שיפור יחס המרה (CRO) – הדרך להפיק יותר מהמבקרים באתר שלכם

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

ישנן טכניקות שונות אשר עוזרות לעודד את גולשי האתר לבצע רכישה, להירשם לניוזלטר או לבצע פעולה מסויימת שאתם מעוניינים שהם יבצעו בעודם גולשים באתר שלכם. מה עושים אם לא מספיק אנשים נרשמים לניוזלטר באתר? ומה עושים אם יש לנו אתר מכירות אבל יחסי ההמרה עומד על פחות מחצי אחוז?

באופן כללי, אתרי איקומרס (אתרי מכירות אונליין) ממירים בממוצע ביחס של עד 3%. במילים פשוטות, אם לאתר מכירות און ליין כלשהו ישנם 1,000 גולשים ביום, אז 10-30 אנשים אמורים לבצע רכישה או לכל הפחות להירשם לניוזלטר או ליצור איתכם קשר.

לא פעם, אתרי אינטרנט סובלים מיחסי המרה נמוכים, ויש כמה דברים שניתן לעשות כדי לנסות לשפר את יחסי ההמרה באתר שלכם. רצוי תמיד להיות עם האצבע על הדופק ולדגום, בעזרת כלים שונים שמיד נדבר עליהם, את יחסי ההמרה באתר, את ההתנהגות של הגולשים (היכן הם נוטים לנטוש את האתר, האם יש נקודה בעייתית שגורמת לעזיבה?) ועוד.

איך משפרים יחס המרה באתר

A/B Testing

השיטה הותיקה ביותר בספר. מדובר למעשה בניסוי וטעיה, כאשר במהלך בדיקת A/B Testing בודקים גרסאות שונות של עיצובים, טקסטים, מחירים ועוד. רואים גרסה כלשהי שמצליחה להעלות את אחוזי ההמרה? מצוין, הגרסה הזו תישאר באתר ונמשיך לנסות אלמנטים נוספים. הגרסה שניסינו לא הביאה לשינוי חיובי ניכר? אפשר להמשיך הלאה לניסיון נוסף.

הדגש החשוב ביותר לביצוע A/B Testing הוא להתחיל בקטן. אל תשנו יותר מאלמנט אחד בכל בדיקה והשתדלו לא לבצע שינויים גרנדיוזים, אלא אם ניסיתם את כל מה שעלה בדעתכם וזה לא צלח. תתפלאו לראות איך שינוי של רוחב שורה, גודל הטקסט, צבע הרקע או כמה מילים במשפט – יכולים לעשות פלאים ליחס ההמרה באתר.

נתוני גוגל אנליטיקס

דרך יעילה נוספת שמשתמשים בה בתהליך CRO לשיפור יחס המרה באתר היא למידה מנתוני גוגל אנליטיקס. כל בעל אתר שרוצה לדעת איך האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלו, עושה שימוש בכלי כגון גוגל אנליטיקס. כלים אלו מאפשרים לנו לצבור ולנתח מידע רב על התנהגות הגולשים בדפי האתר השונים ועל סמך המידע הזה, לשפר את יחסי ההמרה באתר.

עמודים עם אחוז נטישה גבוה בגוגל אנליטיקס
עמודים עם אחוז נטישה גבוה בגוגל אנליטיקס

למשל ניתן לזהות בקלות עמודים שיש בהם אחוז נטישה גבוה, כלומר הגולשים מגיעים לעמוד, לא מבצעים שום פעולה ויוצאים מהאתר. אלו הם עמודים שנרצה לתת להם דגש כחלק מתהליך ה-CRO מכיוון שהם פוגעים ביחס ההמרה. בחלק מהמקרים ההמלצה תהיה לשפר את העמודים הללו בצורה כזאת או אחרת ובמקרים אחרים עדיף יהיה להוריד את העמודים מהאוויר ולוותר על הטראפיק הלא רלוונטי שהם מביאים לאתר.

מפות חום והקלטות מסך

בניגוד לכלים בסיסיים למדידת התנהגות הגולשים באתר, כגון גוגל אנליטיקס ודומיו, מפות חום מספקות לנו מידע מפורט יותר על התנהגות הגולשים וממש מראות לנו היכן הגולשים הקליקו עם העכבר, עד לאן הם גללו ועוד. רוב הכלים הללו אף יודעים לבצע הקלטה של סשנים שלמים של הגולשים באתר ולהראות לנו מהתחלה ועד הסוף את כל מה שעשה הגולש באתר.

מפת חום בטופס צור קשר
מפת חום בטופס צור קשר

באמצעות שימוש במפות חום והקלטות מסך, ניתן לראות בבירור באיזה חלק באתר עשויים להיות כשלים בניתוב של הגולש, היכן הגולשים מנסים ללחוץ ולא מצליחים, איפה חסר קישור שאולי הם מחפשים ולא מוצאים וכדומה. נקודה משמשת נוספת היא שישנם כלים מעולים שניתן להשתמש בהם בחינם.

אחד מהם הוא Hotjar שאמנם מציע גרסה מורחבת בתשלום אך גם לא מעט פיצ'רים בגרסה החינמית. כלי נוסף הוא יאנדקס מטריקה שהוא המקבילה של חברת יאנדקס לאנליטיקס של גוגל, רק עם יכולות נרחבות יותר הכוללות בין היתר את הפיצ'רים שהזכרנו לעיל.

מבט לעתיד

איך שאנחנו רואים את הדברים, תחום ה-CRO הולך ותופס תאוצה, כאשר כבר היום אנחנו יודעים ברמה גבוהה של ודאות שכל חברות הטכנולוגיה הגדולות עושות כל מה שהן יכולות כדי לשפר את יחסי ההמרה שלהם. כבר היום ישנם אלגוריתמים מתקדמים אשר מודדים את ההתנהגות שלנו בתור משתמשים ומנסים לשפר את החוויה שלנו כדי להגדיל את יחס ההמרה.

לדוגמה, ישנן שיטות למדוד את תנועת העיניים, כדי לראות היכן אנשים מתעכבים, על מה הם מדלגים ועוד. לא יהיה זה מופרך לשער שבעוד כמה שנים נוכל למדוד ולהעריך את הרגשות של הגולשים, כדי לראות מה מפעיל אותם, מה מרגש, מה גורם להם להתאכזב ולנטוש האתר וכו'.

לסיכום

אם אתם משקיעים בקידום האתר שלכם ורוצים להוציא יותר מהגולשים שכבר מגיעים אליכם, אנו ממליצים להיכנס לעומק תחום ה-CRO. כמעט תמיד עדיף לעשות זאת עם חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה, אשר כבר יש בידיה את הכלים הנחוצים והניסיון הדרוש כדי לחבר הכל בצורה הטובה ביותר.

יחד עם זאת, תוכלו להתבסס על שלושת הדרכים היעילות ביותר לשיפור אחוזי המרה אשר הזכרנו בפוסט הזה, ולעשות הכל בעצמכם. זכרו שמשך הזמן הדרוש להסקת מסקנות, תלוי בכמות המבקרים באתר שלכם. אי אפשר להגיע למסקנה חד משמעית על סמך 50 מבקרים. לכן אם אין לאתר שלכם טראפיק משמעותי, התהליך יארך זמן רב יותר. אם האתר שלכם מקבל מאות ואף אלפי גולשים מדי יום, תוכלו להגיע למסקנות חותכות תוך ימים בודדים.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור