצומצם או חנות מוצרים, ללא תוכן נוסף, כדאי יהיה לכם לפרסם תוכן בתדירות הגבוהה ביותר שתוכלו. הסיבה לכך היא שגוגל אוהב ״מותגים״ – אתרים אוטורטיביים עם תוכן מקיף ומקצועי בתחום עיסוקם. כדי להתקדם בתוצאות האורגניות, תצטרכו להפוך למותג בעיני גוגל ואת זה עושים עם הרבה תוכן.

לכן תדירות הפרסום במקרה הזה תלויה בעיקר במשאבים שלכם. אם יש באפשרותכם לפרסם על בסיס יומיומי – לכו על זה. לעומת זאת, אם כבר יש לכם את ותיק ומבוסס עם עשרות או מאות עמודי תוכן איכותיים, ייתכן שלא יהיה לכם צורך לפרסם תוכן חדש לעיתים קרובות מדי. יכול מאוד להיות שאף תרוויחו יותר מעדכון תוכן שכבר קיים באתר שלכם.

באיזו תדירות הקהל שלנו מצפה לעדכונים?

בהנחה וכבר יש לכם כמות סבירה של תוכן באתר ואתם שואלים את עצמכם באיזו תדירות כדאי לכם לפרסם תכנים חדשים באתר, יהיה זה נבון להקשיב לצרכים של קהל היעד שלכם. אם אתם מנהלים חנות שמוכרת ציוד לחיות מחמד, קהל היעד שלכם אולי ישמח לראות פוסטים שסוקרים סוגי אוכל שונים וחדשים, התפתחויות בתחום החיסונים לכלבים ולחתולים או משחקים חדשים שיכולים להעסיק את חיית המחמד.

אם זה המצב, תוכלו לפרסם תוכן חדש באתר ברגע שיש משהו שאפשר לחדש לגביו. כך גם תתנו את המענה הטוב ביותר לקהל היעד שלכם וגם תוסיפו תוכן חדש לאתר בתדירות טבעית. אם אתם עוסקים בתחום פחות ״סקסי״, ייתכן שקהל היעד שלכם בכלל לא מצפה לקרוא על נושאים חדשים באופן שוטף. במקרים כאלה, גם פרסום בתדירות של מספר פוסטים בודדים בשנה יכולים להספיק.

מה באמת חשוב בקידום אתרים אורגני?

בסופו של דבר, תכנים אמנם יכולים לעזור בקידום האתר באופן אורגני, אך קידום אתרים מושפע מדברים נוספים כמו רמת האופטימיזציה הכללית של האתר, חווית המשתמש בו, מידת הידידותיות שלו למובייל, אתרים אחרים אשר ממליצים ומפנים אליו באמצעות קישורים, ועוד.

התדירות שבה תפרסמו תוכן באתר היא רק עוד פרמטר מתוך כ-200 שיכריעו היכן יופיע האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. לכן, אם יש לכם יכולת לפרסם תוכן איכותי בתדירות גבוהה – עשו זאת, זה יכול רק לעזור. אם לא, אל תדאגו לגבי זה יותר מדי. פרסמו בתדירות שמתאימה לכם ושימו דגש על איכות במקום כמות. גם גוגל וגם הגולשים יעריכו את זה יותר.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור