המפתח לקידום אתרים של מסעדות או בתי אוכל, הוא ההבנה שרוב האנשים לא מחפשים מסעדות ספציפיות – אלא סוג מטבח או את המנה שהם רוצים לאכול. זה נכון במיוחד אצל צעירים – 76% מבני 18-24 מחפשים בדרך זו.
לפיכך הדרך הטובה ביותר להביא סועדים למסעדה שלכם, היא לקבל מיקומים טובים בחיפושים הרלוונטיים הללו. הנה כמה דרכים לעשות זאת.
אופטימיזציה בגוגל ביזנס
כ-62% מהסועדים מחפשים מסעדות בגוגל, אז כדאי לוודא שהדף העסקי שלנו בגוגל מתוקתק למשעי. פרופיל העסק של גוגל הוא כלי חינמי לניהול המסעדה, ואף לקבלת פניות והזמנות ישירות מגוגל. בהתחשב במספר האנשים שמשתמשים בגוגל למציאת מסעדות, אין למעשה דבר חשוב יותר מאשר לשמור על אופטימיזציה ופרופיל מעודכן.
אם כרטיס העסק בגוגל ביזנס מכיל מעט תמונות, ללא תפריט או פרטים דלים אחרים – יורדים הסיכויים שנקבל ממנו לקוחות והזמנות. אם מדובר במסעדה או בית קפה חדשים, הם צריכים לכלול תמונות, מידע מפורט ותפריט. בלי כל אלה, אין הרבה סיכוי לחשיפה.
הנה כמה מהדברים החשובים ביותר שיש להתמקד בהם:
תפריט
אנשים לא תמיד מחפשים לפי מאכלים. לפעמים הם מחפשים מנה ספציפית. סביר להניח שיהיה לך סיכוי טוב יותר להופיע בחיפוש, אם המנה שהם חיפשו נמצאת בתפריט שהועלה לדף העסק בגוגל. גם כשאנשים לא מחפשים בדרך זו, 85% מהם עדיין משתמשים בתפריטים כדי לבחור מסעדות חדשות.
תמונות של מנות
אנשים אוכלים קודם כל עם העיניים, וזו כנראה הסיבה שבגוגל ממליצים להוסיף לפחות שלוש תמונות של האוכל והמשקה שאתם מגישים.
עסקים עם תמונות מקבלים 42% יותר בקשות להנחיות נסיעה ו-35% יותר קליקים לאתר. עסקים עם יותר מ-100 תמונות מקבלים 520% יותר שיחות, 2,717% יותר בקשות להנחיה ו-1,065% יותר קליקים לאתר.
הזמנת שולחן ו/או הזמנה מקוונת
האפשרות להזמין שולחן בפרופיל גוגל מצמצמת סיבוכים, ומשפרת את הסיכויים להמיר את המחפשים לסועדים. יש אפליקציות צד שלישי שיכולות להוסיף את הפונקציה הזו (בארה"ב: Resy, OpenTable ו-Yelp). עבור הזמנה מקוונת, יש אפשרויות כגון Uber Eats ו- Doordash.
עם זאת, בהתחשב בכך ש-40% מהצרכנים מעדיפים להזמין ישירות מאתר המסעדה על פני אפליקציות צד שלישי, כדאי להציע אפשרות ישירה יותר.
אתר האינטרנט של המסעדה צריך להיות ערוץ המכירות הטוב ביותר שלכם. המסעדות הטובות ביותר עושות זאת, על ידי כך שהקלו על אנשים להזמין ישירות מהאתר. בצורה כזו ניתן לממש את כוונת המחפש.
חוות דעת חשובות מאוד
כ- 67% מהסועדים מחפשים ביקורות, אז עשו הכל כדי לקבל יותר חוות דעת והמלצות. ההערכה היא שביקורות הן גורם הדירוג השלישי בחשיבותו כשמדובר בתוצאות המפה המקומיות, וחשיבותן גדלה מאז 2013.
זה לא מפתיע שביקורות הפכו לחשובות יותר עם הזמן. סועדים רבים נעזרים בחוות דעת כדי לעזור להם להחליט איפה כדאי לאכול, ולכן נהיו חלק קריטי בתהליך קבלת ההחלטות. רובנו נעדיף מסעדות עם ביקורות טובות יותר. משוב חיובי מאחרים נותן לנו ביטחון באיכות האוכל והשירות (אפקט העדר).
למרות שאולי לא נקרא 20-30 ביקורות לפני שנקבל החלטה, בהחלט נעיין בביקורות הראשונות. כ-43% מהסועדים קוראים ביקורות בפרופיל גוגל לעסקים. מקורות נוספים לביקורות הם אתר ילפ (31%) וטריפ אדוויזר (16%). אז איך מקבלים כמה שיותר ביקורות?
מבקשים ביקורות במסעדה
הזכירו לסועדים להשאיר ביקורת לאחר הארוחה. אם זה קצת מוגזם מדי לטעמכם, הניחו על השולחן כרטיסים עם קוד QR שניתן לסרוק מיידית ולהשאיר חוות דעת. מי שרוצה מוכן להשקיע יכול אף לספק כרטיסי NFC שמתממשקים עם הנייד במגע.
אם יש לכם אפליקציה להזמנת מקומות, חלקן מציעות אפשרות לשליחת מיילים עם בקשה לביקורת על המסעדה. אם מדובר במשלוחי אוכל, ניתן להדפיס קוד QR על הקבלה, על קופסאות האוכל או על התפריט שמגיע עם המשלוח.
מבקשים ביקורות אונליין
69% מהצרכנים זוכרים שנתנו ביקורת עסקית לאחר שהתבקשו לעשות זאת על ידי המותג בשנה האחרונה. כמה אפשרויות לכך:
- דואר אלקטרוני – הוסיפו קישור להשארת ביקורת בסיום מיילים שיווקיים.
- אתר האינטרנט – הוסיפו קישור לפרופילים בהם אתם אוספים ומציגים ביקורות (גוגל ביזנס, טריפ אדוויזר, ילפ וכו').
- מדיה חברתית – צרו פוסטים שמבקשים ביקורות מדי פעם בפעם.
אופטימיזציה לפי מיקום
סועדים לא תמיד מחפשים לפי מאכלים או סוגי מטבח. מאות אלפי סועדים מחפשים מסעדות לפי קרבה גיאוגרפית, אז בצעו אופטימיזציה לאטרקציות סמוכות למסעדה. זה קורה בעיקר כאשר נמצאים באזור לא מוכר, בטיולים מאולתרים או לאחר השתתפות באירוע.
לדוגמה: מסעדות ליד היכל מנורה
הנה 3 טיפים לביצוע אופטימיזציה לוקאלית באתר המסעדה:
מצאו אטרקציות פופולריות בקרבת מקום
רוב בעלי המסעדות כבר מכירים את האטרקציות הקרובות אליהם. אם פתחתם מקום חדש מומלץ לחפש אטרקציות בגוגל או בצ'ט GPT.
בדקו את רמת הפופולריות
השתמשו בכלים למחקר מילים כדי לבדוק את רמת הביקוש ונפח החיפוש, עבור ביטויים רלוונטיים הכוללים את שם האטרקציה (מסעדות ליד X).
בצעו אופטימיזציה באתר
שלב זה מבוסס על אזכור האטרקציות באתר שלכם בדרכים טבעיות ומועילות. הנה כמה דרכים לעשות זאת:
- המלצות – מישהו כתב עליכם המלצה שמזכירה במקביל גם אטרקציה קרובה? הציגו את ההמלצה גם באתר (בפורמט של טקסט חי, כדי שייקלט על ידי מנועי החיפוש).
- סיוע בביצוע הזמנה – ספקו ייעוץ וסיוע למי שרוצה לבצע הזמנה מהמסעדה / בית הקפה שלכם, בשילוב שם האטרקציה הפופולרית בקרבת מקום (לדוגמה: ביצוע הזמנות למבקרים בהיכל מנורה).
- מדריך כללי אודות האזור או האטרקציה – הקימו עמוד שידריך את המשמשים בכל מה שזמין להם באטרקציה הקרובה, וכמובן לא לשכוח לציין את המסעדה שלכם (ואף בתי אוכל נוספים אם תרצו).
אופטימיזציה לפי שם עיר
אופטימיזציה מסוג זה תקפה יותר עבורנו בישראל והיא בגדר חובה של ממש. "מסעדה סינית ברמת גן" או "פיצרייה בבאר שבע" הם ביטויים בעלי נפח חיפוש קטן, אבל משמעותי מאוד לכל מסעדה הנמצאת באזור הרלוונטי.
ודאו שיש לכם עמוד צור קשר עם כתובת מלאה וברורה, כולל שם עיר. מומלץ לשלב את שם העיר גם בטייטלים, במטא תיאורים וכן בתחתית האתר כך שיוצג באופן קבוע וגורף בכל הדפים.
קישורים, רבותיי, קישורים
אתרים עם יותר קישורים נכנסים מדורגים על יותר ביטויים בגוגל, כך עולה מתוך בדיקה של 14 מיליארד דפי אינטרנט. קישורים נכנסים יכולים גם לעזור לסועדים לגלות את המסעדה שלכם באתרים אחרים. לדוגמה – המלצה על בית קפה באתר של בלוגר מקומי, חשבונות אינסטגרם וטיקטוק של חובבי אוכל / פודי'ז ועוד.
בקשו סקירה
מצאו בלוגרים בתחום האוכל, פנו אליהם ובקשו לקבל סקירה של המסעדה. בדרך כלל זה ילווה גם בקישור לאתר לכל הפחות.
אפשר לחפש בלוגים בגוגל או בכלי נוספים לבדיקת מתחרים, לפנות אליהם עם הצעה ולקוות לטוב. אם מדובר בבלוגרים שכבר סקרו מסעדות נוספות, יש גם לכם סיכוי טוב לקבל סקירה עבור העסק שלכם (הן בבלוג עצמו והן ברשתות החברתיות של הבלוגר).
קישורי "ספק"
לכל מסעדה יש ספקים, ולעיתים קרובות יש להם גם אתרים המציינים את לקוחותיהם. לדוגמה, מחלבה בצפון עשויה למנות את כל לקוחותיה יחד עם קישורים לאתריהם. אם לספקים שלכם יש אתרים עם עמודי ספקים, בקשו להיכלל ברשימה. אם גם למתחרים שלכם יש אותם ספקים בדיוק, תוכלו למצוא אותם על ידי בדיקת קישורים בכלים כגון ahrefs או semrush.
דרכים נוספות
יש אינספור דרכים להשגת קישורים – כגון קניית כתבות בתשלום, החלפת קישורים עם מנהלי / מקדמי אתרים בתחומים משיקים ועוד.
אתר מקצועי ומקודם
כ-80% מהסועדים בודקים את אתר האינטרנט של המסעדה. ודאו שהאתר שלכם מספק את הסחורה, מציע חוויית שימוש תקינה וקלה לניווט וכמובן מאפשר הזמנות בקלות.
אתרים שנטענים לאט או בעלי חוויית שימוש בעייתית, יבריחו את המשתמשים שככל הנראה לא יחזרו לשם. אתר מסורבל יכול להפוך את כל החוויה למתסכלת, ולכן לרוב נבחר בנוחות על פני איכות קצת יותר טובה – אם זה יעזור לנו להימנע מהטרחה.
הנה כמה טיפים לשיפור אתר האינטרנט של המסעדה:
תפריט בדף אינטרנט – לא בקובץ PDF
לפי גוגל, יותר אנשים מחפשים בנייד מאשר במחשבים שולחניים. כאשר מדובר בחיפושים מקומיים, ככל הנראה מדובר ברוב החיפושים.
זו הסיבה שתפריטי PDF הם רעיון רע. הם מאלצים סועדים פוטנציאליים לשחק עם המסך בניסיון לקרוא את התפריט. הצבת התפריט בדף אינטרנט, המהווה חלק מהאתר בצורה רספונסיבית, תקל משמעותית על המשתמשים (שהם למעשה לקוחות פוטנציאליים של העסק).
אם אין לכם ברירה ואתם חייבים להשתמש ב-PDF, בצעו את האופטימיזציה הנחוצה.
אתר נקי מבעיות טכניות
אומנם לא כל הבעיות הטכניות הן קריטיות, אבל חלק מהן עלול לחרב את הקידום האורגני. השתמשו בכלים כגון גוגל קונסול או הצפרדע הצועקת כדי לבצע בדיקות אתר תקופתיות, ולתקן מה שצריך בהתאם לממצאים: דפים יתומים, דפים כפולים, חוסרים בתגיות, עמודי 400 לסוגיהם, קנוניזציה שגויה ועוד.
הנה מדריך שיסייע לכם בתיקון הבעיות העיקריות >
אם אינכם בטוחים מה צריך לעשות ואיך, פנו אלינו לייעוץ והדרכה.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו