פרמטרים מרכזיים לקידום אתרים בגוגל

אלו הם 16 הפרמטרים המרכזיים אשר משפיעים יותר מכל על מיקום האתר שלכם בגוגל

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 11 דקות

הגעה למקומות הראשונים בגוגל היא ללא ספק השאיפה הראשונה והראשית של כל בעל עסק בשיווק באינטרנט. להיות מדורג ראשון או לפחות בין הראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל הפך להיות סמל סטטוס. דירוג זה לא רק יניב לכם את רוב התנועה האורגנית של הגולשים המחפשים ביטויי מפתח הקשורים לעסק שלכם (שזה למעשה הרבה לקוחות פוטנציאליים) אלא גם ימצב אתכם כמומחים או כחברה חזקה בתחום שלכם. כלומר קידום אורגני משפיע גם על תנועת הגולשים והגעת לקוחות וגם תורם למוניטין של העסק ולמיתוג שלו מול המתחרים.

כדי להתקדם במנוע החיפוש של גוגל צריך להשקיע במכלול פרמטרים הנכנסים תחת ההגדרה של "קידום אתרים אורגני". לפי גוגל ישנם מאות פרמטרים המשפיעים על האופן שבו גוגל מדרג אתרים בתוצאות החיפוש. מלבד כמה מהנדסים אי שם במשרדי גוגל אף אחד בעולם לא יודע את מכלול הפרמטרים המשפיעים על הקידום, אך חלקם בהחלט ידועים הודות לניסיון בשטח ולא מעט ניסוי וטעיה. בפוסט הזה נחלוק אתכם את 16 הפרמטרים אשר מניסיוננו הם המשפיעים ביותר על דירוג אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.

הפרמטרים שנציג בפניכם כאן לא יהיו מחולקים לפי קבוצות מסוימות או סדר חשיבות. כל הפרמטרים בפוסט חשובים וככל שתוכלו לתת את הדעת על כמה שיותר מהם – כך ייטב.

#1 – כותרות העמודים

כותרת האתר (META TITLE) היא אחד הדברים הקלים לשינוי אך גם החשובים שבהם. כאשר אתם בונים אתר אתם תצטרכו לתת שם לאתר ותיאור. בשם האתר בחרו לשלב את מילת המפתח המרכזית שאתם מקדמים. אם אתם חברת קידום אתרים למשל – שלבו את הביטוי "קידום אתרים" בתוך הכותרת של האתר שלכם. אם אתם יכולים לעשות זאת כאשר מילת המפתח הזו היא זו שמתחילה את הכותרת שלכם אז מה טוב. כמובן שכותרת זו תופיע ככותרת המייצגת את האתר שלכם בגוגל וביתר מנועי החיפוש ולכן חשוב שהכותרת גם תהיה מעניינת ומושכת ולא כותרת סתמית שכוללת רק את הביטוי.

#2 – כותרות בתוך התוכן

לכותרות בתוך כל עמוד באתר שלכם גם כן יש כוח משמעותי. ברמה הטכנית הכותרות מחולקות לפי H1 עד H6 כאשר H1 היא בדרך כלל תהיה הכותרת הראשית של אותו עמוד, כותרות H2 יהיו כותרות המשנה וככל שהמספר גדל כך הכותרות הינן בעלות חשיבות פחותה. על פי שיש 6 רמות של חשיבות לכותרות, בדרך כלל לא תמצאו יותר מ-3-4 סוגים של כותרות באתר/עמוד אינטרנט נתון.

עמוד בסיסי של שירות, אודות או פוסט מסוים באתר כלשהו בדרך כלל יכללו כותרות H1 ו-H2. בכל עמוד יש רק כותרת H1 אחת ואילו כותרות H2 יהיו כותרות המשנה לאורך התוכן. אם יש כותרות H3 ו-H4 אלה בדרך כלל יהיו בתפריטים צדדיים או בתפריט התחתון של האתר. כדאי לכלול את ביטוי המפתח המרכזי של אותו עמוד (שימו לב – ביטוי מרכזי של אותו עמוד לא הביטוי המרכזי של דף הבית) בכותרת H1 של העמוד, באחת מכותרות המשנה בעמוד ומספר פעמים במהלך המאמר אך לא בהגזמה מה שמוביל אותנו לפרמטר הבא.

#3 – צפיפות מילות מפתח

בכל עמוד/פוסט שאתם מעלים לאתר שלכם יש ביטוי מרכזי שאתם רוצים לקדם לאותו עמוד. לדוגמה אם אתם חברת הדברות וכתבתם מאמר "הדברת נמלים בשיטת עשה זאת בעצמך" אז כמובן שהביטוי הראשי פה יהיה ככל הנראה הדברת נמלים. כדי שהבוט של גוגל יבין שזהו הנושא העיקרי מן הסתם שתצטרכו לחזור על הביטוי הזה מספר פעמים במהלך המאמר. ככל שהמאמר ארוך יותר תצטרכו לחזור יותר פעמים אך לא בהגזמה. מניסון שלנו, מומלץ לשלב את הביטוי המדויק במינון של 1% עד 2% ביחס לכמות המילים במאמר. כלומר במאמר של 400 מילים באתר שלכם מומלץ לחזור על התוכן 4-8 פעמים (לפחות 4 חזרות ולא יותר מ-8 חזרות).

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  איך לכתוב פוסטים לאתר שלכם שגם הגולשים וגם גוגל יאהבו?

#4 – חיפושי בראנד

גול שואף להציג תמונת מצב נאמנה למקור (המציאות) בתוצאות החיפוש שלו. אם האתר שלכם מייצג חברה גדולה ומוכרת, גוגל רוצה לתת לכם עדיפות על פני מתחרים חדשים ואנונימיים יותר תוצאות החיפוש. איך גוגל יודע להגיד אם אתם מותג גדול או לא? הרבה בזכות היקף החיפושים של שם העסק שלכם בגוגל. זאת הסיבה שאנו ממליצים מאוד להשקיע מאמץ ולעודד אנשים לחפש אתכם בגוגל. ודאי שמתם לב שלאחרונה מציף אותנו גל פרסומות בטלוויזיה וברדיו שבסופו אנו נקראים לחפש את xyz בגוגל. זהו לא צירוף מקרים אלא מלאכת מחשבת שכן ככל שיחפשו אתכם יותר – כך גוגל יתן לאתר שלכם קרדיט רב יותר בתוצאות החיפוש.

#5 – התאמת האתר לנייד

מכיוון שרוב האנשים היום גולשים ברשת באמצעות הסמארטפון, יהיה זה פספוס אדיר מבחינתכם לוותר על חלק הארי של הקהל שלכם ולא להתאים את האתר למובייל. יתר מכך – גוגל עבר לסרוק את רוב הרשת בעיניים של גלישה סלולרית, כך שאם האתר שלכם לא יהיה מותאם למובייל הבוט של גוגל יזהה זאת ויוריד אתכם בדירוגים משמעותית. ברוב המקרים בניית אתר בטכנולוגיה רספונסיבית (פריסה מותאמת באופן אוטומטי למסכים בגדלים שונים) תיתן מענה לנושא. למעשה גם ללא קשר ישיר לקידום האורגני זה בהחלט משהו שאתם רוצים לדאוג לו.

#6 – מפת אתר

אוקי זה אולי קצת טכני אבל מדובר בקובץ XML הנקרא גם מפת אתר, או sitemap באנגלית. מדובר בקובץ שניתן להרכיב אותו ידנית או להיעזר בכלי כזה או אחר להכנה שלו. לצורך העניין תוכלו להכין אותו בקלות באמצעות תוסף וורדפרס למשל. במידה ואתם מכינים אותו ידנית או באמצעות כלי חיצוני תצטרכו להעלות אותו ידנית לתיקיית האתר שלכם בשרת. מדובר בקובץ שמציג קישורים לכל העמודים באתר שלכם, לפי היררכיית התוכן שאתם בונים לאתר שלכם. אם היררכיית התוכן שלכם באתר גם ככה טובה אז גוגל כבר יסרוק את כל עמודי האתר שלכם אבל תמיד טוב שיש קובץ כזה בתיקיית האתר שלכם. תוכלו בקלות לעדכן את גוגל בקובץ מפת האתר שלכם באמצעות גוגל סרץ' קונסול.

#7 – שם הדומיין שלכם

שם הדומיין וההיסטוריה שלו יכולים להשפיע רבות על מידת ההצלחה של פרוייקט קידום אתרים. מה בדיוק צריך לדעת? ראשית שם הדומיין – ביטוי מפתח המשולב בדומיין מגדיל את הרלוונטיות שלו לתחום המקודם. גם לאורך הדומיין, הסיומת שלו ומבנהו (עם מקף או בלי? יותר ממקף אחד?) יש השפעה. בנוסף לכך ותק הדומיין משחק תפקיד חשוב לטוב ולרע. אם אתם קונים דומיין ותיק, ישנם מקרים בהם הדבר יהיה עדיף על רכישת דומיין חדש, בהנחה והוא הספיק לצבור כוח ומוניטין חיובי מגוגל לאורך השנים. מצד שני אם אותו דומיין קודם בצורה ״שחורה״ ובוצעו עליו מניפולציות שונות מצד בעליו הקודמים – הדבר עלול להיות בעוכריכם. לכן העדיפות היא לדומיין קצר ונקי ככל הניתן, ללא תווים מיותרים, עם מילת המפתח העיקרית בתוכו וסיומת רלוונטית למדינת היעד (למשל בישראל העדיפות היא ל-co.il ובחו״ל ל-com).

#8 – מהירות הגלישה באתר

פרמטר חשוב מאוד שמשפיע על שביעות רצון הגולשים באתר, על אחוז הנטישה, זמן השהייה וכתוצאה מכך על הקידום האורגני של האתר. מהירות הטעינה של האתר מושפעת מהרבה מאוד גורמים. לעתים רבות יש שאריות קבצים או קבצים כבדים המכבידים על השרת. אם מיציתם את מכסת המקום שלכם בשרת גם כן יכולות להיות הפרעות בגלישה באתר וטעינה איטית מאוד שלו. שרת אחסון שנמצא רחוק (לא בישראל) יכול גם כן להיות אחת הסיבות לאיטיות הטעינה של האתר אם כי יש שרתים בחו"ל שעדיין מספקים זמן טעינה מהיר מאוד. קבצי תמונות כבדים, סקריפטים ועוד – שיכולים להאט את האתר. כדאי לבצע בדיקה בכלי Page Speed Insights של גוגל או בכלי אחר ולבחון כיצד לשפר את מהירות טעינת האתר.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  7 דרכים להמרת מבקרים באתר - למבקרים רשומים

#9 – אופטימיזציה של תמונות באתר

בהרבה אתרים יש לפעמים עשרות או מאות תמונות. בין אם מדובר בגלריות למיניהם, תיק עבודות או תמונות שמשתפים בתור תמונת נושא לפוסט או אינפוגרפיקה בתוך פוסט. כדאי לעשות אופטימיזציה לתמונות, מה שרוב בעלי אתרים מזניחים. זה יעזור לכם להתקדם גם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל-תמונות וגם בתוצאות האורגניות הרגילות. זה יעזור לשפר את הסמכות של הדף שלכם סביב ביטוי מפתח מרכזי או מקבץ וורסיות של הנושא המדובר באותו עמוד. תגיות התמונה נקראות תגיות ALT.

#10 – אבטחת האתר

גוגל שמה דגש חשוב מאוד בכל הקשור לאבטחת האתר. ישנם לא מעט האקרים מסביב לעולם שפורצים לאתרים, שותלים בהם תכנים בעייתיים או גונבים מידע מהגולשים. במקרים רבים בעלי האתר אפילו לא מודעים לכך שהוא נפרץ. באתרים שדורשים הרשמה או שימוש בכרטיס אשראי לצורך הזמנה אונליין למשל מדובר נושא רגיש במיוחד ולכן חשוב מאוד לאבטח את האתר בכל דרך.

כמו כן גוגל הצהירה כבר ב-2017 כי תיתן עדיפות לאתרים בעלי תעודת SSL ומנגד תסמן ותזהיר את הגולשים מפני אתרים לא מאובטחים. לכן הקפידו לוודא שבאתרכם מותקנת תעודת ssl והחיבור בו מאובטח. מרבית חברות האחסון מציעות כיום תעודת SSL בחינם לאתרים המאוחסנים דרכם לכן כל שנדרש הוא פעולה קטנה בשרת וכתובת האתר שלכם יהפוך מ-HTTP ל-HTTPS מה שיעניק לו את סימן המנעול הירוק המבוקש.

#11 – גוגל לעסק שלי

פתיחת כרטיס בגוגל לעסק שלי יאפשר לכם לתת לגוגל מידע יותר ברור על העסק שלכם ולחבר את אתר העסק שלכם לתעודת הזהות שתבנו עבורו בתוך גוגל. כמו כן תוכלו להיעזר בגוגל מיי ביזנס על מנת להעשיר את תוצאות החיפוש שלכם בגוגל ולייצר סיכוי להתברג באחת משלוש התוצאות הלוקאליות עבור חיפושים רלוונטיים. גוגל לעסק שלי גם יאפשר ללקוחות שלכם לדרג אתכם כאשר הדירוגים הללו יהיו גלויים בתוצאות החיפוש. בנוסף תוכלו להעלות בו עדכונים רלוונטיים, להציג את פרטי יצירת הקשר שלכם, שעות הפעילות, כתובת, תמונות ועוד. מדובר בכלי חשוב אשר עוזר לבנות את הסמכותיות שלכם וכתוצאה מכך מגדיל את סיכויי האתר להתברג גבוה יותר.

#12 – איכות התוכן באתר

התוכן הוא חלק קריטי בהליך הקידום שלכם. מכיוון ש״איכות״ היא מילה רחבה מדי, בפרמטר זה אנו רוצים לשים דגש על אורך וייחודיות התוכן. אם אתם רוצים שהאתר שלכם יתקדם וישאר למעלה, אל תסתפקו בתכנים שטחיים באורך 300 – 400 מילה. הימים בהם גוגל היה מתרשם מכך עברו מהעולם. השקיעו בתוכן שיתן מענה אמיתי לגולש ותזכו באהבתו של גוגל. תוכן ארוך יהיה לרוב מעמיק יותר, מעניין יותר ומקיף יותר.

כאשר יש לכם תוכן איכותי באתר, הגולש יקרא יותר מהתכנים שלכם, ילמד על הנושא ויקבל עליכם רושם חיובי יותר – מה שיגדיל את הסיכוי שלו להפוך ללקוח או להמליץ עליכם הלאה. על הדרך זמן השהייה באתר שלכם יעלה (סיגנל חיובי) ואחוז הנטישה (פירוט בסעיף 16) ירד. אל תשכחו לפרוס את התוכן בצורה נעימה לעין ולשלב תמונות עם סרטונים היכן שניתן.

לגבי ייחודיות התוכן אנו כמובן מתכוונים לכך שהתוכן לא יהיה מועתק. זה לא אומר שתצטרכו להמציא מילים חדשות שלא קיימות בשפה העברית, אלא פשוט לכתוב את התוכן במילים שלכם ולא להעתיק מילה במילה מהאינטרנט. תוכלו להיעזר בכלי copyscape למשל על מנת לבדוק בקלות את ייחודיות התוכן לפני העלאתו לאתר.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  שיפור יחסי המרה באתר - הדרך להפיק יותר ממה שכבר קיים

#13 – מי עומד מאחורי האתר

גוגל אוהב לספק תוצאות איכותיות לגולשים שלו ובשל כך הוא רוצה לספק להם תוצאות של גופים שיש להם ״אבא ואמא״, אל מי לפנות ועם מי לדבר. הבוט של גוגל מתוכנת בין היתר לזהות עמודים כמו עמוד אודות, עמוד צור קשר וכן תוספים ואפשרויות יצירת קשר שונות באתר שלכם: כתובת אימייל, תוסף וואטסאפ, טפסי יצירת קשר, מספר טלפון ועוד. חשוב מאוד שעמודים אלו יהיו קיימים ובולטים באתר שלכם, יחד אם האפשרות ליצור קשר בדרכים שונות.

#14 – קישורים פנימיים

רבים משקיעים בהשגת קישורים חיצוניים לאתר ומזניחים את הקישורים הפנימיים בו, למרות שמדובר באחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום האורגני. זהו כלי שאנו מאוד ממליצים להשתמש בו ולקשר בין העמודים השונים באתר שלכם. אין לכך שום עלות מלבד הזמן המושקע בנושא, אך הרווח שתפיקו מכך יהיה שווה זאת. כדאי כמובן להקפיד ולקשר בין עמודים רלוונטיים בלבד כאשר המטרה העיקרית שצריכה לעמוד לנגד עיניכם היא מתן ערך מוסף לגולש על הנושא אותו הוא קורא.

#15 – קישורים נכנסים

זהו נושא שאפשר לכתוב עליו המון כי הוא למעשה תופס נתח משמעותי מאוד בתהליך הקידום האורגני של האתר. לדעתינו תוכן איכותי וקישורים נכנסים מאתרים אחרים אל האתר שלנו הם שני הפרמטרים המשמעותיים ביותר בקידום אתרים אורגני. ככל שהשנים חולפות, גוגל שמה דגש רב יותר על איכות הקישורים מאשר על הכמות. לכן אתם רוצים לוודא שהקישורים המגיעים לאתר שלכם הינם ממקורות סמכותיים ורלוונטיים לתחום פעילותכם. כמו כן, קישור מתוך תוכן עדיף על קישור פוטר או קישור שמגיע מתפריט צד (נראה הרבה יותר טבעי). לבסוף כדאי לשים לב באילו ביטויים משתמשים כדי לקשר לאתר. מומלץ להשתמש יותר בשם המותג, כתובת נקיה של האתר, מילים כלליות ורק לאחר מכן מילות מפתח מדויקות אשר רוצים להתברג עליהן בתוצאות החיפוש.

#16 – זמן שהיה ושיעור נטישה

שיעור נטישה הוא אחוז הגולשים שנכנסו לאתר שלכם ויצאו ממנו בחזרה למנוע החיפוש מבלי לבקר בעמודים נוספים. בדרך כלל כאשר גולש נכנס לאתר ויוצא ממנו במהירות זוהי אינדיקציה לכך שהוא לא מצא את מה שחיפש, מה שמאותת לגוגל כי מדובר בעמוד לא רלוונטי או בעל איכות נמוכה – מה שכנראה יפגע במיקומיו. נסו לוודא שאחוז הנטישה שלכם אינו גבוה במיוחד (מתחת ל-60%-70% ברוב המקרים). אם הוא עומד על יותר מכך, כדאי לבדוק את העמוד גם מבחינה טכנית (מהירות טעינה) וגם מבחינת התוכן והנראות שלו.

ישנן מגוון דרכים להוריד את אחוז הנטישה באתר ובכך לשדר לגוגל שהעמוד שאתם מנסים לדרג, אכן הכי מתאים למה שהגולשים מחפשים. ניתן לומר ששיעור הנטישה הוא סוג של נגזרת מזמן השהיה הממוצע באתר. אם האתר שלכם איכותי ורלוונטי למה שהגולש חיפש, זמן השהיה שלו באתר יהיה גבוה יותר והוא יבקר ביותר מעמוד אחד. לרוב הפרמטרים הללו הולכים יד ביד, כלומר אתר עם זמן שהיה גבוה יהנה מאחוז נטישה נמוך ולהיפך.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
×