קידום אתרים לעמותות, ארגוני צדקה ומלכ"רים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

כאשר מדובר במוסדות ללא כוונת רווח, בעמותות ובארגוני צדקה – לכל שקל יש חשיבות; כמו גם לכל מקור תנועה, בדגש על מנועי חיפוש כגון גוגל. אז מה ניתן לעשות כדי לשפר את זרם המבקרים (והתורמים) באתרים מסוג זה?

מדוע בכלל דרוש קידום אתרים למלכ"רים ועמותות?

בדומה לתהליכי SEO אחרים, גם בכל הנוגע למוסדות ללא כוונת רווח מדובר בשיפור הנראות האורגנית במנועי החיפוש. המטרה היא להופיע במיקומים גבוהים כאשר אנשים מחפשים מידע הקשור למטרות הארגון, גיוס כספים, תרומות, אירועים, חינוך ועוד.

יש אינספור עמותות שעוסקות באותם תחומים, ומן הסתם נרצה שהארגון שלנו הוא זה שיקבל את מקסימום החשיפה הדרושה. קבלו טיפים מעשיים להגדלת התנועה האורגנית לאתרי עמותות, מלכ"רים וארגוני צדקה.

ידידותיות למשתמש ולמנועי חיפוש

יש חשיבות ליסודות הטכניים של האתר. רצוי מאוד לסדר אותם כבר בשלבים הראשונים, אחרת נסתכן בפגיעה במאמצי ה-SEO בטווח הארוך:

  • בעיות עם סריקה והוספה לאינדקס
  • חוסרים של תגיות מטא
  • זמני טעינה איטיים
  • חוויית שימוש בעייתית
  • וכן הלאה

הבעיות הללו קיימות ברוב האתרים, ואתרי עמותות לא שונים מהן בהקשר זה. אז לפני שניישם טיפים אחרים לקידום אתרים, נעשה את 5 הדברים הבאים:

1. נשתמש בכלי לניהול אתרים, כגון גוגל קונסול או Ahrefs, וזאת כדי לפקח על תקינות ה-SEO באתר. מעבר לכך ניתן להשתמש גם בכלים נוספים המבצעים Audit וכן בכלי סריקה כגון הצפרדע הצורחת. כלים אלו יסייעו לנו לגלות בעיות הדורשות תיקון באתר.

2. נשתמש בזהירות בחלונות קופצים – אם אתם זקוקים לחלונות פופ-אפ באתר, תמיד ודאו שניתן יהיה לסגור אותם בקלות ושלאחר מכן הם לא יופיעו שוב במשך זמן מה שנקבע מראש. חלונות קופצים שמציקים למשתמשים עלולים לפגוע בחוויית השימוש וכתוצאה מכך גם בקידום האורגני.

3. נוודא שמבנה האתר ברור, עקבי ושמיש. עמודים חשובים יופיעו בתפריטים הניווט השונים, והיררכיית האתר תאפשר להגיע לכל עמוד אחרי 3 או 4 קליקים לכל היותר.

4. נבצע אופטימיזציה של האתר למכשירים ניידים, וזאת מכיוון שיותר מ-50% מהתנועה בממוצע מגיעה ממובייל. נוסף על כך, גוגל מאנדקס ומדרג תוכן על סמך גרסאות מובייל של אתרי אינטרנט.

5. נוודא שהאתר נטען במהירות הגדולה ביותר האפשרית, ונבצע אופטימיזציה עבור מדדי Core Web Vitals כפי שהוגדרו על ידי גוגל.

אתרי אינדקס ומאמרים רלוונטיים

מילות מפתח הקשורות לעמותות ולארגוני צדקה יכולות להיות תחרותיות ביותר. לפיכך, הסיכוי הטוב ביותר להיכלל ב-10 המובילים הוא להופיע בדפים שכבר מדורגים בתוצאות החיפוש.

אם יש רשימה של ארגוני צדקה המדורגים בעשירייה הראשונה בגוגל, זה עשוי להיות הסיכוי הטוב ביותר לגרוף חלק מביקושי החיפוש הללו.

יתר על כן, זו עשויה להיות ההזדמנות הטובה ביותר לרכישת אמינות. כל אתר שמאזכר את הארגון או מקשר אליו – בדגש על אתרי עמותות ומלכ"רים אחרים – משפר את ביצועי ה-SEO לצד מדדי אמינות וסמכות.

הפיכת אזכורים לקישורים

עמותות וארגוני צדקה משתמשים בדרך כלל ביחסי ציבור, ומקבלים סיקור רב מאמצעי תקשורת, אתרי תוכן ועוד. באופן מעניין למדי, הטקטיקה הזו יכולה לספק גם יתרונות SEO כאשר אזכורים טקסטואליים של הארגון הופכים לקישורים.

ניתן למצוא אזכורים של הארגון בעזרת אופרטורים של חיפוש, הן ברחבי האינטרנט והן בתוך אתרים ספציפיים בהם נבחר להתמקד.

מציאת אזכורים היא השלב הראשון בתהליך. לאחר מכן צריך לסנן את התוצאות כך שיכללו רק אזכורים ללא קישורים לאתר הארגון. לאחר שנמצא את ההזדמנויות הללו, נפנה לבעל האתר או לכותב המאמר ונבקש לקשר אלינו מתוך שם הארגון שכבר מופיע שם.

הדרך הטובה ביותר לקבל אזכורים מקושרים היא לבקש אותם מראש. "פרט" קטן כזה יכול בקלות להיעלם בשטף העבודה, ולכן מומלץ לכלול מראש בקשה מסוג זה בהנחיות לספקי השירות הרלוונטיים.

פנייה לעיתונאים

סיקור תקשורתי הוא נשמת אפם של ארגונים ללא מטרות רווח. באופן טבעי, זה מגדיל את המודעות למותג ומעצב את יחסי הציבור. אם מדובר בסיקור דיגיטלי, הוא גם יכול לעזור לשפר את הדירוגים במנועי החיפוש.

לצורך כך ניתן לפנות ישירות לעיתונאים העוסקים בתחומים רלוונטיים לתחום עיסוקו של המלכ"ר, ולהציע להם חשיפה בלעדית, אירוע קרוב וכל מה שיכול לעניין את קהל הקוראים.

אפשרות נוספת היא להיעזר בכלים ייעודיים כגון HARO לשעבר (כיום נקרא Connectively) ואחרים. כלים אלו מציגים בקשות של עיתונאים לקבלת אייטמים במגוון נושאים. אם הארגון שלכם מתאים לכמה מהם – תוכלו לשלוח תשובה לעיתונאי, במטרה להיכלל בסיקור ולקבל גם קישור סופר איכותי לאתר.

מאמרי אורח

טיפ זה הוא דרך נוספת לבנות קישורים נכנסים ולקבל יותר נראות תוך כדי. מאמרי אורח באתרים שונים ברחבי הרשת, מספקים פלטפורמה מצוינת להגדלת חשיפה עבור העמותה או ארגון הצדקה.

השתדלו לפרסם את המאמרים באתרים איכותיים ורלוונטיים, כמו גם באתרי חדשות גדולים וידועים. אפשר לקנות קישורים אצל ספקים חיצוניים המציעים מגוון רחב של סוגי אתרים, כמו גם אתרי נישה ספציפיים בתחומי העיסוק הרלוונטיים של הארגון.

ניתן לפרסם מאמרים מקצועיים בתחומי עיסוקו של הארגון ("10 עובדות שלא ידעתם על…"), מאמרי יח"צ אודות נושאים פנים ארגוניים ("עמותת XYZ פותחת סניף נוסף"), מאמרים המבוססים על נתונים סטטיסטיים ("אחד מכל ארבעה מבוגרים בישראל הוא סיעודי"), מדריכים בנושאים ממוקדים ("איך עושים / מכינים…") וכן הלאה.

כתיבת מומחים

יש נושאים מסוימים שכדאי שייכתבו על ידי אנשי מקצוע בתחום; זה נכון בחיים ונכון גם בקידום אתרים. מדובר בתחומים הנקראים בגוגל YMYL או EEAT בתעשיית ה-SEO. בין הנושאים הללו נכללים:

  • חדשות ואירועים אקטואליים
  • אזרחות, ממשל ומשפט
  • פיננסים
  • קניות
  • בריאות ובטיחות
  • קבוצות אנשים (דמוגרפיה)
  • נושאים נוספים הקשורים לקבלת החלטות חשובות (דיור, חינוך, עבודה, תזונה ועוד)

כדי לשפר את ביצועי ה-SEO במנועי החיפוש, מומלץ לשלב בתכנים שלנו מדדי אמינות, סמכות, מקצועיות וניסיון (EEAT). המשמעות היא יצירת תוכן מקצועי ואמין על ידי אנשי מקצוע בתחום הרלוונטי, רצוי עם קרדיט לכותב שיבהיר כי אכן מדובר במומחה.

תרגום לשפות זרות

אם לארגון או לעמותה יש פעילות גם במדינות נוספות או שהם פונים לקהלי יעד בשפות נוספות, רצוי מאוד לקבל תנועה אורגנית גם בשפות הרלוונטיות.

אומנם מיקומים גבוהים בשפה אחת לא מבטיחים אותו דבר גם בשפות האחרות, אבל תרגום הוא דרך אפקטיבית להכפלת התנועה פי כמה וכמה. לעיתים יהיה קל יותר לתפוס מיקומים בביטויים מסוימים בשפות זרות, מאשר בשפה הראשית.

לדוגמה: ניל פאטל, אחד ממומחי השיווק המובילים בעולם, תרגם את האתר שלו למספר שפות בולטות חוץ מאנגלית – ושיפר את הטראפיק משמעותית (גידול של 300 אחוז).

מלבד התרגום, הנה כמה דברים נוספים שיתרמו לקידום הבינלאומי שלכם בחו"ל:

  • מבנה URL מקומי לפי שפות / מדינות.
  • רשת CDN לשיפור הביצועים בכל מדינה.
  • השגת קישורים ממקורות לוקאליים עבור העמודים המתאימים.
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש נוספים במדינות אחרות (ביידו בסין, יאנדקס ברוסיה וכן הלאה).

קידום אתרים מקומי

גם עמותות הפועלות באופן מקומי וגם עמותות גלובליות יכולות להשתמש ב-SEO מקומי כדי לשפר את הדירוג שלהן במנועי החיפוש.

כאשר מחפשים את הארגון עם מילת מפתח המכילה מיקום ספציפי (לדוגמה: יוניסף תל אביב), הסניף התואם לשאילתה יכול להופיע בחבילת המפות המקומית (גוגל מפות / גוגל לעסקים). כמו כן רצוי מאוד ואף חובה שיהיה באתר הארגון עמוד נפרד לכל סניף (אם יש סניפים, כמובן).

בצורה כזו, גם אם יחפשו ביטוי כללי ללא שם ארגון, העמותה שלנו תוכל להופיע בתוצאות החיפוש בהתבסס על מיקומו של המחפש. כך נקבל 2 ציפורים במכה אחת – אם האתר לא יופיע בתוצאות הרגילות בגוגל, הוא עשוי להופיע גבוה יותר בתוצאות המפה (וכן להפך).

דברים בסיסיים למינוף ה-SEO המקומי:

  • פרופיל/ים מאומת/ים בגוגל לעסקים עם ביקורות, תמונות ועוד.
  • עמודי סניפים באתר עם כל המידע הרלוונטי.
  • קישורים מנכסים דיגיטליים הרלוונטיים למיקומים השונים.
  • תוכן מקומי באתר (לדוגמה: אירועים שהארגון מקיים בערים ספציפיות).

גרף הידע של גוגל

תיבת גרף הידע מופיעה בגוגל עבור חיפוש של שמות ספציפיים, כגון אנשים, חברות וארגונים, מקומות ידועים ועוד. המידע מתבסס על גרף הידע של גוגל, ויקיפדיה וכן מאגרי מידע נוספים.

גרף הידע חשוב גם לקידום האורגני מכמה סיבות:

  • עוד נכס דיגיטלי המעניק חשיפה לארגון – קשה להתעלם מגרף הידע כאשר הוא מופיע בתוצאות החיפוש.
  • שיפור רמת האמינות של הארגון – מי שמחפש אתכם כדי להתנדב, לתרום או למטרות נוספות, יתרשם הרבה יותר אם גוגל יציג את גרף הידע עבור הארגון.

בניגוד לנכסים אחרים שצוינו כאן, קשה יותר להשיג פרופיל בגרף הידע. לרוב מדובר בהחלטה אוטומטית של גוגל, אבל זה לא אומר שלא כדאי לנסות. מדריך בנושא >

אופטימיזציה לביטויי מותג

חיפוש ממותג הוא כל סוג של שאילתה המכילה מילים וביטויים המשויכים למותג ("נייקי מידה 45 לגבר") או למוצרים / שירותים ספציפיים הקשורים למותג ("אוקולוס ריפט").

כדי לגלות את כל הביטויים הממותגים של הארגון, מומלץ לבדוק בכלים כגון גוגל קונסול, Semrush וכלים דומים נוספים. מדוע? מכיוון שנרצה לבדוק היכן מופיע אתר הארגון בתוצאות, והאם צריך לתקן משהו בעמודי הנחיתה כדי לשפר את מיקומיהם. לחילופין, ייתכן שנגלה כי אין עמוד נחיתה מתאים לביטויי מותג מסוימים – וכמובן שנרצה להקים עמודים חדשים כאלה.

קישורים פנימיים

כדי לשפר את הנראות האורגנית של אתר הארגון, מומלץ לקשר בין עמודים חשובים מתוך גוף התוכן (ולא רק מתפריטי ניווט, Footer או וידג'ט). קישורים פנימיים מסייעים לקידום האורגני, מגדילים זמן שהייה ואף משפרים את חוויית השימוש (מתן מידע נוסף שניתן לעבור אליו בקליק).

מעבר לקישורים פנימיים בין עמודי האתר עצמו, כדאי מאוד לקשר גם בין הנכסים השונים של הארגון. באתר הראשי מומלץ לקשר אל הרשתות החברתיות (פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד), וברשתות החברתיות מומלץ לקשר בחזרה אל האתר וכן נכסים נוספים. אותו דבר מומלץ גם בחתימות המיילים של הארגון, בניוזלטר וכן הלאה.

קידום אורגני מקצועי חשוב מאוד לעמותות, למלכ"רים ולארגוני צדקה.
פנו אלינו לקבלת ייעוץ ושירות מותאם אישית >

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור