seo toolbox

6 כלים לקידום אתרים שכל מקדם מקצועי צריך להכיר

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 9 דקות

תחום הקידום האורגני הוא תחום מורכב והעבודה על כל אתר צריכה להיעשות בצורה סיזיפית, יסודית ומקצועית במהלך החודש כאשר תוך כדי חשוב לשים לב לעדכונים של גוגל ולשינויים שקורים במנוע החיפוש. ככל שהשנים עוברות התחרות בקידום האורגני רק הולכת וגדלה בכל תחום ולכן עולה החשיבות על עבודה מקצועית ואיכותית. כדי לעשות עבודה כזו יש הצורך לעשות שימוש בכלי קידום אתרים המשדרגים את רמת המקצועיות של העבודה, מספקים כלים נוספים וחשובים לבצע עמם את העבודה ובעזרתם להעניק ללקוחותיהם שירותים ברמה הגבוהה ביותר. בכתבה זו נסקור 6 כלים מומלצים לקיודום אתרים שכל מקדם מקצועי חייב להכיר.

הכירו את הצפרדע הצורחת

Screaming Frog הוא אחד הכלים הבולטים ביותר בתחום הקידום האתרים. מדובר בכלי שבתחילה יהיה לכם מעט יותר קשה להסתגל אליו בשל הטבלאות, הנתונים הרבים שהוא מציג, חלונות שונים והרבה מספרים. עין מקצועית שכבר רגילה לעבוד עם הכלי הזה ומבינה את החשיבות שלו – לא יכולה להפסיק לעבוד אתו והוא הופך להיות חלק בלתי נפרד מעבודת הקידום שלנו. אז מהו סקרימינג פרוג?

סקרימינג פרוג הוא כלי/תוכנה שפועלת כמו זחלן של מנועי החיפוש אשר סורק עמודי אינטרנט, מוציא מהם מידע וממפה את המידע בהתאם להגדרות שונות שאנו מגדירים בהגדרות החיפוש שלנו. ניתוח מעמיק של האתרים שאנו מקדמים יאפשר לנו לקבל תמונה מפורטת של עמודי האתר, הפניות, קישורים ועוד מגוון רחב של פרמטרים שחשוב מאוד לעבור אחריהם ולבדוק אותם כדי לשפר את ביצועי הקידום של האתר.

בין הדברים שניתן לעשות עם הכלי:

  • לבדוק הפניות – תוכלו לקבל "מבט על" על ההפניות באתר שלכם והאם אלו מפנים לעמודים קיימים או לעמודי שגיאה. היכן שמוצג שגיאות קוד 404 זה מציג עמודים שמפנים לעמוד שאינו קיים ולכן חשוב לבצע להם הפניות 301 (הפניות קבועות). כמו כן תוכלו לקבל מבט על ההפניות 301 ו-302 שלכם באתר.
  • בדיקת URLים – בדקו את כתובות ה-URL באתר שלכם. האם האורך שלהן הוא אורך סביר ולא מוגזם? האם אין בכתובות ה-URL של עמודי האתר שלכם כל מיני סימנים מוזרים שעשויים לפגוע בחוויית המשתמש באתר ובקידום האורגני של אותם עמודים? האם אין לכם 2 עמודים או יותר על אותה כתובת? וכו'.
  • בדיקות כותרות העמודים שלכם – לכל עמוד יש כותרת H1 אחת והיא בדרך כלל תהיה כותרת המאמר בעמודי מאמרים או הכותרת הראשית המוצגת בעמוד שירות/מוצר/אודות וכו'. כותרות אלה מייצגות את העמודים שלהם וחשוב לוודא שאין לכם כפילויות של עמודים שונים עם אותן כותרות באתר, שמילות המפתח הראשיות לאותו עמוד כתובות היטב ובצורה נקייה כחלק מהכותרת, שאורך הכותרת היא עד 50-60 תווים לכל היותר וכו'.
  • ניתוח תיאורי מטא – התיאורים הקצרים של העמודים המופיעים מתחת לתוצאות החיפוש בגוגל. לכל עמוד יש תיאור מטא המשמש כמעין תקציר לאותו עמוד. בדרך כלל כדאי לוודא שהוא אינו כולל יותר מ-160 תווים וחשוב שיכלול גם את ביטוי המפתח המרכזי של אותו עמוד בצורה נקייה.
  • בדיקת כמות מילים בעמוד – באופציית Word Count תחת הטאב Internal תוכלו לבדוק את כמויות המילים בכל עמוד באתר שלכם ולוודא שאין עמודים באתר עם תוכן דל מידי ואם יש אילו סוגי עמודים אלו. גוגל אוהבת להציג לגולשים שלה אתרים בעלי ערך רב ועמודים דלי תוכן בצורה מוגזמת ככל הנראה לא יכולים לספק את המענה הנדרש לגולש ברוב המקרים.
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  סקירת מערכת Zefo - בדיקת מיקומים, ניהול עבודה וקישורים, ניתוח אתרים, דוחות מעוצבים ועוד!

בדיקת ייחודיות התוכן עם CopyScape

על מנת להצליח בקידום אתרים אחד מחוקי הבסיס שחשוב לשמור עליהם הוא ייחודיות התוכן באתר המקודם. לגוגל יש אפס סבלנות בכל הנוגע לאתרים ספאמיים, אתרים המעתיקים תוכן מאתרים אחרים וכמובן שעל הדרך זה נחשב גם עבירה על זכויות יוצרים וחושף את בעלי האתר לתביעה. ברור לכל שאם אתם שוכרים כותבי תוכן למשל להכין את התכנים עבור האתר שלכם, כותבי התוכן לא יגיעו עם כל הידע מהידע ויצטרכו להיעזר באינטרנט כדי ללמוד נושא מסוים. העניין הוא איך מתקבל המאמר לבסוף.

זה בסדר לקבל השראה וללמוד תוכן מהאינטרנט אבל צריך לכתוב אותו במילים שלכם ובצורה ייחודית ולא להעתיק שורות שלמות מהאינטרנט. אפילו אם כמה משפטים מתוך המאמר שלכם יכתבו בדיוק כפי שהם כבר מופיעים במקור כלשהו באינטרנט גוגל תסווג את המאמר כמאמר מועתק אפילו מבלי להתחשב ב-90%-95% תוכן מקורי שכתבתם בו. כדי להימנע מאי נעימויות, גם כאשר אתם כותבים את התכנים בעצמכם ובוודאי כאשר אתם שוכרים כותב/ת תוכן שיעשו את העבודה עבורכם – כדאי לבצע בדיקה של התוכן בתוכנת Copyscape.

כל שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס למשתמש שלכם בתוכנה, לטעון לפחות 10 דולר במשתמש שלכם (כל בדיקה של עד 2000 מילים עולה בין 5 ל10 סנט לערך) ולעשות העתק הדבק לתוכן מקובץ ה-word לתוך האתר. במידה ויש חלקים מועתקים – המערכת תציג לכם את החלקים המועתקים ומאילו מקורות. בלחיצה על מקור מסוים תוכלו לראות ממש את המשפטים המועתקים מסומנים ברקע ורוד. כך תדעו מה לתקן. במידה והמערכת לא מצאה חלקים מועתקים זה אומר שהמאמר אמור להיות בסדר גמור וגם אם בטעות יש משפט אחד מועתק או כמה צמדי מילים המועתקים בדיוק כפי שהם מרחבי האינטרנט זה לא משפיע ביחס לכמות המילים המאמר עד כדי כך שגוגל תחשיב את המאמר כמועתק.

כלי All in one של Zefo

כל חברת קידום אתרים עושה שימוש בלפחות כלי מקצועי אחד הנקרא All in one. כלומר כלי הכולל מגוון כלים חשובים למקדמי אתרים והכל מנוהל תחת פלטפורמה אחת, משתמש אחד ופאנל ניהול אחד. Zefo היא אחת התוכנות המובילות בנישה זו ולאחרונה אף עברה שדרוג מיוחד באתר שלה שמשפר את חוויית השימוש באתר ומוסיף פיצ'רים חדשים למקדמי אתרים. השימוש בזפו הנו בדמי מנוי חודשי לפי חבילות בגדלים שונים ובמחירים שונים, זאת בדומה לכלי All in one SEO אחרים בארץ ובעולם.

אלו הם רק חלק מהשימושים שנוכל לעשות במערכת:

  • בדיקת מיקומים – תוכלו לבדוק היכן אתם נמצאים בגוגל לביטוי מפתח מסוים, מה השינויים במיקום שעושה עשה מאז שהעליתם את הביטוי למערכת וכן תוכלו להוריד גם נתונים לגבי שינוי המיקומים לפי טווחי זמן מסוימים.
  • הגדרת דף נחיתה – תוכלו להגדיר במערכת דף נחיתה המתאים לביטוי המפתח שאתם רוצים לקדם. המערכת תציג את ברירת המחדל שגוגל מדרגת הכי גבוה מבין עמודי האתר ביחס לביטוי שבחרתם אולם אם יש לכם כוונה לקדם את הביטוי לדף נחיתה שונה תוכלו להגדיר זאת במערכת ובמקביל לחיזוק אותו עמוד תחת אותו ביטוי לעקוב אחר ההתקדמות שהוא עושה בתוצאות החיפוש.
  • מעקב אחר מתחרים – כמה פיצ'רים נחמדים שנוכל להשתמש בהם למעקב אחר אתרי המתחרים שלנו.
  • מעקב קישורים – אחד הכלים הנחמדים ביותר של Zefo היא האפשרות לנהל, לערוך, להוסיף ולהסיר קישורים במעקב. חלק חשוב בכל עבודת קידום.
  • ניתוח תנועת הגולשים – ניתן לסנכרן את המערכת לגוגל סרץ' קונסול ולגוגל אנליטיקס ולקבל נתונים ישירות מהמערכות הללו לפאנל שלנו ב-Zefo כדי לראות את כל התצוגה במקום אחד, לנתח את הנתונים יותר בקלות ולהסיק את המסקנות להמשך עבודת הקידום.
  • הנפקת דוחות מקצועיים – בין אם ללקוחות ובין אם לשימושים עצמיים.
  • ועוד.
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  4 תוספי וורדפרס שישפרו את ביצועי התמונות באתר שלכם

Ahrefs – כלי למעקב קישורים שאפשר לעשות איתו הרבה מעבר לזה

אחד הכלים היותר טובים למקדמי אתרים הוא Ahrefs והוא גם אחד הכלים המוכרים ביותר בתעשייה. סביר להניח שאתם מכירים את הכלי אם אתם מקדמי אתרים אולם אם טרם יצא לכם לעבוד אתו בהחלט מדובר בכלי מומלץ ביותר. בבסיסו Ahrefs הוא כלי לניתוח קישורים וזה גם שירות הדגל שלהם אולם יש להם עוד מגוון פיצ'רים חשובים וטובים שבקלות יכולים להפוך את הכלי לעוד כלי All in one שכדאי להשתמש בו. גם בכלי זה ניתן להשתמש בשירות באמצעות דמי מנוי חודשי בהתאם לגודל החבילה והצרכים שלכם. בין הכלים השונים במערכת:

  • Site Explorer – כלי הדגל של ahrefs הוא סייט אקספלורר. כלי זה עורך למעשה מחקר של אתר/קישורים שאתם מזינים אליו ומבצעים ניתוח/חיפוש. לאחר ניתוח האתר המערכת מציגה לכם עמוד עם מגוון רחב של נתונים: דירוגי Ahrefs, דומיינים המפנים לאתר שלכם, כמות קישורים נכנסים, מהם העמודים הבולטים המובילים באתר שלכם, הערכת תנועה ועוד. לאחר שתתעמקו מעט בשימוש בכלי לא תצטרכו לחשוש מהשימוש בו והמידע הרב שמוצג לכם אלא לנצל את המידע הזה לניתוח נתונים ושיפור ביצועי הקידום שלכם. כמו כן כמעט כל נתון שמוצג הוא גם לחיץ ומתפתח לנתונים מעמיקים ומדויקים יותר.
  • כלי מילות מפתח – אומנם לא כלי מילות המפתח של גוגל אולם תוכלו להיעזר ב-Ahrefs לבחינת מילות מפתח שאתם רוצים לקדם וקבלת רעיונות לביטויים חדשים.
  • דירוגים בגוגל – פיצ'ר נחמד נוסף הוא שניתן לראות את דירוג הביטויים המקודמים שלנו בגוגל והיכן אנו ממוקמים. נוכל גם למצוא מתחרים שלנו המדורגים גבוה לביטויים הללו.
  • ניתוח התוכן באתר שלנו – מציג לנו נתונים על תכנים באתר שלנו ומאפשר לנו לקבלת מושג לגבי עמודים איכותיים יותר ופחות, עמודים פופולריים יותר ופחות בהסתמך על כמה נתונים שהם בוחנים.
  • ועוד כלים רבים נוספים שבהחלט גורמים לכלי הזה להיות אחד המובילים בשוק.

הצילו! התכווצתי! – כלים טובים לכיווץ תמונות

אופטימיזציה של תמונות היא חלק חשוב מאוד בכל הליך קידום. אתר עם הרבה תמונות צריך להיות מטופל היטב שכן תמונות כבדות מדי עשויות להכביד על האחסון שלכם ועל מהירות האתר שלכם. אתר שנטען לאט פוגע בחוויית המשתמש וכך למעשה גם בקידום האורגני של האתר. כיום ישנם תוספים רבים שניתן להשתמש בהם באתר שלנו שיכווצו את התמונות באתר שלנו למשקלים קטנים יותר, ברזולוציה נמוכה יותר וכמעט מבלי לפגוע באיכות התמונה (עד כדי כך שזה אפילו לא מורגש).

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  Ahrefs – האולר השוויצרי של כל מקדם אתרים מקצועי

הכלי שאנו רוצים להמליץ עליו הוא דווקא Short Pixel, תוסף שניתן להשתמש בו בחינם עד 100 תמונות או לשלם 5 דולר בחודש עבור אתר עם סכום של עד 5,000 תמונות בחודש. התוסף מאוד יסודי, מקטין את התמונות ואת המשקל שלהן באופן משמעותי כמעט מבלי לפגוע באיכותן וזה לא מורגש כלל. התוסף מבצע אופטימיזציה לתמונות חדשות שעולות לתיקיית המדיה באתר באופן אוטומטי. באתר עם הרבה תמונות זה יכול לקחת מעט זמן בפעם הראשונה שמבצעים את האופטימיזציה לתמונות אולם ניתן לעבוד במקביל בחלון אחר והתוסף ימשיך לעבוד בכיווץ ואופטימיזציה של התמונות. התוסף כולל גם תכונות נוספות שבהחלט עוזרות באופטימיזציה של התמונות באתר ואנו בהחלט ממליצים עליו בחום!

WP Rocket – התוסף שיעיף את האתר שלכם למעלה

הכלי השישי והאחרון שנרצה לדבר עליו היום יהיה WP Rocket – אחד מתוספי הוורדפרס המוכרים ביותר בתעשייה ואחד התוספים החשובים ביותר עבור הקידום האורגני של האתר שלכם. תארו לכם מצב שבו הייתם נכנסים לאתר כלשהו ולוקח לכל עמוד המון זמן להיטען – במושגים של היום, לעתים אפילו כמה שניות של טעינה במעבר בין עמוד לעמוד זה יכול להתיש אותנו. למעשה, סביר להניח שהייתם יוצאים מהאתר ולא חוזרים אליו יותר אם זה תלוי בכם, לפחות לא עד שהוא ישפר משמעותית את מהירות הטעינה שלו. פעולה זו של נטישת האתר מיד כשאתם נכנסים אליו והוא נטען לאט פוגעת בכמה פרמטרים הקשורים לחוויית המשתמש ולקידום האורגני של האתר שלכם: אחוז נטישה, זמן שהייה ממוצע באתר ועוד. WP Rocket כאן כדי לעזור לנו והוא נחשב לתוסף הטוב ביותר כיום להאצת מהירות האתר שלנו.

התוסף הוא תוסף פרימיום שעולה כסף, לא זול בהכרח, אולם בהחלט שווה כל אגורה ביחס לתועלת שלו. אם יש לכם כמה אתרים ויותר תוכלו לרכוש חבילה מוזלת של שימוש בכמה אתרים או בכמות בלתי מוגבלת של אתרים. באמצעות פעולות שונות שהתוסף מבצע (בעיקר מחקירת קבצי קאש מיותרים ועוד מיני אופטימיזציות) באתר שלכם, בקוד שלכם, בתיקיית האתר בשרת האחסון ועוד – האתר שלכם יואץ משמעותית והגולשים שלכם יוכלו ליהנות מגלישה מהירה יותר באתר שלכם, תצוגה מהירה יותר של התוכן וחוויית משתמש הרבה יותר איכותית.

אם יש לכם רעיונות לכלים נוספים שאסור למקדמי אתרים לפסוח עליהם במסגרת עבודת הקידום האורגני שלהם אנו מזמינים אתכם להגיב כאן למטה באתר ונשמח שתחלקו אותם עם הגולשים האחרים. בכתבות הבאות נעשה מאמצים לסקור כלים נוספים החשובים לעולם הקידום האורגני, לעבודה עם אתרי וורדפרס, לעדכוני גוגל והמשמעויות שלהם ועוד תכנים איכותיים רבים אחרים.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: