קידום אורגני בגוגל לארכיטקטים ומעצבים
חלק משמעותי מכל אסטרטגיית שיווק הוא להיות נוכח היכן שנמצא קהל היעד שלנו. זה יכול להיות פרסום בטלוויזיה, בגוגל, בפייסבוק, באתרי תוכן ועוד.
בכל הנוגע לעולמם המקצועי של אדריכלים ומעצבי פנים, גוגל הוא אפיק פרסום משמעותי בהחלט. מדי חודש יש אלפי חיפושים בתחום הארכיטקטורה, בדגש על בעלי מקצוע בתתי הנושאים השונים: אדריכל פנים, אדריכל בתים פרטיים, אדריכל נוף, אדריכל מסעדות ועוד.
בדיקה בגוגל טרנדס מעידה שהביקוש לתחום האדריכלות די יציב לאורך השנים, מה שמעיד על פוטנציאל פרסומי טוב. עם ביקוש כזה גדול לתחום מצד אחד, ועם תחרות מאוד גדולה מצד שני – מי שישכיל לנצל את האפשרויות הטמונות בקידום אורגני, יוכל ליהנות מהפירות. הנה כמה דגשים חשובים שיעזרו לכם להבין מה תקבלו מקמפיין SEO אפקטיבי.
להבין מי קהל היעד
מחקר מילים מאפשר לכם לבדוק ביקושים ולבצע את הקידום בהתאם. יש מעצבי פנים ואדריכלים שעוסקים בתחומים ספציפיים, ויש כאלה שעוסקים בכל מנעד האפשרויות הקיימות בתחומיהם. כדי להבין האם יש בכלל פוטנציאל לקידום אורגני יעיל, שגם יביא תנועה ולקוחות פוטנציאליים לאתר, צריך להבין מה אנשים מחפשים.
לדוגמה, אם אתם אדריכלי נוף – קהל היעד הפוטנציאלי שלכם מחפש אתכם בגוגל כמעט 2,000 פעמים בחודש. לעומת זאת אם בחרתם להקדיש את עצמכם אך ורק לאדריכלות של מסעדות, תמצאו שהביקוש בגוגל די קטן – רק 30 חיפושים בחודש בממוצע. צריך להבין מה תמהיל הביטויים הכולל בתחומים בהם אתם עוסקים; זאת כדי לאמוד את פוטנציאל הטראפיק האפשרי – והאם הוא יספיק כדי להחזיר את ההשקעה ב-SEO.
כאן המקום לציין שלא כל ביטוי או חיפוש הם רלוונטיים, למרות שהם עשויים להיראות כאלה בהתחלה. לדוגמה, יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לקדם אתכם בביטוי "אדריכל". זה ביטוי רחב מדי עם כוונת חיפוש קצת מעורפלת. מוטב להתמקד בביטויים יותר ספציפיים, כגון "אדריכל נוף" או "אדריכל בתל אביב" וכן הלאה.
בהקשר זה יש לזכור שכמות החיפושים בגוגל לא תמיד מעידה על המציאות. לעיתים קרובות יש גם דרכים נוספות לפרסום, שלא נשענות רק על SEO – ומצליחות להגיע לקהלי יעד גדולים יותר. קידום אורגני בגוגל הוא אפיק שיווקי אחד מני רבים, וצריך לשלב אותו בחוכמה יחד עם אפיקים נוספים בהם נמצא קהל היעד שלכם.
להבין מי המתחרים
מי המתחרים שלכם בעולמו של גוגל? האם הם תואמים למתחרים שלכם בעולם העסקים האמיתי? ככל שהאתר שלכם חדש יותר, כך ייקח יותר זמן לקדם אותו – בעיקר מכיוון שמתחרים רבים קדמו לכם. לחילופין, אתר שקיים כבר תקופה מסוימת, הוא בעל פוטנציאל לשיפורים קצת יותר מהירים.
בדיקת מתחרים מאפשרת לכם להבין מול מי אתם מתמודדים, ומה יידרש מכם כדי להגיע לעשירייה הראשונה בתוצאות החיפוש. לדוגמה, נרצה לבדוק אילו סוגי תכנים נמצאים באתרי מתחרים ב-10 התוצאות הראשונות. האם מדובר במדריכים או בתכנים יותר שיווקיים? האם יש שימוש בתוכן חזותי כגון תמונות או סרטונים? במקרה של אדריכלות ועיצוב פנים, רוב הסיכויים שהאתרים יהיו עשירים בתמונות של פרויקטים.
כמו כן ניתן ורצוי לבדוק גם קישורים נכנסים לאתרי המתחרים, כדי להבין מה תמהיל הקישורים הדרוש (לפחות בהתחלה). האם רוב אתרי המתחרים מקבלים קישורים מאתרי חדשות? או דווקא מאתרי נישה בתחום האדריכלות או בתחומים משיקים? כך תדעו היכן להתמקד.
לשפר את מדד האמינות
כמו בכל עסק או חברה, אתם רוצים ליצור יחסי אמון ביניכם ובין הלקוחות (הן הפוטנציאליים והן הקיימים). יחסי האמון הללו מתחילים הרבה לפני שאתם מקבלים פנייה מהלקוח; עוד בשעה שהוא מחפש בגוגל או נכנס לנכס דיגיטלי שלכם לראשונה (אתר הבית, רשת חברתית כלשהי, סרטון, מאמר באתר חיצוני ועוד).
אמינות משפיעה ישירות גם על הקידום האורגני, ועל השאלה האם הגולש יהפוך לרוכש. בכל אחד מהנכסים שלכם, בדגש על האתר הראשי, יש להתנהל לפי פורמט EEAT כפי שהוא מוגדר בגוגל – מומחיות, ניסיון, סמכות ואמינות. מה זה אומר? ראשית כל ודאו שיהיה קל להבין מי אתם, מה אתם מציעים ומהם אמצעי יצירת הקשר איתכם, כולל קישורים לרשתות החברתיות שלכם.
לדוגמה – טלפון בולט באתר, עמוד צור קשר בולט (עם כתובת מלאה, טלפונים, מיילים, טופס קשר ועוד) וכן אייקונים צפים של יצירת קשר. כמו כן יש לכתוב עמוד אודות מפורט ככל שניתן, המספר עליכם מבחינה מקצועית – מי אתם, היכן למדתם, אילו תעודות ותארים יש לכם, קורסים מקצועיים, חזון (אם יש) ועוד. מומלץ להוסיף תמונות שלכם ושל אנשי המשרד, וכן צילומים של תעודות ותארים רלוונטיים.
מעבר לכך מומלץ מאוד להוסיף את כל העמודים הדרושים מבחינה משפטית: תנאי שימוש, הצהרת נגישות, תקנון וכן הלאה. כל אלו מוסיפים לדרגת האמינות, ומעידים שמדובר בעסק אמיתי שמאחוריו יש אנשים אמיתיים. תיבת מחבר שתופיע בכל המאמרים באתר, ותכלול תמונה ותקציר מקצועי אודותיכם, בהחלט תסייע גם היא לשיפור מדד EEAT.
בהקשר הזה מומלץ עד חובה להקים לעצמכם פרופיל גוגל לעסקים. לאחר האימות שיתבצע לפי כתובת העסק, הפרופיל מאפשר לכם להופיע בתוצאות המפה המקומיות. כמו כן הוא משמש כלי לאיסוף ולהצגה של ביקורות משתמשים, פקטור חשוב מאין כמותו בעולם הדיגיטל. אנשים רבים מקבלים החלטות לפי ביקורות אונליין, ולכן מומלץ להציג אותן גם באתר.
להשקיע בתוכן (באתר ומחוצה לו)
גם תוכן מקצועי מהווה חלק חשוב במדד האמינות, ומאפשר לכם ליצור סמכות נושאית עבור האתר. לאחר שהבנתם מי קהלי היעד ובאילו סוגי תכנים עליכם להשקיע, יש לפרסם את התכנים באתר וכן בנכסים נוספים (כגון יוטיוב, אינסטגרם ועוד). אדריכלות ועיצוב הם תחומים חזותיים מאוד, ולכן מומלץ להשקיע לא פחות גם בתמונות ובסרטונים של פרויקטים, סיפורי הצלחה ועוד.
פרסמו כמה שיותר תוכן מקצועי, טקסטואלי וחזותי – מאמרים ומדריכים, סיפורי הצלחה, המלצות ועוד. כמו כן יש לבצע אופטימיזציה של עמודים קיימים, בהתאם לביטויים הרלוונטיים מתוך מחקר המילים. בצורה כזו תבטיחו את מימוש הפוטנציאל האורגני בכל העמודים באתר.
רוב עבודת התוכן צריכה להתבצע באתר הבית שלכם, והחלק הנוסף בנכסים אחרים כגון אתרי חדשות ותוכן, אתרי נישה בתחומכם, רשתות חברתיות ועוד. חלק לא פחות חשוב מיצירת התוכן הוא הפצת התוכן לאחר מכן, ולכך משמשים כל הנכסים החיצוניים שהזכרנו. ניתן לקנות מאמרים וקישורים באתרי חדשות מובילים, וכן גם באתרי נישה ספציפיים בתחומים הרלוונטיים לכם.
כמו כן, אם התקציב מאפשר לכם – מומלץ לקבל שירות ממשרד יחסי ציבור או מאנשי מקצוע בתחומים מקבילים. זה יאפשר לכם להגיע למקורות פרסום נוספים שלא תמיד זמינים לכולם, כמו למשל ריאיון מקצועי באחד מערוצי הטלוויזיה הגדולים. לאחר מכן תוכלו לפרסם את הראיון הזה גם באתר ובנכסים אחרים, מה שבהחלט יתרום משמעותית למדד האמינות שלכם.
האם קידום אורגני מתאים לי כאדריכל?
בגדול התשובה היא כן. אין כמעט תחום עיסוק שלא יכול להפיק תועלת מ-SEO. במבט מעמיק יותר, עליכם לבחון את פוטנציאל הטראפיק והאפשרויות העומדות בפניכם, בהתאם לשירותים שאתם מציעים בפועל. אם אינכם בטוחים, אתם מוזמנים להתייעץ איתנו ולקבל חוות דעת מקצועית על אפשרויות הפרסום שלכם.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו