כוונת חיפוש בקידום אתרים: מה זה ואיך מתאימים את עמודי האתר לכוונת החיפוש של הגולשים?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

כוונת חיפוש היא הסיבה לכך שמבצעים חיפוש מלכתחילה. זה מה שהמשתמש מחפש כאשר הוא נעזר במנוע חיפוש כגון גוגל. אז איך מזהים את כוונת החיפוש ואיך עושים אופטימיזציה בהתאם?

חשיבותה של כוונה

רלוונטיות היא שם המשחק בתוצאות החיפוש, בין שאר הפרמטרים הדרושים ל-SEO. אם נרצה טראפיק ומיקומים בגוגל, התוכן שלנו יהיה חייב להיות הרלוונטי ביותר עבור שאילתת החיפוש. הדבר הראשון שזה אומר הוא להתאים את התוכן לכוונת המחפש.

לדוגמה אם נחפש "רכב SUV מומלץ", נקבל תוצאות שמציגות השוואות וביקורות בנושא רכבי SUV באופן כללי – אבל לא עמוד של דגם ספציפי (בעיקר באנגלית, גוגל עדיין קצת צולע בעברית בהשוואה לשפות לטיניות). גוגל מבין שהמשתמש / הצרכן רוצה מידע בשלבי ההתחלה, ורק לאחר מכן יחליט האם ומה לקנות.

תוצאות חיפוש בגוגל

דוגמה נוספת – אחד העמודים באתר ahrefs סבל מביצועים נמוכים. לאחר בדיקה של כוונת החיפוש בביטוי מסוים, התברר שיש כוונה סמויה – המשתמשים רוצים לקבל כלי חינמי (למרות שזה לא מבוטא באופן מפורש בביטוי עצמו). לאחר שבוצעה ההתאמה לכוונת החיפוש החדשה, הטראפיק האורגני לעמוד קפץ ביותר מ-500 אחוז תוך פחות מחצי שנה.

איך מזהים כוונת חיפוש ועושים לה אופטימיזציה?

בקידום אתרים נהוג לקבץ את מילות המפתח לשלוש קבוצות, בכל הנוגע לכוונת חיפוש:

  • ביטויי מידע – המחפש רוצה ללמוד משהו.
  • ביטויי רכישה – המחפש רוצה לקנות משהו.
  • ביטויי ניווט – המחפש רוצה למצוא אתר ספציפי.

למרות זאת, מדובר בחלוקה מאוד כללית ומעורפלת מכדי להיות שימושית בכל מצב. לדוגמה, הביטוי "מכונת קפה מומלצת" הוא שאילתה מסוג מידע, זאת מכיוון שהמחפש בבירור רוצה להבין אבל עדיין לא לקנות. מצד שני, זה לא אומר לנו דבר אודות מה המחפש באמת רוצה.

  • האם הוא רוצה לקרוא מאמר בבלוג או לראות סרטון?
  • האם הוא רוצה רשימה של האפשרויות הטובות ביותר, או המלצה / סקירה על אפשרות אחת?
  • האם יש לו העדפה מסוימת כאשר הוא מחפש המלצות?

כמעט בלתי אפשרי לתת מענה לכוונת החיפוש, בלי שניתן לענות על השאלות הללו. ואם לא ניתן מענה לכוונת החיפוש, קטנים הסיכויים שהצליח להתברג במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.

במקום השיטה הזו, ניתן להשתמש במתודה חדשה ויעילה יותר לסיווג כוונת חיפוש.

שלב 1 – התאמת התוכן לסוג החיפוש

כוונת החיפוש נחלקת לשלושה קטגוריות מובחנות:

  • סוג התוכן
  • צורת התוכן
  • נקודת המבט של התוכן

הרעיון כאן הוא לבדוק את תוצאות החיפוש, ולברר אילו סוגים של תכנים מוצגים עבור השאילתה. לדוגמה, אם רוב התוצאות הן מאמרי הסבר מסוג "איך עושים", תצטרכו ליצור מאמר מעמיק מאותו סוג. כמובן שלא נעתיק אחד לאחד מהמתחרים, אלא נבין את הרעיון הכללי ונפעל לפיו.

סוג התוכן
כשמו כן הוא, מדובר בסוג העיקרי של התוכן: מאמר בבלוג, וידאו, עמוד מוצר, עמוד קטגוריה ועוד.

לדוגמה אם נחפש "טבעות נישואין", נוכל לראות שכמעט כל התוצאות הן עמודי קטגוריה של מוצרים. לעומת זאת אם נחפש "פתיחת סתימה בכיור" רוב התוצאות יהיו מאמרי הסבר או סרטוני הסבר. זו המהות של התאמת סוג התוכן לכוונת החיפוש.

צורת התוכן
הצורה, או הפורמט, תקפים בדרך כלל למאמרי ידע ולא לסוגים אחרים של תוכן. לדוגמה: מאמרי "איך עושים", מדריכי צעד אחר צעד, רשימות, סקירות, השוואות ועוד.

אם נחפש "מדפסות מומלצות" נוכל לראות סוגי תוכן שהצורה השלטת בהן היא רשימות או השוואות. המשתמש מחפש אפשרות להשוות בין מוצרים שונים, כדי לקבל החלטה בסופו של דבר.

נקודת המבט של התוכן
מה הדבר הכי חשוב למשתמש בעת החיפוש? זה יכול להיות למשל "מדפסות מומלצות 2023". הוספת התאריך מספקת פרמטר חשוב – לא כל מדפסת מספיק טובה, אלא אך ורק מדפסות משנה ספציפית.

שלב 2 – בחירת הנושאים ונושאי המשנה

כדי לתת מענה מלא לכוונת החיפוש, תצטרכו לכסות את הנושא הנדון בצורה מעמיקה ככל היותר. שילוב של נושאי משנה בתול הנושא הראשי, יכול להיות דרך מעולה לעשות זאת.

ראשית – בדקו את המצב אצל המתחרים עבור השאילתה הרלוונטית, רצוי בדף התוצאות הראשון. סממנים דומים באחוז גבוה מהתוצאות, יכולים לספק רמזים אודות מה המשתמשים מצפים למצוא כשהם מבצעים את החיפוש.

במקרה של ביטוי כגון מדפסות מומלצות, לעיתים המוצרים נחלקים למספר תתי קטגוריות (למשל: מדפסת מסוג X כולל חיבור wifi). זה יכול לספק לנו רעיונות לנושאי משנה / קטגוריות משנה שכדאי לשלב גם אצלנו, וזאת כדי לא לפספס חיפושים נוספים ש"רוכבים" על הנושא העיקרי.

שנית – ניתן ורצוי לעשות מחקר פערי תוכן עבור דפים ספציפיים. כאן יש להשתמש בכלים ייעודיים כגון ahrefs או semrush ודומיהם. פערי התוכן יגלו לנו מה קיים אצל המתחרים מבחינת מילות מפתח, נושאים ועוד – ואז נוכל לשלב אותם גם אצלנו.

למשל נניח שאנו מחפשים באנגלית best air fryer. נקליד את הביטוי בכלי הייעודי ונבקש לבצע בדיקת פערים. במקרה הזה ניתן לראות שהכלי מציע עוד סוגים של מוצרים / קטגוריות משנה, שניתן לשלב בתוכן שאנו יוצרים אצלנו.

לפי הדוגמה המוצגת כאן ניתן לשלב נושאים נוספים כגון התייחסות למוצר לפי תקציב, מוצר לפי הספק או כל מאפיין אחר שמופיע ברשימה.

אופציה נוספת היא להתייחס לתנודתיות במיקומים של הביטוי. אם גרף המיקומים עולה ויורד בחדות כל הזמן, כנראה שאין כאן כוונת חיפוש ברורה מדי. לעומת זאת, גרף שטוח יחסית מעיד על יציבות גם בכוונת המחפש.

בדיקת פערי תוכן ומילות מפתח

רגע לפני סיום

לכאורה, כוונת החיפוש היא דבר מאוד מובן מאליו. "ברור!" שצריך להתייחס לנושא ולתת מענה בהתאם. אבל לפעמים כוונת החיפוש לא כל כך ברורה, ויש מצבים בהם היא סמויה לחלוטין.

קחו בחשבון שלעיתים יחלוף זמן עד שתפענחו עוד כוונות חיפוש חדשות שכלל לא הייתם מודעים לקיומן בזמן הקמת העמוד. למעשה, ככה בדיוק עובדים עם קונסולות החיפוש של גוגל – נכנסים לדוח הביצועים, ובודקים אילו עמודים מקבלים הרבה חשיפות אבל מעט קליקים. לאחר בוחנים את הביטויים הרלוונטים בדוח, ניתן לבצע התאמות לכוונות חיפוש נוספות.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 4

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור